Minä lomalla, teinipoikani töissä - aamupala?
Mitä teinit syö teillä aamupalaksi? Omallani ikää 17 v.
Lapsemme ovat vuoroittain hoidossa minulla ja exällä, Nyt poikani on minulla yhteen mittaan n. 3 vkoa, hän käy kesätöissä. (tytär myös minulla, muttei käy töissä, on vasta 14 v).
Kysyin pojalta, mitä aamupalaa ostaisin, hän vaan totesi, että isällänsä hän syö vain pikakaurahiutaleista mikrossa tehtyä puuroa.
No, ostin kanamunia, nakkeja, pekonia, jogurttia, viiliä, mysliä, leipää leikkeleineen, hedelmiä ja muroja.
Muita ehdotuksia? En mä voi käsittää, että söisi pikakaurahiutalepuuroa joka aamu?
Kommentit (35)
Mikä on ongelma jos se haluaa sitä puuroa joka aamu?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:30"]
Lapsemme ovat vuoroittain hoidossa minulla ja exällä, Nyt poikani on minulla yhteen mittaan n. 3 vkoa, hän käy kesätöissä. (tytär myös minulla, muttei käy töissä, on vasta 14 v).
Kysyin pojalta, mitä aamupalaa ostaisin, hän vaan totesi, että isällänsä hän syö vain pikakaurahiutaleista mikrossa tehtyä puuroa.
No, ostin kanamunia, nakkeja, pekonia, jogurttia, viiliä, mysliä, leipää leikkeleineen, hedelmiä ja muroja.
Muita ehdotuksia? En mä voi käsittää, että söisi pikakaurahiutalepuuroa joka aamu?
[/quote]
Kai sä kuitenkin ostit niitä kaurahiutaleita myös.
Siis oikeastiko luulet, että teinisi viitsii aamuisin itse valmistaa aamiaisen pekonista ja kananmunista?
Kyllä tuo mikropuurolinja on ihan hyvä, ellet itse aio aamuisin nousta teinillesi aamiaista valmistamaan.
Hah. Mun kohta 50v veli syö edelleen joka aamu kaurapuuronsa.
Ainoastaan reissuilla se syö hotelliaamiaisen. Jos mahaan jää tilaa puuron jälkeen (jos puuro siis tarjolla on)
Ap: pojalla alkaa työt klo 9, eli kyllä ehtii aamupalan laittaa. Eihän siihen mene kuin muutama minuutti.
Ja kyllä minäkin voin lomallani herätä laittamaan hänelle aamupalaa, tytär saa halutessaan nukkua.
On myös niitä pikakaurahiutaleita ostettuna.
Kysyin, että mikä olisi hyvä aamupala pojalle: vinkkejä en ole vielä saanut.
jos olet kerran kysynyt pojalta mitä haluaa aamupalaksi ja hän haluaa puuroa, niin mihin tarvitset vielä vinkkejä, miksi poika ei saa syödä sitä puuroa?
Minä tekisin munakasta ja iskisin sen vaikka leivän väliin, niin on nopea syödä aamulla. Lisäksi tuoremehua sekä jogurttia ja mysliä sekä marjoja, jos maha vetää. Töissä jaksaa, kun on syönyt hyvin. :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:42"]
Ap: pojalla alkaa työt klo 9, eli kyllä ehtii aamupalan laittaa. Eihän siihen mene kuin muutama minuutti.
Ja kyllä minäkin voin lomallani herätä laittamaan hänelle aamupalaa, tytär saa halutessaan nukkua.
On myös niitä pikakaurahiutaleita ostettuna.
Kysyin, että mikä olisi hyvä aamupala pojalle: vinkkejä en ole vielä saanut.
[/quote]
Pojalla jos alkaa työt klo 9, se herää juuri nipinnapin niin, että ehtii sinne töihin. Mikropuuron tekemiseen ei mene kuin tuo muutama minuutti, mutta kun alat pannuja kaivella esiin ja paistella pekoneita ja kananmunia, niin se on äkkiä puoli tuntia syömisineen.
Mutta on tuossa jo ihan hyvin noita ruoka-aineita, en tiedä mitä kaikkea sitä sitten vielä pitäisi aamupalaksi syödä. Kyllä noilla pärjää.
vinkki: mikropuuro.
Mikä on ongelma?
Kysyit pojalta, poika vastasi ja sitten päätit että poika vastasi väärin?
Hianoo hei!
Osta sitä puuroa myös, se on noista vaihoehdoista terveellisin (hyvä poika!) ja siihen voi lisätä marjoja tai banaania jos haluaa runsaamman annoksen. Kannattaa muute laittaa ne hiutaleet veteen lautaselle illalla, niin tulee parempi ja nopeammin aamulla, kun on turvonnut valmiiksi.
Vinkki: anna poikasi aikuistua ja huolehtia itse itsestään. En olisi voinut kuvitellakaan että äitini olisi kysynyt multa mitä haluan syödä aamupalaksi kun olin 17v. Jos ei poikasi osaa itse tuossa iässä laittaa itselleen syötävää, lähteköön tyhjin vatsoin töihin.
Päästä irti, äiti!!!!!
No tuota, poika on 17-vuotias. Mitä hän on tähän asti syönyt aamupalaksi? Miksi hän söisi nyt jotain muuta kuin on 17 viime vuotta syönyt? Miten ja miksi kesätyön aloittaminen muuttaisi asiaa? En tajua ap:n kysymyksen perustetta ollenkaan.
No ei kyllä menee parin munan ja pekonin paistamiseen yhtään sen kauempaa kuin mikropuuron keittoon :)
Jogurttia + mysliä + siivutettu banaani
pari keitettyä kananmunaa + täysjyväruisleipää + levitettä, juustoa, tomaattia
muista tuoremehu, sitä menee teineillä paljon.
Pekonit ja munat, nehän paistuu ihan itsekseen. Samalla, kun käy WC:ssä ja pukee päällensä, katsoo tavarat, jotka tarttee mukaan. Siinä ne on jo valmiina. Ei sihen nyt kukaan saa puolta tuntia kulumaan!!
Eikä ap varmaankaan tarkoittanut, että pekonia ja munia on joka hemmetin aamu - vaan se on yksi vaihtoehto muiden joukossa.
Mu teinipoikani 16 v voi haluta syödä aamulla ihan mitä tahansa. Terveellisestä mysli- ja jogurttiruoasta jopa nugetteihin asti. Yleensä riippuu täysin siitä, mikä hänen mielestään sillä hetkellä näyttää jääkaapissa hyvältä.
Jos kysyn pojalta, mitä haluaisi aamupalaksi ja että voisin laittaa hänelle, vastaus on aina: "mä otan/katson itse". Silloin mun vastuulle jää se, että siellä jääkaapissa ja hyllyssä on edes vaihtoehtoja.
[/quote]
he he taas tätä provoo pukkaa...et taida täysillä kulkee--
[/quote]
he he taas tätä provoo pukkaa...et taida täysillä kulkee--
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:07"]
Jogurttia + mysliä + siivutettu banaani
pari keitettyä kananmunaa + täysjyväruisleipää + levitettä, juustoa, tomaattia
muista tuoremehu, sitä menee teineillä paljon.
[/quote]
niin, että sokerihuttu olis terveellisempää kuin puuro ?????
ja kananmunia ei ssaa syödä joka aamu !!!
Mihin aikaan ajattelit että poika herää että se kerkiää tekemään & syömään tuon aamupalan joka aamu? Ja ei tuo nyt ihan terveellisin aamupala kyllä ole: nakkeja, pekonia ja munakasta...