Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa asioissa olet "snobi"?

Vierailija
17.05.2013 |

Eli millaisia asioita tavallaan vähän "halveksut" samalla tajuten halveksuntasi hölmöyden eli naurat itsellesi niin tehdessäsi.

Itse suhtaudun noin mm. pieruhuumoriin, pakettimatkailuun aurinkorannoille, Seiska-lehteen ja erilaisiin tositvohjelmiin.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-, juoma- yms. snobit ovat mielestäni hieman yksinkertaista porukkaa, joilla on hirmuinen pätemisen tarve, joka puolestaan syntyy jonkinsortin alemmuuskompleksista.

Vierailija
22/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käsitä epäsiistejä ja laiskoja ihmisiä. Sellaisia jotka ei viitsi katsoa yhtään peiliin ennen kuin lähtee ulos. Samojen ihmisten kodit on usein paskaisia ja saamattomuus näkyy vähän kaikessa. Mun on välillä vaikea vierailla tällaisten ihmisten luona, vaikka tiedän että se on pinnallista.

Toinen ihmistyyppi on sellainen joka ei välitä laadusta yhtään. Ostetaan koti ja kaapit täyteen halpaa kiinalaista rojua koska se oli niin söpö tai jotain. Yleensä antavat tätä samaa halpahalli krääsää sitten muille lahjaksi jolloin sitä krääsää on myös mun kaapeissa. Eivät arvosta tai ymmärrä yhtään Iittalan, arabian yms päälle, joten heille ei myöskään kannata ostaa koskaan mitään oikeasti arvokasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut ja teesnobi olen. Ärsyttää, kun menee tapahtumiin, joissa noista on tarjolla vaan mauttominta Liptonia tai Lapin kultaa. Usein johonkin sukulaisten rippijuhliin tai häihin mennessä pidän laukussa omaa teelehtipussia, josta sujauttelen asialliset liuotteet mukiini.

Vierailija
24/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen snobi näissä asioissa:

- ruoka (en kertakaikkiaan ymmärrä eineksiä ja pakastevihanneksia ja valmiita leipiä, lihaliemikuutioita tai ruokakermoja)

- ravintolat (en syö missään "ählämipitsa-paikassa", enkä ketjuravintoloissa poikkeuksena El Toro)

- lehdet (en ymmärrä miksi kukaan haluaa lukea Seiskaa tai muita roskalehtiä!)

- televisio-ohjelmat (tarviiko edes perustella, miksi tosi-tv ja esim. Salkkarit on minusta pelkkää kuraa?)

- laivamatkailu (minä en jalallanikaan astu niihin purtiloihin, jotka seilaavat Suomen satamista Tukholmaan, minä lennän sinne mieluummin)

- Tuuri, Tallinnan piraatti-torit, Thaimaa... enkä edes perustele, jos joku ei ymmärrä niin voi, voi

Ja hei, en edes naura itselleni minäkään, vaan lähinnä nauran teille muille.

Vierailija
25/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin alemmuuskompleksi ja pätemisen tarve? Olen laatutietoinen koska minut on kotona opetettu arvostamaan hyvää ruokaa ja opetettu ostamaan harkiten mutta laatua. En minä ketään ääneen arvostele, avomiehelle enintään kerron kantani mutta ikinä en loukkaisi ketään.

Vierailija
26/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobbailen alkoholin suhteen eli tiedän hyvin tarkasti, millaisista viineistä, shampanjoista ja konjakeista pidän. En voisi kuvitellakaan itseäni juomassa Euroshopper-esanssisiideriä.

Vierailija
27/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 24 jatkaa:

Luin muiden vastauksia ja lisään omaan listaani vielä ilman perusteluja: kahvi, tupakoitsijat, karaoke-baarit ja Armaksen ja Onnelan tapaisissa kävijät, Bulgariaan ja Turkin turistirysiin (Istanbulia ei lasketa) matkustavat, huonosti pukeutuvat ihmiset, ja sellaiset, jotka ajavat kaupunkialueella asuessaan, kaupunkialueella sijaitsevalle kuntosalille aina autolla. 

:D

Vierailija
28/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesisnobi. Olen varmaan ihan perus WT- porukkaa,melko köyhäkin, mutta en voi sietää halpoja hajuvesiä- oikeasti. Omasta kaapista löytyy Pradaa, Hermestä,Lancomea jne. Miehellä myös kalliit hajuvedet vaikka perusduunari hitsaaja. Ja kaiken kukkuraksi vanhin poikani perinyt tämän snobeilun muodon, käyttää Bossia.

Kaikki muu voi olla köyhää ja halpaa mutta tuoksut on kemppareista ostettuja.

.

Vierailija
29/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:07"]

Ruoka-, juoma- yms. snobit ovat mielestäni hieman yksinkertaista porukkaa, joilla on hirmuinen pätemisen tarve, joka puolestaan syntyy jonkinsortin alemmuuskompleksista.

[/quote]

Voin kertoa sinulle, että itse ruoka-, juoma- ja karkkisnobina en koskaan arvostele muita ääneen, mutta en myöskään koskaan laita suuhuni mitään sellaista, mistä en pidä. (Tämä voi myös selittää hoikkuuteni!).

t. 24

Vierailija
30/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasnobi, raaka-aineiden on oltava puhtaita ja laadukkaita. Ulkona syödään joko hyvin tai ei ollenkaan.

En kato telkkaa enkä lue juorulehtiä.

En kestä massatapahtumia, tivolia tai Veljekset Keskisiä. 

Vierailija
31/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoissa. En voi ymmärtää miten valtaosa suomalaisista pitää jotain Aura-juustoa soveltuvana juustolautaselle. 

Vierailija
32/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:38"]

Juustoissa. En voi ymmärtää miten valtaosa suomalaisista pitää jotain Aura-juustoa soveltuvana juustolautaselle. 

[/quote]

Nam, Auraa!

Tosin tajusin olevani aika kaikkiruokainen ihan kaiken suhteen kun luen tätä ketjua.

Mietin tuota kahvisnobiakin, tekeekö se tosiaan ihmisen erikoiseksi, jos juo suodatinkahvia?

Itse tykkään ihan peruskahvin mausta niin paljon, että sitä menee 2-3 l päivässä, tykkään myös capuccinoista yms. sellaisistakin.

Vierailija
33/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapa snobi.

Pahimpia käytöstapa mokia: löysä kädenpuristus, ei osata katsoa keskustellessa silmiin, maiskutus!

Vierailija
34/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni luki aloitusviestin ja ymmärsi sen? Tässähän peräänkuulutettiin "snobiutta", jossa oman halveksunnan hölmöys tajutaan ja sille voidaan nauraa. Moni on pikemminkin kertonut, missä asioissa snobbailee hampaat irvessä ja täysin tosissaan.

Minä en esimerkiksi pidä mitenkään hölmönä tai huvittavana sitä, että vaadin vaatteilta ja kengiltä laatua enkä oikein siedä niissä muita kuin luonnonmateriaaleja. Toisaalta ymmärrän, että vaikka halveksin sellaista valtavirran musiikkia, ei oma snobbaileva vaihtoehtomusiikkimakuni oikeasti ole niin hyvä kuin ehkä haluaisin kuvitella. Vaikka vaadin musiikilta laatua, pystyn ymmärtämään ylemmyydentuntoni huvittavuuden, enkä suhtaudu snobbailuuni niin vakavasti.

Vierailija
35/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:13"]

Miten niin alemmuuskompleksi ja pätemisen tarve? Olen laatutietoinen koska minut on kotona opetettu arvostamaan hyvää ruokaa ja opetettu ostamaan harkiten mutta laatua. En minä ketään ääneen arvostele, avomiehelle enintään kerron kantani mutta ikinä en loukkaisi ketään.

[/quote]

Vahva sama. Elämme outoja aikoja, jos laadun arvostamista, vaativia makumieltymyksiä tai sivistystä joutuu erikseen puolustelemaan. Jonkinlaista maamme persuistumista kenties?

Vierailija
36/89 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt tv-ohjelmat kuten Putous (miksi Suomen kansa, miksi), tietty kirjallisuus kuten Paulo Coelho ja Torey Hayden. Lisäksi olen jossain määrin snobi ylipäänsä lukemisen suhteen, minun on vaikea ymmärtää jos taloudesta ei löydy yhtään kirjaa tai joku suorastaan inhoaa lukemista. Musiikin suhteen olen itsekin aikamoinen juntti, joten snobbailulle ei löydy sieltä aihetta :) 

Vierailija
37/89 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän snobi ruuan suhteen. Ihmettelen sitä, miksi ihmiset ostavat niin paljon epäterveellistä ruokaa. Se näkyy täällä kotiseudullani lasten ylipainona ja huonoina hampaina. Etenkin lasten huonoista hampaista on täällä kirjoiteltu lehdissä. En yhtään ihmettele, miksi näitä hammasvaivoja on, kun näen kaupassa lapsiperheiden ostoskärryjä. Herkuilla on oma arvonsa, mutta ei niitä tarvitse joka päivä syödä. Lapset eivät myöskään tarvitse jatkuvasti sokerisia jugurtteja, mehuja ja muroja.

Elokuvien ja tv-sarjojen suhteen oon snobi myös. Mua ei kiinnosta Hollywood-tusinatavara, esim. romanttiset komediat ja toiminta. Oon katsonut niitä teini-iässä ihan tarpeeksi, enkä koe, että saan niistä enää mitään irti.

Vierailija
38/89 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lapsia jotka on puettu (aikuisen toimesta) epäesteettisesti tai näkyvän kulahtaneesti, epäsiististi ja epäsopivasti esim säähän/tilanteeseen jne. 

Hyvin "snobi" olen omien lasten siisteyden, puhtauden ja ulkonäön suhteen, olematta kuitenkaan millään tapaa neuroottinen tai merkeillä pröystäilevä tmv... 

Käytöstavatkin on kunniassa ja moukkina pidän niitä joiden lapset elää ja kasvaa kuin pellossa.

Vierailija
39/89 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, myös hampaisto edustaa, lapsiakin!

Vierailija
40/89 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkua? ^ 

Perusteita miksi lapsen pitäisi ja kannattaisi näyttää ja kuulostaa (!) orvoilta katulapsilta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi