Voiko yleislääkäri tehdä peräpukamien kumilenkkihoidon?
Sain vihdoin ajan (yleis)lääkärille pukamien takia. Tuota aikaa joudun odottamaan kaksi viikkoa. Onkohan sen jälkeen luvassa vielä lisää odotusta, vai voiko hän ehkä hoitaa pukamat heti vastaanotolla? Vai tekeekö vain kirurgi näitä kumilenkkihoitoja.. Onko kellään kokemusta? Julkisen kautta olen siis menossa.
Kommentit (22)
ei se perse oo mikään pleikkari millä pelataan aina kun mieli tekee. anna sen pepun olla
En lähtisi tuohon, kuulemma hyvin kivuliasta.
Mulla on huonoja kokemuksia yleislääkärin tekemistä kirurgisista operaatioista.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi tuohon, kuulemma hyvin kivuliasta.
Minulle sanottiin ettei pitäisi sattua. Nyt sattuu wc-käynnit järkyttävästi, että mielummin ottaisin hetkellisen kivun päästäkseni näistä eroon...
Ap
Ihan tavallinen lääkäri tekee. Eikä juuri miltään tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen lääkäri tekee. Eikä juuri miltään tunnu.
Kiitos, toivottavasti onnistuisi heti samantien vastaanotolla. En pystyisi yhtään odottamaan enää.
Ap
Veikkaan, että joudut odottamaan lisää. Ainakin mulla oli näin, ekalla kerralla vain todettiin, että pukamat on ja erikseen varattiin toimenpideaika, jossa oli hoitajakin mukana. Niiden lenksujen laittaminen ei satu mutta on siinä pylly arka ja pakottava jokusen päivää ja hankala istua pidempään. Kannattaa ottaa särkylääkettä ja laittaa lääkärin määräämiä puuduttavia peräpuikkoja, niin kyllä se hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että joudut odottamaan lisää. Ainakin mulla oli näin, ekalla kerralla vain todettiin, että pukamat on ja erikseen varattiin toimenpideaika, jossa oli hoitajakin mukana. Niiden lenksujen laittaminen ei satu mutta on siinä pylly arka ja pakottava jokusen päivää ja hankala istua pidempään. Kannattaa ottaa särkylääkettä ja laittaa lääkärin määräämiä puuduttavia peräpuikkoja, niin kyllä se hyvin menee.
No niinpä tietysti. Muistatko, kauan jouduit odottamaan toimenpideaikaa? Ja tarvitsiko siihen valmistautua jotenkin, paastota, tehdä suolen tyhjennys tms?
Ap
Kuule ap, suoraan lysymykseen suora vastaus.
Yleislääkäri voi tehdä tuon peräpukamien hirttämämisen. Yleislääkäri eli terveuskeskuksen perudlääkäfi. voi myös poistaa eli leikata tulehtuneen / hiivaisrn / tms. varpasnkynneb pois.
Terveyskeskuksrn yleislääkäri saa ja pystyy myös poistamaan tietyt luomet potilaalta.
Terveyskeskuslääri tekee niin miehille kuin naisllekin sisätutkimukset. Naisillemalapäähån, samoin miehille penikseen, kiveksiin ja eturauhaseen.
Terveyskeskus lääkäri on YLEISLÄÄKÄRI, joka,suorittaa kaikille potilailailkd perus-ja esitutkimukset.
Ja vain ja kolemuksen kautta, terveyslääkäreistä tulee oman alansa asiantuntijoita.
Useat terveyskeskuskus lääkärit erikoistuvatkin, Yleislääketieteen erikoislääkäreiksi.
Heidän erikoistumisensa kestää 5-6 vuotta. Samoin kuin muillakin erikoislääkäreillä.
Onko tuossa hoitajakin mukana? Mulle tehdään ensi kuussa tuo kumilenkki hirtto. Ei kukaan kertonut että hoitajakin on mukana. Hävettää ja se hoitaja on varmaanki vielä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa hoitajakin mukana? Mulle tehdään ensi kuussa tuo kumilenkki hirtto. Ei kukaan kertonut että hoitajakin on mukana. Hävettää ja se hoitaja on varmaanki vielä nainen.
En tiedä. Annettiinko sinulle mitään valmistautumisohjeita?
Ap
Eiköhän se hoitaja ole paljaita takapuolia nähny ennenki
Ei tuo niin kauheaa ole. Minulle tuo toimenpide tehtiin pari vuotta sitte ja hoitaja oli mukana.
Voiko mies potilas vaatia toimenpiteeseen mies hoitajan?
Äkkii napsasee lenki ympärirille bähä kitirtää,aamukakalla voit huvästellä kuiva pukkikse,jos huvittaa
Polta ne kotona sytkärillä pois. Semmoinen toho malli ja kärvennät pois ne.