Millaisissa asioissa olet "snobi"?
Eli millaisia asioita tavallaan vähän "halveksut" samalla tajuten halveksuntasi hölmöyden eli naurat itsellesi niin tehdessäsi.
Itse suhtaudun noin mm. pieruhuumoriin, pakettimatkailuun aurinkorannoille, Seiska-lehteen ja erilaisiin tositvohjelmiin.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 09:39"]
Tietyt tv-ohjelmat kuten Putous (miksi Suomen kansa, miksi), tietty kirjallisuus kuten Paulo Coelho ja Torey Hayden. Lisäksi olen jossain määrin snobi ylipäänsä lukemisen suhteen, minun on vaikea ymmärtää jos taloudesta ei löydy yhtään kirjaa tai joku suorastaan inhoaa lukemista. Musiikin suhteen olen itsekin aikamoinen juntti, joten snobbailulle ei löydy sieltä aihetta :)
[/quote]
Pitää väliin heittää eri asiasta, että itseäni huvittaa kirjakyylääjät:D Eli ihmiset jotka pitävät itseään sivistyneenä kun heillä on kirjahyllyt jotka pursuavat kirjoja, mutta luulevat että toiset eivät lue jos kirjat eivät ole näkysällä. Moni kun lainaa ahkerasti kirjastosta (ei tarvitse jättää pölyttymään hyllyyn, harvoin tulee kaksi kertaa luettua samaa) ja säilyttää kirjoja muutenkin pölyltä suojassa kaapeissa. Itselleni tuli muuten kerran lukuähky kun olin suorastaan vuosia nenä kiinni kirjassa ja pidin hetken taukoa, sieltä se lukuinnostus taas palasi:D Putouksesta olen samaa mieltä, en ymmärrä kuka sitä voi katsoa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 10:03"]
Miksi alapeukkua? ^
Perusteita miksi lapsen pitäisi ja kannattaisi näyttää ja kuulostaa (!) orvoilta katulapsilta?
[/quote]
Siksi, koska missasit kokonaan aloituksen pointin.
Missä tuossa viestissäsi oli se peräänkuulutettu itseironia?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:45"]
Itse olen Mensan jäsen ja en voi käytännössä sietää ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä on selvästi alhaisempi kuin minun.
[/quote]
Aika pahan kielivirheen menit kuitenkin tekemään, älykkyysosamäärästäsi huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:45"]
Itse olen Mensan jäsen ja en voi käytännössä sietää ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä on selvästi alhaisempi kuin minun.
[/quote]
Aika pahan kielivirheen menit kuitenkin tekemään, älykkyysosamäärästäsi huolimatta.
[/quote]
Lisäksi "mensalaisen" äly ei riittänyt aloitusviestin idean ymmärtämiseen.
Se vihjaa, että todelliset ÄO- lukemat ovat lähempänä skaalan toista ääripäätä.
Macaroneissa! Syön mieluiten vain tietynmerkkisiä macaroneja, ja vähän säälin ihmisiä, jotka hehkuttavat muunlaisia macaroneja, kun ne eivät kuitenkaan ole rakenteeltaan ja maultaan yhtä laadukkaita.
Ja kyllä, nauroin itselleni kun huomasin näin ajattelevani. Mutta en silti ostaisi kuin tämän tietyn valmistajan macaroneja.
:D jösses, ei monikaan ole vastannut tähän "oikein".
Minä oikeasti voin snobbailla jostain, mutta se että itseäni huvittaa se snobbailuni, onkin ihan eri asia.
Olen astiasnobi, siis haluan, että kattaukseni on edes kohtuullisen moitteeton. Ei minulla mitään kalliita perintöposliineja ja -kristalleja ole. Mutta aterialle tai kahville katetaan yhtä sarjaa. Ei kahta tai kolmea eri aterinsarjaa tai Kultakeramiikan mukeja ja Arabian Teema-asetteja. Jos astiat on eri sarjaa keskenään, niiden on sovittava yhteen. Itseäni huvittaa se, miten hämmästynyt olen, kun kyläpaiakassa lyödään naaman eteen mitäsattuu kattausta ja keksit suoraan keksipaketista.
Tämä on siis snobismini, joka minua huvittaa.
Koulutuksen suhteen olen snobi. Opiskelen yliopistossa, poikaystäväni on DI ja molempien perheet ovat käyneet yliopiston (maistereita ja tohtoreita) Myös ystäväpiirimme koostuu akateemisista, tosin minulla on muutamia vain amiksen käyneitä ystäviä, joita salaa aina halveksun.
Mä halveksin justiiin tuollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä jotka halveksivat jotakin.
Keskittyisivät omaan elämäänsä ja läheisiinsä, eikä ilkeisiin ajatuksiinsa.
Liityn mukaan näihin käytössnobeihin! Halveksin aikuisia ihmisiä, jotka ovat tuppisuita, eivät osaa small talkia, ovat tökeroitä käytökseltään. Muita ei huomioida, eikä osata olla kohteliaita, eikä kysyä oikeita kysymyksiä sosiaalisissa tilanteissa. Työpaikalla taannutaan kiukuttelevan pikkulapsen asemaan, pomolle kiukutellaan kun ei haluta tehdä mitään ikävää ja asioita ei osata käsitellä kypsän aikuisen tavalla. Asiat nähdään aina ja kaikkialla mustavalkoisena, ja vain omasta kapeasta näkökulmasta. Itseä ei koskaan laiteta likoon, ja siksi suurin pelko on sosiaalinen häpäisy, joka lähtee siitä, että itse sisäisesti naureskellaan ja ilkutaan toisille. Ei osata olla ymmärtäväisiä, huomaavaisia ja kohteliaita. Tällaisten ihmisten mielipuuhaa näyttää olevan seläntakana pahaa puhuminen, ja toisille naureskelu ilkeämielisesti.
Halveksin myös ihmisiä, jotka huutavat jatkuvasti omille lapsilleen, polttavat tupakkaa ja koti on aina sotkuinen, ja likainen. Lapsille ei laiteta kotiruokaa, vaan aina annetaan eineksiä, ja lapset menevät liian myöhään nukkumaan ja/tai saavat pelata pelejä liikaa. Tällaiset vanhemmat myös ovat itse huutamassa mm. naapureille pienimmistäkin asioista. Itse saavat tehdä mitä lystäävät, mutta samalla on järjetön kontrolli esim. talon asukkaisiin tai talon lapsiin.
En myös ymmärrä ihmisiä, jotka oikeasti viihtyvät jollakin Tallinnan räkälälaivareissulla. Ihan karseata menoa. Osa ihmisistä hirveässä kännissä, karaoke-esitykset aivan järkkyjä, laivassa haisee kusi ja paska ja oksennus, ruoka on pahaa ja seura huonoa, kokoajan joku keski-ikäinen työhyvinvointimatkalainen tulee humalassa sönköttämään seksistisiä iskuyrityksiään.