Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitakin ihmisiä kiusataan monessa eri paikassa? Onko tietyt ihmiset alttiimpia sille?

Vierailija
12.07.2020 |

Itse en tunne ketään tarpeeksi hyvin jota olisi kiusattu monessa eri paikassa, mutta joskus tarinoita kuulee. Mistä ihmeestä se johtuu että jos sinua on kiusattu vaikka jossain työpaikassa ja menet uuteen työpaikkaan, jossa sinua ei tunneta, niin taas joku täysin vieras ihminen alkaa sinua kiusata? Onko se kiusaamisen "syy" aina sama? Ärsyttääkö kiusaajia aina joissain ihmisissä joku tietty asia? Voisiko joku kiusaaja vastata, että onko ihmisessä jota on kiusattu ennenkin, joku tietty juttu mistä näkee että tuo on kiusattu, kiusataampa sitten lisää?

Kommentit (462)

Vierailija
201/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen, jota monet haluavat kiusata. Vaikutan kiltiltä, sopuisalta, ahkeralta ja avoimelta. Ulkonäköäkin on kehuttu. Se on kuitenkin vain yksi puoli minusta

Viimeiset 10-20 vuotta olen osin ollut sellainen että kostan. Olen järjestänyt potkut esihenkilölle ymv.

En kosta heti, vaan odotan sopivaa tilaisuutta ja suunnittelen toteutustavan huolella. Yleensä kohde ei saa koskaan tietää, kuka hänelle ikävän tilanteen aiheutti. Minullakin tavallaan monta keskeneräistä projektia, jotka saatan loppuun kun palaset on oikeassa järjestyksessä.

Eli sinä olet bully

Vierailija
202/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyneistä miehistä kannattaa pysyä erossa, jos haluaa kiusaamiselta välttyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä herätän toisinaan ihmisissä "pelkoa", ihan vaan olemalla mie.

Olen saanut niskaani heitä, jotka väittävän minun sanoneet tai tehneen jotain.

Kun työpaikalla eräs nainen sanoi ettei voi kanssani tehdä työtä koska pelkää, olin totaalisen hämmästynyt. En edes ollut tietoinen asiasta että meillä oli mitään ongelmaa, ja niinpä vaadin pomoa kutsumaan sen naisen ja minut toimstoonsa keskustelemaan asiasta. Nainen kieltäytyi tulemasta. Onneksi olin vain sijaisena, joten pomo sitten järjesti asiat niin että olimme mahdollisimman vähän yhtäaikaa töissä kunnes sopimukseni loppui. Vastaavaa ei ole missään muussa työssä tapahtunut.  Yhä joskus mietin, olisin halunnut kuulla perusteluja, en vain koskaan saanut niitä.

Ehkä muistutin jotakuta joka oli joskus ollut tuolle naiselle ikävä tms.

Syystä pelkäsi kun marssit pomon puheille ja vaadit että hänetkin raahataan sinne.

Vierailija
204/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää miten usein vieläkin lehdissä on haastatteluita nuorista joita on kiusattu rankasti vuosia koulussa eikä aikuiset puuttuneet edes sen vertaa ettei olisi hakattu ja potkittu aina uudelleen ja on pitänyt suorittaa oppivelvollisuus joka päivää peläten. Kiusaamisesta on puhuttu ja kirjoitettu valtavasti mutta mitään ei tapahdu. Koulumaailman aikuiset on ihan pas**ja. Menkää itse töihin missä lyödään ja haukutaan vuosikausia.

Minä en olisi vuosikausia sellaisessa paikassa. Niinpä

Vierailija
205/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kirjoituksista tulee jo nyt sellaiset vibat, että tässä halutaan taas päästä syyllistämään kiusattuja ja kaivelemaan heistä vikoja. Semmoista mukaviatonta ihmettelyä, jota on nähty tämän palstan lyttäämisketjuissa aiemminkin.

Näin on. Ap. tykkää paskan puhumisesta.

Vierailija
206/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua kiusataan parissakin nettiryhmässä. Sille ei puhuta mitään. On syytetty tyyliin valehtelijaksi vaikkei koskaan ole mitään valehdellut. Ei ole sellaiseen mitään syytä. Tietää paljon asioista ja on kohtelias ja omaa käytöstavat. On asiallinen siellä netissä mutta uskaltaa olla eri mieltä ja sanoa sen. Ei mielistele mutta on kohtelias. Ei kuulu kuppikuntiin eikä lässytä turhuuksia.

Vasta yhdessä ryhmässä se uhattiin tappaa.

Täytyy sanoa että ei voi kuin ihmetellä internetin ihmeellistä maailmaa ja miten aikuiset ihmiset kehtaa?!

Millaiset ihmiset tässä takana? Rikolliset vai tavikset?

Vierailija
207/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut rahkeita kiusaajaksi, hyvä niin mutta myönnän ärsyyntyväni joidenkin ihmisten ominaisuuksista joista muut eivät välitä. Kun hillitsee itsensä niin ymmärtää että niin sen pitääkin mennä, ongelma on itsessäni eikä siinä toisessa.

Hirvittävän julmaa ja itsekästä on hyökätä toisen kimppuun, jos hän vielä kokee häpeää ominaisuuksistaan. Itsehillintää pitäisi opettaa kotona ja koulussa.

Vierailija
208/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetuntoisia ihmisiä kiusataan helposti. He jotenkin välittävät sellaista energiaa kiusaajilleen, että ovat ns. helppo kohde. 

Vierailija
209/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköni. Siitä on aina kommentoitu niin koulussa kuin töissä ja vapaa-ajalla. Nykyään on myös ylipainoa reippaasti, mutta pääkiusaamisasia on aivan muu piirre ulkonäössäni. Ihan synnynnäinen. En meikkaa, tai ole tatuointeja tms., vaan tuo on aina ollut. Ei ole ikinä ollut rahaa korjata. Maskiaikaan sain ekan kerran hyvää palvelua kaupoissakin. Olin nätti se naamalla ja gigantissakin niin kivoja myyjiä. Kokemusta kun on miten menin ostamaan pesukonetta niin eräässä liikkeessä kaksi myyjää alkoi nauraa ulkonäölleni kauempana. Ja oli mulle eli ei kuvitelmaa.

Vierailija
210/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua kiusataan parissakin nettiryhmässä. Sille ei puhuta mitään. On syytetty tyyliin valehtelijaksi vaikkei koskaan ole mitään valehdellut. Ei ole sellaiseen mitään syytä. Tietää paljon asioista ja on kohtelias ja omaa käytöstavat. On asiallinen siellä netissä mutta uskaltaa olla eri mieltä ja sanoa sen. Ei mielistele mutta on kohtelias. Ei kuulu kuppikuntiin eikä lässytä turhuuksia.

Vasta yhdessä ryhmässä se uhattiin tappaa.

Täytyy sanoa että ei voi kuin ihmetellä internetin ihmeellistä maailmaa ja miten aikuiset ihmiset kehtaa?!

Millaiset ihmiset tässä takana? Rikolliset vai tavikset?

Varmaan ex-huumerikolliset ja nykyiset pentutehtailijat.

Vierailija
211/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli erehtyy menemään töihin työyhteisöön, missä 60- 80% on täysiä puupäitä, joutuu 100% varmuudella kiusatuksi.

Kohteen yksilöllisillä ominaisuuksilla ei ole mitään merkitystä.

Aina löytyy uusi kohde joka savustetaan näiden idioottien toimesta.

Työpaikassa missä edes 50% työntekijöistä on järkeviä, ei kiusaamista esiinny koska keskitytään työntekoon.

Näin on.

Vierailija
212/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin työpaikoilla kiusataan kauniita, lahjakkaita tai nuoria. Asioita joihin ei voi vaikuttaa.

Ihmisiä ylipäätään kiusataan asioista, joihin ei voi vaikuttaa joko lainkaan tai ainoastaan hyvin rajallisessa määrin. On myös tavallista, että kiusaajat keksivät kiusatulle vikoja, joilla voivat sitten perustella kiusaamisensa. Ei ole mitenkään tavatonta, että kaunis ihminen pitää itseään rumana ja epäviehättävänä, koska häntä on vuosikausia sellaiseksi haukuttu. Tai että älykäs ajattelee olevansa diagnosoimaton kehitysvammainen, koska hänen "tyhmyydelleen" on aina naureskeltu ja ivailtu.

Voi luoja, miten tuttua tekstiä. Olen itse parikymppisenä googlettanut ja lukenut kirjastossa kehitysvammoista ja niiden oireista. Olin varma, että mulla on diagnosoimaton lievä kehitysvamma, ja luin että jotkut heistä selviävät peruskoulun ja jopa toisen asteen läpi ilman että kukaan huomaa. Olin ihan ok papereilla kirjoittanut ylioppilas, jolle oli koko lapsuus ja nuoruus jauhettu miten tyhmä olen, minusta ei tule mitään, en tule pärjäämään enkä ymmärrä edes yksinkertaisia asioita. Suoran puheen lisäksi oli paljon myös hienovaraista mitätöinti, alentamista ja nöyryyttämistä.

Valvoin ja itkeskelin öisin googlettaen mahdollista hoitopolkua, jotta saisin keva-diagnoosin. Hakeuduin psykologille, jonka ilmeen muistan varmaan aina kun kerroin hänelle huoleni. :D Lopetin yhteydenpidon kaikkiin kiusaajiin suvussa ja sen ulkopuolella. Valmistuin sittemmin loistavan arvosanoin maisteriksi, on perhe ja turvattu elämä. Nykyään voin jo varovasti hymähtää silloisille ajatuksilleni.

Vierailija
213/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen, jota monet haluavat kiusata. Vaikutan kiltiltä, sopuisalta, ahkeralta ja avoimelta. Ulkonäköäkin on kehuttu. Se on kuitenkin vain yksi puoli minusta

Viimeiset 10-20 vuotta olen osin ollut sellainen että kostan. Olen järjestänyt potkut esihenkilölle ymv.

En kosta heti, vaan odotan sopivaa tilaisuutta ja suunnittelen toteutustavan huolella. Yleensä kohde ei saa koskaan tietää, kuka hänelle ikävän tilanteen aiheutti. Minullakin tavallaan monta keskeneräistä projektia, jotka saatan loppuun kun palaset on oikeassa järjestyksessä.

Eli sinä olet bully

Ei, vaan sinä olet.

-eri

Vierailija
214/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytyneistä miehistä kannattaa pysyä erossa, jos haluaa kiusaamiselta välttyä. 

Kiusaajista ja kiusatuista, molemmista.

Vierailija
215/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin työpaikoilla kiusataan kauniita, lahjakkaita tai nuoria. Asioita joihin ei voi vaikuttaa.

Ihmisiä ylipäätään kiusataan asioista, joihin ei voi vaikuttaa joko lainkaan tai ainoastaan hyvin rajallisessa määrin. On myös tavallista, että kiusaajat keksivät kiusatulle vikoja, joilla voivat sitten perustella kiusaamisensa. Ei ole mitenkään tavatonta, että kaunis ihminen pitää itseään rumana ja epäviehättävänä, koska häntä on vuosikausia sellaiseksi haukuttu. Tai että älykäs ajattelee olevansa diagnosoimaton kehitysvammainen, koska hänen "tyhmyydelleen" on aina naureskeltu ja ivailtu.

Voi luoja, miten tuttua tekstiä. Olen itse parikymppisenä googlettanut ja lukenut kirjastossa kehitysvammoista ja niiden oireista. Olin varma, että mulla on diagnosoimaton lievä kehitysvamma, ja luin että jotkut heistä selviävät peruskoulun ja jopa toisen asteen läpi ilman että kukaan huomaa. Olin ihan ok papereilla kirjoittanut ylioppilas, jolle oli koko lapsuus ja nuoruus jauhettu miten tyhmä olen, minusta ei tule mitään, en tule pärjäämään enkä ymmärrä edes yksinkertaisia asioita. Suoran puheen lisäksi oli paljon myös hienovaraista mitätöinti, alentamista ja nöyryyttämistä.

Valvoin ja itkeskelin öisin googlettaen mahdollista hoitopolkua, jotta saisin keva-diagnoosin. Hakeuduin psykologille, jonka ilmeen muistan varmaan aina kun kerroin hänelle huoleni. :D Lopetin yhteydenpidon kaikkiin kiusaajiin suvussa ja sen ulkopuolella. Valmistuin sittemmin loistavan arvosanoin maisteriksi, on perhe ja turvattu elämä. Nykyään voin jo varovasti hymähtää silloisille ajatuksilleni.

Pahinta on kun suku ja perhe kiusaa, se voi levitä myös naapurustoon tai perheen tuttavapiiriin jos siellä on sopivia ihmisiä. En voi raskaampaa alkua kuvitella elämälle.

Vierailija
216/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
217/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu useammassa paikassa. Yleensä syynä on käytetty sitä, että minulta odotetaan aspergerin stereotyyppistä toimintaa ja ellen suostu mukautumaan odotuksiin, syyttäminen epäaitoudesta ja maskaamisesta alkaa. Koen, että tällä on viety minulta elämä, jossa voisin olla onnellinen. Sen sijaan odotetaan kotiin ja rutiineihin takertumista ja kosketuksen välttämistä. Mikään yllä mainittu ei ole aitoa minua. Vaaditaan aitoutta, mutta joudun esittämään muuta, kuin olen. Ironista ja surullista.

Vierailija
218/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Latistava mitätöinti, jolle ei ole ollut  minkäänlaista perustetta. Olet kasvanut erittäin myrkyllisessä ympäristössä. Onneksi pääsit irti kiusaajistasi.

Vierailija
219/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat kasvattaneet kiusatut liian kilteiksi ja kiusaajat huomaavat tämän ja alkavat kiusata.

Vierailija
220/462 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen uhriutujat ja muiden syyttelijät omista itseaiheutetuista ongelmistaan ovat rasittavia. Tätä mentaliteettia löytyy erityisesti vasemmistolaisista ja vihreistä. Kaikki on heidän mielestään aina muiden syytä. He ovat myös muiden kiusaajia, vaikka syyttävät siitäkin muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan