Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö lääkäriltä " kiristämään" sektion niin sanotusti?

Vierailija
11.07.2006 |

Eli jos ei ala " hyvällä" heltiämään lupaa sektiolle niin jos alkaa valittaa esim ettei pysty nukkumaan kun synnytys pelottaa jne. Eikös siinä ole silloin aika painava syy sektiolle jos ei äiti peloltaan pysty nukkumaan (vaikka oikeasti pystyisikin ehkä), ja vetoaa muihin esim paniikkihäiriöön ym. Onnistuuko? Siis että liioittelee oireitaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko jo kertoa mihin sairaalaan olet menossa? ; )

Vierailija
22/31 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten jo joku äsken totesi, niin älä anna puhua itseäsi ympäri! Jos haluat sektion, sinä sen saat. Siihen sinulla on oikeus.

Mulle tehtiin suunniteltu sektio (vauva peräitlassa + mulla 1tyypin diabetes) ja kaikki meni paremmin kuin hyvin!! Kotiin pääsin 5pv jälkeen, kotona ei ollut yhtään kipuja, vauvaa hoidin laitoksella jos seuraavana päivänä ihan omatoimisesti ja kotona seksiä harrastettiin miehen kanssa jo 4pvn kuluttua kotiin pääsystä ;0).

Vierailija
24/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että osa pelkosektioista on turhia. Itsekin pelkäsin esikoisen synnytystä hysteerisesti, kunnes aloin olla tukalilla raskausviikoilla ja toivoin vain että vauva tulisi ulos, ihan sama miten päin. Luonto hoitaa kyllä pelon pois kunhan malttaa odottaa. En halua arvostella kenenkään valintoja mutta en itse tuntisi olevani nainen jos en olisi

a) ollut raskaana

b) synnyttänyt lapsiani alateitse hiellä ja tuskalla

c) imettänyt

Ehkä olen masokisti, mutta en olisi sallinut itselleni sellaista pelkuruutta, että olisin sektiota pyytänyt. Lääketieteellisin perustein tehdyt sektiot ovat sitten eri asia.

Vierailija
25/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös paniikkihäririö jausko pois; synnytyksessä et kyllä saa kohtausta, itse synnytys vie niin mukanaan, ettet saa kohtausta :)

itse pelkäsin synnytystä juuri paniikin takia, mutta kun synnytys alkoi ei kyllä paniikista ollut tietoakaan :)

itseasiassa kammoan nyt ajatusta sektio, koska siinä puudutuksessa maata ja jos sattuu kohtaus, joka minulla ilmenee pakokauhulla, eipä jalat toimi ja " pois pääsy ei ole mahdollinen tilanteesta" .

Miltä sinulla paniikkikohtaus tuntuu?

Vierailija
26/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä mistään hinnasta menisi leikkauspöydälle synnyttämään ellei olisi aivan pakko! kaksi kertaa alatietä synnyttäneenä on kokemusta siitä, että siinä ei kerkiä paniikit oireilla, on riittävästi muuta puuhaa ;). paniikki iskisi kyllä varmasti jo leikkauspöytä ajatuksesta ja siitä, että " joku muu ronkkiin mun sisuksiani samalla kun makaan hereillä" . huh!

Vierailija
27/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriö? Lasten kasvaessa voi tulla vaikka mitä kestettävää ja vaikeuksia eteen ja sitten mitään ei saakaan kuitatuksi jollain lääkärin lähetteellä. Kannattaa miettiä omat henkiset voimavaratkin etukäteen, kun lapsilukuaan miettii. Lapset eivät ole ikuisesti taaperoita ja helposti kotona pidettäviä.

Mitä jos lapsenne ajautuu vääriin porukoihin yläkoulussa, meneekö paniikkihäiriöinen heti ihan lukkoon, kun elämä vähän koulii? Hylkäättekö lapsenne vaikeuksien kohdalla, koska olette sitten niin paniikin kourissa?

Käsittämätöntä jotenkin puskea lapsia maailmaan, vaikka resursseja niiden hoitoon ei ole... Kuten tää eilisen ketjun äiti, joka ei kestänyt miehensä armeijaan menoa. Säälittää moisten äitien lapset. Ties vaikka periytyvää tollanen. Aikuisen ihmisen pitäisi uskaltaa paljonkin kaikkea, eikä olla kuin holhottava lapsi.

Vierailija
28/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti itse olet 100 % varma, että missään vaiheessa elämää et sairastu henkisesti tai fyysisesti. Sehän välittömästi vähentäisi kykyäsi hoitaa ja kasvattaa lapsiasi (niinhän itse väitit). Ehkä sinun kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin alat paasata. Paniikkihäiriö ei liity mitenkään lasten hoitoon tai kasvattamiseen ja ani harvoin sellaisiin tilanteisiin, kuten lapsen ongelmakäyttäytymisen selvittäminen tms. Sillä ei ole mitään tekemistä hyvän tai huonon äitiyden kanssa eikä sen kanssa, miten hyvin pystyy perheestään huolehtimaan.

Mutta kuten sanoin: toivottavasti sinä olet varmuuden vuoksi hankkinut vain yhden lapsen, jotta VARMASTI pystyt huolehtimaan hänestä silloinkin, jos elämä kaikesta huolimatta yllättää ja vaikka sairastut (niinhän käy vain heikoille mutta kuitenkin...)! Tsemppiä!

Vierailija
29/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa täälläkin sektiota tahtovista on ihan muita kuin paniikkihäiriöpotilaita............Eikö se sektio ole juuri sitä äitiydestä alisuoriutumista sunkin mielestä ;)? Ja tämä siis piikki.

Vierailija
30/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden tiukan ja kivuliaan alatiesynnytyksen jälkeen. kaksi seuraavaa syntyivät sektion avulla.

Vierailija
31/31 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkärit Suomessa saavat päättää omista tekemisistään, heitä ei voi toinen lääkäri määrätä mihinkään. Eli tässä tapauksessa asiasta päättää leikkaava lääkäri, joka on gynekologi.