Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan

Vierailija
11.07.2020 |

Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.

Kommentit (390)

Vierailija
41/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo. Random vauvan. (Mulla ei ole koiraa)

Vierailija
42/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli ketju täällä missä tuhansia vastauksia, meni muistaakseni 50/50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee koirien-eläinelättelijöiden luonteen nopeasti (en edes kutsu heitä ihmisiksi :D). Olisikohan koirilla joku loinen, minkä avulla tehdä ihmisestä heidän narttu? :D

Oottehan muistanut käyttää koiraanne säännöllisesti kirkossa, koska heilläkin on sielu? :D

Entäs onko koirallanne jo puoliso... Miksi ei? Entä onko hänen elimet tallellaan... Miksi ei?

:DDDD

Vierailija
44/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin typerä kysely, jolla ei ole mitään muuta funktiota kuin tuomita väärinvastaajat. Onpa joku mennyt esimerkissä niin pitkälle, että lapsen vanhemmat hyppäävät itse ikkunasta ulos jättäen vauvan heitteille ja "eivät ikinä anna anteeksi sinulle, jos et pelasta heidän vauvaansa".

Minä vastaan just niinkuin toimisin tosielämässä - poistuisin palavasta rakennuksesta välittömästi, enkä palaisi sinne, ja tämä on myös viranomaisten määräys. Toki, jos kohdalle sattuu jotain elävää, otan sen mukaan matkalla ulos riippumatta siitä onko se vauva vai naapurin Mansikki. Onko näiden kyselijöillä mitään käsitystä, kuinka nopeasti se tuli leviää? Haloo!

Vierailija
45/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee koirien-eläinelättelijöiden luonteen nopeasti (en edes kutsu heitä ihmisiksi :D). Olisikohan koirilla joku loinen, minkä avulla tehdä ihmisestä heidän narttu? :D

Oottehan muistanut käyttää koiraanne säännöllisesti kirkossa, koska heilläkin on sielu? :D

Entäs onko koirallanne jo puoliso... Miksi ei? Entä onko hänen elimet tallellaan... Miksi ei?

Onko sulla kaikki ihan okei? Et vaikuta ihan tasapainoiselta.

Vierailija
46/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä sinun vastauksessasi näkee selvästi antroposentrisen pölvästin ilmaisu- ja ajattelukyvyn tason rajallisuuden.

Vierailija
47/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elämät ov on yhä noat mielestäni ontasa-v

arvoisia, joten pelastaisin sen, jonka todennäköisemmin saisin pelastettua, ja se olisi todennäköisesti oma koira, joka tulisi luokse kutsuttaessa. Yrittäisin toki pelastaa molemmat.

Samoin, oma koira tulee kutsuttaessa luokse. Pelastaisin ihmiset, varsinkin lapset ensin.

Vierailija
48/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki ihan okei? Et vaikuta ihan tasapainoiselta.

:D

Olen ihan tosissaan. Väitätte rakastavanne koirianne niin kovasti, että voisitte tappaa viattoman vauvan heidän puolestaan :D

No rakastatteko heitä oikeasti, vai oletteko vain itserakkaita? En kyllä usko, että koiranne rakastaa teitä takaisin, varsinkin jos olette leikanneet heidän dikkinne tai munat pois... Koiranne haluaa vain ilmaista ruokaa :D

Vierailija
49/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira ja se on mulle maailman rakkain. MUTTA koska tahansa, missä tilanteessa tahansa, pelastaisin ilmanmuuta "random vauvan" (tai kenet tahansa ihmisen), kuin eläimen. Ihminen menee aina etusijalle! 

Vierailija
50/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koira ja se on mulle maailman rakkain. MUTTA koska tahansa, missä tilanteessa tahansa, pelastaisin ilmanmuuta "random vauvan" (tai kenet tahansa ihmisen), kuin eläimen. Ihminen menee aina etusijalle! 

Mutta miksi?

Vierailija
51/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO MUN KOIRA TIETYSTI... SANO MINULLE YKSIKIN,, HYVÄ SYY MIKSI PITÄISI PELASTAA ihmis-vauva?

Ja se ei ole jämpti niin, että lain tai ihmisyyden velvoitus olisi muka syy. ANNA MINULLE OIKEA SYY!

Vierailija
52/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tästä viestistä mitään?

Vierailija
53/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä piittaamattomuus, jota lietsotte näillä tosi edgyillä "ei todellakaan kiinnosta muiden kakarat, lol" -jutuilla kääntyy myös teitä itseänne vastaan. Mitä enemmän lietsotte tätä ajatusmaailmaa, sitä enemmän myös te itse saatte osanne siitä, että ketään ei kiinnosta myöskään teidän asianne. 

Tietenkin, niin koko maailmankaikkeus toimii. Silti rakastan enemmän kissojani kuin muiden vauvoja. En ole niin valaistunut, että tuntisin ykseyttä ja universaalia rakkautta kaikkia olentoja kohtaan saman verran. Kyllä minulle kissani ovat tärkeämpiä kuin naapurin lapset. Olen pahoillani.

Jep, mäkin tykkään omista eläimistä enemmän kuin naapureista, mutta sitten, kun ajatellaan, että jättäisinkö naapurin kuolemaan vai pelastaisinko koirani, niin kyllä pelastaisin naapurin ennemmin. Eikä tässä tarvitse mitään ykseyttä, universaalia rakkautta tai maailmanhalaamista.

Miksi naapurin henki on tärkeämpi kuin koiran? Voitko perustella?

Siksi, että me ihmiset muodostamme yhteiskunnan, ja kun sen muodostamme, siihen liittyy tietty oletus, että pidämme huolta toisistamme. Koirat ovat kivoja, mutta ne eivät maksa veroja, hoida sairauksia ja auta tiukan paikan tullen. Mitä enemmän tällaista ajatusmallia, että naapurilla ja random vauvalla ei ole mitään väliä MINULLE, sitä enemmän yhteiskunnassa on pahoinvointia. Olet varmasti sinäkin lukenut paljon uutisia siitä, että ihmiset kokevat jatkuvasti enemmän olevansa yksin. Johtuuko se sinusta ihmistenvälisten kohtaamisten ongelmista vai kenties siitä, että meillä on liian vähän koiria?

Vierailija
54/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pelastetaan ensin.

Vierailija
55/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% Vegaaneistahan pelastaisi koiran, vaikka ei olisi oma. Voi kyllä oikeasti olla aika sairas päästä, jos pelastaa koiran ja antaa ihmisen palaa hengiltä :O Koirathan ei edes tunne kipua eikä kärsimystä ihmisten tavoin.

Lähde viimeiselle väitteellesi, kiitos.

Koirilla ei ole sielua. Oikean kärsimyksen voi tuntea vain sielu. Koiran tuntemukset ovat vain heidän biologisia ominaisuuksia, joilla pyritään selviytymään vaaratilanteista.

Ei sullakaan mitään sielua ole

Vierailija
56/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin ketjun yllyttämisestä rikosta ihmisyyttä vastaan.

Vierailija
57/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvis miettiä sekuntiakaan, se vauva sieltä lähtis kainaloon. En väitä etteikö koirat ois yksilöitä ja niitä ei voisi rakastaa kuin ihmistä, mutta pidän silti ihmisen henkeä paljon arvokkaampana.

Vierailija
58/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä piittaamattomuus, jota lietsotte näillä tosi edgyillä "ei todellakaan kiinnosta muiden kakarat, lol" -jutuilla kääntyy myös teitä itseänne vastaan. Mitä enemmän lietsotte tätä ajatusmaailmaa, sitä enemmän myös te itse saatte osanne siitä, että ketään ei kiinnosta myöskään teidän asianne. 

Tietenkin, niin koko maailmankaikkeus toimii. Silti rakastan enemmän kissojani kuin muiden vauvoja. En ole niin valaistunut, että tuntisin ykseyttä ja universaalia rakkautta kaikkia olentoja kohtaan saman verran. Kyllä minulle kissani ovat tärkeämpiä kuin naapurin lapset. Olen pahoillani.

Jep, mäkin tykkään omista eläimistä enemmän kuin naapureista, mutta sitten, kun ajatellaan, että jättäisinkö naapurin kuolemaan vai pelastaisinko koirani, niin kyllä pelastaisin naapurin ennemmin. Eikä tässä tarvitse mitään ykseyttä, universaalia rakkautta tai maailmanhalaamista.

Miksi naapurin henki on tärkeämpi kuin koiran? Voitko perustella?

Siksi, että me ihmiset muodostamme yhteiskunnan, ja kun sen muodostamme, siihen liittyy tietty oletus, että pidämme huolta toisistamme. Koirat ovat kivoja, mutta ne eivät maksa veroja, hoida sairauksia ja auta tiukan paikan tullen. Mitä enemmän tällaista ajatusmallia, että naapurilla ja random vauvalla ei ole mitään väliä MINULLE, sitä enemmän yhteiskunnassa on pahoinvointia. Olet varmasti sinäkin lukenut paljon uutisia siitä, että ihmiset kokevat jatkuvasti enemmän olevansa yksin. Johtuuko se sinusta ihmistenvälisten kohtaamisten ongelmista vai kenties siitä, että meillä on liian vähän koiria?

Onpas... mielenkiintoisia johtopäätöksiä.

Vierailija
59/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tarvis miettiä sekuntiakaan, se vauva sieltä lähtis kainaloon. En väitä etteikö koirat ois yksilöitä ja niitä ei voisi rakastaa kuin ihmistä, mutta pidän silti ihmisen henkeä paljon arvokkaampana.

Miksi pidät?

Vierailija
60/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tästä viestistä mitään?

Älä sure, ei ymmärrä kirjoittajakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi