Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~HELMIKUISET 2014~~

13.05.2013 |

Tässäpä tulisi sitten uusi ryhmä tammikuisista tippuneille ja muille, jotka helmikuun vauvasta haaveileepi=)

Minulla on menossa jo kp 12, jos lasken alkaneeksi siitä niukemmasta vuodosta, mutta kp 10, jos vasta ihan niagara-ilmiöstä aloitetaan laskeminen. Ensiviikolle tai viikon vaihteeseen siis taitaa ovis osua. En usko tikuttavani tässä kierrossa, koska tunnen kroppani niin hyvin.

Hyppikäähän mukaan, ettei tarvitse yksi jaaritella ;)

Ja uusille esittely: Olen 33 v. neljän ihanan pojan äiti. Pojat ovat vuosimallia -00, -02, -05 ja -12. Viidennestä ja viimeisestä villahoususta haaveilen vaihtelevalla kuumeen tasolla. Välillä tuntuu, että lapsiluku saa jäädä tähän ja välillä haluan sen viidennen tosi kovalla palolla. Mieheni ei ihan näin kovaa kuumetta pode ja hänen puolestaan lapsiluku saisikin olla tässä, mutta antaa minun kuitenkin höyrytä ja on toisinaan itsekin ihan mukana=)

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huomenta kaikille :) 

PikkuinenMyy: Paljon voimia sinulle! Välillä itsekin olen miettinyt että parempi olisi unohtaa koko vauva-asia vähäksi aikaa, jotta mieli saisi levätä. Se on vaan helpomminsanottu kuin tehty. 

Minäkin liityn tähän pinoon tuolta tammikuisista. Harvakseltaan olen ketjuun kirjoitellut. Esikoista yritetään mieheni kanssa, olen 23v ja hän 26v. Kohta vuoden päivät ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta syksy jouduttiin asumaan viikot eri osoitteissa elämäntilanteen vuoksi, joten silloin raskautumisen mahdollisuus oli vähäinen. 

Nyt on kyllä tällä hetkellä ajatuksen niin ristiriitaisia. Menkat alkoivat normaalisti 26.4. Kuitenkin kp 14 alkoi tuhrutteluvuoto ja ajattelin sen olevan ovulaatiosta johtuvaa. Tuhru on kuitenkin jatkunut viikon verran. Ovulaatiotesti on näyttänyt selvää plussaa monena päivänä peräkkäin. Eilen siis kp 19 tein herkän raskaustestin, jossa näkyi hyvin haalea plussa. Myös tänä aamuna näkyi hyvin, hyvin haalea haamu. Tuhruvuoto kuitenkin jatkuu joten toiveita en uskalla elätellä. Varsinaisten menkkojen pitäisi alkaa vasta n. viikon kuluttua. Täytyy kyllä lääkäriaika varata.

22/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuisesti voimia teille ketkä pitkään olette yrittäneet, mutta se oikea vain odottaa tuloaan - näin minä uskon. Meilläkin muinoin esikoisen tekeminen oli kiven alla. Vuosi siihen meni ja terolutit oli apuna eli ei sen pidemmälle tarvittu mennä. Odottaminen on vaan piinaavaa. Kuopus tulikin ihan odottamatta häiden jälkeen, ehkäpä siksi kun sitä ei itse piinaillut raskautumisesta. Näin kolmannella kierroksella alkaa tuo ikämomenttikin painaa vaakakupissa. Saa nähdä miten kauan uskaltaa yrittää tosissaan.

Onko kenelläkää teistä kokemusta ihan tosi voimakkaista/kipeistä ovulaatioista? Mulla oli viimeksi sellainen, ettei liikkeelle meinannut päästä. Onko siinä joku merkitys tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet!

Pikkuinenmyy: Kävin sulle kommentoimassa tuonne tammikuisiin mutta täällähän sinä jo oletkin! Turhautuminen, tuska ja epätoivo ovat niin inhimillisiä ja tässä yrittämisessä normaaleja tunteita, vaikka eihän niitä haluaisi läpi käydä. Anna aikaa itsellesi. Tämä on prosessi, jonka onnistumiseen voit niin kovin vähän lopulta vaikuttaa. Toki onnistumista edesauttaa hyvät elämäntavat, vitamiinit, rakkaus, seksi ja kaikki sellainen, mutta tärppi tulee vasta kun on tullakseen. Koeta siis armahtaa itsesi ja ota etäisyyttä. Pieni hiprakka lienee ihan hyvä juttu, kyllä päätään saa ja pitää tuulettaa joskus ihan huolella. Ja jos oviksen aika taas antaa ilmaa siipien alle niin täällähän me ollaan säätämässä ja tukemassa.

Siirinen: Onpas hassu tilanne... Eihän testissä kai pitäisi vielä näkyä mitään jos vasta on alkamassa raskaus... Ääh, ei leikkaa. Sinuna menisin kyllä gynelle. Tsemppiä!! Toivottavasti on kuin onkin raskaus ja kaikki hyvin!

Marjana: On tämä teidän kivikkoinen tienne kyllä varmasti raskas miehellesikin. On se onni, että teillä on kuitenkin toisenne, osaatte varmasti tukea toisianne ja ottaa etäisyyttä kun on pakko. Monesti tuntuu, että miehen tuska unohdetaan kokonaan ja lapsettomuus pyörii vaan naisen ympärillä. Mutta kokee se mieskin turhautumista, epäkelpoa oloa ja muita tuskaisia tunteita.

Minä sitten tuohon kaksosasiaan tulee, niin onhan  se totta, että kaksoset on parempi kuin ei lasta ollenkaan. Minä en kyllä nyt muista niitä prosentteja, mutta kahden alkion siirrossahan on isompi prosentuaalinen mahis raskautua ja raskautuville tulee kahden alkion siirrosta huolimatta isommalla prosentilla yksösraskaus. Tiedän tapauksia joille on siirretty kaksi "tukemaan toisiaan" ja sitten toinen onkin kiinnittynyt, toinen ei. Mutta totta toki sekin, että sitten on mahdollista se kaksosraskaus. Toki sen mahdollisuus on aina, alkiohan voi jakautua vielä kohdussakin siirron jälkeen. Mutta kaksosraskaudestakin selviää -ja kaksosten pikkuvauva-ajastakin selviää vaikka se kaaosta voi ollakin =). Uskon kuitenkin, että jos teille niin kävisi, olet valmis vaikka mihin tämän tuskaisan odottelun jälkeen.

Parhaalla ystävälläni on kaksospojat ja synnytimme päivän välein aikanaan. Sain seurata heidän pikkuvauva-aikaansa hyvin läheltä ja olihan se aikamoista. Mutta kaikki meni hyvin ja pojat ovat ihanat. Mä uskon kuule Marjana, että tää(kin) asia menee just niin kuin kuuluu mennä. Ehkä teidät onkin tarkoitettu kaksosten vanhemmiksi... Mutta kaikki aikanaan, nyt ensin saatte sen luomuplussan!

).( Tosi kummaa kiertoa eletään. Siis jos mä en todistetusti olisi itse pistänyt sitä pregnyliä ja nähnyt ultrassa, että vasurissa oli iso optimaalinen munasolu niin mä oikeasti väittäisin, että tässä kierrossa ei ole tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN. Mulla ei ole niitä vähiäkään tuntemuksia, joita kuuluu jo pelkästään pregnylin sivuvaikutuksiin. Aivan kuin sitä ei olis pistettykään. Clomifen yksistään aiheuttaa loppukiertoon rintojen turpoamista, nännien arkuutta yms ja pregnyl tehostaa näitä. Mutta mitään ei tunnu. Ja believe me olen hyvin tietoinen niistä sivuvaikutuksista koska olen tuota pregnyliä itseeni pistänyt ja clomifenia syönyt jo kymmenen vuoden aikana!!!

Niinpä mä olen herännyt pelkäämään, että tämäkään koktail ei enää toimi =/. Että mun kroppani on antanut jo niin periksi, ettei tällä pregnylilläkään saatu aikaan munasolun irtoamista. Tai sitten kävi niin tylsästi, että munasolu ehti lässähtää ennen irrotuspiikin vaikutusta ja kierto meni mönkään jo siinä...

En tiedä. Mieli on kuitenkin ihan valoisa, olen hyvässä kunnossa ja voin hyvin. Olen pirteä ja iloinen, joten ei mitään hormonimyrskyvaikutusta missään nähtävissä =D. Nautin siis vaan tästä olosta ja kattelen miten kierto etenee -ei tässä muutakaan voi. Onneksi viikonloppuna on edessä laivaristeily ihanien ihmisten seurassa ja siellä pääsee ainakin ihan irti näistä fiiliksistä.

Mukavaa torstaita kaikille!

RM dpo6

24/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos teille sanoistanne!! Herättyäni kävin lueskelemassa täälä ja teidän lohtu oli jotenkin niin sydäntä lämmittävää!!  Sinäkin Marjana jaksat tsempata!! Kyllä mäkin tästä suosta pääsen ylös, kun sä oot näyttäny mallia kuinka rohkeasti vaan eteenpäin! Nyt ajattelin kuitenkin pitää vähän taukoa ja keskittyä näihin aurinkoisiin päiviin... Kiitos vielä tuhannesti tuestanne!! Te ymmärrätte niin hyvin!! Mä jään edelleen taustaileen ja tsemppaileen teille plussaa!!

25/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, piti vielä kommentoida, että joo, kyselin Marjana siitä kahen siirtämisestä. Lähipiirissäni ja tuttavapiirissäni on noita lapsettomuushoitoja ollut ja vuosien sellainen... kahdelle kolmesta on laitettu sitten kaks matkalaista. Juurikin sillä että toinen ottais paremmin tai jotai. Heillä juuri niistä hoitokerroista on tullut lapset. Toiselle se yksi ja toiselle kaksospojat, jotka on identtiset, eli hänellä oli jakautunut kohdussa ja toinen siirtolaisista ei ollut kiinnittynyt... Niin sen vuoksi kyselin, kun jotenkin heidän puheistaan sain sen käsityksen että se vois helpottaa ja he aikoinaan pitivät sitä sinä ratkaisevana tekiänä. Mutta siitä on aikaa ja en pysyn kärryillä muutenkaan heidän sanastoissaan yms.. Nyt vasta olen jotain oppinut sinun tarinaasi luettuani...

Ja Roxymama toivottavasti ne rintojen kipuilemattomuus tarkottaisi sitä vaikka että tärppi olisi käyny ja sen vuoksi ei olisi nyt kipeenä :) Pidän peukkuja!! :)

26/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä en tiedä mitä tapahtuu! Olin saanu tänään postissa ovulaatiotestejä, ni aattelin sit heti nyt illalla tehdä yhden ku en oo ikinä aiemmin niitä testaillu ja mulla noi menkat on todella epäsäännölliset (tänään kp7). No, siihen testiin tuli tosi vahva plussa. Sit mä tein varmuuden vuoks myös raskaustestin ku niitäki tuli siinä paketissa ja menkat ollut nyt tosi oudot, sellasta ruskeeta niukkaa vuotoa jatkunu jo viime perjantaista saakka. Siihen testiin tuli haamu! Sit tein viel perään apteekin testin ja siihenki tuli kaks viivaa ja vähä vahvempi viel verrattuna davidin testiin. Eli siis mä olen raskaana? Mutta oireita mulla ei ole mitään ja sen lisäks toi vuoto! Nyt pelottaa jos se on kohdunulkoinen raskaus.. Yks keskeytyny keskenmeno jo takana ni pelottaa mitä tää on! Ja siinä ekassa raskaudessa mulla oli tosi vahvat oireet alusta saakka! Alotin oksentelun jo 4. viikolla.. Voi vitsi.. Mä en ainakaa yhtää uskalla iloita tosta plussasta!

anteeks vuodatus.. Mä en ees lukenu mitä muille kuuluu ku en pysty keskittymään...

27/174 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirinen: Kannattaa varata lääkäriaika ja selvittää mikä on tilanne. Toivotaan parasta!

Bellamamma: Minulla on usein hyvin voimakkaat oviskivut. Lääkärin mukaan se on täysin normaalia ja jomman kumman puolen munasarja voi olla ns. ahtaammassa paikassa, joka aiheuttaa sitten kovempaa kipua välillä tai kenties joka kierrossa. Eli täysin normaalia on.

RM: Kiitos tsemppauksesta. Kyllä minäkin uskon, että jos lääkäri ehdottaa kahden alkion siirtoa, niin siihen suostumaan. Kyllä ammattilainen on kuitenkin oikea henkilö arvioimaan milloin kahden alkion siirto on paikallaan. Mutta toivon tosiaan, että raskaudutaan sitä ennen ihan yhden alkion voimin, eikä tätä asiaa tarvitsisi edes puntaroida. :)

Yhden Pregnylinkö sinä pistät? Kannattaisiko muuten soittaa polille, että laittaisivatko sinulle progesteroniverikokeen tähän loppukiertoon, että saisit heti varmistettua irtosiko se munasolu vai ei?  

Tässä tuli jo oikeastaan myös PikkuisenMyyn kirjoitukseen kommentoitia/vastausta. Hienoa kuulla, että se kahden alkion siirto on toisilla auttanut raskautumiseen. Mikähän taika siinä sitten lie... Ymmärrän kyllä, että on tuplamahdollisuus kiinnittymiselle, mutta en oikein käsitä mistä syystä silloin toisen kiinnittyminen helpottuisi...

Demi: No jopas teitä omituisesti raskaana olevia nyt kertyy tähän pinoon. Menkkavuotohan voi olla aivan normaali juttu, mutta soita nyt ehdottomasti heti huomenna lääkäriin aikaa, että saat selvitettyä mikä tilanne on. Pidän peukkuja normaalin raskauden puolesta!

Marjana

Vierailija
28/174 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana perjantai!

Pikkuinenmyy: Olishan se ihana ajatella, että tällainen poikkeuksellinen olotila johtuisikin siitä ihanimmasta eli raskaudesta... Skeptikko ja realisti minussa ei vaan oikein jaksa siihen uskoa. Varsinkin kun viimeksi syksyllä raskautuessani kaikki tissiaristukset ja mielialanvaihtelut olivat tuplasti normaalia pahempia eikä suinkaan lievempiä... Mutta tiedä tuota sitten.

Tsemppiä sinulle taukoiluun ja voimia nostaa häntä pystyyn. Elämä kantaa!

Mitäs kuuluu muille? Tulkaas kertoon oirehia ja oireettomuuksia...

).( Mä olen viettänyt etätyöpäivää ja juonut kahvin ulkona sekä viettänyt kaiken liikenevän ajan tuolla paisteessa. Onpa ihanaa! Olo ihan normi, ei uutisoitavaa. Suuntaan siis viikonlopun viettoon eli kohti tukholmaa... Sinnehän kandee tosiaan mennä tänä viikonloppuna, on kaikkea pientä kivaa siellä =).

RM dpo7

29/174 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hei!

Olen käynyt lukemassa juttujanne vaikka en ole itse jaksanut kirjoitella.

Marjana teille olisin sen plussan niin kovasti halunnut. Suuren suuri virtuaalihalaus!

Keskustelua täällä on käyty kilppariarvoista. Itse käyn kunnalisella puolella masennuksen vuoksi sairaanhoitajalla juttelemassa. Siellä sitten keskustelun tiimellyksessä päädyttiin ottamaan kilppariarvot. Ne ovat viitearvojen sisällä, mikä minua hoitavan sh:n mukaan ei saisi olla päättävä tekijä hoidon aloittamisessa vaan katsoa kokonaiskuvaa. Minun kokonaiskuvani tarkoitti että hoito aloitetaan. Hidasta sen tehoaminen kuitenkin on. Oma lääkitykseni ei ole vielä tehonnut lainkaan ja nyt ollaan annostusta mitä ilmeisimmin nostamassa.

Kuukautisia ei kuulu vieläkään, eikä mihinkään muuhun vielä kuulema ryhdytä ennen kuin lääkitys alkaa tehoamaan ja jos sekään ei saa mitään aikaan.

Meillä siis vauvaa toivotaan enemmän ja vähemmän, meidän 34v ja 35v vanhempien ja 9v, 7v, ja 1v lasten seuraksi. Välillä tuntuu että kolmekin riittää, välillä rinnasta raastaa kun raskautta ei voi edes haaveilla kun kroppa ei toimi. Toisaalta niin helposti nuo kolme raskautta on liikkeelle lähtenyt, että kai se on oikeus ja kohtuus että neljättä saa ja joutuu haaveilemaan sitten urakalla.

Minut voi lisätä listalle kohtaa ynnä muut. Kuumeillaan muttei toivoa juuri lussasta ole ennenkuin todistetusti kroppa alkaa toimia. Punaista niagaraa meille, Marjanan ja monen muun kuukautiset saa lähettää minulle tänne Lappiin. Kiitos.

30/174 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta vaan kaikille :)

Tipahdin tuolta tammikuisista tänne ja mieli on todella maassa :/

Sen verran esittelyjä niille jotka eivät vielä tunne: minä ja mieheni olemme 25v. ja esikoista ollaan kuumeiltu joulukuusta saakka ja nyt siis alkamassa menkkojen jälkeen yk 6. Tänään kp 1. Kierrot ovat olleet aika pitkiä 35-38 päivää. 

Toivon todella teille pitkään kuumeileville sitä plussaa ja jaksamista tulevaan!

Metsätähti88 kp 1/35-38 yk 6.

31/174 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helmikuiset 19.5.2013)

Metsätähti88 kp 2/35-38 yk 6

Puolukka kp 6/27

Marjana kp 10/30-34 yk 3v 2kk

Tellu kp 15/32

Kirsikkakarkki kp 18/28-33 yk 11

Katem kp 19

Bellamamma  kp22/28 yk 6

Fresca kp 22/27-29 yk 4

Roxymamma kp23/28

Mukana myös:

Mussuttaja

Demi

Siirinen

Nyt tiputin teidät plussanneet tuonne mukana myös-osastolle. 

Demi, tuommoinen tiputteluvuoto voi tosiaan olla ihan normaalia. Jos vuoto ei ylly kovaksi, eikä siihen liity kipuja, niin huoleen ei ole kovin suurta aihetta=)

Siirinen, onpas outo tilanne. Harvinaisen aikainen plussa olisi kyllä kyseessä... olisiko ovis ollut tosi aikaisin? Plussaahan ei testiin tule ilman hcg-hormonia. Odottele muutama päivä ja katso vahvistuuko viivat.

Nyt kuopus heräsi, joten täytyy rientää=)

32/174 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin haluan mukaan helmikuisiin!

Meille toivotaan viidettä villahousua ja nyt on menossa yk2. Itse asiassa on jo kp 27, mutta kun kierto on 28-36 päivää, voi tässä joutua vielä jännäilemään. Tai sitten peli on selvä varsin pian, nyt on sellaista perusmenkkajomotusta alaselässä. Laskurin mukaan LA olisi 28.1, mutta kun kierto on pidempi ja kaikki muutkin ovat menneet pari viikkoa yli, hyppään mukaan helmikuisiin. Jos nyt ei tärppää, voin jatkaa vielä seuraavankin kierron helmikuisissa.

Minulla on vähän samat fiilikset kuin Tellulla: välillä on asiasta ihan varma ja toisinaan taas arveluttaa koko juttu. Ja onhan se neljäkin lasta jo tosi monta.

Tsemppiä erityisesti teille esikoista yrittäville! Kaikkein piinaavinta on juuri sen ensimmäisen kanssa. Kuumeilin esikoistamme täällä 2003-2004, nimimerkkini oli silloin kaaka.

Yritän tässä vähitellen tutustua teihin muihin, mutta hetki menee, ennen kuin pääsen kärryille. Ja oliko se niin, että Demillä oli jo plussa? Onnea, jos näin pääsi käymään! :)

Äiti_Espoosta kp 27/jotain 

33/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Demin tilanne on?

Jamsuliini: Ymmärsinkö nyt oikein, että tuo kilpparilääkitys on ainoa, millä sinulle yritetään menkat saada käynnistymään? Toivotaan, että siitä on nyt apua tuohon ongelmaan ja lisäksi tuohon mielialaongelmaan.

Minulla ei varmaan kovin helposti kilpparilääkitystä kyllä aloitettaisikaan, kun mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan... Joten ehkä katselen tämän asian suhteen vielä hetken.

Metsätähti: Tervetuloa helmikuisiin!

Äiti Espoosta: Tervetuloa myös mukaan!

ON: Olen saanut miehen motivoitua aika hyvin nyt tähän vitamiinien syömiseen mukaan. Ja jopa perusteltua sen, että vaikutus siemennesteeseen tulee vasta 2-3 kuukauden jälkeen, joten yritettäisiin nyt ainakin sen aikaa napsia nappeja naamaan. Toivottavasti tämä hänenkin motivaationsa säilyy. :) Tiedä vaikka simpat paranisi huomattavasti ja saataisiin plussa testiin jossain vaiheessa.

Tällä viikolla yritetään nyt sitten peittoja saada heiluteltua työvuorojen ohessa suhtkoht säännöllisesti, kun tuo oviksen ajankohta ei aina ihan varma ole... Se voi olla jo kp 14, mutta se voi olla vasta kp 20. Ainakaan hirveästi ei vielä ole mitään tuntemuksia ovulaation suhteen.

Minua harmittaa ihan suunnattomasti se, että minun on nykyisin niin vaikea kohdata raskaana olevia ihmisiä. En oikein osaa keskustella heidän kanssaan, kun tottakai heidän puheenaiheensa palaavat säännöllisesti siihen raskauteen. Jotenkin se vain on niin äärimmäisen raskasta kuunnella. Pahintahan se on, kun ystäviä on raskaana, mutta he eivät tiedä meidän tilanteesta mitään. Enkä oikein halua kertoakaan. Minulla on pari ystävää, jotka tästä tietävät, enkä haluaisi useammalle kertoakaan.

Marjana kp 11/30-34 yk 3v 2kk

34/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helmikuiset 20.5.2013)

Metsätähti88 kp 3/35-38 yk 6

Puolukka kp 7/27

Marjana kp 11/30-34 yk 3v 2kk

Tellu kp 16/32

Kirsikkakarkki kp 19/28-33 yk 11

Katem kp 20

Bellamamma  kp23/28 yk 6

Fresca kp 23/27-29 yk 4

Roxymamma kp24/28

Äiti_Espoosta kp 28/28-36 yk 2

Mukana myös:

Mussuttaja

Demi

Siirinen

Tosi pikaiset päivitykset taas...

Tervetuloa Äiti Espoosta!

Mulla on ollut oikeasti niin kamala kiire, etten ole ehtinyt kuumeilemaan ollenkaan. Eikä tälle kiireelle edes näy loppua! Nyt en tiedä, onko ovis jo mennyt vai vasta tulossa. En ole mitään kovia kipuja ainakaan huomannut, mutta toisaalta on saattanut jäädä tässä höyryämisessä kivut huomaamatta! Peitot ovat heiluneet tosi laiskasti, eli jos ovis on mennyt niin sitten se on mennyt... ei mahda mitään. Toisaalta nyt tämän kiiren keskellä en varmaan edes ehdi pettymään menkkoihin.

En ollut ehtinyt edes postilaatikolle torstain jälkeen, joten eilen kun kävin postit hakemassa, niin sinne oli tullut kutsu yamk:n pääsykokeisiin, jotka ovat siis jo viikon kuluttua. HUI! Vielä pitäisi jaksaa viimeiset tärpit lukea=) Kovin suuria odotuksia ei sisäänpääsyn suhteen ole, sillä minun ammattikunnastani otetaan opiskelemaan vain YKSI! Mutta yrittänyttä ei laiteta, vai miten se nyt meni?

Nyt pitää aloittaa pakertaminen! Aurinkoista viikon alkua kaikille kuumeilijoille! Ja plussaonnea tietysti!

35/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Marjana ihan juuri niin. Minun kilppariarvot ovat viitearvojen alaosastolla ja vajaatoiminta vaikutaa muun muassa kuukautisiin ja hedelmällisyyteen muutenkin. Ensin siis yritetn saada arvot koholleen jne ja jos sekään ei auta niin sitten muuta tutkimusta kehiin. Että pitkään voi kestää. Tyttöjen kohdalla kun imetykselläkään ollut vaikutusta normaalirytmiin palautumisessa. Ja nyt pojan jälkeen ei ole näkynyt ei kuulunut.

Vähän raskastahan se on tämän haaveen vuoksi, mutta tpisaalta helppoa. Kuopusta ajatellen ihan hyvä ettei vielä raskaann olla tai voi sitä edes heti tapahtuakaan. On ollut.niin äidin poika syntymästään lähtien. Sairaalassa jo nukkui oikeastaan vaan vieressä ja samaa tähänkin asti. Ja vielä meidän pian 1v 3kk on tississä kiinni. Toivon että rippikouluikään mennessä olisi imetys loppu..

Demi mikä sinulla on tilanne? Jännät paikat kuiten.

Jamsuliini Lapin tulvan keskeltä ikuisessa yrityskerta ykkösessä ilma kp:ä.

Vierailija
36/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaviikko =)!

Huomenet kaikille. Oli niin reipas viikonloppu, että ei yhtään haittaa, että esikoinen on kuumeinen ja saan jäädä pojan kanssa kotiin... Ihan tööt olo.

Demi: Kuulostaa siltä, että tosiaan olet raskaana ja "menkat" ovat nyt sitten ihan valesellaiset. Oletko saanut selkoa tilanteeseen? Vuoto varmasti harmittaa ja ressaa koska se voi merkata spontaania keskenmenoa. Varovainen onnittelu kuitenkin ja tsemppiä!!!!!

Marjana: Pistän tosiaan yhden pregnylin ja se on aina ollut mulle riittävä määrä. Joitakin kertoja olen käynyt ultrassa myös pregnylin pistämisen jälkeen ja irtoaminen on todettu ja tuo verikoekin on joskus otettu. Mutta eihän sitä tiedä jos nyt sitten ollaan laiskistuttu tosiaan... En mä tähän kiertoon enää viitsi kysellä mitään kokeita mutta jos ei tärppiä ole tullut niin otan puheeksi seuraavassa kierrossa.

Hyvä kun miehesi syö vitamiineja. Jospa sekin auttaisi... ja ihana kesä... Mutta ymmärrän täysin tuon tuskasi raskaana olevien tapaamisasiassa. Se vaan tuntuu kurjalle, ei voi mitään. Inhimillistä se minusta on, teidän tilanteessanne. Tsemppiä!!!

Metsätähti: Tervetuloa mukaan! Häntä pystyyn vaan, koeta jaksella.

Jamsuliini: Toivottavasti lääkitys saa kroppasi temppuilut loppumaan ja vauvan saisitte vielä alulle. Voimia prosessiin!

Äiti Espoosta: Tervetuloa mukaan. Oletkin ihan loppukiertolainen... Tsemppiä viime päiviin!

Tellu: Kiitos listan ylläpidosta vaikka ootkin kiireinen. Kuulostaa siltä, että just tuossa kiireen keskellä sitten tulet raskaaksi. Niinhän se tuppaa menemään, että kun ei sitten yhtään kerkee asiaa miettiä ja jännätä, silloin alkaa tapahtua... Tsemppiä pääsykokeisiin ja peitonheilutukseen...

).( Minä olin siis risteilyllä ja jännäämässä niin leijonia kuin kristaakin. Jessus miten hauska -mutta väsyttävä viikonloppu. Olen ihan puhki ja tosiaan kotona nyt esikoisen kanssa. Kaiken riemun keskellä sain tekstarin sunnuntaina aamulla ja hyvä ystäväni oli saanut juuri vauvan. Lämpö läikähti sisälläni, hän on saman ikäinen kuin minä ja tiedän, että raskaus oli kovasti toivottu eikä missään määrin helppo. Ihanaa siis, että kaikki päättyi hyvin.

Oma olo... no, enpä tiedä. Rintoja on alkanut jomottaa mutta muuten on ihan normimeininki. Ei nippaile mistään eikä mitään. Eli katsellaan nyt tää piinaviikko tässä sitten. Perjantaina olis menkkojen aika... Kyllähän sitä huomaa toivovansa ihan kamalasti, että nyt tulisi plussaa testiin. Keskenmenneen raskauden la on ihan nurkan takan, 1.6. ja olisi jotenkin niin helpottavaa olla raskaana kun se hetki tulee. En tiedä, en osaa selittää miksi mutta tuntuu vaan, että tuo päivä menisi ohi kivuttomammin ja turhia miettimättä jos voisi keskittyä uuteen odotukseen...

No, on raskaana jos on. Jospa pääsis tässä viikolla jo nuuhkimaan sitä ystävän pikkunyyttiä. Sehän se on sitä parasta lääkettä tähän, just!!!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja tsemppiä piinaan, oviksiin ja tärppeihin!

RM dpo10

37/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa maanantaita!

Marjana, toivottavasti teille olisi nyt apua vitamiineistä ja se luomuplussa tulisi! Ja eipä siitä haittaakaan ole jos sinne syksyyn saakka menee niin on vitamiinivarastot täynnä sitten hoitojen alkaessa!:) 

Äiti espoosta, kiitos onnentoivotuksesta. Plussa tosiaan tuli ja toivottavasti pysyykin plussana tammikuuhun saakka! Mähän siis oikeastaan kuulun tammikuisiin kun luulin et menkat alko mut se olikin jotain muuta vuotoa! Tsemppiä sulle yritykseen!

Tellu, paljon onnea pääsykokeisiin!!! Ja tosiaan roxymama sanoikin että ehkä se plussa nyt sitten sieltä pärähtää kaiken tuon kiireen keskellä. :)

Roxymama, voi mä toivon sulle kans niin palon plussaa!! Se edellinen la kummittelee kyl siel mielessä niin herkästi vaiknei haluiskaan. Mut nyt peukut pystyyn et säkin pääsisit keskittymään uuteen raskauteen!

Mä soitin sitte perjantaina äitiyspoliklinikalle ja kysyin mitä pitäs nyt tehdä kun sitä vuotoa tulee, ni se sano et ootella vaan. Mulla olis ollu huomen aika varattuna gynelle (olisin menny niitä teroluteja hakemaan), mutta tää kätilö neuvo et ei sinne välttämät viel kannata mennä, et varaa uuden ajan vaik viikon päähän ni sen vois ultrataki samalla. Onneks vuotoa ei ole tullu lauantain jälkeen, sit eilen aamulla tuli oksennuski. Tänäänki vähä etovaa oloa ollu ja koht ois meno hammaslääkäriin.. Saa nähä miten selviin siitä. 

Nyt viikonloppuna kuitenkin ollu jo positiivisempi olo et jos tää ei meniskään kesken. Pelko on kyllä suuri kun tuo yksi keskenmeno takana jo on ja tää raskaus ei alkanu ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Mut eipä auta ku ootella ja meinaan kyl sinne varhaisultraan ehdottomasti mennä. Huomenna varmaan voisin neuvolaanki soitella.

Demi (rv6+1???)

38/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Jatkan vielä piinailua, kp 28/jotain. Aiemmista olen saanut plussat jotain kp 37, joten piinailtavaa riittää. Roxymama, kiva, että on joku piinailukaveri! :)

Demille peukkuja, että kyytiläinen pysyy matkassa!

Jamsuliinille toivotaan, että se kp 1 sieltä pätkähtäisi. Minulla on ollut lievää vajaatoimintaa myös, oireena oli kierron pitkittyminen ja tolkuton väsymys. Juuri kävin verikokeissa ja arvot olivat kunnossa. Uskon, että ihan tuolla kilpparilääkityksellä käynnistyisi.

Ja Marjanalle erityistsempit! Toivottavasti vitamiineista olisi apua.

Tellulla voi tosiaan hyvinkin nyt tärpätä. Mulla ainakin sellanen liika yrittäminen ja kalenterin tuijotus on vaan estänyt tärpit.

Mutta vielä ).( Vasen rinta kipeytyy taas tutusti, joka on mulla selvä PMS-oire. Mutta voihan se tuosta mennä poiskin, eikös vain? 

Mukavaa viikkoa kaikille! Ja raportoikaahan niitä tuntemuksianne, erityisesti piinailijatoverit! :)

Äiti_Espoosta kp 28

39/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut meille tammivauvaa, mutta josko sitten helmikuussa! Jos jokin asia on varma niin se että oli oireita paljon tahi ei mitään niin se ei kerro mistään. On niin pettynyt ja maansa myynyt olo just nyt. Nyt ei auta kuin nuolla haavat ja katse eteenpäin! 

Demi Sormet ja varpaat pystyssä että pikkuinen pysyy kyydissä!!

Marjaana Meilläkin mies on alkanut syömään kiltisti vitamiinejä. Se olis valmis seisomaan vaikka päällään jos sillä tavalla voisi yhtään lisätä onnistumisen mahdollisuuksia.

Tsempit jännääjille! Ja plussaonnea! 

Johanna81 kp1/30-31 yk3

40/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas... Minä kirjoittelin tänne aamupäivällä, mutta viesti ei tallentunutkaan. Tuli joku palvelinvirhe=/

Jokatapauksessa kirjoitin, että nyt on semmoinen olo, että ovis on mennyt menojaan=( Tuli varsin limaiset oltavat. En kuitenkaan jää nyt sitä suremaan, mennyt on mennyttä ja  katse kohti uutta ja tulevaa. Sitäpaitsi tulihan tuossa viikonloppuna peittoja heiluteltua ihan omaksi iloksi, että jospa se oviskin olisi tullut siinä sivussa hyödynnettyä... Mene ja tiedä=)

Serkkuni soitti äsken naistenklinikalta, että hänen poikansa syntyi viimeyönä=) Ihanaa! Jospa pääsisin tankkaamaan vauvan tuoksua jo viikonloppuna!