Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä, joka ei saa laihdutettua?

Vierailija
13.05.2013 |

Mulla on liikakiloja ainakin 10. Mulla olis aikaa kuntoilla ja laittaa terveellistä ruokaa, mutta mä vain syön. Tuntuu että mun päivä keskittyy siihen mitä syön seuraavaksi. Mä järjestän isot juhlat kesällä eikä mun mekko mene lähellekään päälle. Mä inhoan itseäni sydämeni pohjasta tämän kokoisena. En käy missään, koska olen ruma ja lihava. Mulla on hengitysvaikeuksia. Vaikeuksia saada kenkiä nauhoitettua. Farkuista tulee ihottomaa, koska ne puristavat, vaikka ovat sopivat. Uppoutuvat löysään läskiin aina istuessa. Mulla on niin paljon henkisiä ja fyysisiä oireita lihavuudestani, vaikka en olekaan mikään tosi lihava enkä silti saa laihdutettua. En saa pidettyä itseäni terveellisellä ruualla edes kahta päivää peräkkäin. Mua niin vituttaa, kun aikuinen ihminen käyttäytyy näin tyhmästi!!!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä, ettet vain enää osta kotiin mitään epäterveellistä. Kun suklaalevyjä ei ole nurkissa, ei niitä tule syötyäkään. Juo tarpeeksi vettä! Ihan supertärkeää, monet sekoittavan nälän ja janon keskenään. Kaiken "hyvän" kieltämisen sijasta voisit yrittää vähän päinvastaista juttua: päätä, että syöt päivässä vähintään puoli kiloa kasviksia, tarpeeksi proteiinia jne. Kun kaikki terveelliset jutut on syönyt, ei enää jaksakaan mitään pitsoja tai keksejä. 

Jos paino ei lähde putoamaan, vaikka käsi sydämellä voit sanoa syöväsi terveellisesti ja liikkuvasti tarpeeksi, käy lääkärissä tsekkaamassa ainakin kilpirauhasjutut.

Vierailija
2/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 23:33"]

Kaiken "hyvän" kieltämisen sijasta voisit yrittää vähän päinvastaista juttua: päätä, että syöt päivässä vähintään puoli kiloa kasviksia, tarpeeksi proteiinia jne. Kun kaikki terveelliset jutut on syönyt, ei enää jaksakaan mitään pitsoja tai keksejä.

[/quote]

Tämä on oikeasti hyvä neuvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ keksi, kymmenen kilon ylipaino ei aiheuta mitään noista ongelmistasi.

Vierailija
4/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vaan yksi vastaus. MOTIVAATION PUUTE!

Voit yrittää laihdutta vaikka sata kertaa, mutta jos oikeaa motivaatiota ei ole se ei onnistu. Mutta jostain se vaan sitten tulee, joku on vaan se viimoinen niitti että nyt mä hitto vie laihdun ja siitä se sitten lähtee. Pakottamalla se laihdutus ei suju.

T: Nähty ja koettu on :D

Vierailija
5/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä on paljon tapojen orjuuttakin. Ihmiset luulee että tavat muuttuu tuosta vaan laakista. Ja kyllä ne usein muuttuukin. Mutta ihan yhtä usein vaatii jonkun aikaa toistoa ennenkuin alkaa sujua. Sitten yritetään liian suuria muutoksia kerralla ja luovutetaan heti. Aloita vaikka aamiaisesta.  Syöt järkevän kunnollisen aamiaisen, jossa on kaikkia tarpeellisia ravintoaineita eikä juuri sokeria. Uskon että jokainen pystyy yhden ruoan päivässä syömään jotain järkevää. Siitä sitten edetään pikkuhiljaa.

Vierailija
6/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus.

Vierailija
7/49 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuohan onkin ihan hyvä alku. Mä ostan jääkaapin täyteen vihanneksia, hedelmiä ja aina olen juonut paljon. Joku muu kun kävisi kaupassa, niin laihdutuksen aloittaminen olisi paljon helpompaa. Ei tulisi tehtyä heräteostoksia.

Motivaatio on ollut kadoksissa kauan. Aikoinaan kun laihdutin, niin mulla vain pimahti päässä ja aloitin saman tien. Ei mitään vaikeuksia. Nyt ajattelen vain syömistä ja inhotan itseäni joka päivä entistä enemmän.

Mä yritin epätoivoisena pitkän aikaa ilman aamiaista, mutta tulin järkiini ja nyt olen jo pari viikkoa syönyt aamiaisen ja yrittänyt syödä tarpeeksi ettei nälkä kolkuttelisi heti tunnin parin päästä.

Vierailija
8/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 23:37"]

Tähän on vaan yksi vastaus. MOTIVAATION PUUTE!

Voit yrittää laihdutta vaikka sata kertaa, mutta jos oikeaa motivaatiota ei ole se ei onnistu. Mutta jostain se vaan sitten tulee, joku on vaan se viimoinen niitti että nyt mä hitto vie laihdun ja siitä se sitten lähtee. Pakottamalla se laihdutus ei suju.

T: Nähty ja koettu on :D

[/quote]

En sanoisi, että motivaation puute on ongelmana, vaan useimmiten se, ettei ole vielä löytänyt toimivaa keinoa laihduttamiseen. Elämäntapoja kannattaa muuttaa pikkuhiljaa, ja juuri niin kuin täällä on neuvottukin, eli lisäämällä terveellisen ruuan määrää: Jos kituuttaa tai kieltää itseltään kaiken hyvän, niin useimmilta se motivaatiokin loppuu aika pian.

Vierailija
9/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän mullehetikaikkinyt-tyyppiä, joten ysi taidat olla oikeassa. Hitaasti laihduttaminen ei ole koskaan ollut mun juttu, mutta todennäköisesti se kannattavin. Jos vielä samalla saisi oikeasti muutettua ruokailutavat pysyvästi, niin elämä olisi kunnossa. Nyt vain pikkuhiljaa järjestämään sitä eikä vaatia itseltä mahdottomia.

Mä olen oikeasti miettinyt, että kuinkakohan paljon multa on mennyt rahaa turhaan syömiseen. Todennäköisesti aivan tolkuton summa, ehkä parempi etten koskaan edes yritä laskea sitä. No joka tapauksessa mun tapauksessa tulee halvemmaksi tehdä hyvää ja terveellistä ruokaa kuin tämä nykyinen rasvamättötapa. Hyvin on varaa kalliisiinkin tuotteisiin, kun jättää ne älyttömät ahmimiset pois.

Vierailija
10/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä syön samoin, tai jopa vähemmän ja terveellisemmin, kuin muutkin ihmiset. Kyllä, kyttään heitä. Silti olen kuin syöttöporsas, ylipainoa 25 kg. Tosin mulla ei ole mitään kuvailemiasi ongelmia, enkä juuri edes vihaa itseäni tämmöisenä, mutta harmittaahan se!!

(Esim. tänään söin riisiä, kanapihvin, porkkanaa ja palsternakkaa lämpimäksi ruuaksi, annoskoko tyyliä "Rosso", mansikkatuutin, sämpylän tuorejuustolla ja paprikalla ja smoothien, jossa mustikoita, maustamatonta jogurttia + piltin mangosose. Kerra-pari kuussa repee, ja syön selvästi enemmän. En liiku ikinä, vihaan liikuntaa.)

Olin jo lapsena punkero, sisarukseni olivat riukuja (kuten vieläkin) ja syötiin samat sapuskat ja liikuttiin yhtä paljon (vähän). Yleensä en edes tykännyt mistään ruuasta, joten en ollut se joukon santsaaja.

Mä vaan olen tämmöinen. Joskus laihempikin, mutta se on vaatinut viikkojen syömättömyyttä ja olo on ollut kamala, en ole pitänyt hetkellistä laihuutta sen pahan olon väärttinä.

Vierailija
11/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki muuta elämää kuin syöminen. Tee rutiineista polku, jolla vältät syömisen. Esim.

-syö jatkuvasti ja niin paljon kuin jaksat, mutta ei sokeria, leivonnaisia, vaaleaa leipää ym. hiilareita

-klo 18-06 et syö mitään

-juo vettä 4 lasia enemmän päivässä kuin muuten joisit

-käy joka ilta klo 18 puolen tunnin kävelyllä, kävele täysillä

Näillä eväillä mä pudotan kilon viikossa, jos tarttee välillä olla pienempi.

Vierailija
12/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajattelee että on ihan sama paska, onko hengissä vai kuoleeko, tunnen itseni niin turhaksi ihmiseksi, parempi kun mua ei olisi, ihan sama olenko ylipainoinen, tuntuu että puolisolta on kadonnut mielenkiinto muhun, kyllä hän rakastaa mua, mutta kuitenkin, taidan olla rasite. kun ei paljon mikään merkkaa, on niin yksinäinen olo, kun ei ole oikein ketään, kenen kanssa voisi jutella. eli laihdutus ei nyt iske.

Vierailija
13/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä syöt

Vierailija
14/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 23:33"]

Aloita siitä, ettet vain enää osta kotiin mitään epäterveellistä. Kun suklaalevyjä ei ole nurkissa, ei niitä tule syötyäkään. [/quote]Vaikka niitä ei oliskaan pöydillä niin jemmasäilöissä on kuitenkin aina levy tai pari

Vierailija
15/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt useita vuosia lihava. En sairaalloisen mutta melkoisen tuhti kuitenkin. Mitat 165/84. Vyötärö onnkesi löytyy ja toisaalta isot mitat niin rinnasta kuin lantiosta eli muoto on tiimalasi ja vyötärö 30 cm kapeampi kuin ylä- ja alaosat.

Miksi en laihduta. Ensinnäkin löydän yllättävän kivasti vaatteita näinkin. Toisekseen pidän hyvästä ruoasta ja laita ja syön sitä paljon. En mässää kaupanmässyllä, vaan syön kuin kuninkaat ikään. Kolmanneksi mieheni ei valita tilanteesta, hänelle on tärkeintä iso selvästi erottuva takapuoli mikä löytyy. Neljänneksi harrasta liikuntaa, missä kilot eivät haittaa eli uintia.

Totta kai toivoisin olevani hoikka, mutta näinkin pärjään, ei mun elämä ole kurjaa enkä inhoa itseäni.

Vierailija
16/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASENNUS ja muut henkiset vaivat, laihdutus on vain ja ainoastaan henkimaailman juttuja.

Vierailija
17/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 00:26"]

Mitä sä syöt

[/quote]

puuroa aamulla, ruokaa päivällä (kanaa tai lihaa, riisiä tai prunaa, vihanneksia) illalla ruuan jämät ja leipää, ruuan jälkeen 2-4 keksiä, joskus jädeä, mustaviinimarja mehua.

joskus tummaa suklaata

Vierailija
18/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tota vettäkään kannata juoda määräänsä enempää. Miksi opettaa elimistöä mihinkään luonottomaan. Vettä juodaan kun on jano. Siksi janontunne on olemassa.

Vaihda aamupala smoothieen. Smoothieita on joka lähtöön ja terveellisempiä kuin kaurapuuro ja leivän mutustaminen.

Päivällä älä syö mitään

Iltapäivällä välipala: maitoon tehtyä raakaa kaakaoo ja pala jäätelöa. Pieni pala vain.

Illalla lämmin ateria ettei tarvi tyhjälllä mahalla nukkumaan mennä. Eli laita kanan paisti uuniin ja syöt sen suikalevihannesten ja tomaattikastikkeen kera. Nam nam, eikä lihota.

Vierailija
19/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä syön samoin, tai jopa vähemmän ja terveellisemmin, kuin muutkin ihmiset. Kyllä, kyttään heitä. Silti olen kuin syöttöporsas, ylipainoa 25 kg. 

(Esim. tänään söin riisiä, kanapihvin, porkkanaa ja palsternakkaa lämpimäksi ruuaksi, annoskoko tyyliä "Rosso", mansikkatuutin, sämpylän tuorejuustolla ja paprikalla ja smoothien, jossa mustikoita, maustamatonta jogurttia + piltin mangosose. Kerra-pari kuussa repee, ja syön selvästi enemmän. En liiku ikinä, vihaan liikuntaa.)

Ja tämä on sun mielestä "vähemmän ja terveellisesti"... ? Mansikkatuuttia, sämpylää ja riisiä? 

Vierailija
20/49 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 00:17"]

Hanki muuta elämää kuin syöminen. Tee rutiineista polku, jolla vältät syömisen. Esim.

-syö jatkuvasti ja niin paljon kuin jaksat, mutta ei sokeria, leivonnaisia, vaaleaa leipää ym. hiilareita

-klo 18-06 et syö mitään

-juo vettä 4 lasia enemmän päivässä kuin muuten joisit

-käy joka ilta klo 18 puolen tunnin kävelyllä, kävele täysillä

Näillä eväillä mä pudotan kilon viikossa, jos tarttee välillä olla pienempi.

[/quote]

Toi jatkuvasti syöminen kuulostaa selkeältä! Ottaisinkohan riskin ja koittaisin sun dieettiä, vai lihonko vaan enemmän...? Houkutteleva! On varmaan vähän vuorokausirytmistä kiinni tuo syömätön kellonaika? Mulle sopisi klo 21-09.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän