Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miks vauva ei nuku?

Vierailija
16.05.2013 |

8 kk vauva joka on 5 kk iästä lähtien nukkunut huonosti sekä päivällä että yöllä. Tosi työläistä ja pitkään saa nukuttaa ja päivällä nukkuu sen 35 min ja sitten siinä. 2-3 kertaa päivässä päikkärit ja sitten kitistään jo kun ollaan herätty kun ei nukkunut tarpeeksi. Ei millään nukahda uudelleen vaan suuttuu ihan hirveästi jos yrittää nukuttaa uudestaan. Yöllä voi herätä 6 kertaa jolloin haluaa aina tissille muutoin ei rauhoitu. Syö todella hyvin eli nälkä yöllä ei pitäis olla. Mitä tälle voi tehdä. Apua. Väsy on jo kova. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen, kohta 8kk vauva. Päivällä nukkuu 2-3 puolen tunnin päikkärit. Joskus tuurilla nukkuu jopa tunnin kerralla. Yöunet n. klo 18.30-06, herätyksiä mitä vain viidestä kerrasta kymmeneen. Syö yöllä pari kertaa. Tosiaan meilläkin yleensä herää itkien, koska ei ole nukkunut tarpeeksi. Aamuisin myös välillä herää joskus ennen kuutta, mikä on ihan liian aikaisin, eli vauva vain kitisee ja vinkuu kunnes joskus tunnin päästä saa taas unen päästä kiinni. Hohhoijaa...

Vierailija
2/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa... Itse olen vain hyväksynyt sen, että päivällä ne unet on sen puoli tuntia. Enempää on odota. Jos nukkuu enemmän, niin mainiota. Kauan teillä vauva jaksaa valvoa? Mä yritin vielä jokin aika sitten sitkeästi nukuttaa aina 3h välein, mutta nyt annan vain valvoa niin kauan kuin jaksaa eli yleensä 3,5-4h. Silloin nukahtaa suht kivuttomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, jos vauvan yöunet on 18:30-06... niin ei unta riitä päivälle. Tai tuo  mikä riittää eli 2-3 puolen tunnin päikkärit on ruhtinaallisesti... t. 4 lapsen äiti...

Vierailija
4/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituttakaa refluksi ja maitoallergia!!!! Ihan totta! ovat yllättävän yleisiä ja aiheuttavat juuri tällaista.

Meidän tyttö oli ihan samanlainen ennen allergisen refluksin toteamista. Sen jälkeen päiväunet muuttuivat 35 minuutista 2 tuntiin. Refluksissa ei läheskään aina ole oireena oksentelu vaikkei sitä edes moni lääkäri tiedä!

Vierailija
5/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaako rattaisiin? Onko ilmavaivoja? Kyllä se siitä helpottaa, usko pois. Onko muita lapsia? Jos ei, nuku aina silloin, kun lapsikin nukkuu.

Vierailija
6/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellaiset allergiat sitten teillä todettiin? Mitään oksentamista tai puklaamista hänellä ei juuri koskaan ole ollut. Kolme korvatulehdusta kylläkin ja kolme hammasta tullut. Nyt oltiin neuvolassa viime viikolla ja silloin tipahtanut keskikäyrältä -0, 9 käyrälle pituudessa, elintämäkin voisi olla maitoallergiaa tai sitten siitä että on ollut sairas. 

Jaksaa olla valveilla noin 3-4 h.

Ap

Vierailija
7/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viellä 4 vuotias kotona joka myös haluasi hieman omaa aikaa äidin kanssa ja myös tietysti virikkeitä :(

AP

Vierailija
8/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten otat  suoraan yhteyttä neuvolaan, jos saisitte tutkittua, mikä vauvaa pitää hereillä. Uskalla pyytää apua, onko sinulla hyviä ystäviä, vanhempia yms. joka voisi auttaa, että saisit nukuttua?

Älä ole yhtä jäärä kuin minä, minä en uskalla pyytää apua muulta kuin mieheltäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi