Äitini ei pidä toisesta lapsenlapsestaan :(
Tuli tosi paha mieli, kun oma poikani alkoi tänään kertoa, että mummo on kamala. Kysyin, että miksi, niin hän selitti, että he eivät saa serkun kanssa leikkiä mummolassa muuten kuin ulkona, muuten mummo huutaa ja suuttuu. Tiedän, ettei äitini pidä siskoni pojasta niinkuin minun pojastani. Se tuntuu ihan hirveän epäreilulta, ja tulee paha mieli, kun mummo kohtelee poikia niin epätasa-arvoisesti. Pojilla on ikäeroa neljä vuotta, siskonpoika on heistä vanhempi.
Oma lapseni voi olla mummolassa "rauhassa", jos serkkupoika ei ole siellä samaan aikaan. Yhdessä he pitävät meteliä, ja vaikka eivät pitäisikään, mummo hermostuu, elleivät istu kuin pyhäkoulussa. Kaikki poikien normaali touhu on siis häiritsemistä. Nyt kesällä olisi tarkoitus olla mummolassa enemmän, mutta hermo menee, kun äitini ei kestä poikia samassa tilassa. Meillä mummolaan on matkaa yli 200 km, joten kotiin yöksi tuleminen ei ole vaihtoehto. Siskoni on yh ja asuu samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa, joten siskonpoika on tosi paljon enemmän mummolassa kuin oma poikani. Isäni kohtelee poikia tasa-arvoisesti, mutta kärsii toki siinä sivussa mummon ja isomman pojan huonoista väleistä.
Poikani, joka on vielä aika pieni, sanoi, että minun pitää ostaa "taikapölyä", jolla mummosta tehdään kiltimpi. Itkuhan siinä minulle tuli :(
Miksi ne pojat ei voi leikkiä ulkona? Epätasapuolista on se, että sinun poikasi olisi sisällä ja serkku aina ulkona.