Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punasteleva lapsi, miten kannustaa lasta?

Vierailija
16.05.2013 |

Lapseni 13v, siirtyy nyt yläasteelle. Kaiken hormonimyllytyksen keskellä on nyt alkanut myös punastelemaan ja häpeää sitä suunnattomasti. Olen sanonut ettei siihen kannata kiinnittää huomiota ja kertonut, että herkät ihmiset punastelee ja se on vain suloista. On vaikea olla tukena kun en itse ole koskaan punastellut. Miten tukea siis?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu mistään herkkyydestä, se kuulostaa vielä pahemmalta. Eikä myöskään mistään söpöilystä.

sano sille vaan, että joillain ihmisillä on taipumus punasteluun ja että helpoimmalla siitä selviää ja pääsee myös eroon, kun yksinkertaisesti ei välitä siitä vaikla tuntisikin naaman kuumottavan. Ja jos joku mainitsee siitä, niin vastaa vaan " entäs sitten?" ja jatkaa juttuaan.

Noilla keinoin itse selvisin, kun murkkuna aivan tyhjästä aloin punastelemaan. Saatan tehdä sitä vielä nykyäänkin, mutta en enää edea huomaa, kun en ole 20 vuoteen siitä välittänyt. 

Vierailija
2/3 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu varmaan siitä rusottaako posket vaan hiukan vai meneekö koko naama tomaatinpunaiseksi. Jos vähän vaan posket rusottaa niin ei vakavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punastelu aiheuttaa sosiaalisen ongelman ja aina joku ääliö jossain vaiheessa aina huomauttaa punastumisesta.

Jos on kyseessä tyttö, osta hänelle tarpeeksi peittävä meikkivoide, esim. Joe Blasco, ja opeta meikkaamaan. Punastuminen ei tuon meikkivoiteen kanssa näy juuri lainkaan.

Olisipa oma äitini tajunut auttaa tämän ongelman kanssa näin konkreettisesti. Punastuminen vähenee kun sitä ei tarvitse pelätä, että muut näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi