Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on jättänyt vauvanhoidon minun ''huolekseni'' ja itse vain ryyppää!!

Vierailija
13.05.2013 |

Meillä on 1,5 kk ikäinen vauva, jonka hoito on jäänyt täysin minun taakakseni..
Vauvan syntymään asti meillä on mennyt todella hyvin, ei ole ollut ongelmia alkoholin kanssa kun mies on itse ymmärtänyt vähentää juomistaan varsinkin loppuraskaudessa..
Lapsen synnyttyä päätimme yhteistuumin myydä automme, jotta säästäisimme rahaa kun ei mene vakuutuksiin, bensoihin ym. rahaa ja kaikki tarvittava (neuvolat, pankit, miehen työpaikka, kaupat) on lähellä. Emme siis tarvitse autoa oikeastaan kuin pitemmille reissuille..

Automme myytyä miehen juominen on lisääntynyt tosi paljon, pikkuhiljaa aina vain enemmän ja enemmän.. Ensin hän joi muutaman iltasella, nyt tuntuu että hän juo koko ajan! Aina ''muutama'', sitten se saattaakin venähtää 12 kaljapulloon.. Miehen mielestä on hyväksyttävää että hän ''saa'' juoda niin paljon kuin haluaa, kun autollakaan ei tarvitse ajaa!!
Olen alkanut miettimään halusiko mies myydä automme vain sen takia että VOI RYYPÄTÄ KOSKA HALUAA?
Viikonloppuisin myöskin olis kovasti menossa kavereiden baariin, kun ei ole ''pitkään aikaan käyty sen ja sen kanssa missään''..
Lasta en anna miehelle syliin tai muutenkaan hoidettavaksi, jos on 2 kaljaa enempää juonut ja hänen mielestään yritän riistää lapsen ja kiristää, koska hän ei saa koskea lapseen jos on juonut!! Mitä haittaa nyt siitä on jos on juonut ''muutaman'' ja hoitaa pikkupäissään lasta? VOI PRKL!!

Mies ei ymmärrä vaikka olen yrittänyt puhua.. Että MINÄKIN tarvitsen omaa aikaa, haluaisin lähtä käymään kavereiden kanssa jossakin tuulettamassa päätä. Ja tämä ei tarkoita minun kohdallani automaattisesti mitään alkoholiin liittyvää. Vaan yksinkertaisesti sitä että voisin hyvillä mielin mennä käymään kavereiden kanssa vaikka kahvilla tai lenkillä, ilman että tarvitsee pelätä.. Että mies on nauttinut muutaman oluen, eikä pysty sen vertaa olemaan ilman että minä käyn pikaisesti lenkillä..
Ulosmenosta ei kertakaikkiaan ilman vauvaa tule mitään, stressaan koko ajan sitä että juoko mies vai mitä se tekee, hoitaako se vauvaa ollenkaan! Sitten juoksen jo piakkoin takaisin kotiin tarkistamaan asiaa :/

Mikä neuvoksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täytynee vielä mainita tähän, että mies pystyy kuitenkin käymään töissä normaalisti juomisesta huolimatta.. Tosin aamuisin on vaikeaa herätä ja sekin jää minun huolekseni, että ehtii ajoissa töihin! Potkuihin ei todellakaan ole varaa :(

Vierailija
2/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille taas auto, halvemmaksi Se lopulta tulee. Mutta oikeassa olet että vahdit noin pientä, koska känninen ei välttämättä osaa olla tarpeeksi huomaavainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit tuollaisen miehen kanssa lapsen?? Jos mies on juonut jo ennen raskautta se ei todellakaan tarkoita että menee hyvin! Oikein raivostuttaa millaisen tulevaisuuden olet antamassa lapsellesi. Tiedän tasan tarkkaan millaista se, koska oma isäni oli myös niin sanottu "tuurijuoppo". Lasta pelottaa ja ahdistaa haiseva kännisä halaileva ukko!

Vierailija
4/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö lisääntyä tällaisen surkimuksen kanssa?

Vierailija
5/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä herätä enää miestä aamulla, jos myöhästyy niin myöhästyy, oma vika. Tällä hetkellä sinä osittain mahdollistat juomisen, lopeta se mahdollistaminen (esim. juuri siten, että huolehdit miehen heräämisestä aamuisin).

Et voi muuttaa toista eikä alkoholisti lopeta juomista ellei itse halua lopettaa.

Mieti kaksi kertaa, haluatko olla osa tuota kuviota.. Haluatko lapsesi olevan osa tuota kuviota. Haluatko lapsesi kasvavan ja muistavan kaljanhajun isänsä ominaisuhajuna ja normaalina kotituoksuna? Tai haluatko, että lapsi myöhemmin kutsuu kaljatölkkejä "isin mukiksi"? (näin kävi meille)

Minä lähdin liian myöhään, mutta se oli silti ehdottomasti paras päätös.

Puhu asiasta ja ongelmista läheisillesi, älä vaikene ongelmista. Halaus.

Vierailija
6/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:59"]

Miksi ihmeessä teit tuollaisen miehen kanssa lapsen?? Jos mies on juonut jo ennen raskautta se ei todellakaan tarkoita että menee hyvin! Oikein raivostuttaa millaisen tulevaisuuden olet antamassa lapsellesi. Tiedän tasan tarkkaan millaista se, koska oma isäni oli myös niin sanottu "tuurijuoppo". Lasta pelottaa ja ahdistaa haiseva kännisä halaileva ukko!

[/quote]

Tarkoitin (vaikka tekstistä nyt sitä ei tullutkaan selville kun selitän niin huonosti), että mies on vähentänyt baarissa käyntiä raskauduttuani kun en ole siellä enää itsekkään ravannut, loppuajalla lopettanut juomisen esim. muutamaa saunaolutta lukuunottamatta!
Minusta on ollut ok, että on käynyt esim. kerran kuukaudessa baarissa kavereiden kanssa tai saunaillassa..

Mutta nykyään tuo juominen on jo ihan mahdotonta! Ja tiedän itsekkin millaista on olla alkoholistin lapsi, itsekkin olen sellainen. Joten jos meno jatkuu, mies lentää ehdottomasti pellolle tästä huushollista!

Vierailija
7/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:59"]

[/quote]

Voi elämä että mulla lähtee järki sinunlaistesi kirjoittelijoiden kanssa. Kuinka paljon ajattelit ap:n tarvitsevan sanojasi? Mitä apua niistä hänelle oli? Taattua av:ta...

Vierailija
8/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene aa:n perheryhmään, alkoholismihan on myös perheen sairaus. - Mieti sitten tosissasi, mikä on lapsesi paras. Älä enää ikinä nai juoppoa ja opi miten vältät tekemästä uudesta miehestä juopon, sekin havaintojeni mukaan "onnistuu". Mieti elämääsi, nuoruuttasi, mistä olet saanut noin vääristyneen mallin elää ja miten olet noin sokea, ettet muka nähnyt alkoholismia aiemmin. Ja ennen kaikkea: ÄLÄ ANNA LAPSESI JUODA.

Vierailija
9/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:11"]

Mene aa:n perheryhmään, alkoholismihan on myös perheen sairaus. - Mieti sitten tosissasi, mikä on lapsesi paras. Älä enää ikinä nai juoppoa ja opi miten vältät tekemästä uudesta miehestä juopon, sekin havaintojeni mukaan "onnistuu". Mieti elämääsi, nuoruuttasi, mistä olet saanut noin vääristyneen mallin elää ja miten olet noin sokea, ettet muka nähnyt alkoholismia aiemmin. Ja ennen kaikkea: ÄLÄ ANNA LAPSESI JUODA.

[/quote]

Miten voit päätellä että ap on saanut ''vääristyneen mallin elää''? :D Alkoholismi voi kehittyä huomaamatta, mies ei ole välttämättä ollut aiemmin millään tasolla ''alkoholisti''.. tulitko ajatelleeksi?

Vierailija
10/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kyllä kaunista, jos hieman yrittäisit myös ymmärtää miestäsi. Alkoholismi on sairaus ja miehesi sentään yrittää käydä töissä elättääkseen perheensä.

Vierailija
11/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin surettaa lukea tällaisia aloituksia. Jo koko lähtökohta on ihan perseestä: molemmat ramppaa baareissa, ja sitten pidetään miestä suurenakin sankarina kun vähentää loppuraskauden ajaksi ryyppäämistä peräti pariin kertaan kuussa. Ja puolitoistakuukautisen vauvan äiti kirjoittaa, että lapsen hoito on jäänyt hänen TAAKAKSEEN ja että hänkin haluaisi lähteä kavereiden kanssa tuulettamaan päätä (=juomaan). 

Eikö oikeasti tuossa vaiheessa pitäisi olla molempien vanhempien vauvan lumoissa ja tapella pikemminkin siitä kumpi SAA hoitaa vauvaa? Nauttia uudesta yhteisestä pienestä lapsesta, eikä tapella jostain viinan juomisesta ja baarissa roikkumisesta niinkuin pahaiset keskenkasvuiset teinit?

Tiedän joo ettei saarna enää auta, mutta tee hyvä ihminen jotain äläkä ala kasvattaa lasta juovan isän kanssa. Vielä ei ole liian myöhäistä antaa lapselle raitis lapsuus.

Mutta luulenpa ettei alottaja tee mitään. Ei muuta kuin toisen lapsen jonkun ajan päästä, koska mies on kuitenkin niin ihana isä ja selvin päin hyvä mies...

Vierailija
12/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:11"]

[/quote]

Miten voit päätellä että ap on saanut ''vääristyneen mallin elää''? :D Alkoholismi voi kehittyä huomaamatta, mies ei ole välttämättä ollut aiemmin millään tasolla ''alkoholisti''.. tulitko ajatelleeksi?

[/quote]

Itsehän tuo valittaa, ettei "perhe-elämä skulaa".

Vierailija
13/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:18"]

Ja puolitoistakuukautisen vauvan äiti kirjoittaa, että lapsen hoito on jäänyt hänen TAAKAKSEEN ja että hänkin haluaisi lähteä kavereiden kanssa tuulettamaan päätä (=juomaan). 

[/quote]

Opettelepa lukemaan. Ap kirjoitti haluavansa välillä lenkille tai ystävän luo, nimenomaan ei juomaan. Mutta kun ei jaksa lukea muuta kuin sen minkä omahyväisyydessään näkee.

Tsemppiä ap, toivottavasti miehesi ymmärtää tilansa. Älä sinä ainakaan mahdollista hänen toimintaansa, tuo aamuherättäminen kalskahti jo vähän siltä. Jätä aikuiselle miehelle vastuu töihin ehtimisestä.

Vierailija
14/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi on ap TASAN kaksi vaihtoehtoa.

1. Mies lopettaa juomisen välittömästi KOKONAAN. 

2. Sinä jätät miehen VÄLITTÖMÄSTI. 

Eipä tuon selvempää alkoholistia ole. Ja siitä kärsii niin sinä kuin lapsikin ja kun vielä näköjään mahdollistatkin juomisen, niin eipä hällä ole syytä lopettaa. 

Sano tämä miehellesi tänään ja ei mitään väliä millään kämpillä tai muilla. Parempi asua vaikka ahtaasti vuokralla huonolla alueella kunnes pääsee jaloilleen kuin elo alkoholistin kanssa. Tilanne ei sillä parane, että sietää juomista. Silloin ei alkoholisti lopeta. Ainoa mahdollisuus on sanoa miehelle, että hän lopettaa kokonaan tai sitten te eroatte. 

Näin se vain menee. Toimi ap heti. 

Vierailija
15/22 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan tuollaisesta ole kokemusta, mutta itse olen kyllä sen verran tiukkis, että olen sanonut miehelleni ihan vakavasti että olen huolestunut hänen "juopottelustaan" arki-iltaisin enkä hyväksy tuollaista ollenkaan. Mielestäni pitää osata rentoutua ilman alkoholiakin, ja koen loukkauksena sen, ettei mies kestä olla selvinpäin perheensä seurassa. Mieheni on välillä juonut vaikkapa litran olutta illassa, tyyliin kolmena neljänä iltana viikossa. Se on aivan liikaa, vaikkei humalaan tuliskaan! Ja minä inhoan niitä pöydällä pyöriviä kaljatölkkejä ja rahaa, joka niihin kuluu. Mies on kertonut syyksi, että on niin stressaantunut työstään, mitä hän varmaan onkin. Silti, yhden oluen pari ertaa viikossa hyväksyisin, mutta litra on kerrassaan liikaa! On hän onneksi vähentänyt ja niinä päivinä kun urheilee, niin ei alkoholia ota lainkaan.

Vierailija
16/22 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi asiat menivät näin.

Vierailija
17/22 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miehesi, mitä sinä siinä valitat? 

Vierailija
18/22 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tehdä juopon kanssa lapsia, häh?

Vierailija
19/22 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu neuvolassa asiasta, sinni voi myös soittaa. Miehelle tarvitsee nyt muidenkin kuin sinun tehdä selväksi miten vauva perheessä isän kuuluu toimia. Lastensuojelua ei tarvitse pelätä, neuvolassa voidaan tehdä myös sinne ilmoitus, mutta tuskinpa näin edes käy kun alkoholi täysin laillista, etkä ole jättänyt vauvaa päihtyneen vastuulle.

Vierailija
20/22 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys testi pitäisi olla pakollinen että naiset ei voi estää sitä loukkantumalla jos joku kehtaa epäillä naisen puhetta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi