Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan

Vierailija
11.07.2020 |

Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.

Kommentit (390)

Vierailija
21/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tuollaista taas utelee? Hakusanalla pelastaisitko löytää kyllä vaihtoehtoja joka ääliölle.

Vierailija
22/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% Vegaaneistahan pelastaisi koiran, vaikka ei olisi oma. Voi kyllä oikeasti olla aika sairas päästä, jos pelastaa koiran ja antaa ihmisen palaa hengiltä :O Koirathan ei edes tunne kipua eikä kärsimystä ihmisten tavoin.

Lähde viimeiselle väitteellesi, kiitos.

Koirilla ei ole sielua. Oikean kärsimyksen voi tuntea vain sielu. Koiran tuntemukset ovat vain heidän biologisia ominaisuuksia, joilla pyritään selviytymään vaaratilanteista.

Lähde sille ettei koiralla ole sielua.

Tosin uskisten kanssa en viitsi edes lähteä väittelemään, olette tosimaailmasta vieraantuneita sekopäitä koko sakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ja toivoisin yli kaiken että koira seuraisi perässä.

Vierailija
24/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen ketju. Miksi kuvittelette saavanne mitään muita kuin trollivastauksia?

Valitettavasti naistenhuoneella se trollien määrä on olematon, kun sielä omalla naamalla kuitenkin pääasiassa puhutaan. Ja luin sitä samaa ketjua mistä ap puhuu, liian moni pelastaisi oman koiran.

Vierailija
25/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pelastaisi sitä vauvaa, en voisi elää itseni kanssa. En koe ihmisen henkeä koiran henkeä arvokkaammaksi, mutta yhteiskunta painostaa salaamaan sen.

Vierailija
26/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä piittaamattomuus, jota lietsotte näillä tosi edgyillä "ei todellakaan kiinnosta muiden kakarat, lol" -jutuilla kääntyy myös teitä itseänne vastaan. Mitä enemmän lietsotte tätä ajatusmaailmaa, sitä enemmän myös te itse saatte osanne siitä, että ketään ei kiinnosta myöskään teidän asianne. 

Tietenkin, niin koko maailmankaikkeus toimii. Silti rakastan enemmän kissojani kuin muiden vauvoja. En ole niin valaistunut, että tuntisin ykseyttä ja universaalia rakkautta kaikkia olentoja kohtaan saman verran. Kyllä minulle kissani ovat tärkeämpiä kuin naapurin lapset. Olen pahoillani.

Vierailija
27/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee kyllä luotto ihmiskuntaan. Ei eläimen ja ihmisen henkeä voi verrata. Koiran elinikä on myös todella lyhyt verrattuna ihmiseen. Koiran elämää ei voi mitenkään verrata ihmiselämään. Todella itsekkäitä nämä koiriensa pelastajat.

Koirat (ainakin kaikki mitä minulla on ollut) tuppaa olemaan luonteeltansa sellaisia, että jos vaan osaisi ilmottautua vapaaehtoiseksi jäädäkseen kuolemaan tulipaloon, niin sen ne tekisi. Koirat haluaisi että se vauva selviää.

Osoittaa myös ymmärtämättömyyttä siitä, ketkä luovat yhteiskunnan ja ketkä eivät. Mä usein tunnen, että olen mieluummin hevosten kuin ihmisten kanssa. Ja aina, kun saan kiinni itseni tästä ajatuksesta, tulee myös mieleen, miksi näin on: ihmisten kanssa koen paineita, jotka ihan itse kuvittelen. Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta arvostella mua. Hevoset ja koirat ovat sikäli hyviä kumppaneita, että ne ovat nöyriä ja miellyttämisenhaluisia, toisin kuin ihmiset. Mutta viime kädessä me luomme yhteiskunnan ihmisten kanssa, ja yhteiskunnan osana on pakko olla. Jokainen voi sitten itse miettiä, onko luomassa sellaista yhteiskuntaa, jossa pidetään huolta muista yhteiskunnan jäsenistä, vai sellaista, jossa eivät toisten asiat yhtään kiinnosta.

Vierailija
28/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin sen sienen siitä lahosta seinästä.

Vierailija
29/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kissan kainaloon ja antaisin koirien kärventyä vauvojen kanssa.

Vierailija
30/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole arvokkaampi kuin eläin. Oikeastaan huomattavasti kammottavanpi lajike. Siitä vauvasta saattaa kehkeytyä sarjamurhaaja. Siitä koirasta ei. Pelastan koiran.

Vierailija
31/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin koiran palaa, vaikka voisin pelastaa kummatkin.

Vihaan koiria. Lapsuudessa koirat aina pelotteli ja joskus jopa hyökkäsi kimppuun. Nyt aikuisena ne ovat pitemminkin haju- ja melu-haitantekijöitä... Miksiköhän ne säälittävät pskat ei nyt uskalla hyökätä kimppuun? Luulisi, että ne ovat tulleet maapallolle, jostain paljon alempaa...

Vierailija
32/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä piittaamattomuus, jota lietsotte näillä tosi edgyillä "ei todellakaan kiinnosta muiden kakarat, lol" -jutuilla kääntyy myös teitä itseänne vastaan. Mitä enemmän lietsotte tätä ajatusmaailmaa, sitä enemmän myös te itse saatte osanne siitä, että ketään ei kiinnosta myöskään teidän asianne. 

Tietenkin, niin koko maailmankaikkeus toimii. Silti rakastan enemmän kissojani kuin muiden vauvoja. En ole niin valaistunut, että tuntisin ykseyttä ja universaalia rakkautta kaikkia olentoja kohtaan saman verran. Kyllä minulle kissani ovat tärkeämpiä kuin naapurin lapset. Olen pahoillani.

Jep, mäkin tykkään omista eläimistä enemmän kuin naapureista, mutta sitten, kun ajatellaan, että jättäisinkö naapurin kuolemaan vai pelastaisinko koirani, niin kyllä pelastaisin naapurin ennemmin. Eikä tässä tarvitse mitään ykseyttä, universaalia rakkautta tai maailmanhalaamista.

Vierailija
33/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin pelastaisin ihmisen, oli sitten vauva tai vanhus.

Vierailija
34/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aikaisemmin kysy että miksi jonkun random vauvan elämä olisi arvokkaampi kun mun koiran.

Oikeesti jos näin ajattelee ei voi olla kaikki muumit laaksossa mitä helv

Vierailija
35/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koiraa mutta jos vauva ja jonku koira niin tietenkin vauvan. 

Vierailija
36/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole arvokkaampi kuin eläin. Oikeastaan huomattavasti kammottavanpi lajike. Siitä vauvasta saattaa kehkeytyä sarjamurhaaja. Siitä koirasta ei. Pelastan koiran.

Samalla logiikalla koirasta voi tulla hullu ja se voi tappaa vaikka toisen koiran tms.

Vierailija
37/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mäkin tykkään omista eläimistä enemmän kuin naapureista, mutta sitten, kun ajatellaan, että jättäisinkö naapurin kuolemaan vai pelastaisinko koirani, niin kyllä pelastaisin naapurin ennemmin. Eikä tässä tarvitse mitään ykseyttä, universaalia rakkautta tai maailmanhalaamista.

Miksi naapurin henki on tärkeämpi kuin koiran? Voitko perustella?

Vierailija
38/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla aikaisemmin kysy että miksi jonkun random vauvan elämä olisi arvokkaampi kun mun koiran.

Perustele sinä se :)

Vierailija
39/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti jos joku ajattelee että ihminen on arvokas ja hyvää aikaan saava laji niin mitä helv

Vierailija
40/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE OOTTE SEKASIN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan