Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liukaspintaisen ilmatäytteisen retkipatjan muokkaaminen koiravanhuksen alustaksi?

Vierailija
27.01.2024 |

Ongelmana on siis tuo liukaspintaisuus. Pelkkä kankaan laittaminen "pussilakanaksi" ei auta, koska kangas liikkuu liukkaalla pinnalla. Kankaan liimaaminen ei ole terveellistä. Ja montako purkkia liimaa menisikään... Tietysti liimatun kankaan päälle voisi vielä tehdä päällisen, jolloin liimapinta ei olisi kosketuksissa koiran kanssa.

Viisaampia ideoita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaat jollsin silikonilla tms paksuhkon kankaan : vaikka fleeseä) siihen päälle? Ja sen päälle erillisen vaikka tekoturkispäällisen.

Vierailija
2/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanan ompelet siihen päälle sopivaksi. Sit se on ihan sama miten se pussilakana siinä pyörii, mutta pysyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua liimaa käyttää, voisiko siihen liimata jotain tarroja pintaa karheuttamaan, esimerkiksi huopatassuja tai vaatteiden paikkaamiseen tarkoitettuja kangaspaikkoja?

Vierailija
4/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viltillä päällystät tai fleecellä. Ei liu.

Vierailija
5/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa koiralle, kun ei kelvannu retkeilyynkään. 

Vierailija
6/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kysymys: MIKSI?

Eikö koiravanhukselle voisi tehdä petipaikkaa jostain siihen sopivasta materiaalista?

Vierailija
7/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat alle semmoisen maton liukuesteen, näyttää olevan monensorttisia tarjolla, ja sen päälle kosteutta imevä matto ja vielä jokin koiran oma pehmeä. Se liukueste samoin kuin matto pitää kiinnittää alta ettei koira myllää pois.

Vierailija
8/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koiravanhukselle voisi tehdä petipaikkaa jostain siihen sopivasta materiaalista?

Sillä on paksu ja muhkea "oikea peti" Se tietenkin haluaa vaihtaa paikkaa ja petiä. Sillä on yksi ohuempi päiväpeitto, mutta se on aika kankea lattialla tai päiväpeitolla nukkumisen jälkeen. Yritän muokata sille nivelystävällisempää vaihtoehtoa. Tuo ilma vähän vaimentaa niveliin kohdistuvaa kulutusta.

Vierailija
9/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat alle semmoisen maton liukuesteen, näyttää olevan monensorttisia tarjolla, ja sen päälle kosteutta imevä matto ja vielä jokin koiran oma pehmeä. Se liukueste samoin kuin matto pitää kiinnittää alta ettei koira myllää pois.

Liukuesteen pitäisi olla päällä, eli koiran jalkojen ei pitäisi päästä lipsumaan ylös noustessa.

Vierailija
10/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele 2 fleecepeittoa siihen pussilakanaksi ja alle se muovinen verkko mikä estää maton liukumisen

Vierailija
11/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Nivelet ovat kuluneet ja tasapaino ei ole enää paras mahdollinen. Epävarma alusta liukastumineen tuottaa kipua koiran niveliin ja siksi se vältää sitä. Heitä se patja roskiin.

Minun koiravanhus, saksanpaimenkoira, halusi nukkua joko viileällä kovalla lattialla tai olkkarin nukkamatolla aina kylki nojaten joko seinään tai olkkarin pöydän jalkoihin. Pesäolosuhteet ainakin toisella kyljellä ja paikka, josta näki koko asuintilan tai minne huoneeseen menin hänen ylös nousematta vanhoilla päivillään <3

Ikinä ei muutenkaan mikään peti kiinnostanut. Anna koirallesi vaihtoehtoja valita itse. Jos nyt on jo joku paikka, missä nukkuu, miksi mennä sinne tunkemaan jotain? Rakenna vaikka vanhasta täkistä koiranmahtuva kasa jonnekin, ei siis nykyiselle nukkumapaikalle, ja katso tykkääkö. Epäilen vahvasti. Luota siihen, että koirasi itse tietää, missä parhaiten saa unet ja näkee ympärilleen.

Vierailija
12/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia, että vanhat koirat ovat jäykkiä, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Koirasi osaa kyllä itse valita kivuttomimman ja parhaan paikan nukkua. Älä lähde ainakaan vakipaikkaa sotkemaan ideoillasi.  Se paikka on koirallesi turvallinen ja tuttu. Hän laittaisi kyltin, jos osaisi, että pääsy kielletty ainakaan tekemään muutoksia.

Et kyllä itsekään tykkäisi, jos vanhaksi ja jäykäksi tultuasia lapset tai muut sukulaiset päättävät, sinulta tietenkin kysymättä, hieman helpottaa oloasi heittämällä roskiin vanhan mukavan sänkysi patjoineen ja tilalle tuodaan joko vesisänky, jossa nivelet liikkuvat ja nitkuvat kivuliaasti vaikka maksaisit vaan paikallasi (aallot patjassa), tai uusi liian matala tai korkea sänky ja liian pehmeä/kova patja :)

Vierailija
13/13 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin normaalia, että vanhat koirat ovat jäykkiä, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Koirasi osaa kyllä itse valita kivuttomimman ja parhaan paikan nukkua. Älä lähde ainakaan vakipaikkaa sotkemaan ideoillasi.  Se paikka on koirallesi turvallinen ja tuttu. Hän laittaisi kyltin, jos osaisi, että pääsy kielletty ainakaan tekemään muutoksia.

Et kyllä itsekään tykkäisi, jos vanhaksi ja jäykäksi tultuasia lapset tai muut sukulaiset päättävät, sinulta tietenkin kysymättä, hieman helpottaa oloasi heittämällä roskiin vanhan mukavan sänkysi patjoineen ja tilalle tuodaan joko vesisänky, jossa nivelet liikkuvat ja nitkuvat kivuliaasti vaikka maksaisit vaan paikallasi (aallot patjassa), tai uusi liian matala tai korkea sänky ja liian pehmeä/kova patja :)

Te ette kylläkään osaa lukea :D

Ei tuossa oltu mitään heittämässä pois, vaan antamassa lisää vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän