~~HELMIKUISET 2014~~
Tässäpä tulisi sitten uusi ryhmä tammikuisista tippuneille ja muille, jotka helmikuun vauvasta haaveileepi=)
Minulla on menossa jo kp 12, jos lasken alkaneeksi siitä niukemmasta vuodosta, mutta kp 10, jos vasta ihan niagara-ilmiöstä aloitetaan laskeminen. Ensiviikolle tai viikon vaihteeseen siis taitaa ovis osua. En usko tikuttavani tässä kierrossa, koska tunnen kroppani niin hyvin.
Hyppikäähän mukaan, ettei tarvitse yksi jaaritella ;)
Ja uusille esittely: Olen 33 v. neljän ihanan pojan äiti. Pojat ovat vuosimallia -00, -02, -05 ja -12. Viidennestä ja viimeisestä villahoususta haaveilen vaihtelevalla kuumeen tasolla. Välillä tuntuu, että lapsiluku saa jäädä tähän ja välillä haluan sen viidennen tosi kovalla palolla. Mieheni ei ihan näin kovaa kuumetta pode ja hänen puolestaan lapsiluku saisikin olla tässä, mutta antaa minun kuitenkin höyrytä ja on toisinaan itsekin ihan mukana=)
Kommentit (174)
Juu, tällä taas moi:) Nyt kai yrityskierto 11, molemmilla miehen kanssa kova vauvakuume. Ikää yli kolkyt ja lapsia siunaantunu 3. Oon ollut väsynyt ja pihalla, viime viikot, että kiertopäivätkin menneet iiiiihan ohi ja nyt tajusin, että on kai ovis käsillä. En vaan jaksa stressaa siitä ja hyödyntää. Eli en ole ikinä tikuttanut ovista, nyt tuntuu, että vois jo melkein alkaa tikutella jos tärppäis helpommin ja gynelle pitäis saada aikaiseksi mennä tutkituttaan paikat, että mikä ihme tässä touhussa mättää.
Kirsikkakarkki kp. 13/28-33 yk. 11
kp
Liittyisin mukaan...
Esittelynä uusille: Olen 27v, mieheni 29v ja esikoita olemme yrittäneet yli 3 vuotta. Edellisessä kierrossa takana toinen IVF/ICSI-hoito, jossa ei plussaa saatu aikaan tuorealkionsiirrosta. Meillä on pakkasessa nyt 7 alkiota, mutta polin kesäsulun takia päästään siirtoa yrittämään vasta elokuussa. Siihen asti taas luomuna yritetään, kun raskaudelle ei ole mitään estettä alkaa luomustikaan.
Ostin edellisen pinon vitamiinilistan mukaan meille lisää vitamiineja. Alkaa olla sellainen olo, että ei se ota jos ei annakaan. Itselleni seleeni+magnesium -lisä isohkolla annoksella ja B-vitamiinit aiempien vitamiinien (omega-3, monivitamiini, D-vitamiini, C-vitamiini) lisäksi.
Mies saa ottaa käyttöön vähän enemmän uusia juttuja... L-karnitiinin, B-vitamiinin, Q10:n ja C-vitamiinin (omegan, sinkin ja E-vitamiinin lisäksi). Eihän sitä koskaan tiedä...
Mieli on ollut hieman ailahteleva tuon negatestin jälkeen, mutta kyllähän tässä on vaan pakko yrittää asennoitua eteenpäin ja keskittyä kesään taas uudelta kantilta.
Voi olla, että en ihan päivittäin nyt palstaile, jos oma olo ei tunnu hyvältä, mutta katsotaan. :)
Marjana kp 5/30-34 yk 3v 2kk
Heippa Tellu, Roxymamma, Kirsikkakarkki ja Marjana!
Mä olen täällä aikaisemminkin ollut kuumeilemassa muistaakseni loka- ja marraskuisissa, silloinkin aktiivisesti kirjoitellut vasta loppukierrosta kun oma piina ollut phaimmillaan.. Nyt olen pitänyt kirjoittelusta taukoa, mutta lähes päivittäin olen teitä seurannut! Erityisesti marjanan päivitykset olen aina käynyt lukemassa ja olen niiin toivonut että teillä tärppää. Tällä hetkellä täällä onkin nyt vain jo vähän pidempään vauvaa haaveilleita.. Toivon todella että kaikki me vielä se oma vauva syliin saadaan!
Olen 26 ja mieheni 28, esikoinen olisi yrityksessä. Pillerit jäi pois viime vuoden kesäkuussa häiden aikaan. Raskaaksi tulinkin syksyllä, mutta ultrassa todettiin että pikkuinen oli kuollut rv8. Nyt sitten on puoli vuotta vierähtänyt ja raskaaksi en ole tullut uudestaan.
Ensi viikolla olen menossa gynelle kun tuo kierto heittelee 30-47 välillä.. Pitää jutella lääkärin kanssa kannattaako aloittaa esim. jokin hormonikuuri jotta kierto säännöllistyy.. Ja toivottavasti mitään vikaa ei olisi missään. Onko teillä kokemuksia esim. Terolutista, jolla pitäisi saada kiertoa säännöllisemmäksi?
Demi kp 5/30-47 yk4 + kkm+ yk5
Aurinkoista tiistaita!
Marjana: Kiva kun tulit mukaan. Täälläpä me jäärät nyt sitten jatketaan tätä yritystä... Miten olet saanut itsesi kasattua pettymyksestä? Entä miehesi, miten hän jaksaa ainaisia pettymyksiä? Minusta on niin ISO vääryys, että ette päässeet heti jatkaan huurunenujen kanssa. Mutta jospa se luomuplussa... jospa!!!!!
Kirsikkakarkillekin tervetuloa mukaan. Teilläkin taivalta jo takana... Jos mietityttää tuo tuhtaaminen niin ei muuta kuin gynelle tsekkaan paikat ja voihan ne ovistikutkin selventää asiaa. Moni gyne kysyykin vastaanotolla, että oletteko jo tikuttaneet ovista, joten jos jaksua on niin kannattaa varmaan tikuttaa jo ennen kuin menee gynelle. Voimia!
Demi: Teilläkin keskenmeno takana, pahoittelut! Sama meno kuin mulla eli uusi raskaus ei ole alkanut ja tuon keskenmenneen raskauden la kolkuttelee... Vähän harmittaa. Mutta kiva kun tulit pinoileen ja tsemppiä tähän kiertoon.
Teroista on mulla muutama kierron kokemus sieltä ajalta ennen clomi+pregnyl -hoitoja. Minulla ainakin terolut tasasi tosi hyvin kierrot, jotka heittelehti kp29-46 välillä. Jo ekasta terolut-kierrosta säännöllistyi. Mulla taustalta löytyi sitten munasarjojen "laiskuus" eli ovuloimattomuus. Tsemppiä gynelle siis.
).( Ei uutta auringon alla. Kotitoimistossa tänään ja aurinkoa haikailen. Jospa lähtis päiväkahville tuonne ulos piakkoin... Ei mitään tuntemuksia missään, kuten normaalia on. Alakerta ei ole ehkä ihan niin kuiva kuin yleensä heti oviksen jälkeen, mutta en mä jaksa kyttäillä -ne mitään merkkaa kuitenkaan. Siltä ärsyttävältä nännien arkuudelta olen kuitenkin nyt välttynyt tai ainakin se on todella paljon lievempää ja se ei haittaa ollenkaan.
Mukavaa viikon jatkoa!
RM dpo4
Hei vaan kaikille,
mäkin liityn tähän pinoon. Menkat alkaisi parin päivän päästä, mutta tuhrua on jo tullut toista päivää, niin kuin aina ennen menkkoja, joten tiedetään mitä tulemaan pitää.
Selvennykseksi niille, jotka eivät ole olleet mukana viime pinoissa, olen 31v ja mieheni 37v. Ensimmäistä yritämme ja yk 4 alkamassa. En välttämättä käy aina kirjoittamassa, mutta lueskelen ja seurailen.
Minäkin hyppään tänne. Esikoinen toiveissa ja ikää 30+. Kuukautiskierto on minulla suht säännöllinen, mutta säännöllisesti ennen kuukautisia tulee myös tuhrua ja kunnon vuotoja, jotka ehkäpä vaikeuttavat raskauden alkamista. Sain lääkäriltä Terolut-kuurin, mutta en oikein tiedä auttaako se tähän vaivaan? Ehkä kuitenkin kokeilen sen tässä kierrossa.
Viime kierrossa kokeilin myös greippimehua, mutta en huomannut sen lisänneen limoja ollenkaan. Niitä oli jopa jotenkin poikkeuksellisen vähän. Että ehkä greipit saavat nyt jäädä :)
Puolukka kp 1/27
Heips, Jossain välissä jo vuodenvaihteen aikaan pinouduin, mutta nyt taas voisin pinoutua. Tässä kierrossa apuna ekaa kertaa Terolutit, koska kierrot venyivät järkyttävän pitkiksi ja limakalvot olivat onnettomat. Minä luotan nyt myös tuohon Maca-jauheeseen ;) Ainakin ovulaatiot on olleet todella voimakkaita Macan aikana! Olen seuraillut kirjoituksia kyllä joka kuukausi. Meillä kaksi poikaa 7 ja 5. Ikää alkaa olla jo se ++35 :) yk6 ja kp17/28?
Puolukka mihin vaivaan sait sen Terolutin? Mä jäin miettimään tuota mun tuhruvuotoa, mistä oli tammikuisissa puhetta jonkin verran. Onkohan se kuinka vakavaa tai harmillinen vaiva, mä en ole edes miettinyt koko asiaa, sillä tää on mulle tosi tavallista. Viimeiset 17v kun on menkat ollu, myös tuhru tullut 3-4pvää ennen kunnon vuotoa.
Heipä tänne, tuttujakin bongasin. :) Täällä on uusi yritys, nyt meneillään kp 14, ovis luultavasti ensi viikolla jos nyt laskin oikein kierron mukaan. Niin on kyllä epäsäännöllistä taas mutta en testejäkään jaksa enää tehdä, tuntuu että stressaan niistä sen verran ettei ovista välttämättä kuulu.. Ahkerasti ollaan peittoa heiluteltu, katsotaan josko onnais. :D Ja uusille että ensimmäistä lasta yritetään. :)
Moikka!
Ilmoittaudun mukaan..
yk 4
kp 18/27-29
ensimmainen lapsi.
Olemme tuoreen aviomieheni kanssa yrittaneet lasta nyt jo muutaman kerran, onneksi yrittaminen ei ole yhtaan tylsaa puuhaa! :) Mutta tama odottaminen on!!
Ovulaatio on ollut viimeviikolla, tunsin sen kipuna ja samoihin aikoihin rinnat turposi. Olen lopettanut pillerit tammikuussa noin 10 vuoden kayton jalkeen.. oon lukenut et lopettamisen jalkeen voi olla vaikeaa raskautua..
Pillereiden lopetuksella oli monia hyvia puolia, ensimmaiset kuukautiset tulivat saannollisesti mutta hyvin runsaina! naama kukki ennen kuukautisia kun teinilla ja luulin etta olin raskaana heheh.. en kuitenkaan ollut, valitettavasti.
Mina ja mieheni halutaan molemmat kovasti lasta! Kaikki lapset nayttavat niin sopoilta ja ajaudutaan vahingossa katselemaan kuvia vauvoista ja laskeskelemaan jos paivat on sattuneet oikein.
Toivottavasti tasta kierrosta tarppaisi.
Pikaiset huomenet työpöydän takaa=)
Minulla on todella kiireinen viikko töiden suhteen ollut ja tulee olemaan loppuun asti. En paljon ole ehtinyt koneelle edes s-postia lukemaan. Illalla lueskelin teidän kuulumisia puhelimen kautta, mutta siitä en viitsi kommentoida kun se tuntuu hieman kömpelöltä.
RM, minustakin on kivaa, että meitä on täällä myös jo ns. suurperheen omaavia tai ainakin siitä haaveilevia=)
Marjana, kiva kun jaksoit tulla kaikesta huolimatta mukaan. Minä ajattelin nyt tehdä niin, etten toivo sinulle yhtään plussaa enkä mitään muutakaan. Aikaisemmin olen sitä niin kovasti sinulle toivonut, eikä siitä ole ollut apua, niin nyt sitten päätin olla toivomatta sitä plussaa, josko se auttaisi;) Eikös sitä niin sanota, että jos joku taktiikka ei kertakaikkiaan tuota tulosta, niin strategiaa on muutettava?
Kirsikkakarkki, ei siinä tarvitse paljon minkään mättää. Loppupeleissä raskauden alkaminen on lähestulkoon ihme! Kaikkien planeettojen pitää olla niin pilkulleen oikeilkla paikoilla, että tärppi käy. Ota vaan tikut käyttöön, sehän on monilla tepsinyt=)
Demi, tervetuloa taas mukaan!
Nyt en ehdi enempää, tulen taas seuraavassa välissä jatkamaan... josko saisin jo listaakin kyhättyä=)
(Helmikuiset 15.5.2013)
Puolukka kp 2/27
Marjana kp 6/30-34 yk 3v 2kk
Demi kp 6/30-47 yk4 + kkm+ yk5
Tellu kp 11/32
Kirsikkakarkki kp 14/28-33 yk 11
Katem kp 15
Bellamamma kp18/28 yk 6
Fresca kp 18/27-29 yk 4
Roxymamma kp19/28
Mukana myös:
Mussuttaja
Mussuttaja, tuo tuhru on kyllä inhottava "vaiva", mutta tsemppinä voin vain omalta osaltani sanoa, ettei se tosiaan estänyt raskauden alkua ainakaan viimeisimmän kullanmurun kohdalla=)
Apua, olen jonkun vauvabuumin keskellä elävä yksilö, joka yrittää selviytyä järjissään omassa kuumeessaan.
Serkullani oli LA viime perjantaina, joten jännittäviä aikoja elellään=)
Työpaikallani on 3 raskaana olevaa tällä hetkellä! APUA!
Nyt pitää jatkaa töitä=)
Täällä vähän samaa kuin Tellulla. Vauvabuumia ympärillä, mutta toisaalta ei kenelläkään niillä jotka ovat omia läheisiä ystäviä. Olisihan se kiva jos olisi läheinen ystävä samassa tilanteessa. Onneksi olette te :)
Roxymama, joo tiedän todella tuon tunteen kun se oma LA alkaa lähestyä.. Olin niin varma talvella että kyllä sitä on uudestaan raskaana heinäkuuhun mennessä, mutta nyt alkaa jo vähän pahalta näyttää.. Ja sekös ahdistaa.:( Mutta ensi viikolla se gyne, jospa minäkin nuo terolutit saisin ja voi kun ne auttaisi!
rouva puolukka ja bellamamma, tulkaa kertomaan sitten miten teillä terolutit toimii! Näköjään aika monelle niitä on määrätty tasaamaan kuukautisia!
Kuten tellulla ja bellamammalla ni niin on täälläki vauvabuumia liikkeellä! Vuosi sitten ku me yritys alotettiin ei juuri kellään mun kavereista ollu viel lapsia.. Mutta nyt! Paras kaveri jo synnytti, toinen hyvä ystävä raskauden puolivälissä, yks kaveri synnytti viime viikolla, facebookista näkee jatkuvasti raskausuutisia ja töissä näkee viikoittain raskaana olevia! Alkuun sitä katteli onnellisena näitä ihimisiä ja ajatteli että kohta minäkin, nyt alkaa tulee epätoivonen olo että koska minäkin??
RM: Mieliala tosiaan ailahtelee laidasta laitaan ja epätoivon tunteita on paljon tämän projektin suhteen. Kyllähän se pelottaa, jos sitä lasta ei kuulukaan koskaan. Se ajatus on vaan pakko jotenkin työntää pois mielestä ja yrittää olla positiivinen. Todella raskaaksi tämä on kyllä ruvennut käymään nyt näiden IVF-hoitojen alettua viime syksynä. Mies totesi asian "vähän kuin päätä hakkaisi jatkuvasti seinään" -fiiliksenä. Ei se helppoa ole hänellekään ja selvästi myös hänelle nykyisin vaikeampaa kuin aiemmin. Senkin takia yritän itse unohtaa näitä ikäviä tunteita ja keskittyä parisuhteen hyvinvointiin. Varsinkin, kun tällä hetkellä ei voida taas muuta kuin luomusti yrittää ja sen voi tehdä stressin kanssa tai rennosti, joten pyrimme rentouteen. Noiden hoitojen aikana kun vauvakuume on koko ajan niin voimakkaasti läsnä, kun joutuu käyttämään lääkkeitä ja käymään polilla jne, niin siltä ei voi välttyä. Luomukuumeilussa on mahdollisuus valita puhuuko asiasta ääneen vai puhutaanko aivan jostain muusta ja nautitaan muista asioista, vaikka peittoja heilutellaankin vauvankin toivossa.
Toivottavasti et saakaan mikään ikäviä oireita. :)
Fresca: Ei se pillereiden lopetus raskauden alkamiseen vaikuta, jos kierto normalisoituu nopeasti. Silloin voi olla hankaluuksia, jos menkat ei tule säännöllisesti tai ollenkaan eli elimistöllä menee kauemmin palautuessa luomutilaan. Tsemppiä teille!
Tellu: Joo en minä taida täältä kokonaan malttaa pois olla, mutta tosiaan voinnista riippuen kirjoittelen ehkä vähemmän. Tai sitten enemmän. Mistäs sitä aina tietää. :D Hah, voihan sitä tuollaistakin strategian muutosta kokeilla. :D
Meillä on myös töissä 3 raskaana olevaa... Minua kyllä ahdistaa se hyvin voimakkaastikin välillä, mutta sekin on sellainen asia, jonka kanssa on vaan pystyttävä elämään. Toivottavasti ne raskauspöpöt tarttuisi meihinkin. ;)
ON: Tuossa RM:lle tilitinkin jo aika kattavasti näitä tunteita tällä hetkellä. Tavoite on siis keskittyä nauttimaan parisuhteesta ja muusta elämästä ja yrittää jättää tätä kuumeilua vähemmälle. Ihan oman pään jaksamisen takia. 3 kiertoa tässä nyt ehditään luomusti yrittää ennen mahdollista pakastealkionsiirtoa. Pyritään peittoja heiluttamaan tietenkin oviksenkin aikoihin, että annetaan kuitenkin luomuraskaudelle mahdollisuus, mutta muuten ei asiaa juuri keskusteltaisi.
Menkat loppuivat eilen. Kävin ostamassa tosiaan noita vitamiineja nyt ja otetaan niitä ainakin lisäavuksi käyttöön.
Marjana kp 6/30-34
Marjana: Sun sitkeys on kyllä ihailtavaa! Se on hienoa kuinka sä jaksat porskuttaa eteenpäin :) Toivon sulle oikein ihanaa kesää kaikesta huolimatta... Toivottavasti saat ajatukset oikein kunnolla muualle ja rentoutuneena ens syksyn uuteen hoitokiertoon jos sitä edes sitten tarvii. Toivon sulle kovasti myös sitä luomutärppiä..
ON: Mua ei tarvi lisätä listalle. Ainakaan vielä, en ala vannomaan mitään. Mutta juuri tällä hetkellä olen niin rikki, että edes itku ei tullut koska olen jotenkin niin voipunut syvälle jonnekin. Tämä vuoden alku on ollut niin kamala.. Aluksi tajuton onni ja se särkyi heti ja siihen päälle vielä kivut ja tulehdus.. Ja tähän viime kiertoon olin laittanut niin paljon odotuksia... En tiedä miten tästä jatkan eteenpäin. Taisi tulla se menetys vasta nyt käsiteltäväksi, tähän asti jaksoinkin positiivisella mielellä. En tiedä onko tää vain menkkojen tuomaa myrskyä.. Jatkan teidän seurailua ja toivon teille Roxymama, Marjana, Tellu, Mussuttaja, Demi ja muut oikein paljon plussia!! Katsotaan jos intoudun, jos ovis valaisis taas maailmaa.. Tällä hetkellä vaan elämäni on pyörinyt vain vauvakuumeen ympärillä ja parempi olisi kai ottaa kunnon etäisyys kaikkeen... Ihanaa kesän alkua teille! Nyt tämä ja ensi viikko näyttääkin oikein lämpimältä, joten suuntaan terassille ja taidanpa vetästä pienet hiprakat..
Pikkuinenmyy: oih ja voih :( :( Koita jaksaa.... Pikku hiprakat kuulostaa oikein hyvältä, toivottavasti löytyy rento kesäfiilis!
(Helmikuiset 15.5.2013)
Puolukka kp 3/27
Marjana kp 7/30-34 yk 3v 2kk
Demi kp 7/30-47 yk4 + kkm+ yk5
Tellu kp 12/32
Kirsikkakarkki kp 15/28-33 yk 11
Katem kp 16
Bellamamma kp19/28 yk 6
Fresca kp 19/27-29 yk 4
Roxymamma kp20/28
Mukana myös:
Mussuttaja
Pikkuinenmyy, toivottavasti mielesi piristyy pikku hiprakoiden myötä ja tietysti sen oviksenkin ;D Itselläni oli kuopusta kuumeillessa joissakin kierroissa epätoivon häivähdys, joka sitten talttui juurikin kierron puolivälin aikoihin. Silloin sitä aina jaksoi jonkun pienen toivon kipinän varassa porskuttaa loppukierron ajan. Nyt minulla on välillä tosi turhautunut olo koko kierron, alusta loppuun asti=/
Marjana, tuo rennon fiiliksen löytäminen on teille varmasti vaikeaa noin monen vuoden yrittämisen jälkeen... tai ainakin se on vaikeaa minulle, aina kuumeillessa. Kuitenkin on vain yritettävä ja välillä sitä oikein huomaa, että kappas... eipäs olekaan ajatukset pyörineet pelkästään tämän asian ympärillä. Ja itseäni se ainakin piristää, kun huomaan, että voin oikeasti ajatella muitakin asioita. Välillä niiltä ajatuksilta ei vain voi välttyä, vaikka kuinka yrittäisi.
Nyt on mentävä=)
PikkuinenMyy: Lämmin halaus sinulle! Pelkään itsekin tuota, että jossain vaiheessa tämä projekti käy niin raskaaksi ja asiat tulevat väkisin käsiteltäviksi, että miten sitä sitten selviää. Mutta kyllä me selvitään! Käyt ottamassa pikkuhiprakat terassilla ja sitten ottamaan taas suuntaa elämästä. :)
Kyselit muistaakseni tuossa tammikuisten pinossa, että voisiko ne siirtää meille 2 alkiota kerralla, jos tulos olisi parempi. Kovin herkästi ne eivät siihen ilmeisesti lähde vielä tässä vaiheessa, mutta toisaalta en ole itsekään varma uskaltaisinko antaa siirtää kaksi alkiota. Se kaksosten mahdollisuus on toisaalta niin pelottava asia. Jos sitä raskautta ei kuulu yhden alkion siirroilla, niin sitten kai se pitää puntaroida, että onko ne mahdolliset kaksoset pienempi paha kuin ei lasta ollenkaan. Ja kovin selvältähän tämä puntarointi näyttää, kun sen tällä tavalla esittää. Tottakai ne kaksoset on sitten parempi vaihtoehto. Mutta vielä ei olla tuossa pisteessä, että haluaisin ottaa kantaa tuohon asiaan. Yksi lapsi olisi se optimi tilanne. Ja jos minulle se yksi lapsi suodaan, niin olen siitä loppuelämäni onnellinen.
Tellu: Joo voit vain uskoa miten vaikeaa se rentofiilis on löytää. Mutta tosiaan olen sitä mieltä, että kun lapsiasiasta ei juurikaan puhuta, annetaan edes mahdollisuus retnoutua ja keskittyä muihin asioihin. Niin raadolliselta kuin se kuulostaakin.
Heissan!
Jospa mä pinoudun nyt Tellu sun seuraksi. Tammikuisissa olen kirjoitellut mutta jos nyt tärppää, la olisi 1.2. Niinpä pomppaan tänne =).
Tellu: sullakin siis jo kierto pitkällä, hienoa. Toivotaan onnistuneita talletuksia sitten aikanaan =). Minusta on tosi hauskaa, että täällä on kaltaisesi monen lapsen äiti mukana, itsellänikin kun noita kullanmuruja on jo.
).( Tutut jo tunteekin, vanhan veteraanin. Uusille sen verran infoa, että neljättä murua kuumeilemme ja yrittämällä yritämme. Munasarjat ovat laiskat eikä munasolu irtoa ilman apuja, siksi hormoniavusteisesti touhuamme. Nyt sarjassaan ensimmäinen clomifen+pregnyl-avusteinen kierto tässä hoitosatsissa, tauon jälkeen.
Takana vuosi yritystä, saldona kkm rv10 marraskuun lopulla. Minulla siis jo kolme lasta (04, 07 ja 08), avomiehelle tämä toiveena oleva olisi ensimmäinen biologinen lapsi. Toive on kova, mutta samalla koetan muistaa realiteetit -ikääkin on jo riittävästä tai ehkä liikaakin. Minä 35v, mies 31v.
Aurinkoista toukokuun viikkoa. Tulkaapa kuumeilijat sankoin joukoin mukaan!
T. RM kp17/28 ja dpo3.