Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nainen ja inhoan sukupuoltani

Vierailija
12.07.2020 |

En pidä niistä asioista, mitä naiseus edustaa pahimmillaan. En pidä keskivertonaisille tyypillisestä tavasta ajatella (sekavaa, epäloogista, pieniin yksityiskohtiin takertuvaa). Minua inhottaa kateellisuus ja liiallinen riippuvaisuus muiden naisten mielipiteistä. Minua ei kiinnosta lainkaan itseni laittaminen ja kaunistautuminen. Laittelen itseäni vain sen minimimäärän, mitä tarvitaan siihen, etten juurikaan erotu katukuvasta.

Haluaisin olla itse heteromies ja olisin aika sovinistinen sellainen. Haluaisin vaimon, joka tekisi minulle ruoat, siivoaisi asuntoni ja antaisi hellyyttä ja seksiä. Itse tekisin raskaammat hommat ja toisin leivän taloon. Nyt en voi olla kuin yksin, kun olen syntynyt naiseksi.

Tiedän, että osa naisista on erilaisia, mutta haluaisin olla se elokuvien sankari, joka sitten saisi palkinnokseen lopussa kauniin naisen. Haluan olla itse se tekijä, en se vikisijä. Mitä ajatuksia aloitukseni herättää? Voivatko kaltaiseni ihmiset löytää ihmissuhdetta koskaan?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet siis lesbo kun kerran vaimosta haaveilet? 

Ei siinä ole mitään väärää. 

Ja useinhan lesbopareissa onkin niin, että toinen on naisellinen ja toinen maskuliinisempi. Eli voit kyllä löytää oman prinsessasi, vaikka oletkin nainen. Ei se sitä estä. 

Vierailija
2/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sorrut stereotypioihin, vaikka sinulla on henkilökohtainen kokemus niiden rikkomisesta?

Vaikutat traumatisoituneelta ja ahdasmieliseltä, et kovin älykkäältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja useinhan lesbopareissa onkin niin, että toinen on naisellinen ja toinen maskuliinisempi. Eli voit kyllä löytää oman prinsessasi, vaikka oletkin nainen. Ei se sitä estä. 

Saara Aalto ja Meri-rakas esimerkiksi. 

Vierailija
4/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla lesbo. En haluaisi kuulua mihinkään seksuaalivähemmistöön, vaan olla konservatiivinen ja tavallinen mies. Mulla ei ole mitään seksuaalivähemkistöjä vastaan, mutta haluaisin itse olla normaali mies vain.

Vierailija
5/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sorrut stereotypioihin, vaikka sinulla on henkilökohtainen kokemus niiden rikkomisesta?

Olen ylittänyt Mensan pääsyrajan, joten siinä mielessä olen ihan älykäs. Kaipaan kuitenkin perinteistä perheidylliä ja siinä kuviossa haluaisin olla se perheen mies. En osaa, enkä halua olla nainen.

Vierailija
6/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolenvaihdos on nykypäivänä ihan mahdollinen. Sitä ennen käsittele terapiassa traumasi.

Vierailija
7/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinua käytetty hyväksi?

Vierailija
8/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara Aalto ja Meri-rakas esimerkiksi. 

En haluaisi sellaista, että saisin tuijottelua osakseni tai ihmettelyä. Haluaisin olla kaiken sellaisen yläpuolella. Seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvat joutuvat kohtaamaan muiden ihmettelyå jatkuvastim en jaksaisi sellaista. Haluan olla vahva ja sellainen, ettei kukaan kyseenalaistaisi oikeuttani olla täällå maailmassa.

Vierailija
9/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olet hetero niin löytyy myös passiivisia miehiä. 

Itseasiassa niitä on aika paljon. Miehiä jotka mieluusti ulkoistaisivat päätöksenteon ja muut stereotypisesti maskuliiniset asiat naiselle. 

Vierailija
10/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ylittänyt Mensan pääsyrajan, joten siinä mielessä olen ihan älykäs. Kaipaan kuitenkin perinteistä perheidylliä ja siinä kuviossa haluaisin olla se perheen mies. En osaa, enkä halua olla nainen.

Oletko jostain Pohjanmaan lestaseuduilta, kun puhut naisen roolista kuin 1800-luvulla 😂

Vierailija
11/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon pipipää

Vierailija
12/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Siitoin olis lopettanut lespoilun alta aikayksikön.

Vierailija
13/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että olet ehkä muunsukupuolinen. Oletko itse ajatellut sitä?

(Miten niin muuten naisen ajattelutapa on sekava ja epälooginen? Kuka on keskivertonainen? )

Vierailija
14/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Käyttäydy niinkuin mies. Niin minäkin teen ja sen seurauksena ura on lähtenyt nousukiitoon, ylenin johtoryhmätasolle asti.

Kukaan ei pakota toimimaan stereotypian mukaisesti.

Vierailija
15/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinua käytetty hyväksi?

Ei ole käytetty tietääkseni hyväksi, tosin pari kertaa on yritetty raiskata (vieras ihminen molemmilla kerroilla kyseessä, hyökkäsi ihan konkreettisesti kimppuuni ja kaatoi maahan -- pääsin pakenemaan). Ja ensimmäinen parisuhteeni mieheen oli sellainen, että se mies petti minua koko suhteen (7 vuotta) ajan.

Vierailija
16/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinä tarvitset joukkueenjohtajaa. Se on eri asia. Mikään tiimi ei toimi jos siinä ei ole johtajaa. Sama on parisuhteessa. Suurin osa miehistä on heikkoja johtajia eikä niistä ole johtamaan edes itseään. Sitten naisen pitää johtaa ja se tarkoittaa tupla vastuuta kun mies ei hoida edes sitä omaa kapeaa tonttiaan. Se pistää ärsyttämään.

Vierailija
17/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet ehkä muunsukupuolinen. Oletko itse ajatellut sitä?

(Miten niin muuten naisen ajattelutapa on sekava ja epälooginen? Kuka on keskivertonainen? )

Ihan livenä huomaan tiettyjä eroja naisten ja miesten käyttäytymismallien välillä. Lisäksi av-palstan lukeminen masentaa entisestään, kun se jossain määrin heijastaa naisten tapaa ajatella, järkeillä ja päätellä.

Vierailija
18/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule. Harrastan sotahistoriaa, ammuntaa, taistelu- ja kamppilulajeja, olen tekniikan alalla ja tekn lis. Ihan nainen olen. Stereotypiat on omassa päässäsi.

Vierailija
19/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet uniikki lumihiutale ja ainoa kaltaisesi nainen maailmassa?

Tuollainen ajatusmaailma on ihan normaalia teini-ikäiselle.

Vierailija
20/85 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naisena haluaisit olla perinteinen maskuliininen heteromies. Haluat olla oma ideasi tästä miehisyyden stereotypiasta. Ylipäätään sukupuolikeskustelussa nousee esiin tuntemus tai halu olla jotai muuta kuin itse on, sillä se jokin muu tuntuu itselle sopiva malta. Miten tämä on mahdollista? Se mikä tuntuu itselle sopiva malta on vain oma mielikuva siitä, mitä tämä toiseus edustaa, kuitenkaan vastaamatta todellista kokemusta toisena olemisesta. Jos miehenä tunnen olevani nainen, se ei oikeasti pidä paikkaansa, sillä minulla ei ole naiseuden kokemusta. Tunnen olevani ideani naiseudesta. Tunnet edustavasti paremmin elokuvien fantasiaheteromiestä.