Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisten siirrosta kysymys! Auttakaa, olen epätoivonen!!!

Vierailija
15.05.2013 |

Onko kelleen Primolut N kuukautisten siirtolääkkeenä tuttu? Tai onko täällä ihan alan ammattilaista, joka voisi kertoa mulle yhden jutun.

Mun piti siirtää menkkoja tässä kierrossa, ts. piti alkaa syödä pillereitä  3 vrk ennen menkkoja. En ehtinyt! Menkat alkoivatkin jo! Voinko silti nyt syödä nappuloita, onko niistä mitään hyötyä tässä vaiheessa enää?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiskierto on yhtään epäsäännöllinen, niin kuukautisten siirto keltarauhashormonipillereillä, mm. Primolut n on hankalaa. Oliko AP:lla siirron tarve jo tässä kierrossa, vai aikomus pidentää kiertoa jo etukäteen, niin kai yleensä tehdään?

Jos estettä yhdistelmä e-pillerien käytölle ei ole, niin suosittelisin ennemmin käyttämään niitä. kuin keltarauhashormonipillereitä kuukautisten siirtoon. Ne aloitetaan ensimmäisenä vuotopäivänä ja pilleriliuskoja voi syödä parikin putkeen. Tiputteluvuodon kontrolli saattaa olla parempi vasta muutaman kuukauden kuluttua, kun elimisto on ehtinyt tottua pillereihin. En tiedä, ehtiikö ap vielä niillä siirtämään.

Lisäisin vielä asian, joka kannattaa huomioida. Monilla säännöllisen kierron omaavillakin naisilla kuukautiset saattavat alkaa aikaisemmin, jos majoitutaan samaan huoneeseen/matkustetaan pitkiä aikoja samassa autossa/tehdään töitä samassa huoneessa toisten naisten kanssa, joilla on tai pian alkaa kuukautiset. Naisen elimistö erittää ilmaan feromoneja, jotka toisen naisen elimistö tunnistaa ja alkaa rytmittää omaa kiertoaan samaan tahtiin. Tämä ilmiö tuli omakohtaisesti todella tutuksi kuuden naisen opiskelijakämpässä. E-pillereitä syövillä pysyi kierto kohdallaan ja he "johdattivat" toisten kämppisten kiertoa omaan sykliinsä.

Ap, ota yhteys lääkäriisi tai terkkariisi, josko saisit vielä siirron kuntoon.

Vierailija
2/2 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä enää ole mitään hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi