G: Monentenako kiertopäivänä tajusit olevasi raskaan? Mistä tajusit tämän?
?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 02:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:43"]
Mikä ihmeen kiertopäivä? Oikeastiko jotkut seuraavat kiertojansa ja tietävät, monesko päivä on menossa? Liittyykö se johonkin raskautumiseksi hakeutumiseen, vai myös ihan muuten vaan?[/quote]
Kiertoja seuraamalla selviää se, onko omat kuukautiset säännölliset vai eivät. Jos tietää, että kuukautiset alkavat säännöllisesti noin 28. päivän välein, niin päiviä seuraamalla osaa varautua kuukautisten alkuun laittamalla valmiiksi terveyssiteen, jos lähtee ihmisten ilmoille - varmuuden vuoksi siis. Vai luottavatko jotkut naiset tuuriinsa, etteivät kuukautiset ala jossain, missä ei ole mahdollisuutta juosta heti vessaan laittamaan terveysside sitten kun kuukautiset alkavat?
[/quote]
Ok. Olen ollut aina vähän ärsyyntynyt, kun joskus terkkarit ovat kyselleet kiertojen pituuksista ja päivämääristä. En todellakaan tunne niitä kohtaan niin paljoa mielenkiintoa, että seurailisin ja merkitsisin jonnekin ylös.
Kyseisen ajan alkamisen huomaa ihan hienovaraisista vinkeistä wc-käyntien yhteydessä. Ei tarvitse varautua etukäteen siteillä. En tosin edes käytä siteitä, vaan näkymättömämpiä suojia. Mutta vasta sitten, kun on oikeasti tarvetta.
[/quote]
terve nainen yleensä seuraa kiertopäiviään juurikin sen takia, että tietää olevansa terve. Osa merkkaa kalenteriin, osa pystyy pitämään muistissa. Sama asia kuin hampaiden pesu, sen vaan tekee, koska se kuuluu tehdä.
[/quote]
Mä en sitte vissiin ole terve nainen. En ole koskaan seurannut kiertopäiviäni, menkat tulee kun tulee. Siteitä on varmuuden vuoksi kotona sekä laukussa kulkee pari aina myös mukana. Minipillerit kaiken lisäksi veivät menkat pois pidemmäksi aikaa. Ehkäisy on jätetty pois ja sitten on alettu odottamaan, että josko sitä tulee raskaaksi. Näin tehty jo kaksi kertaa ja kummankin tuloksena on raskaus ollut.
Ekalla kerralla huomasin, kun jotkut hajut tekivät pahaa ja päätin tehdä testin. Positiivinenhan se oli niin että pätkähti.
Toisella kertaa sitten taas hajut tekivät pahaa ja koko ajan väsytti. Testin tein ja positiivinen taas.
Neuvolaan soitellessa, olen sanonut, että menkat on ollut viimeksi öö, öö, ehkä noin.. öö silloin ja silloin. Ekalla kertaa viikot täsmäsivät, tokalla kertaa viikkoja oli ultran mukaan sitten vähemmän.
Heh. Päivästä en ole varma mutta meni ainakin kolme kk. Yllätysraskaus ja pilleri petti. Oli vaan jotenkin huono ole, tuntui kun olisin ollut tois kauan flunssainen ja vähän yökötti. Epäilin mahatautia. :D
Silloin vanhaan hyvään aikaan 90-luvulla tehtiin raskaustesti siinä vaiheessa, kun kuukautiset olivat olleet ainakin parisen viikkoa myöhässä.
T. Nimim. Wanha Piaru
Mä seuraan kuukautiskiertoa siksi että välttyisin japaninlipulta persauksessa. Ja viimeaikoina olen seurannut sitä siksi, että tiedän onko kierto säännöllinen ja missä vaiheessa sitä raskaustestiä sitten tarvitsee mennä ostamaan. Kierto on säännöllinen, pituus 31 päivää. Edellisessä raskaudessa aloin epäillä olevani raskaana koska hajuaisti oli kummallisen hyvä eikä tavallisia kuukautisia edeltäviä oireita ollut kuulunut. Plussasin jo päivää ennen kuukautisten odotettua alkua. Meni myöhemmin kesken.
Ehkä viikkoa ennen kun kuukautisten piti alkaa. Tuli kiinnittymisvuoto ja pari päivää myöhemmin testasin. Lyhyt kierto
Taidan vetää pohjat, esikoisesta kp15. Rinnat tuli kipeäksi.
Kolmesta välissä olevasta testasinkin sitten vasta juuri 4+0 - 5.
Kuopuksesta 3+2.
Kierto oli vähän mitä sattuu, mutta todennäköisestä kuukautisten alkamispäivästä meni viikko kunnes testasin. Olin kyllä ihan äimänä, ei "tuntunut" yhtään siltä.
kun menkat olivat päivän myöhässä... öööh mikäköhän kiertopvä se sitten on? mulla alkaa menkat joka neljäs maanantai, siinä tarvitse laskea...
Esikoisen kohdalla tein testin malttamattomana heti kierron vikana päivänä. Ei mitään suurempia oireita. Keskimmäisen kohdalla oltiin ulkomailla reissussa, ja tein testin 5pvää siitä kun menkkojen piti alkaa. Oireena ihan järjetön alaselkäsärky, luuulin että johtui hotellin sängyn patjasta. Kuopuksen kohdalla oli menkat kuukauden myöhässä kun ryhdyin ihmettelemään että mikä on, kun selkää juilii, turvotta ja närästää ja menkoja ei kuulu...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:43"]
kun menkat olivat päivän myöhässä... öööh mikäköhän kiertopvä se sitten on? mulla alkaa menkat joka neljäs maanantai, siinä tarvitse laskea...
[/quote]
Kiertosi on siis 29 päivää
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 02:09"]
Ok. Olen ollut aina vähän ärsyyntynyt, kun joskus terkkarit ovat kyselleet kiertojen pituuksista ja päivämääristä. En todellakaan tunne niitä kohtaan niin paljoa mielenkiintoa, että seurailisin ja merkitsisin jonnekin ylös.
[/quote]
Ne terkkaritkin ovat vähän ärsyyntyneet, kun et ole osannut vastata kysymykseen siitä, milloin edelliset kuukautiset ovat alkaneet.
Just raskauduin, olin tosi varma siitä jo kp 26/31. Lämmöt nousi, oli siis ihan kuumeinen olo ja rinnat kipeytyivät. Testasin plussan päivää ennen kierron päättymistä. Sama juttu ollu kaikissa raskauksissa. Oireet huomaa kyllä jos tietää mitä tarkkailla. Tää on mulla jo yhdeksäs raskaus, kuus menny kesken... Nyt siis kovasti pelottaa :( mut se menee jo aiheen ohi.
31
Odottelin menkkoja alkavaksi ja alkoikin tuntua samaa kipuilua selässä mutta mitään ei vuotanutkaan. Seuraavana päivänä sama juttu jolloin olin jo melko varma, että raskaana ollaan.
Mikä ihmeen kiertopäivä? Oikeastiko jotkut seuraavat kiertojansa ja tietävät, monesko päivä on menossa? Liittyykö se johonkin raskautumiseksi hakeutumiseen, vai myös ihan muuten vaan?
Olen huomannut olevani raskaana, kun niitä päiviä ei ole kuulunut vähään aikaan ja tehnyt sitten positiivisen raskaustestin.
Taisi olla 42. tai 43. päivä. En uskaltanut tehdä raskaustestiä aikaisemmin, koska pelkäsin, että se olisi negatiivinen. Pari päivää testin jälkeen aloin yökkäillä. Uskottava se oli! :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:43"]
Mikä ihmeen kiertopäivä? Oikeastiko jotkut seuraavat kiertojansa ja tietävät, monesko päivä on menossa? Liittyykö se johonkin raskautumiseksi hakeutumiseen, vai myös ihan muuten vaan?[/quote]
Kiertoja seuraamalla selviää se, onko omat kuukautiset säännölliset vai eivät. Jos tietää, että kuukautiset alkavat säännöllisesti noin 28. päivän välein, niin päiviä seuraamalla osaa varautua kuukautisten alkuun laittamalla valmiiksi terveyssiteen, jos lähtee ihmisten ilmoille - varmuuden vuoksi siis. Vai luottavatko jotkut naiset tuuriinsa, etteivät kuukautiset ala jossain, missä ei ole mahdollisuutta juosta heti vessaan laittamaan terveysside sitten kun kuukautiset alkavat?
Minäkään en muuten seurannut kiertoani tai muistanut kuukautisten alkupäiviä tarkasti ennen raskautumisen yrittämistä. Eipä tosin ollut niin väliksikään, koska hormoniehkäisyn vuoksi mitään oikeaa kiertoa ei edes ollut ja vuoto oli joka tapauksessa säännöllinen.
Tajusin olevani raskaana kiertopäivänä 27, kun tein positiivisen raskaustestin. Osasin testata, koska raskautta yritettiin. Vahva plussa tuli vaikka kuukautisten alkupäivään oli vielä viikko. Mihinkään oireisiin tms. en luota, koska niitä voi niin helposti kuvitella (kokemusta on).