Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, nyt sanokaa rehellisesti: Onko teillä suosikki tai inhokki lapsia?

Vierailija
12.07.2020 |

Varmasti rakastaa jokaista lasta, mutta aivan varmasti joskus vaan sille ei voi mitään, että yksi lapsi miellyttää vähemmän kuin toinen.

Minä itse olen äitini inhokkilapsi, sen huomaa siitä että suuttuu minulle paljon helpommin kuin muille. Joskus ei siedä vaikka äänensävyäni, vaikka omasta mielestäni puhun normaalisti. Muille sisaruksille on hommattu ajokortit, autettu auton, asunnon yms ostamisessa, minulle ei voi lainata edes 20 e.

En sit tiedä mistä johtuu, tai ehkä tiedän. Olen tosi erilainen ja omaan ihan erilaiset arvot kuin äitini, eikä hän varmaan arvosta esim koulutusvalintojani tai ulkonäköä/tyyliä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan saisi sanoa, mutta kyllä on. Kolme lasta, kaikkia rakastan yli kaiken, mutta yhtä ihailen. En tiedä, miksi hänestä on tullut sellainen kuin on, mutta on todellinen maanpäällinen enkeli. Hyväntekijä. Altruistisin ihminen, jonka tiedän. Todella viisas jo todella nuorena.

Millaisia muut lapsesi ovat?

Yksi on sellainen porukan hauskuuttaja. Aivan mahtavaa seuraa. Jo lapsena omasi hyvän huumorintajun, ja sitä isän kanssa ihmeteltiinkin. Käytännön tekijä, ei jaksa keskittyä teoreettisiin asioihin. Aikaansaava. Kova harrastamaan, ollut jo pienestä pitäen. Rakastaa sitä, että ympärillä tapahtuu koko ajan ja on ääntä ja meininkiä, ja hoitaa itsekin sen puolen. Todella paljon kavereita, ja onkin aina menossa niiden kanssa.

Toinen on varmaan maailman rauhallisin ihminen, sellainen introvertin arkkityyppi. Oppi lukemaan todella pienenä ja on sen jälkeen ahminut kirjoja kaksin käsin. Jo alakoulussa oli taitava kirjoittaja, on siis sanataiteellisesti lahjakas ja uskomattoman hyvällä mielikuvituksella varustettu. Kysyi jo aika pienenä, saako lukea pikkuveljelle iltasatuja, mutta alkoikin kehittää itse tarinoita, joita kertoi. Aika syrjäänvetäytyvä, joten olemme saaneet olla tarkkana, että saa saman verran huomiota esim. isovanhemmilta. Älykäs lapsi, joka haastaa normit. Kyselee TODELLA vaikeita kysymyksiä ihan kaikesta maan ja taivaan välillä, ja keskustelut ovat antoisia aikuisellekin.

Vierailija
22/26 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mieti tuollaisia. Meillä on vain 2 lasta. Tyttö ja poika. Molemmissa on sekä hyviä että huonoja puolia kuten meissä kaikissa. Jos ärsyttää molemmat, joskus vain toinen ja välillä kaikki on erittäin ok. Pyrimme parhaamme mukaan kohtelemaan lapsia tasapuolisesti mutta kyllä kuopuksella silti on ollut helpompaa. Hän on kuitenkin 5 vuotta nuorempi kuin siskonsa. Ensimmäisen lapsen kanssa sitä kuitenkin kasvaa äidiksi ja isäksi ja toinen lapsi saa "valmiimmat" vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suosikki, mutta kohtelu on kaikille tasapuolista: jokainen saa tasan saman määrän huomiota, rahaa, lahjoja jne. Hän on suosikki, koska on vaan aivan yksinkertaisesti niin ihana lapsi, suloinen kuin mikä. Hänestä pitävät muutkin aikuiset ja lapset, käyttäytyy luonnostaan kauniisti ja osaa huomioida toisia. Ei tee tyhmyyksiä, ei kiusaa ketään eikä ahnehdi. 

Vierailija
24/26 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, rakastan molempia. Molemmissa on omat hyvät ja huonommat puolet, molemmat ihastuttavia, fiksuja ja empaattisia ihmisiä. 

Tyttö on monella tapaa enemmän isänsä kaltainen, mutta toisaalta meitä kiinnostaa monet samat asiat. Poika taas on herkempi ja tarvitsee enemmän tukea ja ehkä vaan osaan olla parempi vanhempi nuoremman kohdalla. 

Vierailija
25/26 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on vielä pieniä ja tässä vaiheessa ovat kyllä kaikki suosikkejani vaikka jokaisessa on ärsyttäviäkin piirteitä (kiljuminen tai ettei osaa käydä vessassa, ei oo mun lempijuttuja). Itse taidan olla omien vanhempien lemppari koska minusta vaan voi olla ylpeämpi kuin muista. Rakastavat meitä kaikkia kyllä. Aloituksesta mieleen, siskolleni ei lainata edes 20 e koska hänellä ei pitäisi olla rahat loppu, mutta onpa vaan kun pitää ostaa miehelle kaljaa. Hukkaan menee siis.

Vierailija
26/26 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, nuorempi on ihana, helppo, iloinen, sopeutuvainen, empaattinen ja hänen kanssa voi lähteä koska vaan ja minne vaan.

Vanhempi vilkas, äänekäs, uhmakas, vastarannan kiiski, menossa adhd tutkimuksiin. Vaatii itseltä todella paljon, ettei mene hermot.

Molemmat yhtä rakkaita ja lahjat yms aina tasan. Tuo nuorempi vaan on niin rakastettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän