Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan

Vierailija
11.07.2020 |

Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.

Kommentit (390)

Vierailija
81/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ennen omaa koiraani, oma koirani ennen jonkun toisen lasta. Näin se vain menisi. Toki yrittäisin pelastaa sen vauvankin jos voisin.

Vierailija
82/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä av-palsta tai naistenhuone ei ole parhaimpia paikkoja kysellä asiasta... paljon mt-ongelmaisia (ja trolleja) molemmissa, joten gallupin tulos on vähän vääristynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin ketjun yllyttämisestä rikosta ihmisyyttä vastaan.

Ilmiannoin ketjun eläinrääkkäykseen yllyttämisestä.

Vierailija
84/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä te oman koiranne pelastajista, joudutte joskus tilanteeseen, jossa joku kaltaisenne pelastaa sen oman koiransa ja itse jäätte vauvanne kanssa sinne liekkeihin. Toivon todella että niin ei käy, mutta elämässä toimii myös ajatuksen tasolla karman laki; Mitä kylvät, sitä niität.

Vierailija
85/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä te oman koiranne pelastajista, joudutte joskus tilanteeseen, jossa joku kaltaisenne pelastaa sen oman koiransa ja itse jäätte vauvanne kanssa sinne liekkeihin. Toivon todella että niin ei käy, mutta elämässä toimii myös ajatuksen tasolla karman laki; Mitä kylvät, sitä niität.

Tietysti sallin sen myös muille. Pidän itsestäänselvyytenä. Et nyt onnistunut järkyttämään.

Vierailija
86/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastaisin vauvan ja surisin koiraa. Todennäköistä kuitenkin on, että jos jättäisin lapsen liekkeihin, niin häntä jäisi kaipaamaan suurempi joukko. Koiraa taas jäisin suremaan vain minä. Aiheuttaisi siis välillisesti enemmän kärsimystä, jos antaisin lapsen kuolla.

Lapsesta voi sitä paitsi tulla viisas ihminen, joka tekee elämässään hyviä asioita toisille ihmisille ja luonnolle. Koira taas elää vain koiran lyhyen elämän.

Jonkun rakas koira on pelastanut omistajansa hengen, on sekin aika arvokasta

Vierailija
87/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin perus palstaa. Kukaan ei osaa perustella, vaikka ankarasti tuomitaan kyllä.

Vierailija
88/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmisiä ja koira on ainut ystäväni, mutta pelastaisin silti sen vauvan. Se vauva on kuitenkin jonkun pieni lapsi.

Vierailija
89/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset ovat vinksahtanutta porukkaa sen olen huomannut aikaisemminkin.

Jotenkin pimeä pitää olla jos ei pelasta ensimmäisenä ihmistä.

Vierailija
90/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset ovat vinksahtanutta porukkaa sen olen huomannut aikaisemminkin.

Jotenkin pimeä pitää olla jos ei pelasta ensimmäisenä ihmistä.

Perustelut?

Vierailija
91/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan ihmisiä ja koira on ainut ystäväni, mutta pelastaisin silti sen vauvan. Se vauva on kuitenkin jonkun pieni lapsi.

Mitä sitten?

Vierailija
92/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lemmikin

Vierailija
93/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan. Ei voi olla ihan tasapainoinen jos jättäisi vauvan palavaan taloon.

Vierailija
94/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka pelastaisit koirasi.

Mitä jos olisit itse tulipalossa ja pelastajasi voi valita joko koiransa tai sinut. Ja hän valitsisi koiransa. Olisit varmaan, että hyvä päätös, näin olisin itsekin valinnut?

Vierailija
95/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin perus palstaa. Kukaan ei osaa perustella, vaikka ankarasti tuomitaan kyllä.

Ottaessani koiran olen sitoutunut hoitamaan sitä.

Vierailija
96/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka pelastaisit koirasi.

Mitä jos olisit itse tulipalossa ja pelastajasi voi valita joko koiransa tai sinut. Ja hän valitsisi koiransa. Olisit varmaan, että hyvä päätös, näin olisin itsekin valinnut?

1.) en ole vauva

2.) kyllä

Vierailija
97/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Vierailija
98/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO MUN KOIRA TIETYSTI... SANO MINULLE YKSIKIN,, HYVÄ SYY MIKSI PITÄISI PELASTAA ihmis-vauva?

Ja se ei ole jämpti niin, että lain tai ihmisyyden velvoitus olisi muka syy. ANNA MINULLE OIKEA SYY!

Veikkaisin, että tulee linnatuomio, jos jätät vauvan pelastamatta.

Minkähän lain mukaan?

Vierailija
99/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoslaki 11 luku

15 § (21.4.1995/578)

Pelastustoimen laiminlyönti

Joka tietäen toisen olevan hengenvaarassa tai vakavassa terveyden vaarassa on tälle antamatta tai hankkimatta sellaista apua, jota hänen mahdollisuutensa ja tilanteen luonne huomioon ottaen kohtuudella voidaan häneltä edellyttää, on tuomittava pelastustoimen laiminlyönnistä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Vierailija
100/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Nuo ”eläin ensin, eläin hyvä ihminen paha”-henkilöt ovat usein jollain tapaa traumatisoituneita eivätkä ole saaneet kokea olevansa itse lapsena arvokkaita. Ihan ymmärrettävää siis katkeruus ihmisiä kohtaan. Suurin osa ihmisistä nettipalstojen ulkopuolella kuitenkin ajattelee eri lailla ja pelastaisi ihmisen ennen eläintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi