Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi niitä aikoja kun Hgin opiskelijaruokalasta sai oikeaa bolognesea eikä soijabolognesea

Vierailija
13.07.2020 |

Pska

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spaghettia oli perjantaisin, ja kun aika usein matkustin Turusta Helsinkiin viikonlopuksi, kävin syömässä sitä Ylioppilasaukion Unicafessa. Bolognesekastike tuo mieleen monta mukavaa matkamuistoa.

Vierailija
2/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Nouskaa sekaanit kapinaan ja laittakaa keittiölle palautetta, että haluatte myös tavallista sekaruokaa. Kaikki ei voi esim soijaa edes syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija ei todellakaan sovi kaikille, eikä sen hiilijalanjälkikään hurraita ansaitse.

Vierailija
4/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Aaltoon opiskelemaan

Vierailija
5/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja tämä etenee salaa muuallekin. Näin lähikaupan eineshyllyssä todella herkullisen näköisiä Epic merkkisiä valmisruokia. Ne oli hinnaltaan 8 euron pintaan, mutta näytti niin hyvältä että ostin silti - senhän se normi työlounaskin maksaisi jos konttorilla olisi. Ostin Proteiinispydärin ja Ragun.

Ragu näytti ihanalta. Todella paksua tagliatelle pastaa, täyteläisen näköinen kastike, tuoreita rucolanlehtiä ja vihanneksia. Mutta maku oli pettymys. Miksi tämä maistuu jollekin tylsälle pahville? Miksei ole ollenkaan lihan täyteläistä makua vaikka kastike näyttää ihan hyvältä ja lihaiselta. No, pakkauksen taakse katsominen paljasti että siinä oli SOIJAROUHETTA lihan sijaan. Hyi hitto oli tylsän makuista. Ja eniten harmitti ettei siinä päällä lukenut mitään soijasta vaan vain ragu, mikä viittaa lihakastikkeeseen.

Proteiinispydäri oli onneksi vähän vähemmän yök, siinä oli ihan tofua proteiinina. Mutta kummallista kun nykyisin melkein oletusarvo on nämä vegeproteiinit, kun ennen ne aina erikseen mainittiin jos on lihaton tuote.

Vierailija
6/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan bologneseen ei kuulu liha. Ruokalaji on pilattu, kun lihahysteria alkoi levitä. Nyt aikuiset ihmiset kuvittelevat tosissaan kärsivänsä vakavasta puutostilasta, jos eivät mätä lihaa naamaansa joka ikinen päivä.

Vierailija
7/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika valmistua?

Vierailija
8/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostin valmisruoan nimellä spaghetti bolognese. En lukenut sen tarkemmin , vasta kotona huomasin että ko tuote oli vege. Miksi noita nimiä saa käyttää, onhan monet muutkin ruoka-aineet nimisuojattuja. No opin tästä, että luen paremmin selosteet. Teen kyllä enemmän itse ruokaa niin ei tästä ongelmaa synny. Olen sittemmin katsonut näiden ruokien selosteita ja huomasin että joissakin on ihan helvetisti suolaa ja kaloreita verrattuna muihin. Ei jatkoon.

Vierailija
9/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaan bologneseen ei kuulu liha. Ruokalaji on pilattu, kun lihahysteria alkoi levitä. Nyt aikuiset ihmiset kuvittelevat tosissaan kärsivänsä vakavasta puutostilasta, jos eivät mätä lihaa naamaansa joka ikinen päivä.

Samat lihan perään mankujat varmaan pöyristyvät siitäkin, kun saavat eteensä aidon pizzan. "Eihän tässä ole yhtään täytteitä!? Ja missä ananas?"

Vierailija
10/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiäljyä ja soijaa tosiaan lisätään vähän liikaa joka paikkaan. Kummallekin kun tosi moni on allerginen.

Vierailija
11/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika valmistua?

Ei sekään välttämättä auta, monssa työpaikkaravintoloissa on ihan sama ekoaivopesu. Itse en olisi uskonut että meille tulee koska kyseessä it-alan työpaikka jossa varmaan 90% miehiä ja perinteisesti enemmän naisten juttu nämä veget. Mutta niin vaan tuli. Kun ennen oli aina 2 liharuokavaihtoehtoa, 1 kala tai kana, ja jossain sivupöydällä vegevaihtoehto, nyt on valtava kasvisruokapöytä, salaattibuffet ja jossain sivussa 1 pieni ankea lihavaihtoehto. Ihan nöyrästi näyttää nörtit rehuruokaa kyllä syövän. Itse en vaan jotenkin tykkää useimpien kasvisruokien mauista joten olen alkanut ottaa eväät töihin.

Vierailija
12/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin ketjun.

Vierailija
13/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Täffällä on spagetti-keskiviikko?

Vierailija
14/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika valmistua?

Ei sekään välttämättä auta, monssa työpaikkaravintoloissa on ihan sama ekoaivopesu. Itse en olisi uskonut että meille tulee koska kyseessä it-alan työpaikka jossa varmaan 90% miehiä ja perinteisesti enemmän naisten juttu nämä veget. Mutta niin vaan tuli. Kun ennen oli aina 2 liharuokavaihtoehtoa, 1 kala tai kana, ja jossain sivupöydällä vegevaihtoehto, nyt on valtava kasvisruokapöytä, salaattibuffet ja jossain sivussa 1 pieni ankea lihavaihtoehto. Ihan nöyrästi näyttää nörtit rehuruokaa kyllä syövän. Itse en vaan jotenkin tykkää useimpien kasvisruokien mauista joten olen alkanut ottaa eväät töihin.

Fiksumpi osaa tuosta päätellä, että vege on nyt myös miesten juttu.

Vierailija
15/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuta kun antamaan palautetta. Minä annoin palautetta vuosikaudet, kun ainoa kasvisvaihtoehto lounasravintolassa oli laihduttajalle tarkoitettu hypervähäkalorinen porkkanakeitto tai purjokeitto.

Vierailija
16/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika valmistua?

Vege ei ole miesten juttu, ne on vaan niin laiskoja, etteivät viitsi tehdä eväitä, eivätkä jaksa etsiä uutta ruokalaa. Siispä ne tyytyvät siihen tarjontaan, joka siinä lähi ruokalassa sattuu olemaan.

Vierailija
17/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika valmistua?

Vege ei ole miesten juttu, ne on vaan niin laiskoja, etteivät viitsi tehdä eväitä, eivätkä jaksa etsiä uutta ruokalaa. Siispä ne tyytyvät siihen tarjontaan, joka siinä lähi ruokalassa sattuu olemaan.

Niin just...

Vierailija
18/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Täffällä on spagetti-keskiviikko?

Onko Täffällä enää edes ravintolaa. Eikös se ole myymässä/myynyt sitä ihmeellistä siksaksokkeloa missä keskiviikkospagettia jonotettiin?

Vierailija
19/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Nouskaa sekaanit kapinaan ja laittakaa keittiölle palautetta, että haluatte myös tavallista sekaruokaa. Kaikki ei voi esim soijaa edes syödä.

Ei ole mitään tarvetta kitistä. Hienoa, että kasvisruokaa on saatavilla. Syön kasvisruokaa mielelläni ja haluan vähentää lihan syöntiä.

Vierailija
20/148 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, siis liha korvattu soijalla. Onneksi viimeiset Unicafe - kokemukset yli 10v takaa.

Kenenkään miehen ei pitäisi syödä soijatuotteita niiden sisältämän naishormonien takia. Ellei sitten tähtää sukupuolenkorjausleikkaukseen ja feminiinisten piirteiden lisäämiseen.

M37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi