Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?

Vierailija
13.07.2020 |

Ei tarvitse kertoa liian tarkkaan :)

Kommentit (908)

Vierailija
261/908 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltenopettaja  ammatillisella puolella. Uutta oppii itsekin kokoajan, kun opettaa kieliä monien eri alojen opiskelijoille. Opiskelijoiden ikähaarukka laaja.

Vierailija
262/908 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat, kerrotteko miksi alapeukutatte? Olisi kiinnostava kuulla.

Veikkaisin, että moni on joutunut alaltaan pois toissijaisista syistä, kuten työpaikkakiusaamisen vuoksi, vaikka itse työstä olisi pitänytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/908 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hortonomi etätyössä

Vierailija
264/908 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahtimestari. Työ on mieluista, tosin typerät sidosryhmät pitävät usein vaksia talonmiehenä, huoltomiehenä,siivoojana tai vartijana. Väärin, ei kuulu työnkuvaan eikä työsopimukseen.

Vierailija
265/908 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteiden tutkimista ja niiden korjausten suunnittelua.

Vierailija
266/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehti. Tänään istuttelin digitaalisia puita ja puskia tietokonemalliin ja mallinsin sinne tiet, polut, parkkipaikat, puistonpenkit ja kukkaistutukset. Ja sinne sekaan digitaalisia ihmisiä pönöttämään valisemiini kuvakohtiin. Onkohan digitaalinen puutarhuroiti aivokemiallisesti ottaen yhtä rentouttavaa kuin oikeat puutarhatyöt? Päivä ainakin meni kuin siivillä.

Ehkä kerran kuukaudessa on tämmöinen aivot narikkaan -unelmointipäivä. Tuntuu kuin palkka juoksisi the Simsin pelaamisesta ❤

Saisinko kysyä, mikä on palkkasi? Onko työ muuten rentoa ja kivaa? Olen lukiossa, ja olisin kiinnostunut opiskella arkkitehdiksi(: 😊

Vierailija
267/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuauton kuski :/

Vierailija
268/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti: monipuolinen, jatkuvaa kouluttautumista/erikoistumista vaativa antoisa työ, ihana työporukka ja yksityisellä puolella neuvottelupalkka ja hyvät edut :)

Vierailija
269/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaan, oon siis nörtti. Tykkään, oon tosi matemaattinen ja tämä sopii mulle. Palkka yli 4000€:a kuussa.

Vierailija
270/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisella alalla toimistohommia. Viihdyn ja tykkään, työkamut miehiä joiden kanssa synkkaa hyvin. Parasta kun ei tartte työskennellä akkalauman keskellä ja katsella sitä selkäänpuukotusta päivästä toiseen.

Vierailija
271/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä paljonko tienaat? Itsekin samalla alalla. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viherrakentaja. Mahtava, monipuolinen työnkuva, tietää päivän päätteeksi tehneemsä jotain ja työkaverit kymppiplus. Ainut miinus huono palkka :-/

Katsos, olinkin jo kirjoittanut tänne ja saanut vastauksenkin!

Bruttotuntipalkka 11,20€, työtunnit 160h/kk. Kerran kuussa lisäksi viikonloppuvuoro, yleensä en pidä viikkovapaata vaan vedän 12 päivää putkeen, siitä saa sitten vähän extraa tilin päälle. Määräänsä nähden tosin ei olisi järkeä vetää putkeen, mutta kokonaisuus nostaa hieman sitten lomakta:ta.

Vierailija
272/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja vastaanotolla missä tehdään lähinnä oikaisuhoitoja. Päivät ovat kiireisiä. On mahtavaa nähdä työn tulokset. Vielä vuosia työtä tehneenä jaksan ihmetellä kuinka sikinsokin olevasta hammastarhasta saadaan aikaiseksi Hollywood-hymy.

Vierailija
273/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Olen varhaiskasvatuksen opettaja. Meillä on töissä hirmu hyvä yhteishenki ja sillä on ihan uskomattoman iso vaikutus työviihtyvyyteen.

Voinko tulla teille töihin?

t: huonon hengen paikassa kärvistelevä veo

Vierailija
274/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmistokehittäjä, eli siis nk. koodari.

Itsenäinen, älyllistä haastetta tarjoava työ, etätyömahdollisuus ja hyvä palkka. Koodaaminen kiinnostanut pienestä saakka, joten työ tuntuu vähän jopa harrastuksenomaiselta. Lisäksi plussaa siitä, että ainakin tällä hetkellä onnistuu työpäivän "katkaiseminen" urheilun tai päiväunien ajaksi. Minusta tällaisen siestan pitäisi olla ihan lakisääteinen, niin hyvin se tasapainottaa sitä päivää ja antaa virtaa iltapäivälle.

Vierailija
275/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen ope yläkoulussa. Olen ollut toiveammatissani, mutta nyt alan väsyä diginatiiveihin, koulu ja nuoret ovat muuttuneet niin paljon, että vetäydyn mielelläni eläkkeelle parin vuoden päästä. Mutta olen nauttinut työstäni.

Vierailija
276/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan konsultti. Hyvä palkka, välillä erittäinkin haastava työ etätyömahdollisuudella ja hyvillä työsuhde-eduilla.

Vierailija
277/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puutarhuri, vakipaikka kunnalla.

Vierailija
278/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailija. Ollut haave lapsesta asti ja lukiosta pääsin suoraan opiskelemaan alaa. Vakituinen en vielä ole, mutta monipuolisesti työkokemusta olen ehtinyt keräämään parhaani mukaan. Moni kollega on sanonut, että on harvinaista, että ikäiselläni on monipuolisesti alan työkokemusta ja koulutus (ikää alle 30, edellisissä työpaikoissa oli paljon näitä, jotka ovat töissä, mutta tutkinto puuttuu ja ikää juuri yli 30 vuotta) Minulla on kirjastonhoitajan pätevyyskin (AMK-tutkinto), mutta virkailijana on enemmän aikaa asiakaspalvelulle ja siirryn mielelläni hoitajan tehtäviin, jos sellaiselle on tarvetta. Jokaisessa paikassa olen työstä nauttinut. On aina tuntunut hyvältä, kun olen auttanut asiakkaita löytämään tarvitsemiaan kirjoja ja päässyt suosittelemaan omia ehdotuksia, koska luen paljon :) 

Vierailija
279/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja. Työ on todella motivoivaa, merkityksellistä ja innostavaa. Rakastan suunnitella ja pitää tunteja, sekä käyttää omaa luovuutta. Työssä on suuri vapaus (opetussuunnitelma antaa raamit) ja voi paljon itse vaikuttaa siihen, millaista työ on. On ihanaa, kun saa joka päivä itsekin oppia uutta. Oppilaiden ajattelun ja oppimisen kehityksen seuraaminen on hienoa! Ei tarvitse koskaan miettiä, miksi tätä teen. 

Mielestäni on todella ihmeellistä, miten opettajan työstä on niin negatiivisia mielikuvia. Toki työelämä kaikilla aloilla on muuttunut yhteiskunnan muutoksen mukana. Perustyö on kuitenkin edelleen sellaista, että luokanopettaja voisi olla monen unelma-ammatti. Olen jopa miettinyt, että pitäisi kirjoittaa joku mielipidekirjoitus aiheesta, sillä hakijamäärät luokanopettajakoulutukseen ovat laskeneet näiden mielikuvien takia. Tämä johtaa lopulta siihen, että alalle ei saada enää sitä "huippua" opiskelija-aineista. 

Vierailija
280/908 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan