Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~HELMIKUISET 2014~~

13.05.2013 |

Tässäpä tulisi sitten uusi ryhmä tammikuisista tippuneille ja muille, jotka helmikuun vauvasta haaveileepi=)

Minulla on menossa jo kp 12, jos lasken alkaneeksi siitä niukemmasta vuodosta, mutta kp 10, jos vasta ihan niagara-ilmiöstä aloitetaan laskeminen. Ensiviikolle tai viikon vaihteeseen siis taitaa ovis osua. En usko tikuttavani tässä kierrossa, koska tunnen kroppani niin hyvin.

Hyppikäähän mukaan, ettei tarvitse yksi jaaritella ;)

Ja uusille esittely: Olen 33 v. neljän ihanan pojan äiti. Pojat ovat vuosimallia -00, -02, -05 ja -12. Viidennestä ja viimeisestä villahoususta haaveilen vaihtelevalla kuumeen tasolla. Välillä tuntuu, että lapsiluku saa jäädä tähän ja välillä haluan sen viidennen tosi kovalla palolla. Mieheni ei ihan näin kovaa kuumetta pode ja hänen puolestaan lapsiluku saisikin olla tässä, mutta antaa minun kuitenkin höyrytä ja on toisinaan itsekin ihan mukana=)

Kommentit (174)

101/174 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katem: Mitä tarkoittaa keltarauhanen sykkimässä? Mulla on kans vasemmalla puolella jomotusta ja ovulaatiosta muutama päivä. 

102/174 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinkin jo vastauksen omaan kysymykseeni. Pakko kyllä myöntää, etten ole ihan vielä kärryillä siitä mitä kaikkea "biologista" raskautumiseen liittyy. Oon itseasiassa ollut aika ällistynyt siitä kuinka vähän tiedän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/174 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Hyvä tietää noista hoidoista kiitos! Sulla on prikulleen sama asenne ollu tähän hommaan kuin mulla. Olen toitottanut miehelleni jo muutaman vuoden ajan, että en pysty antamaan itselleni anteeksi jos aloitamme vasta yli 30v yrittämisen enkä sitten saakkaan ikinä lasta. Oikeastaan jo ensimmäisillä treffeillä ilmoitin, että mun kanssa sitten aletaan perhettä perustamaan ennen kuin olen 25v oli ne koulut ja työt kuinka kesken. :P

104/174 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva Puolukka: Mulle sanoi lääkäri ettei Terolutit estä ovista kun kysyi. Mietin samaa kun ovis oli monesti myöhään. Eikä näköjään estänyt, koska raskaana ollaan :) 

Katem ja muut vasemman puolen kipuilusta ihmettelevät. Mulla on tuo vasen puoli hellänä! Jospa sekin on joku merkki :)

Hirmuisesti plussatuulia teille kaikille <3

105/174 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omamaamansikalle piti vielä kommentoida... Mulla ainakin pallomaha ja vasta plussattu. Farkut ahdistaa :/ Luulen, että mammahousuja vois ostaa jemmaan kohta. Ainakin tämä iltaturvotus on jotain uskomatonta. Salilla tänään yritin takapotkuja tehdä yhdessä laitteessa ja en voinut "nojata" mahaan. 

106/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helmikuiset 28.5.2013)

Fresca kp 5/27-29 yk 5

Äiti_Espoosta kp 8/28-36 yk 3

Johanna81 kp 9/30-31 yk3

Metsätähti88 kp 11/35-38 yk 6

Jonsteri kp 13 /~32

Puolukka kp 14/27

Marjana kp 19/30-34 yk 3v 2kk

Tepsuttelija Kp 21/28-31 yk 2

Sarasafya kp 24/28

Tellu kp 24/32

Kirsikkakarkki kp 27/28-33 yk 11

Katem kp 37

Kippis kp 31/28-30 yk 10

Mukana myös:

Pihlaja dpo4 yk7

Mussuttaja

Siirinen

Plussanneet <3

Bellamamma

Nyt pikaisesti ennen lähtöä pääsykokeisiin, jotka ei nyt yhtään innosta...

Mulla alkoi nyt aamulla menkkajomottelut, eli siis tätiä odotellaan entistä vahvemmin fiiliksin. Ja minulla vastaavasti oikella puolella ajoittain hyvin vaimeita tuntemuksia, joita ei varmasti edes "normaalitilanteessa" rekisteröisi.

Finniä pukkaa nyt jostain syystä enemmän kuin yleensä ennen menkkoja... tai oikeastaan outoihin kohtiin, mutta onneksi ne kuivuvat itsekseen melkein samantien pois kun ovat ilmestyneetkin. Toissapäivänä tuli kaksi näppylää aivan vieriviereen kaulaan (ei ole koskaan ennen ollut). Nyt ne ovat jo hävinneet, mutta uusi ilmestynyt olkapäähän (ei myöskään aiemmin ole ko. paikkaan ilmestynyt finnejä). Mutta ehkäpä sekin on jo huomenna tipotiessään=) Raskausoireita nämä ei kyllä valitettavasti ole, siitä olen aivan varma kaikkien muiden tuntemusten perusteella. Mutta koitan taas iloita siitä, että voin ainakin osan kesästä mennä ilman raskauden tuomia "rasitteita"... minulla niitä riittää, eikä pahoinvointi ole niistä pienin paha! Helteellä oksentelu ei houkuttele! Ja toisaalta onhan se kiva ottaa joskus grillatessa pari siideriäkin ;D Kyllä näitä hyviä puolia oppii tässä kuumeillessa etsimään aina kun se kyseinen kierto menee mönkään!

Nyt pitää ruveta googlettamaan parkkipaikkoja tuolta keskustan liepeiltä... mahdoton tehtävä=(

Vierailija
107/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas!

Täällähän on tapahtunut vaikkas mitä.

Marjana: Onnet oviksesta ja osuvista talletuksista. Jospa, oi jospa tää olis se teidän kuukausi??? Pidän peukkua sinulle, kuten aina!

Plussiakin vissiin ja uusia tullut mukaan kivakiva!!! Mukavaa saada tänne uusia naamoja, varsinkin näin minun perspektiivistä katsoen näitä "kypsempiä" yrittäjiä... No, kypsyyden voi toki ymmärtää monella tapaa... HAH!!!

Toispuoleisista kivuista joku kyseli ja kommentoi. Minulla on niistä myös pitkä kokemus, eikä se aina raskautta meinaa. Mutta niissäkin kierroissa, joissa olen raskautunut, kipua on ollut pitkin kiertoa sillä puolella, josta munasolu on irronnut. Voipi siis olla hyväkin merkki.

).( Kiitos lämpimistä sanoistanne. Otti aika lujille tuo menkkojen alku koska kivut olivat aivan sairaat. Vasta kp2 illalla alkoi hieman rauhoittua maha, siihen asti mentiin 800 buranalla. Keskustelin tilanteesta sairaanhoitajankin kanssa koska olin todella niin kipeä, että oksensin kerran pelkästä kivusta, ja hän meinasi, että on hyvin voinut olla ihan alkuraskauden keskenmeno. Olotilani viittasi siihen niin monin tavoin. No, sitä on vaikea sanoa, en mitään testejä enää jaksanut tehdä, turhaan.

Nyt uusi clomikierto meneillään jo ja fiilis ihan hyvä. Minut saa lisätä listalle, koska jään vielä helmikuisiin heilumaan =). Uusille taustaa sen verran, että 35v olen ja avomies on 31v. Miehen ekaa biologista tässä tekemällä tehdään, mutta perheessämme on jo kolme omaa kullanmurua. Ilman hormoniavustusta ei onnaa, joten clomi+pregnyl-touhulla edetään. Yritystä takana nyt reilu vuosi, yksi kkm takana.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

RM kp5/28

Vierailija
108/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Kirjoittelin joku aika sitten tuhruvuodosta ja haaleasta plussatestissä. Testi näytti myös toisella testillä positiivista ja muutamia raskausoireitakin löytyi. Raskaudesta en kuitenkaan uskaltanut iloita kun koko ajan oli sellainen tunne, että jokin on pielessä. Tiputteluvuotoa tuli myös joka päivä. Mitään kipua ei ollut. 

Viikonloppuna alkoi sitten kunnon vuoto, johon liittyi myös kipua.. Vuodon seassa oli myös limakalvon palasia. Että varhainen keskenmeno tuli :/ tänään yritän varata lääkäriajan vielä... 

109/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhee paineentunne ja nyt on nännit paisuneet. Uskaltaiskohan sitä ruveta vkl jo ennen aikoja pettymään ja testailemaan ;)

110/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Bellamamma vastauksesta! Aloitan sitten ohjeen mukaan tänään terot. Luulen, että ovulaatio on tästä kierrosta vain jäänyt kokonaan puuttumaan. Hieman kyllä turhauttaa. Mitään merkkejä siis mihinkään suuntaan ei ole.

Mikä on muuten teidän kuumeilijoiden linja alkoholin kanssa yritysaikana? Oletteko kokonaan ilman tai juotte vain vähän? Vai ihan normaalisti?

Puolukka kp 15/27

111/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka: Join viime kuukautisten aikoihin muutaman sauna siiderin, muuten oon ollut kokonaan ilman. Viikonloppuna olisi veljen ylioppilasjuhlat, jossa varmaan maljaa nostellaan holillisella. 

112/174 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Täällä myös keksitään aina hyviä puolia siitä, että raskaus ei ole alkanut. Täytyy vaan yrittää nauttia niistä asioista, joita voi tehdä siksi, kun ei ole vielä raskaana.

RM: Hienoa, että olet koonnut itsesi ja taas mukana uudessa kierrossa uudella energialla :) Ihmeellinen on tämä tahdonvoima, miten sitä kerta toisensa jälkeen nostaa itsensä kuopasta kohti tulevaa.

Siiriselle suuren suuret pahoittelut. :( Kerrohan mitä lääkärissä sanoivat!

Puolukka tiedusteli alkoholinkäytöstä. Minä en käytä alkoholia luteaalivaiheessa (pois lukien nuo puolikkaat lasilliset punkkua kiinnittymisen parantamiseksi, kun olen sitäkin joskus kokeillut), mutta ennen ovulaatiota voin ottaa saunajuomia tai käydä vaikka juhlimassakin. Tosin juhlimassa käyn todella harvoin, kun en oikein baarielämästä perusta, mutta joskus tulee hyvässä seurassa juotua useampikin lasi viiniä illan mittaan kierron alkuvaiheessa. Ihan hysteeriseksi tässä asiassa tuskin kannattaa heittäytyä, mutta kyllä se alkoholinkäyttö on vähentynyt vauvahaaveen myötä ihan luonnostaan. Asiaahan on tutkittukin, että alkoholi kierron missä vaiheessa tahansa saattaa heikentää raskautumismahdollisuuksia ja varsinkin valkoviini oli siellä pahimpien joukossa. Mutta en kyllä silti ihan sinisilmäisesti usko siihen, että lasillinen silloin tällöin vaikuttaa suuntaan tai toiseen mitenkään.

ON: Tänään oli todella raskas päivä, kun joutui olemaan paljon tekemisissä raskaana olevien ihmisten kanssa. Ei vaan millään jaksaisi kuunnella yhtään raskausjuttuja, kun oma tilanne on mikä on. Mutta tästäkin päivästä on selvitty. Toivottavasti huomenna on helpompaa.

Yritän kovasti keskittyä vain mukaviin asioihin, mikä sekin on ollut hieman hankalaa erinäisten vastoinkäymisten takia. Viikonloppuna ainoa upottaa kädet multaan ja pistää kukkapenkit uuteen uskoon. Jonkinlainen aikaansaamisen tunne helpottaa tätä tuskaa, kun tälle lapsiasialle ei voi itse tehdä yhtään enempää kuin mitä jo tekee. Jos olisi ylipainoa, mitä tiputtaa tai huono ruokavalio, mitä muuttaa. Jotain, minkä tietäisi haittaavan raskautumista. Mutta kun kaikki edellytykset on kunnossa, niin on välillä aika avuton olo, kun se raskaus vaan ei ala. Otettiinhan me tosin nyt ne vitamiinit käyttöön lisäksi, joten kyllähän tässä jotain silti yritetään.

Marjana kp 19/29-31 dpo 4 yk 3v 2kk

113/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helmikuiset 29.5.2013)

Fresca kp 6/27-29 yk 5

Äiti_Espoosta kp 9/28-36 yk 3

Johanna81 kp 10/30-31 yk3

Metsätähti88 kp 12/35-38 yk 6

Jonsteri kp 14 /~32

Puolukka kp 15/27

Marjana kp 20/30-34 yk 3v 2kk

Tepsuttelija Kp 22/28-31 yk 2

Sarasafya kp 25/28

Tellu kp 25/32

Kirsikkakarkki kp 28/28-33 yk 11

Katem kp 38

Kippis kp 32/28-30 yk 10

Mukana myös:

Pihlaja dpo4 yk7

Mussuttaja

Siirinen

Plussanneet <3

Bellamamma

Tepsuttelija, hyvältä kuulostaa! Ja luulisi, että herkässä testissä näkyisi jo hyvinkin viikonloppuna plussa=)

).( Pääsykokeet oli ja meni... ja oli kyllä niin vaikeat, etten olisi etukäteen voinut edes kuvitella! Luettavana oli kaksi n. 400-sivuista kirjaa, joten kuvittelin jo sen perusteella, että tärkeintä olisi hahmottaa ns. isompia kokonaisuuksia, mutta kysymykset olivatkin varsinaista nippelitietoutta suurimmaksi osaksi... HUH HUH!

No eipähän tarvitse jännittää, miten kävi ja toisaalta tiedän seuraavalla kerralla (jos joskus haluan vielä pyrkiä), että millaiset kokeet mahdollisesti ovat ja luen sitten enemmänkin sitä nippelitietoutta;) Varmaan kolmannes porukasta lähti heti puolen tunnin istumisen jälkeen kun vain sai lähteä luentosalista, että enpä usko monen muunkaan suoriutuneen tentistä ihan priimuksen lailla.

Minulla on kokoajan aivan järjettömän huono olo, mutta tulin töihin silti=( Olen saanut jollain ihmeen ilveellä kehitettyä itselleni poskiontelontulehduksen, vaikkei minulla ole ollut edes nuhaa... SIIS AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!! Onneksi kivut ovat tänään huomattavasti eilistä lievempiä ja luulen, ettei AB-kuuria tarvita=)

Lisäksi ruokahalu on jostain syystä olematon. Söin eilen aamulla kahvin kanssa kaksi leipää ja olin kuudelta illalla kotona, eikä minulla ollut edes nälkä... söin kumminkin, koska luulen, että olisi pyörtynyt, jos en olisi suuhuni mitään laittanut.

Tänään aamulla tein puuron, jota syön melko usein aamupalaksi, koska sillä jaksan töissä hyvin ruokikseen asti. Puurosta piti heittää puolet roskiin... en vain pystynyt syömään sitä. Olen ihan ihmeissäni? Minulle, jos kenelle ruoka nimittäin maistuu, vaikka olisin kuumeessa. Tosin olin eilen äidilläni, joka valitteli vatsaansa, luulen kyseessä olevan jonkun vatsapöpön =/ Se selittäisi tämän kokonaisvaltaisen huononolon tunteen.

Pääsykokeiden jälkeen kävin katsomassa serkkuni viikon vanhaa vauvaa. Siis hitsi miten pieniä ne voivat olla! Ja vaikka itsellään olisi kuinka monta lasta tahansa, niin se vastasyntyneen pienuus yllättää aina... se kun on niin häviävän pienen hetken niin pieni se ihminen, niin ei siitä jää mitään muistikuviakaan.

114/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM, kiireessä unohdin  sinut lisäillä listaan.

Laitan viimeistään huomenna=)

115/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa!

Siirinen pahoittelut keskenmenosta ja voimia uuteen yritykseen!

Tepsuttelijan oireet kuulostavat hyviltä :) tsemppiä viikonlopun testailuun!

Puolukka kyseli tosiaan alkoholin käytöstä yritysaikana. En ole vähentänyt käyttöä tai miettinyt sitä sen enempää. Käytän yleensäkin niin vähän että yksi ja toinen silloin tällöin ei haittaa.

RM: Hurjat menkkaoireet sulla ollut. Tsemppiä tulevaan kiertoon :)

Tellullahan vois oireet olla muustakin kuin vatsapöpöstä ;)

Marjana: Multaterapia on loistava juttu :)

ON: Itsellä nyt vähän kurja tilanne kun pari päivää ollut tässä kovalla kipulääkityksellä. Ja lääkitys jatkuu vielä monta päivää. Mutta ilmankaan ei vaan pysty olee ja sairaslomalla olen. Oireita raskautumisesta ei kuitenkaan ole. Luin että kyseiset lääkkeet voi heikentää kiinnittymismahdollisuuksia jos munasolu ois hedelmöittynyt. No mutta näillä mennään. Piinaviikko alkakoon :D Näyttäis oviksen mukaan tulevan lyhyt kierto. Tilasin just rtestejä kasan :D

Tsemppiä kuumeilijoille :)

Pihlaja kp 21/ 28-32, dpo7

116/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana mullassa kaivelu hyvä idea =) Mä aloin suunnittelemaan jo syksyksi uutta harrastusta, jota jo innolla oottelen (jos ei tässä kesän aikana tapahdu mitään ihmeellistä).

Ja eilen käytiin miehen kanssa harrastamassa uutta lajia, oli kivaa, vaikkei kauheen helppoa =) Mutta hauskaa kun saa yhdessä tehdä ja saa olla ulkona.

Katoin tuota listaa, että monilla piinaviikko edessä. Tsemppiä kovasti, pidän peukkuja ja varpaita! ja Siiriselle pahoittelut..

Bongasin eilen oviksen ja tuli talletuksiakin tehtyä. Joten katsellaan..

Siitä alkoholista oli puhetta. Oon mennyt aika huolettomasti nää ekat yrityskerrat, tosin en paljon edes juo. Mutta ehkä tässä kierrossa voisi kokeilla oviksen jälkeen jättää baarissa istumiset väliin. Eihän se ole kuin vajaat pari viikkoa.

117/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlaja, kiva kun muihin luo edes pientä uskoa onnistumisesta nämä erilaiset tuntemukset. Itse vaan olen hyvin vahvasti sillä linjalla, ettei nämä nyt johdu mistään muusta kuin jostain pöpöstä.

Juuri kun ehdin iloita, ettei poskiontelontulehdusoireet vaivaa enää eilisen lailla, niin nyt tuntuu pää räjähtvän aina kun pitää vähänkin kumartua pää alaspäin=(

Paha olo (semmoinen tuskaisen huono olo) on onneksi tipotiessään=) Ei sentään kaikesta tarvitse kärsiä yhtä aikaa!

118/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

siirinen pahoittelut keskenmenosta, sulla se vuoto sit tarkotti ettei kaikki ollut kunnossa.. :(

mäkin tulin nyt kertomaan tänne kuulumisia kun kuumeilun kuitenkin aloitin teidän kanssa ennen ku positiivisen raskaustestin tein "valekuukautisten" jälkeen. Soitin viime viikolla neuvolaan ja sain suoraan ajan lääkärille tän viikon maanantaille, sillon raskausviikkoja ois pitäny olla kasassa 7+1. No eihän siel ultrassa näkyny sit muuta ku se sikiöpussi.. Lääkäri epäili tuulimunaraskautta mut sit verikokeissa hcg oli kuitenkin lähes 10000. Nyt sit ens maanantaina uus ultra ja selvii mikä se tilanne siel mahassa on.. Joko varhanen keskeytyny keskenmeno tai sit raskaus tosi alussa. Tää oottelu on niiiiiin hirveetä. Jos sieltä mahasta jotain elämää löytyy ni mullaki se la menis luultavasti helmikuulle.. Olinki siis alunperin oikees pinossa.. Heh. Odottajiin en oo viel uskaltanu mennä kirjottelee yhtää mitään.. Oon vaan seuraillu teitä täällä ja toivonu plussia ja vähän mukavampia alkuja raskaudelle kuin tää mun!

Tsempppiiiiii upeet naiset!!!

Vierailija
119/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, uskallan vihdoin kirjoittaa itsekkin vaikka jo jonkun aikaa olen keskustelua seurannut. Ekaa ollaan kokeiltu muutaman kuukauden, mutta ei tapahdu vielä mitään. Vauvakuume on ollut kova jo vuosia ja vaikka yritystä nyt ei niin kovin kauan olekkaan takana, on menkkojen alkaminen tai negan tekeminen aika kamalaa. 

Normaali kierto on aikalailla tasan 28 päivää ja oviksen uskon tunnistavani vihlaisuista. Oviksen aikoihin peittoja heiluteltiin, mutta noin viikon kuluttua alavatsaa vihloi taas ihan kuin oviksen aikoihin. Varmuudeksi tehtiin sitten uusia talletuksia :) Sama kummallinen vihlonta jatkuu aina vaan. Jotenkin tuntui, ettei tärpännyt mutta tein kuitenkin kp 28 Predictor-testin joka näyttikin negaa. Ja taas harmitti! Nyt on menossa kp 30 ja menkkoja ei vielä kuulu. Tänään alkoi omituinen valkovuoto ja hain PregCheck-testin taas toiveissani. Valitettavasti sekin näytti negaa. Täytynee tyytyä odottelemaan uutta kiertoa. Kuinkahan paljon omat haaveet vauvasta voi sekoittaa tuota kiertoa?

Tsemppiä ja plussia kaikille!!!

120/174 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinu: Mulla ainakin sekotti jo tuo ensimmäinen yrityskerta. 28-30pv on aina ollut ja heti kun ahkerasti yritetään ja mä kuumeisesti testailen ni menkat tuleekin vasta kp32. Saa nähdä miten tässä kuussa käy...

Kp22 ja jännitys tiivistyy. Mä rupeen taas kuvittelemaan näitä oreita.... Valkovuotoa on paljon, tissit on arat ja nännit turvoksissa, masussa paineen tunnetta kokoajan ja jomotusta aika ajoin. Enköhän mä viikon päästä joudu syömään sanani kun ne menkat tulee ja tietenkin ne menkat venyy vielä pidemmälle ajalle kuin viime kierrossa.