Mitä mieltä tällaisista isovanhemmista?
Suvussa nyt vaan sattuu olemaan paljon ylioppilaaksi päässeitä nuoria tänä keväänä ja lisäksi meidän poika valmistuu ammattiopistosta. Miehen vanhemmat ilmoittivat, että eivät voi tulla meille valmistumisjuhliin, vaikka juhlat ovat perjantaina ja ylioppilaat juhlivat lauantaina, koska heidän pitää valmistautua lauantain juhlaan ja koska amislaisia ei ole miehen suvussa ollut koskaan tapana juhlia, koska kyseessä on vaan amis. Välimatka 60 km ei voi olla este, koska meidät on kutsuttu lauantaiksi samoihin yo-juhliin ja me pystytään kyllä hyvin menemään sinne vaikka meillä on omat juhlat perjantaina. Meidän poika kyllä pettyi, sen näki olemuksesta ja ilmeestä, vaikka tietysti yritti salata sen, koska yrittää olla niin aikuinen. Toivottavasti olisivat edes jättäneet sanomatta tuon viimeksi mainitun perustelun mut pahoin kyllä pelkään että ovat täräyttäneet sen suoraan pojalle, anoppi on sellainen totuudentorvi joka möläyttelee milloin mitäkin.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:13"]
Ylioppilas on osoittanut paineensietokykyä ja kykyä omaksua paljon tietoa sekä kirjoittaa se selkeänä ja tiiviinä vastauksena kysymyksiin. Koko amiksen aikana ei tarvitse kertaakaan osoittaa, että osaa yhtään mitään: siellä ei ole valtakunnallisia kokeita ja näytöistä pääsee läpi, kunhan tekee jotain.
Ylioppilas voi todistuksellaan osoittaa ihan oikean osaamisen, amiksesta valmistuva voi kertoa ainoastaan käyneensä sen koulun, mutta taitojaan ei tiedä kukaan! Itse juhlisin vain sitä nuorta, joka on sijoittunut valtakunnallisissa Taitaja-kisoissa ja siten näyttänyt, että hänestä on töihin.
[/quote]
Sä oletkin nolo ihminen :)
[/quote]
Aika moni ajattelee samoin, amiksen voi suorittaa osaamatta mitään. Lukion päätteeksi on valtakunnallinen tasokoe, jonka suorituksesta näkee, miten sijoittuu ikäluokassaan. Miksi amikseen ei uskalleta vaatia vastaavaa?
Anteeksi vaan te ylioppilaiden ylistäjät ja amiksen haukkujat. Nykyään ammattitutkinto on usein paljon järkevämpi saavutus kuin yo-paperit ja muut korkeakoulut. Ja mä sanon näin, vaikka olen itse yo ja KAKSI korkeakoulututkintoa. Mun ystävä on käynyt "vain" amiksen. Tienaa laboranttina n. 3 krt enemmän kuin minä kirjanpitäjänä... Että silleen.
Kyllä isovanhempien pitäisi tulla juhliin ja TODELLA törkeää ilmaista väheksyntänsä pojan valmistumista kohtaan.
Kuka idiootti totesi että ap:n pojalla ei ole elämä edessään kuten hienolla yo:lla??? Kuinkahan moni hieno yo on nyt akateeminen työtön, joka haaveilee siivoushommista samaan aikaan kun automekaanikko paiskii töitä minkä kerkeää?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:43"]
Ylioppilas on osoittanut paineensietokykyä ja kykyä omaksua paljon tietoa sekä kirjoittaa se selkeänä ja tiiviinä vastauksena kysymyksiin. Koko amiksen aikana ei tarvitse kertaakaan osoittaa, että osaa yhtään mitään: siellä ei ole valtakunnallisia kokeita ja näytöistä pääsee läpi, kunhan tekee jotain.
Ylioppilas voi todistuksellaan osoittaa ihan oikean osaamisen, amiksesta valmistuva voi kertoa ainoastaan käyneensä sen koulun, mutta taitojaan ei tiedä kukaan! Itse juhlisin vain sitä nuorta, joka on sijoittunut valtakunnallisissa Taitaja-kisoissa ja siten näyttänyt, että hänestä on töihin.
[/quote]
[/quote]
Aika moni ajattelee samoin, amiksen voi suorittaa osaamatta mitään. Lukion päätteeksi on valtakunnallinen tasokoe, jonka suorituksesta näkee, miten sijoittuu ikäluokassaan. Miksi amikseen ei uskalleta vaatia vastaavaa?
[/quote]
Ihan kuin lukio takaisi jotakin? :D
Amiksestakin saa paperit ja on työssä oppimiset. Nuoret saavat hyvin usein suoraan työpaikan jostakin paikasta missä on ollut harjoittelussa. Näin työnantajatkin näkevät millainen työntekijä nuori on.
Niistä papereistakin näkee miten hyvin on koulunsa käynyt.
Lukio ei todellakaan takaa sitä, että olisi hohdokas elämä edessä. Joten miksi juhlia epävarmaa? Hyvätkään paperit ei aina takaa mahtavaa tulevaisuutta.
Amis ei siis ole yhtään sen huonompi saavutus kuin lukio. Vanhan aikaista ajatella toisin. Ja itseasiassa todella noloa tokaista se jollekin nuorelle suoraan.
[/quote]