Vastauspyyntö. Mikä siinä on niin vaikeeta?!
Ollaan järkkäämässä isoja juhlia ja kutsuihin on laitettu "vastauspyyntö siihen-ja-siihen päivään mennessä." Päivä on mennyt, mutta: mikä siinä on niin vaikeeta, ettei vastata?
Noin sadasta ihmisestä puolet on vastannut (joko tulevansa tai olevansa estynyt tulemasta). 
Miksi ihmiset eivät vastaa?
Ja näin juhlienjärjestäjänä: mitä minun pitäisi tehdä? Soitella perään? Tuntuu nololta.
On hiukan eri asia valmistaa ruokia ja kakkuja sadalle ihmiselle kuin esim 50:lle paikalle tulijalle. Pitäisikö olettaa, että ihmiset eivät tule kun eivät vastaa vai että tulevat kun eivät vastaa?
Kommentit (22)
Ne jotka tulee, vastaavat yleensä heti (nopeasti).
Ne jotka eivät tule, eivät vastaa ja heiltä on ihan turha ees kysellä vastausta. (jättää vaan seuraavalla juhlakerralla kutsumatta)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 17:18"]
Ja minusta ei ole tuohon, että sanoisin vieraille ovella, ettei voi tulla. Ja minulle olisi äärettömän noloa, jos tarjottavat loppuisi kesken. (tai lasit tai ruokalautaset)
[/quote]
Niin.. Me siis varasimme kabinetin ravintolasta ja ruoat maksoivat yli 100e per henkilö + ruokajuomat. Kyseessä ei ollut mikään seisova pöytä, vaan kuuden ruokalajin illalliset. Tilat olivat oikeasti pienet, eikä sinne mahtunut enempää jo paloturvallisuuden takia.
En kokenut käännyttämistä millään tavalla noloksi. Mielestäni se on noloa että aikuiset ihmiset eivät osaa vastausetikettiä. Ja mitä olen niiden käännytettyjen kanssa jutellut jälkeenpäin, ovat he itse myöntäneet että he mokasivat ja pahasti.
[/quote]
No tuo on aivan eri tilanne kuin meillä. Meillä on juhlat kotona ja itse teen tarjottavat. Mutta silti kismittää ja pahasti kun ei tiedä, mihin määrään pitäisi varautua.
Ja olet oikeassa: sinä et mokannut vaan ne, jotka eivät vastanneet. Monilla tuntuu olevan tyylinä "eihän se haittaa jos meidän porukka menee vaikka ei ilmoitettukaan, ainahan pitopalvelulla sen verran ylimääräistä on."
Nelonen (vai mikä se nro oli)