Onko muita perheitä jossa muroja syödään joka päivä? lapset ja vanhemmat.
Tuosta sokerimuroketjusta tuli mieleen.
Meillä syödään aina aamulla muroja, ihan sekalaisesti kaikkea mitä kaupasta löytyy. Ja terveitä ollaan koko porukka.
Kommentit (31)
Mä ja poika syödään Corn Flakeseja joka päivä.
Meillä ei syödä joka päivä, mutta aina niitä kaapissa on. Lapset siis syövät, me aikuiset ei piitata, paitsi joskus otan cornflakesejä.
Muuten aamupalana on leipää ja croissanteja (näihin usein Nutellaa sisälle), jugurttia jne. Puuroa meillä ei syödä koskaan.
Murot ovat epäterveellisiä, sisältävät sekä suolaa että sokeria liikaa. Ravintoarvot ovat surkeat, ainakin corn flakeseissa. Jos vielä syö croissantteja, niin on varsinainen epäterveellisyyden huippu heti aamusta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:36"]
Murot ovat epäterveellisiä, sisältävät sekä suolaa että sokeria liikaa. Ravintoarvot ovat surkeat, ainakin corn flakeseissa. Jos vielä syö croissantteja, niin on varsinainen epäterveellisyyden huippu heti aamusta.
[/quote]
Niin. Meidän elämässä vaan ei ole tärkeimmällä sijalla syömisen ja ravintoarvojen jatkuva tarkkailu :)
Me syödään TalkMURUJA, jotka ainakin kelpaa toistaiseksi lapsille vaikkeivat yhtä hyviä olekaan kuin sokerimurot.. ;)
http://www.taivalkoskenmylly.fi/fi/talkmuru-kevyen-olon-salaisuus
No eihän se ratkaise jos kerran päivässä muroja syö, vaan kokonaisuus. Muistan kuinka terkkari kävi meille ala-asteella pitämässä infoa hyvästä ravitsemuksesta. Murot olivat paha-paha, sokeri sinänsä oli paha-paha, ja "rasvaa ei ole mahdollista saada koskaan liian vähän". Siitä se sitten lähti. Huomasin jo parin vuoden jälkeen kun iho hilseili pois että ehkä rasvaa on sittenkin mahdollista saada liian vähän? Sokerihan ei ole välttämätöntä samassa määrin MUTTA: Mikään ei lihota jos ei liikaa syö ja jos ei muroilla pelkästään elä niin en olisi niitäkään tuomitsemassa. Jotkut tutut paheksuvat muroja mutta syöttävät jotain danonino-mukaterveellistä sitten lapsilleen.
terveisin 30 vee ja elopaino 40 kiloa.
Meillä syö vähintään kaksi kuudesta henkilöstä muroja joka päivä. Useina päivinä kaikki me syömme muroja (muut aamulla, minä illalla). Kaappi täynnä muroja :D Ja kalliiksi tulee. Mutta yhdenkään terveydessä ei ole valittamista ja olemme kaikki normaalipainoisia/hoikkia.
Meillä lapsi on tykästynyt luomutattarimuroihin (joissa kuitenkin 66% maissia;), ja minäkin syön niitä joskus rusinoiden ja pähkinöiden kanssa. Ostan lapsille myös vaihtelevasti kauramuroja, riisimuroja tai corn flakeseja, mikä milloinkin maistuu. Ei niitä joka päivä syödä, sellaista kausittaista. Minun puolesta saisivat kyllä syödä kun eivät syö puuroa.
Ei munkaan elämässä ole tärkeintä syömisen ja ravintoarvojen miettiminen, se menee ihan siinä kaiken muun elämän ohella. Lapsuuden ruokailutottumukset vaikuttavat tosi paljon koko ihmisen elämän terveyteen.
Eihän kukaan syö muroja koskaan, niitä on kaupoissakin ihan vain koristeena. Samoin siellä on koristeena ainakin pakastepitsat ja muut einekset sekä marinoidut kanat ja lihat.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:30"]
Meillä ei syödä joka päivä, mutta aina niitä kaapissa on. Lapset siis syövät, me aikuiset ei piitata, paitsi joskus otan cornflakesejä.
Muuten aamupalana on leipää ja croissanteja (näihin usein Nutellaa sisälle), jugurttia jne. Puuroa meillä ei syödä koskaan.
[/quote]
:D Tuli ihan mieleen mun isäntäperhe Saksassa. Söivät juuri tuolla tavalla ja ei meinannu talossa kaks vessaa riittää kun huudattivat vuoronperään hanuriaan monta kymmentä minuuttia siellä! Mä pitäydyin ihan siinä puurossa. :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:45"]
Ei munkaan elämässä ole tärkeintä syömisen ja ravintoarvojen miettiminen, se menee ihan siinä kaiken muun elämän ohella. Lapsuuden ruokailutottumukset vaikuttavat tosi paljon koko ihmisen elämän terveyteen.
[/quote]
No kun kerran Suomessa vauhkotaan aina ns. terveellisestä syömisestä niin mistä ne sairaat aikuiset sitten tulevat? Suomalaiset eivät todellakaan ole Euroopan terveintä kansaa. Tiedätkö mitä Italiassa syödään aamupalalla? Tai monessa muussa Keski-Euroopan maassa? Jos niiden aamiaisten perusteella pitäisi päätellä ihmisten terveys niin kylläpä olisi sairasta kansaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:51"]
[/quote]
:D Tuli ihan mieleen mun isäntäperhe Saksassa. Söivät juuri tuolla tavalla ja ei meinannu talossa kaks vessaa riittää kun huudattivat vuoronperään hanuriaan monta kymmentä minuuttia siellä! Mä pitäydyin ihan siinä puurossa. :)
[/quote]
Toitko puurot Suomesta mukanasi?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:45"]
[/quote]
No kun kerran Suomessa vauhkotaan aina ns. terveellisestä syömisestä niin mistä ne sairaat aikuiset sitten tulevat? Suomalaiset eivät todellakaan ole Euroopan terveintä kansaa. Tiedätkö mitä Italiassa syödään aamupalalla? Tai monessa muussa Keski-Euroopan maassa? Jos niiden aamiaisten perusteella pitäisi päätellä ihmisten terveys niin kylläpä olisi sairasta kansaa.
[/quote]
Suomessa vauhkotaan syömisestä, mutta miten moni oikeastaan syö terveellisesti? Kauppojen tarjonnan ja ihmisten ostosten perusteella ei kovin moni (ainakaan täällä, missä minä asun). Tiedän, mitä Italiassa syödään aamupalalla, mutta sitä en tiedä, miten on heidän terveytensä laita. Onhan siellä ruokakulttuuri muutenkin aika erilaista, geeniperimästä puhumattakaan.
Miksi ihmeessä provosoitua? En minä yritä tässä kertoa, miten sinun pitäisi tehdä, kerron vain, mitä itse asiasta ajattelen.
Syökö suomalaiset jotenkin suositusten mukaan? Mitä varten sitten kauppojen hyllyt notkuvat kaikkea paskaa, limonadia, valkoista leipää, sokeripommimuroja, karkkia ja kaikkea mahdollista hiilarihöttöä jos kukaan ei niitä täällä syö? Muuten vaan roskikseen menevät ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
Toitko puurot Suomesta mukanasi?
[/quote]
En, kyllä niitä siellä myytiin.
Meillä ei syödä ikinä muroja, kukaan ei piittaa muroista meillä. Lapset haluaa mysliä, mies leipää ja mä otan aamulla vain kahvin, kaikki muu tulee ylös mulla.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:25"]
kuvia tai en usko
[/quote]
Oliskin hauska laittaa tuosta 1-vuotiaasta kuva, kun mättää käsin muroja. Ja niitä on korvissa asti. (jotain tattarimuroja mitkä liimautuu kun kostuu)
Muroja ei juurikaan syödä mutta mysliä ja Weetabixia päivittäin. Mysli on sellaista sokeroimatonta, hyvin ns. ankeeta terveellistä versiota, jossa siis paljon viljoja, hieman pähkinöitä ja rusinoita. Toisinaan ostan muropaketin mutta ärsyttää, kun se menee niin nopeasti. Suosikki on sellainen fitness- muro tms. jossa kookosta ja rusinoita.
kuvia tai en usko