Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastauspyyntö. Mikä siinä on niin vaikeeta?!

Vierailija
13.05.2013 |

Ollaan järkkäämässä isoja juhlia ja kutsuihin on laitettu "vastauspyyntö siihen-ja-siihen päivään mennessä." Päivä on mennyt, mutta: mikä siinä on niin vaikeeta, ettei vastata?

Noin sadasta ihmisestä puolet on vastannut (joko tulevansa tai olevansa estynyt tulemasta).

Miksi ihmiset eivät vastaa?

Ja näin juhlienjärjestäjänä: mitä minun pitäisi tehdä? Soitella perään? Tuntuu nololta.

On hiukan eri asia valmistaa ruokia ja kakkuja sadalle ihmiselle kuin esim 50:lle paikalle tulijalle. Pitäisikö olettaa, että ihmiset eivät tule kun eivät vastaa vai että tulevat kun eivät vastaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin kylmänviileästi niin että olettaisin etteivät ole tulossa. Aikuisten ihmisten tulisi osata tuo vp:n käyttö ja on mielestäni todella junttia käytöstä että vp:tä ei noudateta.

Itse tein niin että kun muutama sellainen mattimyöhäinen ilmoitteli että he olisivat tulossa, niin sanoin vain että ei enää onnistu kun ollaan varattu pienempi tila ja vähemmän ruokaa. Totesin perään että vp oli juurikin siksi tiettyyn päivään mennessä että osaisin varata oikean verran ruokaa ja sopivan tilan. Ovelta käännytin myös porukkaa pois kun ihan oikeasti ruokaa ei ollut tarpeeksi ja tila oli pieni.

Vierailija
2/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos ovat halukkaita tulemaa juhliin, niin jaksavat varmasti sen verran panostaa, että ilmoittavat tulostaan. Töykeältä tietysti vähän kuulostaa esim. tuo ovelta käännyttäminen, mutta ei siitä vieraiden auta oikein suuttuakaan,kun eivät kerran itse vaivautneet ilmoittamaan tulostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. En tiedä, mitä tehdä kun ihmiset eivät vastaa.

Ja minusta ei ole tuohon, että sanoisin vieraille ovella, ettei voi tulla. Ja minulle olisi äärettömän noloa, jos tarjottavat loppuisi kesken. (tai lasit tai ruokalautaset)

Täydellistä välinpitämättömyyttä vierailta.

Ymmärrän, etteivät ihmiset järjestä juhlia kun vieraita ei edes sen vertaa kiinnosta, että ilmoittaisivat, tulevatko vai eivät.

Vierailija
4/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ylläolevat. Ei kuulu sinun stressata tästä. Jos ruoka loppuu kesken, voit kertoa ihan julkisesti että sait vastauksen vain puolelta ja ruokaa oli varattu tasan sen verran. Ei ole sinun häpeä. Ei tosiaan ole viisasta ruveta turhaan isoa määrää ruokaa tilamaan joka päätyy roskiin pahimmassa tapauksessa.

Vierailija
5/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei auta tokikaan näihin juhliin, mutta mä olen tehnyt silleen, että ihmiset, jotka eivät ole osanneet vastata, on jätetty seuraavalla kerralla kutsumatta. Ei tarvita elämään ihmisiä, jotka eivät jaksa yhtä sähköpostia, tekstiviestiä, kirjoittaa ja lähettää. 

Nykyään on mukava pitää juhlia, koska kutsuttavia on paljon vähemmän ja vieraat ovat aitoja ystäviä eikä kutsuttu vain velvollisuudesta tms. 

mä katsoisin Ap:n paikalla vähän, että millaiset ihmiset ovat jättäneet vastaamatta ja luultavasti soittaisin niille, joita juhlissa aidon oikeasti kaipaisin. Saisi kuulla samalla selitykset ja saisi selville myös onko kutsu jäänyt menemättä tms vai onko kyse vain välinpitämättömyydestä. 

Vierailija
6/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapojen puutetta. Ovat varmaan niitö ihmisiä, jotka naureskelevat myös pukukoodille ja katsovta, että hyvät tavat ovat pelleilyä.

Älä soita perään, laske pois vieraista, älä kutsu toista kertaa.

Vierailija
7/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat sinulle tärkeitä ihmisiä, toki soitat ja tiedustelet, onko kutsu ehkä mennyt postissa hukkaan, kun ei ole tullut vastausta. Jos eivät osaa heti päättää, sano, että huomenna täytyy ilmoittaa juhlapaikkaan lopullinen vierasmäärä, joten tänä iltana on viimeistään tiedettävä, ketkä kaikki pääsevät tulemaan - ja nukkumaan menet kello 20, joten sen jälkeen ei kannata enää soittaa.

Ilkeys ei tuo kuin pahaa mieltä kaikille.

Vierailija
8/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset todella noin törkeitä etteivät vastaa?

En heti uskoisi, mutta ehkä näin on. Itse en ole koskaan vielä järjestänyt isoja juhlia (lasten yo-juhlat vielä tulossa joskus), mutta hyvä tietää tämäkin asia.

Vierailija
9/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaisin tekstiviestillä tai soitolla, ettei ole kutsu joutunut postissa hukkaan. Muutenkin tekisin, kuten kahdeksas ketjuun kirjoittanut.

Vierailija
10/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tapana soittaa perään. Yleensä niitä vastaamattomia on ollut sen verran vähän, että heidät voi soittaa läpi. Yleensä eivät ole olleet tulossa ja ovat siksi jättäneet vastaamatta.

Vierailija
11/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on varmaan se käsitys että vastauspyyntö tarkoittaa vain niitä, jotka ovat osallistumassa eivätkä ymmärrä, että pitää ilmoittaa myös jos ei ole tulossa. Kannattaa soittaa tai laittaa viestiä ja kysyä. Olen samoilla linjoilla kuin 8, että ilkeilyllä ei saa muuta aikaiseksi kuin itselleen pahan mielen.

Vierailija
12/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei vastaa siksi, että ovat tietenkin tulossa.

Osa ei vastaa siksi, että eivät ole tulossa.

Sitä paitsi tapa on levinnyt jo pieniinkiin juhliin, joten ihmiset ovat ihan turtuneita vastaamaan noihin.

Vierailija
13/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kysyisin ja tarkistaisin ovatko tulossa. Suuri osa on niin möllejä, että ovat tulossa mutta eivät TAJUA ilmoittautua. Ihmiset on valitettavasti aika tyhmiä ja yksinkertaisia.

Meidän juhliin ilmoittauduttiin ja sitten jätettiin tulematta, ilman mitään syytä. Oli tosi ikävää kun pöydässä useita tyhjiä nimikoituja paikkoja kun kutsuttavia olisi kuitenkin ollut enemmänkin.

Välinpitämättömiä moukkia. En ole enää kutsunut.

Soita perään, tuollaiset möllit eivät vastaa edes tekstareihin.

Vierailija
14/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän valaista psykologiaa vastaamattomuuden taustalla koska olen krooninen vastaamattajättäjä.

Minua ei kiinnosta yhdetkään juhlat. Mieluiten jäisin niistä pois. Mutta kun kyse on jonkun kaverin tai sukulaisen juhlista ja tiedän, että heille on tosi tärkeää, että menen sinne, niin sitten joudun menemään vaikka ei huvita. Ehkä viivyttelemällä alitajuisesti toivon, että kun en kerran ole ilmoittanut tulostani, niin minun oletetaan jättävän tulematta. Jos sitten joku kysyy, että mikset tullut, niin voin syyttää huonoa muistia. Jos ilmoittaisin jo heti alkuun etten ole tulossa, niin sitten alkaisi kauhea tenttaaminen, että mikset nyt voi tulla, et sä oikeasti välitä meistä jne. Ehkä jatkossa ilmoitan etten ole tulossa. Niin olisi järkevintä.

Vierailija
15/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nöyrästi laittanut tekstarin perään. VP unohtuu monilta. Valitettavasti.

Vierailija
16/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevat -> vastaavat.

Jos eivät tule -> joko vastaavat tai eivät vastaa

Helppo homma. En itsekään aina vastaa, jos en ole menossa.

Vierailija
17/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:05"]

[/quote]

Juuri näin on tapana toimia.

Vierailija
18/22 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:05"]

[/quote]

Onpahan sellainen tapa, että kun ois kaks kertaa jättänyt ilmoittamatta, niin kolmanteen kertaan ei enää tulisi mahdollisuutta.

Toki saattaisi olla, että kutsuttukin olisi ihan tyytyväinen siitä, että ei enää kutsuttaisi. Ja ainakin kutsuja pääsisi eroon yhdestä ihmisestä, jonka kohdalla on ollut väärässä, koska luultavasti on pitänyt ystävänä tms, mikäli juhliin kutsuu.

Juuri näin on tapana toimia.

[/quote]

Vierailija
19/22 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ap:n juhlien aihetta, mutta miten toimitaan yo-juhlien kanssa?

Periaatteessa yo-juhliin saa tulla ilman kutsua, mutta meillä ainakin kutsutaan ihmisiä, että osaisivat tulla hiukan eri aikaan (ettei olis liian tiivis tunnelma kotona kun kaikki vieraat samaan aikaan).

Eli jos eivät vastaa yo-juhlakutsuun, niin pitäiskö ajatella, etteivät tule? Ovelta en oikein kehtaisi käännyttää ketään kun on yo-juhlat. Toisaalta tuntuu tylsältä tehdä hirveästi tarjottavia, jos ihmiset eivät tule.

Mikä siinä vp:ssä on niin vaikeaa?

Vierailija
20/22 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 17:18"]

Ja minusta ei ole tuohon, että sanoisin vieraille ovella, ettei voi tulla. Ja minulle olisi äärettömän noloa, jos tarjottavat loppuisi kesken. (tai lasit tai ruokalautaset)

[/quote]

Niin.. Me siis varasimme kabinetin ravintolasta ja ruoat maksoivat yli 100e per henkilö + ruokajuomat. Kyseessä ei ollut mikään seisova pöytä, vaan kuuden ruokalajin illalliset. Tilat olivat oikeasti pienet, eikä sinne mahtunut enempää jo paloturvallisuuden takia. 

En kokenut käännyttämistä millään tavalla noloksi. Mielestäni se on noloa että aikuiset ihmiset eivät osaa vastausetikettiä. Ja mitä olen niiden käännytettyjen kanssa jutellut jälkeenpäin, ovat he itse myöntäneet että he mokasivat ja pahasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän