On henkisesti kuluttavaa kuulua miehen puolelta wt-sukuun!
Pidimme synttärijuhlat, joihin nämä sukulaiset saapuivat tyhjin käsin ja arkivaatteissa. Mukana epämääräisiä nais/miesystäviä, joiden tulosta ei tietenkään ilmoitettu etukäteen ja nämä ihmiset meille täysin tuntemattomia. Juhlapöydässä rämplättiin kännykkää (ostettu kätkykaupalla hienoin mahdollinen, toki), kaivettiin nenää ja jauhettiin paskaa tuttujen asioista. Tarjolla olevista herkuista osa jätettiin maistamatta koska se näytti "pahalta", tätä ei sentään sanottu mutta irvistys naamalla puhui kyllä puolestaan.
Loppuaika juhlissa kului heiltä telkkaria katsellessa (se ei ollut päällä kun tulivat..), tupakalla juostessa ja juoruillessa lasten kuullen. Kun lähtivät, rojahdin sänkyyn ihan pelkästä henkisestä väsymyksestä.
t. ei itsekään mikään aristokraatti, mutta käytöstavat lapsena oppinut
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:46"]
Mikä ihme on WT-SUKU???
[/quote]
Wallberg-Tötterströms
[/quote] :DDDDDDDDDDDD
Hauska kuvaus. Itse olen ihan tavissuvuista, toinen suku on täynnä poromiehiä, muutama juoppo vanhapoika ja sitten siskokaarti ja ihan on käytöstavat hallussa ja suvun juhlat ovat todella mahtavia ja hauskoja tapahtumia. Toinenkin suku on ihan tavallista sakkia, siellä on enemmän sellasta kyräilyä ja paskan jauhantaa selän takana mutta osataan kyllä olla kaivamatta nenää kahvipöydässä :) Miehen suku on tosi pieni ja anoppi yrittää olla hienompi kuin onkaan, ihan mukavaa silti heitäkin tavata. Ikävää jos noin rasitut, jos koittaisit ottaa sen huumorilla jatkossa ;)
Juuh, tuo epäsiisteys on ehkä pahinta. Mä en ole ikinä nähnyt saippuaa appivanhempieni vessassa, enkä usko että ne pesee käsiään vessakäynnin jälkeen.
Mutta sitä en pysty ymmärtämään että miten vessa voi haistaa alapäälle, siis "pimpille" vielä puolikin tuntia sen jälkeen kun anoppi on vessaa käyttänyt!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:30"]
suihkussa käyntikin on heillä harvinaista hajun perusteella. Onneksi asuvat kaukana, olen aina ihan poikki kun käyvät kylässä. Muuten periaatteessa ihan mukavia ihmisiä, mutta ahdistun kun ajattelen appiukon närppivän kahvileipiä pissakäsillään jne.
[/quote]
Vähän niin kuin siinä Pokka pitää-sarjassa. :D
Näinpä se meidän Suomikin jakautuu yhä enemmän ja enemmän sosiaaliluokkiin. Nyt eritasoiset suvut erottaa jo tavoistakin, vähän niin kuin sata vuotta sitten porvarit ja työväestö eivät kauhean hyvin keskenään pärjänneet.
Tähän on tultu ja tällä mennään.
Mulla itselläni on sukutausta täysin duunaripainotteinen, mutta lapsuudenkodissani kiinnitettiin silti todella paljon huomiota tapojen opettamiseen ja toisten huomioimiseen. Itse olen yllättynyt aika paljon välillä mm. siitä, että moni akateeminen suomalainen ei tajua kätellä uuden ihmisen tavatessaan eikä oikeastaan osaa puhua kuin itsestään tai rahasta.
Se jos mikä on junttia se.
Mun mieheni suku on kouluttamatonta, mutta ihan mukavaa porukkaa. Peruskäytöstavat ja hygieenia ovat kyllä hallussa. Ainut, mikä mua heissä ärsyttää, on, että he tuntuvat jotenkin pelkäävän mun sukua, jossa taas melkein kaikki ovat vähintään maistereita. He esimerkiksi vetäyvät jotenkin ihan omiin oloihinsa isommissa juhlissa ja pienemmissä istuvat hiljaa kahvipöydässä. Anoppi oli myös kerran kysynyt mieheltäni, häpeänkö minä heidän sukuaan! Olin todella loukkaantunut kun kuulin tästä, sillä oikeasti pidän heistä ja olen mielestäni aina ystävällinen ja mukava heille. Meidän suvussa arvostetaan kyllä koulutusta, mutta ei todellakaan katsota rehellisiä duunareita nenän vartta pitkin. Ärsyttää, kun ihmiset eivät osaa arvostaa itseään.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:05"]
Mun mieheni suku on kouluttamatonta, mutta ihan mukavaa porukkaa. Peruskäytöstavat ja hygieenia ovat kyllä hallussa. Ainut, mikä mua heissä ärsyttää, on, että he tuntuvat jotenkin pelkäävän mun sukua, jossa taas melkein kaikki ovat vähintään maistereita. He esimerkiksi vetäyvät jotenkin ihan omiin oloihinsa isommissa juhlissa ja pienemmissä istuvat hiljaa kahvipöydässä. Anoppi oli myös kerran kysynyt mieheltäni, häpeänkö minä heidän sukuaan! Olin todella loukkaantunut kun kuulin tästä, sillä oikeasti pidän heistä ja olen mielestäni aina ystävällinen ja mukava heille. Meidän suvussa arvostetaan kyllä koulutusta, mutta ei todellakaan katsota rehellisiä duunareita nenän vartta pitkin. Ärsyttää, kun ihmiset eivät osaa arvostaa itseään.
[/quote]
Huonommuutta tunteva voi kokea ystävällisen hymynkin sarkastisena vittuiluna.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:05"]
[/quote] Huonommuutta tunteva voi kokea ystävällisen hymynkin sarkastisena vittuiluna.[/quote]
Tämä on totta. Olen itse korkeakoulutettu ja mulla on aina puolisoni sukua tavatessamme tunne, että pitää olla kauhean tarkkana etteivät he tunne itseään huonommiksi tai pidä minua ylimielisenä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:26"]
Näinpä se meidän Suomikin jakautuu yhä enemmän ja enemmän sosiaaliluokkiin. Nyt eritasoiset suvut erottaa jo tavoistakin, vähän niin kuin sata vuotta sitten porvarit ja työväestö eivät kauhean hyvin keskenään pärjänneet.
Tähän on tultu ja tällä mennään.
Mulla itselläni on sukutausta täysin duunaripainotteinen, mutta lapsuudenkodissani kiinnitettiin silti todella paljon huomiota tapojen opettamiseen ja toisten huomioimiseen. Itse olen yllättynyt aika paljon välillä mm. siitä, että moni akateeminen suomalainen ei tajua kätellä uuden ihmisen tavatessaan eikä oikeastaan osaa puhua kuin itsestään tai rahasta.
Se jos mikä on junttia se.
[/quote]
Tässähän ei ainakaan minun mielestäni puhuttu sosiaaliluokista, vaan sikamaisista sukulaisista jotka koulutukseen katsomatta eivät osaa käyttäytyä. Kuten itsekin sanoit, wt-sakkia löytyy niin siivoojista kuin maistereistakin.
Aah, ihanaa että muillakin.
Mun miehen sukulaiset tulee aina jossain kulahtaneissa 80-luvun printticollegeissa juhliimme.
Jopa savukalatäytteinen pasteija oli heille liian outoa ruokaa, jostain feta-pinaattipiiraasta puhumattakaan.
Mieheni on kumma kyllä täysin eri maata kuin sukulaisensa, onkin kertonut aika hurjia juttuja lapsuudestaan sukuunsa liittyen ja tahtoo kasvattaa omat lapsensa ihan eri tavalla. Mutta kyllä hänellekin piti opettaa perusjutut käytökseen liittyen, ei siis yksinkertaisesti TIENNYT että esim. hattu otetaan sisätiloissa (tai viimeistään ruokapöydässä) pois, mitkä ovat suomalaisia perinteitä/tapoja (esim. nyt äitienpäivänä valkovuokkojen kerääminen oli hänelle vielä ennen esikoista ihan tuntematon juttu...toki perinteitä on erilaisia, mutta luulisi että jokainen edes tietää valkovuokoista?) jne. Sanomattakin selvää, että hänen kanssaan ei ole lapsena juuri mitään tehty, ei ole viety metsään keräämään marjoja/sieniä, ei ole osallistunut häihin tai hautajaisiin, ei ole käynyt ravintolassa...onneksi aikuisenakin voi nämä jutut tehdä, mutta sääliksi kävi kun mies avautui eräs kerta lapsuudestaan. :/
ON sulla rankkaa ;DDDDDDDDDDDDDDD
No vittu ettekö te ämmät tajua että TYÄ MIÄHEN PITÄÄ SAADA KALIAA JA SINIST LENKKII.
Mä menen juhliin kuin juhliin farkuissa, jos pitää olla iltapuku, ei kiitos. Skippaan välistä, musta on todella törkeää vaatia, että pitää olla mekko/hame, vaikka onkin nainen.
Tekisit parempaa ruokaa, jos sun "herkut" on pahan näköisiä, en minäkään koskisi edes pitkällä tikulla.
Mitäs olet tylsää seuraa, tv:stä tulee paljon mielenkiintoisempaa ohjelmaa.
Keksippä jokin parempi provo...
Onhan tuo kyllä rasittavaa ja tunnistan joukosta omia sukulaisiani. Mutta sun pitää kuitenkin muistaa, että he ovat sukulaisia ja siksi arvokkaita ihmisiä. Älä alennut katsomaan heitä nenävartta pitkin vaan pidä heihin kohtelias yhteys. Sun ei varmaan tarvii nähdä heitä montaa kertaa vuodessa, joten etköhän sä kestä.
Ainakin voit ottaa rennosti itse. Ajattele jos miehen sukulaiset olisivat ns. hienompaa sukua, olisi sekin aika rasittavaa tavalliselle pulliaiselle.
Aatelkaa että teiän lapset on sitä samaa sukua :O !
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:23"]
Mä menen juhliin kuin juhliin farkuissa, jos pitää olla iltapuku, ei kiitos. Skippaan välistä, musta on todella törkeää vaatia, että pitää olla mekko/hame, vaikka onkin nainen.
Tekisit parempaa ruokaa, jos sun "herkut" on pahan näköisiä, en minäkään koskisi edes pitkällä tikulla.
Mitäs olet tylsää seuraa, tv:stä tulee paljon mielenkiintoisempaa ohjelmaa.
Keksippä jokin parempi provo...
[/quote]
Taidat olla peräti anoppini, kun tuollaisia kirjoittelet. :D Kyllä on joo sun farkut ja "saunanpuhdas" tyyli nähty niin moneen kertaan...ei kukaan odota hametta, mutta löytyisikö vaatekaapistasi puhkikuluneiden farkkujen sijaan vaikkapa siistejä, suoria housuja sekä jokin muu kuin nuorison suosiman vaatemerkin t-paita?
Ruoanlaitosta en puhuisi mitään, itse kun olet ruokkinut jälkikasvusi eineksillä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:45"]
Aatelkaa että teiän lapset on sitä samaa sukua :O !
[/quote]
Lapsilleen voi opettaa käytöstavat vaikka isän suvussa olisikin moukkia.
Samanlainen suku löytyy minunkin mieheni puolelta, tosin lievempänä versiona. Mitään uutta ei uskalleta maistaa, kahvipöydässä kaivellaan hampaita, käsiä ei pestä, puheenaiheet ovat usein todella kuvottavia mm. anopin vatsan toimintaan liittyviä ja suihkussa käyntikin on heillä harvinaista hajun perusteella. Onneksi asuvat kaukana, olen aina ihan poikki kun käyvät kylässä. Muuten periaatteessa ihan mukavia ihmisiä, mutta ahdistun kun ajattelen appiukon närppivän kahvileipiä pissakäsillään jne.