Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~HELMIKUISET 2014~~

13.05.2013 |

Tässäpä tulisi sitten uusi ryhmä tammikuisista tippuneille ja muille, jotka helmikuun vauvasta haaveileepi=)

Minulla on menossa jo kp 12, jos lasken alkaneeksi siitä niukemmasta vuodosta, mutta kp 10, jos vasta ihan niagara-ilmiöstä aloitetaan laskeminen. Ensiviikolle tai viikon vaihteeseen siis taitaa ovis osua. En usko tikuttavani tässä kierrossa, koska tunnen kroppani niin hyvin.

Hyppikäähän mukaan, ettei tarvitse yksi jaaritella ;)

Ja uusille esittely: Olen 33 v. neljän ihanan pojan äiti. Pojat ovat vuosimallia -00, -02, -05 ja -12. Viidennestä ja viimeisestä villahoususta haaveilen vaihtelevalla kuumeen tasolla. Välillä tuntuu, että lapsiluku saa jäädä tähän ja välillä haluan sen viidennen tosi kovalla palolla. Mieheni ei ihan näin kovaa kuumetta pode ja hänen puolestaan lapsiluku saisikin olla tässä, mutta antaa minun kuitenkin höyrytä ja on toisinaan itsekin ihan mukana=)

Kommentit (174)

41/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Minäkin palaan taas palstailemaan. Kirjoitin aiemmin nim.merkillä tirlittan83, mutta en saa vanhaa nimimerkkiä enää toimimaan...

Ja näin alkuun pakko sanoa, että olin niiiiiin kovin pettynyt, kun täällä oli edelleen samoja nimiä, kuin vuosi sitten:( Erityistsempit Marjanalle! 

Olen 29-v ja mieheni on minua 15 vuotta vanhempi. Esikoista yritetään (molempien). Pillerit jätimme pois jo 7/2011 ja viime syyskuisten häiden jälkeen on yritystä ollut jo enemmänkin. Omassa taustassani on 2 hankalaa keskenmenoa ex-poikaystävän kanssa.

Suurimpana esteenä tässä meidän raskausprojektissa lienee meidän molempien 3-vuorotyö...Hankala tehdä lasta, kun ei koskaan olla samaan aikaan kotona :D

Kierto on vähitellen tasaantunut 28-30 päivään ja nyt mennään kp 22. Viime viikonloppuna tuli peittoa heiluteltua ahkerasti, mutta luultavasti hiukan liian myöhään. Itse tunnen oviksen yleensä selvästi ja sillon tällön tulee tikutettua oman olon varmistukseksi. Tässä kierrossa jäi olot huomaamatta kokonaan tai sitten ovis on todella myöhässä. Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa...

Täällä eletään muutenkin jänniä aikoja; tänään tehdään kuntotarkastus yhteen ihanaan vanhaan omakotitaloon ja, jos mitään ihmeellistä ei löydy, on talo meidän jo ennen kuun vaihdetta;)! Ihanahan se olisi jo heti varata yksi huone tulevalle vauvalle, mutta ei nyt mennä asioiden edelle:).

Tsemppiä alkavaan viikkoon kaikille!

Kippis kp22 yk sanotaan nyt vaikka 10

PS. Mulla on vakava lukihäiriö, joten armoa kirjoitusvirheiden kanssa;)

42/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa demi onnea paljon! :) 

Mä bongasin ovislimat tänään ja eilen pupuiltiin, seuraavaksi taas huomenna. :D Rankkaa tää lapsen tekeminen... Ja kummallakin vielä aika kiireinen työviikko. Mut katsellaan mitä tää kierto tuo mukanaan vai tuoko mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tuli vielä mieleen että tuleeko joillekin teistä mielihaluja oviksen aikana? Itsessäni olen huomannut että lakritsin himo yltyy kovasti. Tänäänkin oli pakko ostaa pussillinen. Ihme juttu.

Vierailija
44/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille :) 

Olin mukana marraskuisissa tai joulukuisissa eri nimimerkilla ja nyt en enaa muistanut sen salasanaa joten tein sit uuden nimimerkin.0
Opiskelen ulkomailla ja paaaineen lisaksi opiskelen ravintotiedetta ja dieetteja. Olen erittain kiinnostunut aiheesta jo pienesta asti kun mun oma aiti on todella tarkka siita mita suuhun laittaa. meilla ei oo ikina syoty kauheesti laakkeita tai muita tabletteja vaan kaikki tarkeat aineet tulee ruoasta tai korkeintaan homeopaattisia laakkeita.
Haluisin kysya teilta ruoasta? Miten syotte? Katsotteko etta saatte tarpeeksi vitamiineja ja kivennaisaineita ihan normaaliruoasta? 
Itse oon lisannyt vitamiinien syontia ruoan muodossa. Syon noin viisi-kuusi annosta hedelmia ja vihanneksia paivassa (1annos noin 150gr) parhaita lahteita vitamiineille on varilliset tuoreet hedelmat ja vihannekset (vihreat ja punaiset). Oon laskenut etta saan niin kaikki tarvittavat ja en maksa itseani kipeaksi purkeista ja purnukoista. :)
Mun top 5 :)
-laita oljya pannulle ja kasa tuoretta pinaattia. raasta makeaa omenaa paalle ja muutama pisara limea. suola,pippuri ja hiekan sokeria. tama seos perunamuussin (perunan suuri maara C-vitamiinia sailyy perunassa, kun kuorit vasta keittamisen jalkeen) ja kalan kanssa <3 
-vihrea parsa. hoyry tai kiehuvaan veteen jossa paljon suolaa ettei vitamiinit kivennaisaineet karkaa. keita al dente, hieman voita, deli deli ;)
-punajuuri ja brie juusto. laita punajuuret hoyrystymaan. ennenkuin on ihan taysin kypsa, laita uunivuoalle, laita brie juustoa, pahkinan palasia ja hunajaa, anna olla uunissa kunnes juustosta nakee et se on vahan ruskistunut. :) briejuustossa n.30g on jopa 50 mg foolihappoa. 
-smoothies: marjoja ja hedelmia (mielellaan punaisen varisia) oman maun mukaan, mukaan siemenia ja pahkinoita ja loraus maitoa.
- kotona puristettu appelsiinimehu
Myos kaikki maksasta tehdyt ruoat ovat erittain hyvia elimistolle (maksalaatikko ei valttamatta niin hyva! :D), harmi et mun muistaakseni suomessa saa aika huonosti hyvaa maksaa ostettua, vai onko kokemuksia? :)

nyt menossa kp 24/27-29.. oon vahan oudolla mielella.. edellisissa kuukausissa oon testannut ja sit on ollut surullinen mieli kun kuukautiset on tullut, siks ajattelin et voisin jattaa testaamatta siihen asti et kuukautiset on edes muutaman paivan myohassa.  
En kiroile ollenkaan suomeksi mutta viime kuukausina on on aina yksi V sana paassyt joka kuukausi. Se tunne kun menee pissalle ja paperiin tulee verta on V sanan arvoinen. :D

Juttelin kaverini kanssa ovulaatiotesteista ja hanen silmansa pyoristyivat : "MITA NE ON???" eli taalta tuskin saa hankittua. luulen etta ajoitus ei ole koskaan oikea ja vaikka mun mielesta oon tuntenut ovulaation kp 12 niin en voi olla varma koska en todellakaan oo konkari sen huomaamisessa. kuitenkin kun me ollaan vaan kahdestaan taalla kotona eika kukaan oo hairitsemassa ikina niin nautitaan toisistamme ainakin joka toinen paiva.

Tuntemuksia/oireita:
-aivastaessa ja yskiessa kova kipu alavatsalla joka tulee akkia ja haviaa kun aivastus/yska on ohi.
-noin viikko sitten kipua vasemmalla alavatsassa yolla joka loppui kun seinaan noin 30minuutin jalkeen
-finneja selassa
-nannit miehen mielesta isommat. ja rinnat hieman arat. tama kipu on minulle uutta sen jalkeen kun lopetin pillereiden syomisen. Ensimmaisena kuukautena pillereiden lopettamisen jalkeen minulla oli kaikki oireet raskauteen, mutta luin etta se on normaalia hormoonien tasaantumisen takia tjms..
-aamusin on pakko syoda aamupalaa tai ei voi lahtea minnekkaan!! tulee niin huono olo muuten.. aamupalan syominen on ihan hyva asia :)
-pari paivaa on ollu kuukautistuntemuksia selassa ja alavatsassa
-royhtailen ja 3 kertaa tullut jopa oksennus suuhun.. normaalisti ei ikina narasta (hehe paitsi eka kierto pillereiden jalkeen!!)

Kippis ei kirjotusvirheet menoo haittaa. Toivottavasti okt on hyvassa kunnossa et saatte uuden kodin johon tuleva vauvakin paasee asustelemaan. :)
Onnea Tellun serkun vauvasta! ihanaa :) seuraavaksi sulle se viides toivottu pikkuinen.
Aiti Espoosta ja roxymamma, kohta paastaan katsomaan et ollaanko plussattu!

Tsemppia kaikille :) <3

Vierailija
45/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Katem mainitsit ton lakun niin voisin syoda pussillisen brunbergin lakritseja!! Niiiiin hyvaa!! Pienena asuin Brunbergin tehtaanmyymalan vieressa ja kaytiin aina kavereiden kanssa pyorilla Brunbergilla syomassa maistiaisia ja ostittiin neekerin pusuja :) 
Ovulaation aikaisista mieliteoista en oo huomannut mitaan erikoista.

46/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frescalla oli ihania kokkausvinkkejä :) Kiitos ihan tuli nälkä! Tuota pinaattia pitääkin kokeilla. Minäkin yritän syödä monipuolisesti, tosin vihannekset tahtoo jäädä huonolle :/ Pitääpä taas tsempata sillä saralla. Mulla oli esikoisen raskaudessa karmea himo juuri lakuihin :) Kuopuksen kohdalla tomaatit olivat herkkua. Se Lekue höyrystin on muuten kasvisten kanssa kätevä ja päivääkään en ole sitä hankintaa katunut, suosittelen!

Omaa napaa seuravaaksi: Rinnat tuntuivat tänään kipeiltä. Ihan säikähdin kun se tunne tuli. Tajusin myös, että muutama päivä sitten oli sellainen pieni päänjomotus "pikkukrapula" jota oli myös molemmissa aiemmissa raskauksissa. Voi että, jospa... 

BM kp23/28 (terolutien voimalla tasataan kiertoa)

Vierailija
47/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos toi krapulatunne ilman alkoholia joku oire? Viime keskiviikkona oli hirvee "darra" pitkalle keskipaivaan asti ilman yhtaan pisaraa alkoholia! 
Bellamamma sulla on taysin sama kierron vaihe kun mulla! :)

48/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla se oli oireena näin jälkeenpäin ajateltuna ja toivon, että nytkin :) 

Vierailija
49/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ;) tsemppia!

50/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä taas pienen hiljaiselon jälkeen. Joku kyseli tuosta Terolut-kuurista. En ole itsekään oikein varma, mihin se määrättiin ja mihin sen edes pitäisi auttaa. Suurin ongelma on kuitenkin tuhruvuoto ja nämä lorahdukset ennen kuukautisia. Ehkä T-kuuri poistaa ne? Onko jollekin määrätty Teroja tuhruun tai vastaavaan? (ehkä tässä kuussa syön tuon kuurin ja testaan)

Kaikenlaisia ajatuksia taas pyörinyt päässä. Enimäkseen ajatus siitä, että en varmaan koskaan tule raskaaksi. En tiedä millä sen saisi pois. Jotenkin on vain ruvennut tuntumaan täysin mahdottomalta koko raskaus.

51/174 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fresca  tervetuloa takaisin, mä muistankin sut =) kivoja ohjeita. Mä oon niin laiska laskemaan niitä vitamiiniarvoja ruoasta, kun syön vähän miten huvittaa (siis terveellisesti ja säännöllisesti, mutta tosi fiilispohjalta). Ootko sattunut jossain netissä näkemään jotain kätevää vitamiinilaskuria? Aika paljon foolihappoa briessa =) eipä tulis mieleen. Toi maksa on muuten semmonen, että kun plussaa, sen käyttöä voi alkaa rajoittamaan, kun A-vitamiinin liikasaanti ei ole hyvä raskaudelle. Mut varmaan tiedät senkin ja tiedät paljonko on sopiva määrä. Kiva jos koet saavasi tarpeellisen ruoasta, luonnollinen lähde on aina parempi. Muuten, saatko tilattua sinne sun maahasi postimyynnistä ovistestejä? Meinaan, mä tilasin omani viimeksi Briteistä, kun oli paljon edullisemmat kuin apteekista. Toimittaisko ebay tai muu vastaava teillepäin maailmaa?

Puolukka mulla on ollut tässä ja viime kierrossa jotenkin samanlainen fiilis. Siis päällimmäisenä ajatuksena, että ei lapsi mulle tule. Mutta ehkä se ajatus menee pois.. Välillä mietin, että noh. Eletään sitten ilman lasta. Mutta enimmäkseen mietin, etten kyllä kykenisi. Ja pystymahaisia näkee jokapuolella, onko niitten pakko tunkee mun silmille..ääh. :/ Ja sitten luen pakonomaisesti lehdistä juttuja vanhemmista synnyttäjistä ja yritän tuudittautua siihen ajatukseen, että noh, mulla on 42vuotiaaksi vielä 11v aikaa... kyllä tässä kerkee.. plah.

vali vali tällä kertaa..

Vierailija
52/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiia vitamiinilaskureista mut about saa kaiken tarpeellisen kun syo monipuolisesti 5-6 annosta punaisia ja vihreita hedelmia ja vihanneksia paivassa mahdollisimman tuoreita ja vahan keitettyja. Maksaa ei tosiaan suositella raskaana olevalle mut ennen raskautta kylla (ja miehelle tottakai myos). noin 100 grammasta lehman maksaa saa paivan a-vitamiinin kohdilleen. 100gr sisaltaa noin 800μg. 

"Koska sikiö on herkkä A-vitamiinin liikasaannille, raskauden aikana retinoidimuotoisen A-vitamiinin pitkäaikaissaannin ei tulisi ylittää 3000 μg RE päivässä. Koska myös yksittäinen suuri kerta-annos voi olla sikiölle haitallinen, kerta-annoksesta saatavan retinoidimuotoisen A-vitamiinin määrän tulisi olla korkeintaan 7500 μg RE." 

Uskon etta ovistesteja loytyy taalta jotenkin jos vaan ettii ja ebaysta varmasti, mutta posti kulkee erittain huonosti, et tuliskohan koskaan perille jos puhelinlaskukaan ei loyda perille. :D
Oon mennyt maaliskuussa naimisiin todistus avioliiton kirjaamisesta piti tulla postilla eika oo viela saapunut.. Uskon et kans ovulaatiotestit jais myos omalle tielleen :D

53/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helmikuiset 21.5.2013)

Johanna81 kp2/30-31 yk3

Metsätähti88 kp 4/35-38 yk 6

Puolukka kp 8/27

Marjana kp 12/30-34 yk 3v 2kk

Tellu kp 17/32

Kirsikkakarkki kp 20/28-33 yk 11

Katem kp 21

Kippis kp23/28-30 yk 10

Bellamamma  kp24/28 yk 6

Fresca kp 25/27-29 yk 4

Roxymamma kp25/28

Äiti_Espoosta kp 29/28-36 yk 2

Mukana myös:

Mussuttaja

Siirinen

Onnea Demi! Taidat nyt siis kuulua tuonne tammikuun plussanneisiin, vai?

Johanna, voi harmi=( Nyt vaan uutta yritystä kehiin=)

Kippis, kirjotusvirheet ei tosiaankaan menoa haittaa! Niitä tulee meille kaikille välillä;)

Nyt pikaisesti omaa napaa ennen ekaa potilasta=)

Eli ovis oli sitten 100-varmasti eilen. Kivut tuntuivat taas ihan normaalisti. Kaksi tikkuakin olisi ollut jäljellä, mutten edes viitsinyt tikuttaa, kun tiedän, että kaksi viivaa tikkuun olisi tullut. Nythän ei sitten muuta ongelmaa olekaan kuin, että taas jälleen kerran ne miehen suorituspaineet iskivät=( Aamulla siis yritettiin talletuksia saada, mutta ei niin ei. Ja kaikkein ikävintä tässä hommassa on se, ettei noita epäonnistuneita yrityksiä satu koskaan muulloin, kuin oviksen aikaan. Nyt ei mahda mitään. Tänään voi toki vielä yrittää, mutta omasta kokemuksestani onnistuminen on varmempi, mikäli talletukset saa ennemminkin ennen noita kipuja kuin niiden jälkeen. PÖH!

54/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, niinhän siinä sitten kävi, että kp 28 -> kp 1 ja yk3. Mutta jatkan siis helmikuisissa, LA on 25.2. Ei jostain syystä juurikaan harmita edes.

Äiti_Espoosta

55/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti_Espoosta, no voi harmi. Päivitän sinut huomiseen listaan=)

Ja hyvä kun ei tullut suurempaa harmitusta... itsekin selviän joskus ilman sen kummempaa harmitusta menkkojen alusta.

Omalla kohdallani harmituksen puute johtunee siitä, että olemme aina saaneet tärpin melko helposti, kunhan vain olemme hypänneet lakanoihin oikeaan aikaan. Nythän meni vissiin 3 tai 4 kiertoa vuoden vaihteen tietämillä niin, ettei edes ässäilty syystä tai toisesta oviksen aikaan. Olen edelleenkin aika luottavainen sen plussan suhteen suhteen kunhan vain saisimme hommat ajoitettua... tai siis mieheni saisi;D

56/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu, meillä meni esikoisen kanssa puoli vuotta, viisi yrityskiertoa, ennen kuin tärppäsi. Kakkosessa taisi mennä kolme, mutta kolmosta tehtiinkin sitten pidempään ja välissä oli yksi keskenmenokin. Nelosessakin meni hetki, ehkä puolisen vuotta. Mulla on nyt tosiaan jo ikääkin vähän enemmän, joten en nyt usko, että kovin pian tärppäisikään. Ja voihan olla, ettei lapsia enempää tulekaan.

57/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan minäkin! Olen 30-vuotias ja mieheni 32. Esikoista yritämme luomuna. Yritystä takana jo puolitoista vuotta.

Jonsteri: kp 6 /~32

58/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liittäydyn takaisin seuraanne. Tosiaan yk 2 meneillään ja esikoista yritetään. Itselläni ikää 24v ja miehelläni 28v.Minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut vuosiin, mutta eipä ensimmäisestä kerrasta tärpännyt. Kai se on ihan normaalia? Kp 14/28-31 menossa ja elämäni ensimmäinen ovitikku käytetty. Ei edes haaleaa viivaa... Pitää parin päivän päästä uudelleen kokeilla. 

Vierailija
59/174 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääh...

Fresca, Tepsuttelija ja Jonsteri: TERVETULOA mukaan helmikuisiin =).

Äiti_Espoosta: Pöh, sunhan piti piinailla mun kanssa! Pahoittelut -mutta kiva kun pysyt edelleen helmikuisissa. Eipä sitä kukaan tiedä, että tuleeko niitä kullanmuruja enää... Ei se ainakaan helpommaksi (yleensä) muutu kun ikää karttuu... Voimia uuteen kiertoon!

Tellu: Onnittelut oviksesta ja samaan hengenvetoon pahoittelut, että miehesi jämäilee noin. Tosi harmillista mutta kaiketi inhimillistä. Ei ne miehetkään koneita ole, vaikka pääasiassa kai "aina valmiina"... Jospa vielä illalla onnaisi talletus niin olisi jotain toivoa..?

Mussuttajalle tsemppiä! Toivottavasti valivali auttoi ja on taas valoisampi olo. Kyllähän tähän prosessiin liittyy niin paljon epätoivoa ja valivalia, että ei mitään rajaa. Uskotaan nyt kuitenkin, että teillekin se oma nyytti tulee.

).( Ääääh tosiaankin. Kävin salilla sillä seurauksella, että alkoi oksettaa. Mitään vatsalihasliikkeitä ei voinut tehdä, ei edes ihan mitättömillä vastuksilla vaan heti vihloi alamahaa. Ja kotimatkalla bussissa sitten oksetti. Jotain tuolla sisuksissa varmaan on sekaisin -ei tuo välttämättä tosiaankaan raskaudesta johdu. Plus, että jokin mun hormoneja heittää kun lämmöt sahaa ihan hulluna ylös alas. Oli vähän kylmä eilen alkuillasta mutta koko yön hikoilin sitten nakuna kuin pieni possu. Ota siitä selvää...

Mutta kun nyt kerran piti niitä oireita tänne kirjoitella niin tuossa ainakin olotiloista maininta. Oireiksi en sanoisi, ei oikeasti voi yhtään tietää mistä moinen olo johtuu.

Onneksi huomenna on jo keskiviikko. Ja joka päivälle on jotain kiirettä... Viikko menee nopeasti =).

Muksaa viikon jatkoa kaikille,

RM dpo11

60/174 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Helmikuiset 22.5.2013)

Äiti_Espoosta kp 2/28-36 yk 3

Johanna81 kp3/30-31 yk3

Metsätähti88 kp 5/35-38 yk 6

Jonsteri kp 7 /~32

Puolukka kp 9/27

Marjana kp 13/30-34 yk 3v 2kk

Tepsuttelija Kp 15/28-31 yk 2

Tellu kp 18/32

Kirsikkakarkki kp 21/28-33 yk 11

Katem kp 22

Kippis kp24/28-30 yk 10

Bellamamma  kp25/28 yk 6

Fresca kp 26/27-29 yk 4

Roxymamma kp26/28

Mukana myös:

Mussuttaja

Siirinen

RM, kuulostaa kuitenkin tosi hyvältä, vaikket oireiksi luokittelisikaan ;)

Tervetuloa Jonsteri! Toivottavasti sinäkin jo melko pitkään yrittäneenä olisit vihdoin plussausvuorossa!

Tervetuloa Tepsuttelija! Ja on tosiaan mielestäni enemmän normaalia, että yritys kestää, kuin se, että heti tärppää=) Rauhassa vaan!

).( Tosi pikaisesti... TAAS! Ihme kiire nykyään aina;)

Talletukset saatiin illalla ja nyt oli ongelmana ennemminkin miehen vähän turhankin nopea tuleminen... sorry selostus ;D Mutta itse kun haluaisin, että seksi on muutakin kuin sitä vauvan väsäämistä, niin tuommoinen työntö ja PAM (liioiteltuna, mutta kumminkin) ei ole sekään niin kivaa. Minä en kai ole koskaan tyytyväinen XD