Ruoan mässytys saa mut raivon partaalle.
Ja alkaa oksettaa kuunnella sitä. Saavatko jotkut tyydytystä mässyttää kovaäänisesti ruokaa muiden ollessa lähettyvillä?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 02:58"]
262 metriä merenpinnasta
[/quote]
Sää nyt oot joka ketjussa sen 262 metriä merenpinnasta.
Mikä siinä on, etteivät nämä mässyttäjäy edes tajua muuttaa tapojaan vaikka siitä heille huomautetaan? Isä ja sisko oikein paatuneita mässyttäjiä, ja heille on siitä sanottu useamman ihmisen toimesta. Se kuulostaa (ja näyttää) aivan järkyttävälle.
Minua ärsyttää sama asia. Mikään ääni maailmassa ei ole niin ärsyttävä. Korvanjuuressani saa ihan rauhassa kirskuttaa haarukkaa lautasen pintaa vasten tai kynsiä liitutauluun eikä haittaa. Mutta se maiskutus. Minua se alkaa oksettaa siinä määrin että oma ateria jää kesken, joten miehen kanssa syöminen on tosi laihduttavaa.
Olen sanonut kauniisti. Olen sanonut jopa rumasti kun pyynnöt ei mene perille. Kaikkia tuo ääni ei varmaankaan vituta, mutta mielestäni se ei kuulu hyviin pöytätapoihin, mikäli nyt siihen voi tässä vedota.
Lisäksi minua ärsyttää seisaaltaan syöminen. Ja hotkiminen. Koirille sallittakoon mutta ihmiset voisivat yrittää käyttäytyä kuin ihmiset.
Litslätsmaiskutimaiskuti hyi yök!
Minusta on huolestuttavaa, jos ihminen ei hallitse tunteitaan vaan vieläpä kokee oikeudekseen raivostua noin vähästä.
Kuka tässä nyt on kertonut raivostuneensa avoimesti? Minä ainakin lopetan syömisen vain kaikessa hiljaisuudessa jos joku pöydässä mässyttää kuvottavasti ja pureskelee suu auki niin että koko pureskeltu ruokamassa näkyy kaikille muille.
Ehkä siksi olen alipainoinen...
Ihmettelen samaa. Tällätyt naiset töissä syö kun koirat taukohuoneessa. Hyi stana!
Tämä ruuan maiskutus on meidänkin avioliittomme kipupiste. Yllättävintä on se että miestä ärsyttää lasten maiskutus, vaikka itse maiskuttaa, puhuu ruoka suussa, kyynärpäät pöydällä jne. Se on vielä kaksin verroin raivostuttavampaa kun moittii lapsia vaikka itse tekee ihan samaa. Sitä ei siis varmaan itse kuule/tajua. Kaikista hirvein efekti on se, kun mies syö jäätelöä ja jäätelö suussa puhuessa puhe puuroutuu niin että kuulee että nielussa on sulaa jäätelöä. Hyrrh.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 11:14"]
Minun miehelläni on kammottava tapa leipää syödessä: hän syö suu auki ja hengittää kuin tuulivoimala samalla. Ja kun on suu auki, siis mässyttää samalla. Ja kaataa juomaa suuhun kuin viemäriin ja hengittää kamalan raskaasti. Pelkään että joku päivä vielä tukehtuu tuohon horsimiseen. Ja samalla sitten puuskauttaa ilmaa nenästään kuin joku eläin, en nyt osaa sanoa mikä puhisee vihaisesti nenän kautta, mutta sellainen. Karseita ääniä.
[/quote]
I feel your pain. Mutta kyllä vähän repesinkin tälle... "horsimiseen" .... "puhisee vihaisesti nenän kautta"...
:D
Onneksi en ole ainoa. Heti alettiin kutsumaan aistiyliherkäksi, kun huomautin tutulle, että voisi syödä hieman hiljempaa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:45"]
Miehelläni on uskomaton taito mässyttää suu kiinni. Siis ihan oikeasti. En osaa oikein tarkkaan kuvailla, mutta mies siis laittaa ruokaa suuhun ja suu menee normaalisti kiinni, mutta sitä pureskellaan niin, että hampaat kolisevat äänekkäästi yhteen. Ja mies tekee tätä myös nestemäisellä ruoalla! Esim. juo smoothieta, sitten suu kiinni ja sitten alkaa se hampailla pureskeleminen. Aivan käsittämätöntä. Normaalisti suun kiinni laiton jälkeen pitäisi kuulua nielaisuääni, eikä mitään ihme pureskeleua, kun on nesteestä kyse.
[/quote]
Voi ei. Otan osaa - mut samalla kyllä repesin tälle :D Juomat pureskeleva mies! On sulla kohtalo :D
Muakin ärsyttää maiskutus. En käsitä, kuinka kaverini jaksaa miestään. Se maiskuttaa huulet töröllä kuin joku ihme pusukala. Hirvee lätsähtely ja vetinen rouskinta. Mulle riitti yksi yhteinen lounas: olin vähällä rähähtää asiasta jo silloin, ja mä en kovin pienestä tapaa hermostua. Onneksi eivät ole ihan jokapäivän kavereita, harvemmin nähdään, niin ruokatilanteiden välttely ei toistaiseksi ole ollut kovin hankalaa.
Toinen mikä ärsyttää suunnattomasti on se, kun joku antaa lusikan/haarukan kalista hampaita vasten ruokaa suuhun kuljetettaessa. Mulla menee kylmät väreet selkäpiitä pitkin siitä äänestä, ja joudun oikeesti lähtemään pöydästä saman tien. Karmii niin. Tällaisia kalistelijoita ei ole tullut montaa vastaan - luojan kiitos!
Minussa se on aina herättänyt valtavan raivon. Lapsesta saakka. Eniten se raivostuttaa mitä läheisempi ihminen on kyseessä, esim. just oma mies. Voi jumalautaaaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:21"]
Mutta massutus! Sellainen pehmeän lossahtavan muikea ääni joka kuuluu purkan jauhamisesta! Tai elävä jätemylly vastapäätä, kun yrität nauttia ruuastasi ja kuulet vain ''njamn, njamn, njamn (pihvie pureskelua), hryyyyyys (hörpätään lasista), glunk-glunk-GLUNK (pihvi-vesi sekoitus niellään raivoisalla tahdilla alas). Inhottavan kuuloista ja komppaan pitkälti 34sta.
[/quote]
Hahahaha tää oli hyvä! :D
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 11:14"]
Minun miehelläni on kammottava tapa leipää syödessä: hän syö suu auki ja hengittää kuin tuulivoimala samalla. Ja kun on suu auki, siis mässyttää samalla. Ja kaataa juomaa suuhun kuin viemäriin ja hengittää kamalan raskaasti. Pelkään että joku päivä vielä tukehtuu tuohon horsimiseen. Ja samalla sitten puuskauttaa ilmaa nenästään kuin joku eläin, en nyt osaa sanoa mikä puhisee vihaisesti nenän kautta, mutta sellainen. Karseita ääniä.
[/quote]
I feel your pain. Mutta kyllä vähän repesinkin tälle... "horsimiseen" .... "puhisee vihaisesti nenän kautta"...
:D
[/quote]
Oisko se puhiseva eläin virtahepo..? Sitäkö hait?
Mä en kattele syövätkö ihmiset suu auki vai kiinni. Miten edes syödään suu auki?
Mielestäni syömiseen kuuluu normaalit äänet ja jos ne häiritsee jotakin, on vika siinä.
Olen joskus törmännyt oikein superäänekkääseen syöjään ja onhan se ärsyttävää. Mutta ei niin ärsyttävvä, että mulla menis hermot :D.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Misofonia
Täällä selitys. Sopii täysin tyttäreeni, joka näytti tämän minulle. Kyseessä sika hurja vaiva.. Meillä tilanne nyt onneksi v ä h ä n parempi nykyisin...
Piti lukea *aika hurja, ei sika hurja :D
Voitte kuvitella kun työkavereistani n. kolmasosa on aasialaisia. Hermot menee!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 02:06"]Mulla ei oikeastaan muut äänet inhota, mutta tuo ruoan maiskuttaminen ja juomien ryystäminen on jotenkin aivan kamalaa - ja tulee oikeasti fyysisesti huono olo sen kuuntelusta. Ärsyttää kun miehen pitää aina puskea lähettyville syömään todella kovaäänisesti ja hermostuu jos huomautan suu auki syömisestä. Mietin, että saako siitä se syöjä jotain ylimääräistä tyydytystä kun syö mässyttämällä, lisääkö se jotenkin sitä syömisen nautintoa? En tajua.
[/quote]
Ei vaan, jos mies ärsyttää muuten, ärsyttää kaikki. Syöminen, mässytys. Siihen herkistyy, koska ärsyttää
262 metriä merenpinnasta