~~HELMIKUISET 2014~~
Tässäpä tulisi sitten uusi ryhmä tammikuisista tippuneille ja muille, jotka helmikuun vauvasta haaveileepi=)
Minulla on menossa jo kp 12, jos lasken alkaneeksi siitä niukemmasta vuodosta, mutta kp 10, jos vasta ihan niagara-ilmiöstä aloitetaan laskeminen. Ensiviikolle tai viikon vaihteeseen siis taitaa ovis osua. En usko tikuttavani tässä kierrossa, koska tunnen kroppani niin hyvin.
Hyppikäähän mukaan, ettei tarvitse yksi jaaritella ;)
Ja uusille esittely: Olen 33 v. neljän ihanan pojan äiti. Pojat ovat vuosimallia -00, -02, -05 ja -12. Viidennestä ja viimeisestä villahoususta haaveilen vaihtelevalla kuumeen tasolla. Välillä tuntuu, että lapsiluku saa jäädä tähän ja välillä haluan sen viidennen tosi kovalla palolla. Mieheni ei ihan näin kovaa kuumetta pode ja hänen puolestaan lapsiluku saisikin olla tässä, mutta antaa minun kuitenkin höyrytä ja on toisinaan itsekin ihan mukana=)
Kommentit (174)
Eilen oli ensimmäinen päivä ilman teroja ja heti tänään tuli verta. Voi pettymys :( Tästä siirtyilenkin sitten maaliskuisiin. Tuleekohan tästä koskaan mitään?
Lauantaita!!
Rouva Puolukka: plääh, mälsät menkat. Hyvä tietty, että terolut toimi ja kierto oli ihan oikeanlainen. Mutta pahoittelut menkoista! Mä olen huono vinkkaamaan aamulämmöistä koska en ole niitä koskaan seurannut.
Mussuttaja, saitkos verikokeiden tuloksia?
Marjana: Mutristus vuototipalle :/. Joko sulla hanat aukesi? Ehkä tämä kesä kaikkine ihanuuksineen, aurinkoineen, lämpöineen ja mansikoineen kuitenkin auttaa jaksamaan tätä projektia. Tiedä häntä. Mutta iso tsemppi kuitenkin!
Tepsuttelija: Hyvä kun pääset tutkimuksiin ja saat avun tuohon kipuiluun. Ihan ahteristahan sellainen on... Kyllä se vaan niin on, että kannattaa luottaa omiin tuntemuksiinsa.
Rianna: Alkuraskaudessa olotilat voivat vaihdella todella paljon eri päivinä. Koska raskaushormoni tuplautuu aina joka toinen päivä, herkimmät kokee aina pahempana tuon jokatoisen päivän. Muutenkin heikotus voi vaimeta ja alkaa uudelleen, rintojen turvotus voi vaihdella, vatsaa voi nipistellä toisena päivänä enemmän kuin toisena... En siis usko, että mikään on vialla kun ei vuotoakaan ole ollut. Ole huoleti!
).( Oma hautomo-olo on helpottanut mutta tilalle tulla pompsahti hermeettiset pregnyl-oireet. Viime kuussahan valitin, ettei tuntunut yhtään missään tuo pregnyl, mutta kyllä nyt tuntuu. Tissit ovat kosketusarat, turvoksissa ja pinkeät. Mielialat menee ihan vuoristorataa, välillä itkettää ja toisena hetkenä säälittelen itseäni kunnes nauran ihan älyttömille jutuille...
Lomareissu kuopuksen kanssa oli ihana! Laatuaikaa oman tyttösen kanssa, hyvän ystävän tapaamista, ulkoilua, uimista, saunomista, grillailua ja maailman parantamista. Tuli tarpeeseen. Kotimatkalla junassa kävi hassu juttu kun käytävän toisella puolella kohdallamme istui äiti aivan vastasyntyneen vauvan kanssa. Ikää ei voinut pojalla olla kuin ehkä 1-2vk. Noh, siinä sitä sydän sykkyrällä vilkuilin ja kun äiti alkoi imettää vauvaa, mun rinnat alkoi kihelmöidä ja kutittaa hulluna. Pregnylistä johtuva riemu tuokin...
Nyt sitten arkeen pikkuhiljaa. Punkkua kävin hakeen, jotta sen puoli lasia voin tissutella illassa. Mutta nyt, ihan ekana kun kotiin pääsin, lähden pitkälle hölkkälenkille!
Aurinkoa kaikille ja ihanaa viikonlopun jatkoa!
RM dpo2
RM:n tiedusteluihinkin vastauksena, että kyllä täällä menkat tekee alkuaan. Vieläkään ei aivan kunnon vuoto ole alkanut, mutta sen verran selvästi kuitenkin, että kyllä tämä kierto oli tässä.
Hyvää jatkoa muille ja toivottavasti saadaan vielä plussia lisää tähän pinoon. Minä jatkan matkaa maaliskuisiin. Ja soittelen huomenna polille ja varmistan niiden kesäsulun, ettei ainakaan yhtään kiertoa mene ohi, jos pakastealkio olisi mahdollista päästä siirtämään.
Marjana
Heipparallaa Helmikuiset!
Missäs kaikki luuraa? Arskaa ottamassa? Tulkaapa kertomaan kuulumisia nyte!
Marjana: pöh ja höh. Harmi kun kesäsulku nyt siirtää hommia teillä, luin, että elokuulle saakka. Luomuplussaan on varmaan vähän vaikea uskoa taipaleenne jälkeen, mutta ei heitetä pyyhettä kehään. Tsemiä kesään. Maaliskuisissa tavataan!
).( Eipä kovasti raportoitavaa. Alavatsa kipuilee ja jomottelee, mutta sehän kuuluu asiaan näiden lääkkeiden takia. Ihan perusmeininki näille kierron päiville, joten mitäpä tässä höyryämään...
Mukavaa kesäviikkoa! Plussatkaa nyt joku!
RM kp 18/28, dpo4
Meikän seesteisyys oli viikonloppuna tipoteissään. Tilalle tuli pms-kiukku ja vihaisuus sekä mieletön harmi tästä uuden kierron alkamisesta. Mulla on vakiona 3 päivää ennen menkkoja tuhruvuoto, mistä tiedän menkkojen alkavan, joten sitä tässä harmittelin. Miehelle en tällä kertaa purkanut pahaa oloa ja se sitten kostautui... Mutta.. en mä nyt sanois että viikonloppu ihan pieleen mennyt, mutta eipä kauheen järkevääkään se kiukuttelu ollut. Yritin olla tällä kertaa reipas ja olla kun en oliskaan, kun hän huomasi mun tuhrun. Eilen sitten yöllä itkettiin puseroon ja toinen lohdutteli. Se ite sanoi, ettei sitä itseään oikein tämä asia paina, kun se tiesi että tää on tämmöstä. Ja se yrittää puhua mulle järkeä, että tässä menee aikaa ja ei se stressaamalla parane. Niin mutta mä kun haluun nyt enkä joskus...
Mies on eksänsä kanssa yrittänyt lasta puoli vuotta ja tuloksetta. No lyhyt aikahan se on, mutta kyllä sitä välillä miettii, että onko hänen siittiönsä ihan kondiksessa. Pelottaa. Ja kyllä mä olen niin pikkumainen ihminen että kävin sen eksän fb sivuilla katsomassa, että eihän sillä ole vaan lapsi-vauvakuvia seinällä, eikä sillä ollut. Voi huoh.
Mitäs muuta tähän napaan... Tänään aloitin kesätyöt ja tietenkin mun perehdyttäjä on 3kk raskaana. Siinä hän oli pahoinvoivana koko päivän ja mä vaan mietin, että olisin nyt niin mielelläni oksentamassa... Ja eikös sitten kotimatkalla ala nousta oksu kurkkuun ja yritän siinä sitten pidätellä (tosin mulla syynä liian pienet yöunet ja liikaa kahvia). Sitä saa mitä tilaa.
Mä tässä keräilen itteäni ennen kuin siirryn maaliskuisiin. Meille piti tulla marraskuinen lapsi. (kaikki kirosanat tähän)
Ja niin RM kiitos kysymästä.. verikokeet selviää sittenkin vasta tän viikon lopulla... Päätin, että jos se keliakia ei siellä näy, kokeilen seuraavat 8 vkoa jokatapauksessa gluteenitonta ruokavaliota. Ja kattoo sit miten vatsa tykkkää. Mä veikkaan, että mä oon jonkin verran herkkä gluteenille, ja herkkyys ei ihan testeissä näykään.
Kiitos paljon ROXYMAMMA kommentistasi!
Helpotti huoltani paljon, vaikka takaraivossa silti jyskyttää pelko esim. tuulimunasta tai muusta ongelmasta kun näitä oireita tosiaan on niin vähän! Kuullostaa,että melkein kaikki oksentelevat ja ovat väsyneitä ja mä en oo oksentanut yhtä ainoaa kertaa ja ennemminkin olen energinen kuin väsynyt! Tällä viikolla varaan ekan neuvolan, mutta ajan saan varmasti vasta monen viikon päähän ja siihen asti joutuu kärvistelemään jännityksessä ja epätietoisuudessa. Positiivinen kommenttisi auttaa kuitenkin tähän pahimpaan pelkoon :) Kiitos paljon!
Täällä vielä odotetaan menkkoja, jotka tulevat sen pari päivää myöhässä minkä ovulaatiokin oli. Nyt kp 28/27. Tuo vuoto jota tuli kp 26 oli siis tällainen kuukautisia edeltävä veri/tuhtuvuoto, jota yritettiin saada teroluteilla pois. Pysyikin poissa niin kauan kun teroja riitti. Heti kuurin jälkeen sitten alkoikin vuoto.
Eipä muuta. Salaa täällä tietty toivon, ettei kuukautisia tulisikaan :)
Nyt ei jaksa innostua oikein mistään. Muutto ja töissäkäynti vie kyllä kaikki mehut. Ja tässä samalla odotan tietoa siitä tulinko valituksi hakemaani vakituiseen duuniin. Nyt menossa suunnilleen kp 23. Huvikseni tänään tein ovistestin ja se näytti puhdasta negaa ( ed. kierrosta näytti kokoajan ihan haaleeta viivaa oviksen jälkeenkin). aamulämmöt on nyt hieman koholla (tosin myöhässä jos laskee kierron mukaan). Saa nähdä kuinka pitkäksi kierto venyy. Lämmöt viittais kuiteski siihen et ovis ois voinu jossain vaiheessa tapahtua, mutta ihmetyttää tuo testi jossa ei näy minkäänlaista viivaa.
Seuraavaa kiertoa mie oottelen. Josko se sitten tärppäis ku ois muutama stressitekijä vähemmän.
Apua! Plussa tuli! Outo olo, koko kroppa tärisee! Ei minkäänlaisia oireita ole ollut ja tuhruvuotoakin tuli.
En tiedä mitä ajatella. :) Plussatuulia hirmuisesti muillekin!
Täällä vielä yksi jännittää josko helmikuun vauva olisi tulossa. :) Ovulaation bongasin 7.6. Ja juhannusaattona olen ajatellu testin tehä.. Siinä sitten sopivasti tuleekin miehen kanssa 4 vuotta seurustelua täyteen. Netin laskurin mukaan la olis 28.2.
onnea plussanneille!
Paljon onnea rouva puolukka!
ON: Nyt on sitten rouvaannuttu ja häät olivat aivan ihanat :) kp 30 on tänään ovella ja ajattelin juhannuksena testailla ellei siihen mennessä tätiä näy. Aika vaan tuntuu tämän asian suhteen menevän NIIN hitaasti. Tosin kyllä oviksesta asti mahassa on ollut tuntemuksia sekä rinnat ovat raskaat ja nännit herkät :) Noh sen näkee sitten reilun viikon päästä :) Huomenna taas töihin, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille meille vielä piinaileville =)
Metsätähti88 kp 30/38
Jaahas, täti päätti kesken työpäivän kurvata paikalle :/ nyt siis kp 31. Ei tässä auta muu kuin siirtyä maaliskuisiin :( mieli on kyllä maassa.. tsemppiä kuitenkin vielä piinaileville :)
Täällä menossa kp 25/27 ja tähän mennessä kiertoa yleensä tullut tuhruja, nyt ei. Terolutit ovat siis ainakin tähän saakka pitäneet ne pois. Toisaalta ovulaatio oli vähän myöhemmin, että ehkä tuhruja on tulossa lähipäivinä. Katsotaan.
Mitään tuntemuksia ei liiemmin ole. Jos oikein olisi jotain halunnut tuntea, niin oikealla puolella jomotusta (ilmaa?) :)
Menkkojen pitäisi alkaa ma-ke aikana, jos ovat alkaakseen.
Mussuttaja: hyvä, että keliakia asia tutkitaan. Ja kysele samalla jos saisit terolutit vuotohäiriöihin?
Kaikki: mistä mittaatte aamulämpöjä, kainalosta? Kuinka paljon lämpö nousee ovulaatiopäivänä?