Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoan mässytys saa mut raivon partaalle.

Vierailija
13.05.2013 |

Ja alkaa oksettaa kuunnella sitä. Saavatko jotkut tyydytystä mässyttää kovaäänisesti ruokaa muiden ollessa lähettyvillä?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa toi jankuttaja itse maiskuttaa ja puhua ruoka suussa, niin että ruoan palaset vain lentelee.

Vierailija
82/128 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihan raivona maiskutuksesta. Ihana, kun vihdoin asialle on nimi: misofonia
http://yle.fi/uutiset/raivostuttaako_ruoan_maiskutus_et_ole_hullu_sinulla_voi_olla_misofonia/8191428

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa tai junassa vaihdan istumapaikkaa, jos vieressä maiskutetaan purkkaa tai ruokaa. Tai ryystetään räkää kerta toisensa jälkeen nokkaan syvemmälle. Ajatuskin etoo. Häpeäisin silmät päästäni, jos esim. Oma kuvitteellinen lapseni ei osaisi näiden vertaa kontrolloida itseään.

Vierailija
84/128 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:38"]

Itsekin olen ihan raivona maiskutuksesta. Ihana, kun vihdoin asialle on nimi: misofonia http://yle.fi/uutiset/raivostuttaako_ruoan_maiskutus_et_ole_hullu_sinulla_voi_olla_misofonia/8191428

[/quote]

Neuroottinen käytös on neuroottista käytöstä, vaikka sille nimi annettaisiinkin.

Vierailija
85/128 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin ällöttää erittäin paljon ruuan mässyttäminen! Ja sitten myös purkan mässyttäminen suu auki on jotain todella ällöttävää myös!

Vierailija
86/128 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttä eniten ruuan mässytys ja juoman ruustäminen, räkiminen ja niiskutus, ja purkan mässytys. Monesti äänet herättää halua tehdä jotain todella pahaa toiselle. Tämän "taudin" tekee poikkeama aivoissa, jolloin kyseiset äänet herättävät aivoissasi tunteen että olet hengenvaarassa. Ps Korvatulpat on todettu hyviksi.

Vierailija
87/128 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuossahan misofonia linkissä kerrotaankin että äärimmillään voi johtaa väkivaltaan.

Kukaan ei oikeasti halua ja valitse itselleen misofoniaa. Se kun on oikeasti täyttä helvettiä.

Minusta sitä tunnetta joka toisten mässytyksistä ja ähkimisistä syntyy, voi verrata siihen että tulisi läpsityksi naamaan ja revityksi hiuksista. Kukaan ei varmaan vaatisi sietämään sitä että tulisi läpsityksi ja revityksi, mutta jos jollekin toisten porsasteluäänet tuottavat tuskaa, niin miksi siihen on oikeus tiuskia ja vittuilla? Siksikö kun itselleen ei tule niistä äänistä paha olo. Minä minä minä minä!

Siltä se minusta tuntuu, enkä voi sille mitään.

Vierailija
88/128 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että suomalaisilla on ruuansulatusvaivoja ja ollaan lihavia, kun ei kaikki näköjään saa edes kotonaan pureskella ruokaa kunnolla, kun pitää pelätä ettei aiheuta vaan ärsytystä elämänkumppanissa tai vanhemmassa.

Lääkäritkin suosittelevat, että ruoka pureksittaisiin hyvin. Ruuansulatukseen perehtyneet tietävät, mikä merkitys sillä on paitsi vatsan toiminnan kannalta, myös painonhallinnan kannalta.

Kyllä sen ruuan voi pureskella ihan   mässyttämättäkin.

Vierailija
89/128 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että suomalaisilla on ruuansulatusvaivoja ja ollaan lihavia, kun ei kaikki näköjään saa edes kotonaan pureskella ruokaa kunnolla, kun pitää pelätä ettei aiheuta vaan ärsytystä elämänkumppanissa tai vanhemmassa.

Lääkäritkin suosittelevat, että ruoka pureksittaisiin hyvin. Ruuansulatukseen perehtyneet tietävät, mikä merkitys sillä on paitsi vatsan toiminnan kannalta, myös painonhallinnan kannalta.

Kyllä sen ruuan voi pureskella ihan   mässyttämättäkin.

Jaha. Taas hullut tulevat kiven alta puhumaan normaalien ihmisten mässyttämisestä. Ottakaa lääkkeenne!

Vierailija
90/128 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies mässyttää kaikkea pullaa sun muuta herkkua kahvin kanssa ja se on niiiiiiin ällöttävän kuuloista!

Ja pahinta vielä, kun puhuu se pullamössö suussa.

Vierailija
91/128 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen ihan raivona maiskutuksesta. Ihana, kun vihdoin asialle on nimi: misofonia
http://yle.fi/uutiset/raivostuttaako_ruoan_maiskutus_et_ole_hullu_sinulla_voi_olla_misofonia/8191428

Sillekin on nimi, että normaalin elämän piiriin kuuluvista asioista tehdään sairauksia: medikalisaatio.

Vierailija
92/128 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse oikeastaan mikään muu kuin suu auki mässytys.

Se on vaan jotain jota en kuuntele.

Vierailija
93/128 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, joka on asian suhteen aivan mahdoton. Puhelun aikana saattaa kysyä: syöksä jotain, kun nielaisee. Arvostelee kaikki ystävät sen oerusteella, kuuluuko ääntä kun syö. Huomauttelee jatkuvasti muiden ruokailusta. Samassa autossa ei voi syödä eikä juoda. Kukaan ei saa syödä purkkaa. Raskasta myös kaikille muille, kun on neuroottinen asian suhteen.

Vierailija
94/128 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muassa ärsyttää kaikista eniten jos mässyttää silleen satunnaisesti, ei jatkuvasti (tokin sekin on erittäin ällöttävää), ja niille, jotka ei ymmärrä miksi se on joidenkin mielestä niin ärsyttävää, ei mielestäni johdu niinkään hyvien pöytätapojen kunnioittamisesta, vaan ihan fyysisestä inhotuksesta ja niinpäinpois. Välillä kun sanon asiasta, vastaus on "no enkö saa syyä ees rauhassa" ja mun vastaus on yleensä täysin sama :)

Vierailija
95/128 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa asiaa siltä kannalta kuin aina kun ihminen "mässäyttää", se tuntuu jonkin sortin misofonian muotoa potevalle kuin kynnet liitutaulu ja yritä ymmärtää.

Vierailija
96/128 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika turha selittää sellaiselle ihmiselle joka ei misofoniasta itse satu kärsimään, että miltä se tuntuu. Ei se toinen kykene sitä kuvittelemaan.

Mistään asennevammasta tai huomion hakemisesta siinä ei ole kyse.

Parhaiten sitä tunnetta voisi kuvailla juuri siten että ajattele jos eläisin sellaisessa maailmassa missä suurin osa ihmisistä ei tuntisi kipua, mutta itse tunnet.

Noilla ihmisillä olisi tapana potkia toisiaan satunnaisesti yhden äkin ja se olisi heistä ihan normaalia.

Kun yrittäisit selittää että sinä kärsit sellaisesta, he suuttuisivat sinulle ja olisivat loukkaantuneita.

Potkisivat yhä. Ja osa nauraisi pikkumaisuudellesi.

Vierailija
97/128 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä..

Vierailija
98/128 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässytys korreloi älyn kanssa. Mitä luulette, kumpi mässyttää, idari vai fiksu..

Vierailija
99/128 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaessani tapailla/seurustella mieheni kanssa noin 20 vuotta sitten, jouduin heti alkajaisiksi huomauttamaan varovasti suu auki pureskelusta. Oli järkytys havaita, että se ihana nuorimies päästää ääntä joka tekee ihan hulluksi... Omille lapsille olen opettanut suu kiinni -pureskelun, mutta yksi heistä ei ole vielä oppinut... Argh!

Ja irvistelijöille tiedoksi: luopuisin todella mielelläni tästä "ääniyliherkkyydestä".

Vierailija
100/128 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mässytys korreloi älyn kanssa. Mitä luulette, kumpi mässyttää, idari vai fiksu..

Ei taida mennä noin jos alettaisiin tutkia. Itselleni on mysteeri se, miten kuka tahansa voi paljastua mässyttelijäksi.