Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhät miehet eivät kelpaa hyvätuloisille naisille?

Vierailija
12.07.2020 |

Miehet elättivät ennen naisia, miksi naiset eivät nyt vastaavasti halua elättää miehiä tasa-arvon hengessä?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sanomista muuten, mutta ennen (ja monin paikoin nykyäänkin) naisille tehtiin työllistyminen ja itsensä elättäminen erittäin vaikeaksi. Tarkoituskin, että olivat/ovat riippuvaisia miehestä. Suomessa se ei ole ehkä ollut niin patologista, kun suomipoika tykkää että tulee enempi hynää.

Miten se mitenkään nykyaikaan vaikuttaa mitä on tapahtunut joskus sata vuotta sitten?

Mikä ongelma se on nykyään että mies on kotona ja nainen töissä. Kysyn siis naisena, jolla ei ole aikomustakaan pariutua. Ihmettelen vain.

Tottakai vaikuttaa. Vähänkouluttautuneet kotiäidit eivät välttämättä ymmärrä opettaa omille lapsilleen kouluttautumisen tärkeyttä, ja täten siirtävät huono-osaisuutta eteenpäin ja taas he omille lapsilleen. Jossain vaiheessa yksi jälkeläisistä saattaa havahtua tuohon kierteeseen ja päätyy kouluttautumaan ja menestymään. Ei varmasti sellainen henkilö halua vierelleen samanlaista henkilöä kuin nämä eikoulutetut, joka opettaisi tämän lapsille samaa "ei tarvitse sen kummemmin kouluttautua" asennetta.

22/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei sillä köyhällä miehellä tee yhtään mitään. Sukupuolista välittämättä voidaan todeta, että kukin hoitakoon itse omat asiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa mies, joka ansaitsee vähemmän kuin minä.

Ei minuakaan, mutta sattumoisin päädyn aina parisuhteisiin itseäni rikkaampien miesten kanssa. Molempia sukupuolia koskeva pakollinen asevelvollisuus on myöskin turha ja kallis.

Vierailija
24/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aika epätasainen yhtälö, vaikka väite olisi tottakin. Ennen kotityöt olivat raskaita, nyt kaikki hoituu napinpainalluksella.

Vierailija
25/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan, mutta sattumoisin päädyn aina parisuhteisiin itseäni rikkaampien miesten kanssa. Molempia sukupuolia koskeva pakollinen asevelvollisuus on myöskin turha ja kallis.

Miehillä on yleisemmin suuremmat palkat, koska miesvaltaisilla aloilla on suuremmat palkat, kuin naisvaltaisilla.

Vierailija
26/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä koskaan kyllästytä jatkuva naisten syyllistäminen ja moittiminen?

Menkää vaikka kävelemään vaihteeksi.

Miksi kyllästyttäisi, se on ihan perusteltua kritiikkiä.

Vierailija
27/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, aika epätasainen yhtälö, vaikka väite olisi tottakin. Ennen kotityöt olivat raskaita, nyt kaikki hoituu napinpainalluksella.

Jos kaikki on niin helppoa, niin miksi yhä kotityöt jätetään naisille?

Vierailija
28/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kärjistetysti sanoen mies on onnellisempi parisuhteessa ja nainen taas sinkkuna.

Siksi isotuloinenkin mies kaipaa naista elämäänsä, mutta yhtä paljon tienaava nainen voi haluta olla yksin.

Vierailija
29/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä koskaan kyllästytä jatkuva naisten syyllistäminen ja moittiminen?

Menkää vaikka kävelemään vaihteeksi.

Miksi kyllästyttäisi, se on ihan perusteltua kritiikkiä.

Perusteltua kritiikkiä ihmetellä miksei joku nainen ala yhtäkkiä hyvää hyvyyttään elättää sinua? :,D

Vierailija
30/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua olla sem toisen puolisoni elätti. En myöskään kukkaro, omaishaitaja, terapeutti, äiti jne

Vierailija
31/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on yleisemmin suuremmat palkat, koska miesvaltaisilla aloilla on suuremmat palkat, kuin naisvaltaisilla.

Miehillä on yleisimmin pakollinen asevelvollisuus, koska miehillä on yleisimmin pakollinen asevelvollisuus.

Vierailija
32/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laiska siipeily on enemmän miesten kuin naisten juttu. En tunne yhtään siipeilevää naista, mutta monta miestä.

Vierailija
33/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisi kyllä, jos esimerkiksi myös ikäero olisi samalla lailla naisen hyväksi. Voisin hyvin elättää jonkun söpön, viriilin kolmekymppisen miehen, jolla olisi aina illallinen valmiina kun tulen kotiin ja joka pitäisi kodin siistinä ja olisi itse edustavan näköinen ja käyttäytyisi edustavasti edustustilaisuuksissa. Mistähän sellaisen trofeemiehen löytäisi? Olen itse 50.

Vierailija
34/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Suomeen mahdu sellaisiakin parisuhteita, missä nainen paremmin ansaitseva.

Vierailija
35/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaahan ne. Ainakin irtosuhteisiin.

Ei sinun ongelmasi naisten kanssa selity köyhyydellä, pituudella tai leukaluun muodolla. Vika on itsetunnossa, luonteessa ja sosiaalisissa taidoissa. Ja niitä kaikkia voi halutessaan kyllä kehittää.

Vierailija
36/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pienet tulot eivät haittaa, kunhan pystyy elättämään itsensä ja myöhemmin osansa lasten kuluista. Miehen pitää kuitenkin olla älykäs ja aikaansaapa. Tyhmää ja laiskaa miestä en huoli, sellaisesta ei ole lapsille isäksi. Minulle käy oikein hyvin, että panostan uraani ja mies hoitaa isomman osan kodin asioista oman työnsä lisäksi. Toki mies saa olla hoitovapaalla, siitä hyötyy koko perhe. On ihan luksusta, kun töistä palatesani kotona odottaa lämmin ruoka.

Vierailija
37/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hyvätuloiset naiset ovat ponnistelleet päästäkseen asemaansa. He eivät halua elintasonsa laskevan siipiveikon takia varsinkaan jos siihen ruvetaan vielä lapsia pykäämään.

Hyvätuloiset miehet ovat ponnistelleet päästäkseen asemaansa. He eivät halua elintasonsa laskevan siipiveikkonaisen takia.

Vierailija
38/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki on niin helppoa, niin miksi yhä kotityöt jätetään naisille?

Ai ei meillä ainakaan jätetä. Se on järjestelykysymys.

Vierailija
39/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa on että molemmat tienaavat suunnilleen yhtä paljon. Siksi ei.

Vierailija
40/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hyvätuloiset naiset ovat ponnistelleet päästäkseen asemaansa. He eivät halua elintasonsa laskevan siipiveikon takia varsinkaan jos siihen ruvetaan vielä lapsia pykäämään.

Hyvätuloiset miehet sen sijaan ovat valmiita antamaan omastaan, koska rakkaus.