Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit? Näin kun naapurin

Vierailija
17.05.2013 |

Lapsi itki oven ulkopuolella ja Koputti oveen ja pyysi päästä takasin sisään. Vanhempi avasi vihaisena oven ja huusi että lapsi saa olla ulkopuolella kunnes rauhoittuu. Lapsi alkoi huutamaan enemmän ja sit vanhempansa päästi sisään tai komensi pinna kireällä että ala tulla sieltä.. Outoa? Pitäiskö puuttua? 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 09:33"]

Mielestäni tuo on ihan ok. Joillekin lapsille ei riitä joku nurkkaan laitettu jäähypenkki. Esim. mieheni poika vähät välittää sellaisesta, ei tosiaan tunnu rangaistukselta. Mies ratkaisee asian yleensä laittamalla pojan vessaan ja vessasta valot pois. Kuulostaa ehkä karmealta, mutta poika vain raivoaa siellä aikansa ja sitten rauhoittuu ja pääsee pois. Hän _ei_ pelkää, ei huuda pelosta, sen kyllä erottaisi. Miehen toinen lapsi pelkää pimeää ja häneen ei tätä kikkaa käytetäkään, eikä kyllä ole tarviskaan.

[/quote]

huh mitä julmuutta! Lukitsette lapsen pimeään huoneeseen. Eihän nyt vankejakaan kohdella noin, saati sitten lapsia. 

Mitä tuolla on tarkoitus opettaa?

Vierailija
2/38 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdet tutut, jotka on erittäin hyviä ja rakastavia vanhempia ovat joutuneet käyttämään vastaavaa keinoa muutaman kerran. Silloin tilanne on ollut esim. se että äiti yksin kotona ja  n. 5-vuotiaan adhd-tyyppisen muksun lisäksi kotona pieni vaativa vauva. Varmaan näyttänyt naapureista ihan kauheelta, mutta pari kertaa isoveli on ollut rauhoittumassa rappukäytävässä ja erittäin hyvää huolta pidetään lapsista. Keinottomuudestahan tuo viestii, mutta kuka vanhempi nyt ei joskus olisi väsynyt ja keinoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis

Vierailija
4/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Meidän naapurissa tuo tuntuu tepsivän hankalaan tenavaan. Ei jätetä pitkiksi ajoiksi yksin, katkaistaan vaan se huono käytös ja annetaan huomiota sitten kun lapsi rauhoittuu. Aluksi tuntui mustakin oudolta, mutta jos heillä toimii niin miksikäs ei. Lisään vielä ettei ole päivättäisessä käytössä.

Varmaan parempi tapa jos vanhemmalla meinaa pinna katketa totaalisesti kun se, että vaikka napauttaa rystysillä otsaan. Ovi välissä antaa kummallekin hetken hengähdystauon.

Ok, olen lapseton enkä saisi näitä kommentoida.

Vierailija
5/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ekasta kerrasta puuttuisi. Voi olla joku järkevä selitys miksi toimi noin. Vaikka saattaa Ulkopuoliselle näyttää oudolta..

Vierailija
6/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:55"]

pitäis

[/quote]

Miten? 

Vierailija
7/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tässä maassa vielä joku pitää tuolla tavalla lapselleen kuria niin siihen pitäisi ehdottomasti puuttua vaikka jollain kunniamaininnalla. Kun minä olin lapsi, isäni komensi minut monesti pihalle miettimään tai rauhoittumaan. Ei tietenkään esimerkiksi kovaan pakkaseen eikä pitkäksi aikaa. Joskus hän jopa korotti ääntään tai nappasi käsivarresta kiinni. :D Minusta kasvoi paikkani tietävä ja aikuisia kunnioittava lapsi. 

Vierailija
8/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi puuttua? Nythän on lämmintä.

Vierailija
9/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissas?? Voi hyvää päivää. Se on se, kun vaan paijataan kakaroita päähän ni näkeehän sen jo mihin se johtaa..

Vierailija
10/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissas?? Voi hyvää päivää. Se on se, kun vaan paijataan kakaroita päähän ni näkeehän sen jo mihin se johtaa..

Vierailija
11/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimittu vai meinaatko että se lapsi paleltui sinne ulos. Lapsen voi laittaa johonkin rauhoittumaan ja ulkona nyt hyvä olla. Oot säkin yks mailman kaheli. Mun lapsi meni aikanaan vaatehuoneeseen rauhoittumaan vaikka sillä on oma huone. Mä en rajua sun kaltaisia ämmiä jotka puuttuu joka asiaan.

Vierailija
12/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä ämmiä vaivaa? Onko teillä niin paha olla, että pitää puuttua kaikkeen epäoleelliseen. Kertoo kyllä siitä että pää on tyhjää täynnä tai joku teitä vaivaa. Sitten mihinkään oleelliseen ei puututa. Esim. pieni lapsi saa ulkoilla yksin ja jopa kuolla. Käykää saatana psykiatrilla. Mittaa myöten täynnä kaheleita ämmiä ja niitä löytyy meidän naapureistakin.

Vierailija
13/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Riippuu siitä,

Vierailija
14/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käsketään lapsi rappukäytävään jos mikään muu ei toimi. Eli silloin lapsi huutaa, raivoaa, potkii, heittelee tavaroita ym. 

11v joutunut kolmesti ulos.

9v kerran

muut lapset ei kertaakaan.

sitten kun on rauhoittunut voi tulla takaisin sisään, siinä kestää max 15 min. rappukäytävässä lapsi ei kehtaa huutaa tai riehua.

Vierailija
15/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin laitoin viime talvena tokaluokkalaisen pihalle pakkseen sisävaatteissa ja kuomat jalassa miettimään tekosiaan ja rauhoittumaan. Ei kestänyt kauan kun soitti ovikelloa ja pyysi pääst sisään. Kummasti osasi käyttäytyä sen jälkeen...

Samaa konstia on siskonikin käyttänyt lasten ollessa pieniä ja ihan kunniallisia kansalaisia heistä on kasvanut.

Vierailija
16/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Voisiko joku kertoa mikä tuossa on väärin?

Itsekin olen nostanut raivoavan 6-vuotiaan joskus pihalle kun omat hermot ei kestä enää eikä lapsi muuten rauhoitu. Toimii meillä, lapsi rauhoittuu ja pääsee heti sisään kun huuto loppuu eli max. minuutti. 

Vierailija
17/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin lapset joutuneet ulos jäähylle jos homma menee ihan överiksi. Pakko jonnekin sivumpaan laittaa vähän haukkaaman happea jos alkaa viskomaan tavaroita, käymään sisarusten kimppuun fyysisesti ja siis jollei puhe tehoa.

Jos helekatti nykyään koittaa lapselleen antaa edes jonkin rangaistuksen huonosta käytöksestä niin siihen saamari pitää tulla sitten puuttumaan. Ymmärrän, että fyysinen kuritus on kielletty enkä sitä hyväksy, mutta eikö sitä lasta voi edes poistaa tilanteesta, jollei puhe mene perille??? Ulkona ei ole kylmä nyt, siellä on tilaa hengittää, kävellä vaikka talo ympäri ja miettiä hetki. Ja raivopäissään saattaa tosiaan takoa oveakin ja siitä voi käydä ovenraosta jämäkästi ilmoittamassa, että se oven hakkaaminen saa loppua.

Ja kai aikuinenkin saa suuttua, ja korottaa ääntään? Kai se lapsellekin hyvää tekee nähdä, että jossain menee raja, ei vanhemmatkaan kaikkea niele.

Ei ihme osaa lapsista kun ei mikään mene perille kun ei saa edes hermostua enää millään tavalla. Päätä pitäis kaikesta silitellä ja pysyä itse tyynenä ja rauhallisena joka ikisessä tilanteessa.

Vierailija
18/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin, että lapsi voi kokea, että hänet nyt suljetaan pois eikä lasketakaan enää sisään. Siitä seuraa se isompi huuto. Varsinkin jos tapahtui ensimmäisen kerran nii lapsi on voinut säikähtää pahastikin. Iälläkin toki on merkitystä. Mutta onhan se tosiaan lapsen suojelemistakin, että laittaa lapsen ulos rauhoittumaan, jos vanhemmasta itsestäänkin alkaa tuntua, että kohta voisi napsahtaa eikä silloin tiedä antaako luunappia vai tukkapöllyä - vai kenties jotain pahempaa. Varmastikin lapselle on hyvä jälkeenpäin selittää, miksi vanhempi on toiminut niin, ettei lapselle jää pelko siitä, että hänet hylätään oven ulkopuolelle  eikä hän pääse enää kotiin... Yhdestä kerrasta en kuitenkaan lastensuojeluilmoitusta olisi tekemässä, mikäli aloittaja ajoi sitä takaa. :) 

Vierailija
19/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käytössä meillä, jos ei osaa olla ihmisiksi niin ei voi olla ihmisten kanssa sisällä.

Jos jätän lapsen sisään ja menen itse ulos, lapsi jatkaa sisällä riehumista ja tavaroiden heittelyä, tai tulee perässäni ulos jolloin kumpikaan ei rauhoitu.

Ulkona seisoo kuin tatti oven takana eikä lähde juoksemaan enää mihinkään. Tietää kyllä, että aikuiset eivät oikeasti saa pihalle lasta jättää eikä hylätä, eli ymmärtää jo mitä se rauhoittuminen on. Ts. liian pienelle tulee oven taakse joutumisesta turvaton olo.

Vierailija
20/38 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap itse tekee tilanteissa missä lapsella menee överiksi ja oma hermo meinaa palaa justiinsa sillä sekunnilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi