Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sertralin 50mg, aloitusannoksena 25mg, kysymyksiä

Vierailija
17.05.2013 |

Haluaisin kysyä, missä vaiheessa lääkkeen aloituksesta tai pillerin otosta mahdolliset sivuoireet tulee, ja kauanko ne kerrallaan kestää? 
Ajattelin että kun nyt ilman lääkettä kykenen pikaisesti käymään kaupassa, mutta jos paniikkioireet pahenee tuosta lääkkeestä, olen ehkä sitten jopa viikkoja jumissa ruatta kotona lapsen kanssa? 
Minulla ei ole ketään joka puolestani nuo asiat sillä aikaa hoitaisi ja kouluunkin pitäisi palata jo tiistaina. 

Pelkään ihan tosissaan noita sivuvaikutuksia, mutta kun selvää on että pelkkä terapia ei paniikkihäiriötäni poista, lienee pakko kokeilla sitten lääkkeetkin. 

Sain myös temestaa, mutta sitä vielä vähemmän uskallan kokeilla, pelkään myöskin kovasti allergisia sivuoireita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruli pari päivää aloutisen jälkeen. Juuri tuolla määrällä aloitin. Aivan järkyttävä ahdistus ja itkuisuus. Onneksi oli seuraa, pelkäsin nimittäin sekoavaani. Lopetin siihen ne pilsut. Citalopraamista ei ole tullut mitään sivuoireita.

Vierailija
2/5 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutukset voi alkaa heti ja kestää 3-4 viikkoakin silti jos lääke lopulta sopii. JOskus käy niinkin ettei ne lopu ollenkaan ja sitten täytyy vaihtaa lääkettä.

Mutta kaikillehan ei tule mitään merkittäviä sivuvaiktuuksia lainkaan. Ei niitä etukäteen kannata pelätä. Eikä monella paniikkioireet pahene miksikään, usein ne on fyysisiä oireita esim. väsymystä, makeanhimoa, päänsärkyä, kuvotusta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvauikutuksia ei edes tule kaikille, joillekin voi sen sijaan tulla pahojakin. Joten vaikea sanoa milloin ne sitten ilmaantuvat jos ilmaantuvat, niin yksilöllisiä juttuja. Kokeilin itse joskus kyseistä lääkettä, mutta kun parin ekan päivän aikana nestettä kertyi kroppaan monta kiloa ja alkoi tuntua vesi-ilmapallolta, lopetin. Sen enempää ei tuosta lääkkeestä kokemusta.

Vierailija
4/5 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rauhoitteli minua että tuo aloitusannos on niin pieni ettei siitä mitään kummempaa tule. Pelkään juurikin että paniikkihäiriö pahenee lääkkeen myötä, nyt tässä istun tabletinpuolikas edessäni ja yritän rohkaistua sen ottamaan. 

Jos oireet kovasti pahenee, mitenkähän kykenen lapseni hakemaan päivähoidosta. :/ 

ap

Vierailija
5/5 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up