Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen + karenssi

Vierailija
15.05.2013 |

Olen nyt päättänyt itse lopettaa työsuhteeni ja aion irtisanoutua töistä. Mikä olisi minun kannalta paras aika irtisanoutua (karenssia ym.ajatellen)

Olen lomautettuna 29.5-18.6, jonka jälkeen lomani jatkuu elokuun alkuun. Olen siis lomalla 19.6-2.8. Minulla on vakituinen työsuhde

Irtisanomisaikani on 14vrk.

Jos irtisanon itseni esim.4.6 niin työsuhteeni päättyy 18.6? Vai kestääkö työsuhde vielä tuon heinäkuunkin. Minulle tulee 3kk karenssi, joten toivon toki, että karenssiaika alkaisi mahdollisimman aikaisin, jotta voisin alkaa saada liitolta rahaa. Olen kesän ulkomailla, joten toivon, että karenssi alkaisi pian, jotta se päättyisi vaikka syys-lokakuulle,

Liittoon soitan huomenna, mutta myös täältä pyysin neuvoja

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia voi tulla (ja tuleekin) maksimissaan 3kk 9pv. En tiedä mksi mutta noin meillä kun mies joutui irtisanoutumaan työstään.

Vierailija
2/4 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:08"]

Olen nyt päättänyt itse lopettaa työsuhteeni ja aion irtisanoutua töistä. Mikä olisi minun kannalta paras aika irtisanoutua (karenssia ym.ajatellen)

Olen lomautettuna 29.5-18.6, jonka jälkeen lomani jatkuu elokuun alkuun. Olen siis lomalla 19.6-2.8. Minulla on vakituinen työsuhde

Irtisanomisaikani on 14vrk.

Jos irtisanon itseni esim.4.6 niin työsuhteeni päättyy 18.6? Vai kestääkö työsuhde vielä tuon heinäkuunkin. Minulle tulee 3kk karenssi, joten toivon toki, että karenssiaika alkaisi mahdollisimman aikaisin, jotta voisin alkaa saada liitolta rahaa. Olen kesän ulkomailla, joten toivon, että karenssi alkaisi pian, jotta se päättyisi vaikka syys-lokakuulle,

Liittoon soitan huomenna, mutta myös täältä pyysin neuvoja

[/quote]

Karenssi alkaa kun työsuhde päättyy. Irtisanot itsesi heti, firma maksaa sulle lomat ja lomarahat rahana ja ne jaksotetaan 3kk karenssille. Tällä tavoin saat karenssin alkamaan mahdollisimman pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on siis parasta irtisanoa itsensä vaikka heti tällä viikolla (kirjallisena toki) 

Lomautus alkaa tasan kahden viikon kuluttua, mutta siitä ei taida haittaa olla. 

Olen töissä kaupungilla, mutta tuo jaksotus on siis käytössä myös kunnan työpaikoilla? Itse olen käsittänyt, etttä karenssi alkaisi kun saan viimeisen kerran rahaa kunnalta

Vierailija
4/4 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se työsuhde voi kestää heinäkuuta, jos sanot itsesi irti ja irtisanomisaika on 14 vrk. Työnantajan pitää korvata sinulle pitämättömät lomat rahana.

Tältä sivustolta löytyy lisää tietoa aika monestakin nippeliseikasta ja ehkä siitä on hyötyä, vaikkei tämä linkki nyt suoraa vastaa kysymykseesi.

http://irtisanoutuminen.fi/irtisanoutuminen-ja-karenssi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi