Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia perhetyöntekijöistä?

Vierailija
15.05.2013 |

jäin tässä vast ikään 4 lapsen yh;si. ja nyt äitini ja tuttuni kehottavat hakemaan avuksi jotta jaksaisin jne. mutta pohdituttaa,että onko heistä oikeasti apua,vai tulevatko he ns.kyttäämään tms. mitään salattavaahan mulla ei kyllä ole.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella menee kotipalvelutyöntekijä ja perhetyöntekijä sekaisin.

Olen itse lapsiperheiden kotipalvelua tarjoavassa yrityksessä töissä, ja teemme kodinoitajan (nimikettä ei enää käytetä) töitä, eli siivotaan, hoidetaan lapsia, laitetaan ruokaa jne. Emme ole suorassa kontaktissa viranomaisiin kuin vain tapauksissa, joissa esim. näemme lasta lyötävän. Lähtökohtaisesti kaikilla asiakkaillamme on ongelma, vanhemman tai lapsen sairaus, päihdeongelma tms. mutta me ei olla tätä ongelmaa parantamassa, vaan apuna arjessa. Lähihoitajalle ei tarvitse kertoa asioistaan tarkemmin, moni haluaa jutella, mutta välttämätöntä se ei ole. Itse en usein mennessäni perheeseen tiedä, minkä vuoksi sinne mennään, enkä aina lähtiessänikään.

Tarkkailua, havainnointia tai jatkuvia yhteyksiä lastensuojeluviranomaisiin ei ole. Työnantajalle raportoin lyhyesti, ns. korkeampien tahojen kanssa en ole keskustellut ikinä yhdenkään perheen tilanteesta. Minulla ei ole edes heidän yhteystietojaan.

Perhetyöntekijä ja kotipalvelutyöntekijä ovat eri asioita.

Vierailija
22/23 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijöitä hiljattain sektioni jälkeen kun en saanut nostaa pientä esikoistani joka on kotihoidossa. Vei häntä puistoon sillä aikaa kun hoidin vauvaa. Mukavia olivat eivätkä yhtään mielestäni kytännyt. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän