Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo katkaisi välit

Vierailija
12.05.2013 |

Olen mies ja veljeni pojan kummi. Noin kaksi vuotta sitten veljeni vaimo katkaisi välit perheeseemme ilman mitään sellaista syytä josta olisin ollut tietoinen. Olemme muutaman kerran nähneet veljeni ja kummipojan kanssa viimeisten kahden vuoden aikana ja minulla on heitä tietysti kova ikävä. Nykyään tapaamisemme eivät onnistu, koska veljen vaimo loukkaantuu miehelleen minun tapaamisestani. Veljeni ei pysty tai osaa olla minun ja hänen vaimonsa väilillä "välittäjänä". Ilmeisesti he eivät pysty ottamaan asiaa puheeksi ilman että asiasta tulisi heidän välilleen kova riita.

Olen todella surullinen tilanteesta. Olen yrittänyt pyytää veljen vaimolta anteeksi, mutta en tiedä tarkempaa asiaa, koska hän ei suostu sitä kertomaan. Uskon että tämä on johtanut hänen vihanpitonsa lisääntymiseen. Olen yrittänyt kaikkeni asian suhteen, koska en vain pysty hyväksymään että perheidemme välit katkeavat asian johdosta. Varsinkaan, kun en edes tiedä mistä veljen vaimo on loukkaantunut. En voi ymmärtää miksei hän voi asiaa minulle kertoa, jolloin voisin pyytää sanomisiani anteeksi. Uskon että kaiken lisäksi loukkaantuminen johtuu väärinkäsityksestä, sillä tarkoituksella en ole häntä ikinä loukannut. Uskoin että aika parantaisi asian, mutta nyt kahden vuoden jälkeen tilanne on kehittynyt vain huonompaan suuntaan.

Pyytäkää ja antakaa anteeksi. Silloin vältytään monilta turhilta tunnetaakoilta ihmissuhteissa.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 08:45"]

Ihmeellisen munaton veli sulla kyllä on. Jos ei tiedä syytä vaimonsa kiukkuun, niin silloin asialla voisi pyyhkiä takapuolta. Jos mun mies alkaisi vihata mun sukua jostain syystä ja kieltäisi mua olemasta tekemisissä niiden kanssa, niin mä tarvisin siihen kyllä selityksen. Ellei selitystä löydy, niin jatkaisin yhteydenpitoa ja tapaamisia normaalisti. Puoliso on arvokas elämässä, mutta en mä myöskään alkaisi hyppiä kenenkään päähänpistojen mukaan ja katkaista välejä lapsuudenperheeseen.

[/quote]

Puoliso on tärkein ja lapset. Sukua voi hankkia aina lisää ja ystäviä. Jos oma suku ei osaa kunnioittaa minua ja vaimoani hyvällä käytöksellä niin se on snap, välit poikki. 

Ei paljoa vaadita että käytös on neutraalia eikä liian tuttavallista tai hyökkäävää. 

Mulla on aina ollut tapana että en ole tekemisissä pahojen ihmisten kanssa. Olivat ne sitten omaa sukua tai omat vanhempani. 

Lapsiani en vie koskaan näytille enkä tule näyttämään heitä. 

Kaikkea ei pidä antaa anteeksi. 

Vielä täsmennykseksi se että jos omat siskot tai veljet ja vanhemmat eivät kunnioita vaimoani niin he loukkaavat myös minua ja se on snäp. Minä olisin kuitenkin klaanin seuraava johtaja isäni jälkeen, joten minulle ja vaimolleni kuuluu hyvä käytös ja kunnioitus.

[/quote]

Snäp kuulostaa suklaapatukalta. 

Vierailija
62/92 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla liian kiltti. Hullujen kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Mitä sä siitä saat, jos kuulet mielipuolen selityksen sille, miksi se sua inhoaa? Todennäköisesti syy on täysin järjetön, jos sä et ole tehnyt sille mitään normaalijärjellä ymmärrettävää vääryyttä. Mä olen esimerkiksi saanut kahdelta eri ihmiseltä kitkerän tilityksen siksi, että en "halunnut olla kaveri" tai "viettänyt tarpeeksi aikaa heidän kanssaan". :D Voi jeesus. En menettänyt kummassakaan maanvaivassa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljien vaimot ovat usein käsittämättömän mustiksia miehensä ja tämän sisaren suhteesta. Onhan sisarella paljon pidempi ''suhde'' mieheensä kuin tällä. On koettua ja välit menivät poikki juurikin tuo yltiömustasukkaisen naisen kanssa. Sääli veljeä, joka oli hyvin mukava ihminen ennen tuota ihmistä. Muuttui vakavaksi ja sisäänpäinkääntyneeksi tavattuaan tämän päällepäsmärin.

Samalla meni suhteet veljienlapsiin, kun mustis vahtii joka liikettä. Puun ja kuoren välissähän monet miehet ovat, suhteessa sisariinsa, mikäli vaimonsa ovat järkyttävän mustasukkaisia. Pilaavat joka ainoan hetken ja mies ei uskalla sitten edes olla tekemisissä sukuunsa.

Vierailija
64/92 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmosia ne on. kälyt.

Vierailija
65/92 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmosia ne on. kälyt.

Vierailija
66/92 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katkaissut välini mieheni siskoon ja hänen perheeseensä, koska laittoivat meille erittäin loukkaavan haukkumakirjeen vuosia sitten.

Olen rauhallinen ja sopuisa ihminen, mutta tästä järkytyin todella pahasti, varsinkin kun puheissaankin seisoivat kirjoittamiensa asioiden takana. Päätin, että en ole missään tekemisissä sen porukan kanssa enää ja se on pitänyt.

Olisin voinut antaa anteeksi, jos olisi pyydetty.

Mieheltäni en ole kieltänyt yhteydenpitoa siskoonsa, mutta ei häntä kiinnosta.

Sukulaisen hautajaisissa oli pakko tavata siskon perhe, eikä ollut mitenkään lämminhenkinen tapaaminen, joten en pistäisi pahakseni, jos ei enää koskaan tavattaisi.

Joskus se elämä on vaan parempaa ilman tiettyjä ihmisiä, olivatpa kuinka sukua tahansa. Miksi pitäisimme yhteyttä ihmisiin, jotka ajattelevat meistä pahaa ja tekevät elämämme kurjaksi?

Vierailija
67/92 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus ongelmia mieheni siskon kanssa, joka oli ihan ilmiselvästi kateellinen, että "olin vienyt hänen ainoan veljensä". Näin hän asian joskus minulle selitti kännipäissään, kun halusin tietää syyn hänen törkeälle ja välinpitämättömälle käytökselle. Tosin ymmärsin sen, koska he olivat aina lapsesta asti olleet toistensa turva, kun heidän vanhemmat eivät olleet mitään ihannevanhempia. Yhtäkkiä se rakas ja turvallinen isoveli löytää toisen naisen elämäänsä, jonka kanssa perustaa perheen ja tietysti yhteydenotot luonnollisesti vähän vähenee, kun on kiireistä arkea jne. En kuitenkaan hyväksynyt sitä täysin syyksi sille todella kamalalle käytökselle, jota sain kokea... Kaikenlaisia juoruja hän minusta kertoili kaikille, huoritteli, käski minun tappaa itseni ja kadota pois heidän elämästä. Kyllä ne kummittelee vielä aika rajusti takaraivossa vaikka hän oli silloin vasta 19v. ja aikuiselämänsä alussa vasta ja me lähes kolmekymppisiä.

Voisiko syy olla jokin tällainen? Periaatteessa syy on siis hänestä itsestäänkin nolo ja häpeällinen eikä mielellään puhuisi siitä...

Vierailija
68/92 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:47"]

Toisinaan taas tapahtuu ja sanotaan kaikenlaista jota on vaikea antaa anteeksi, niinkuin minun tilanteessani. En voi kuvitella antavani anteeksi veljeni vaimolle. Tuntuu tietenkin pahalle se ettei voida edes jutella puhelimessa tai nähdä esim. synttäreillä. Näin on parempi kaikille :/

[/quote]

Ehkä sinun tapauksessasi on "parempi kaikille" mutta ap:n tapauksessa tilanteesta kärsii veljekset ja se lapsi.

Ihan villi veikkaus, aloitko seurustelemaan hieman ennen välien katkaisua ap? Tulee mieleen että veljesi vaimo pitänyt sinua varamiehenään ja kun löysitkin itsellesi kumppanin meni veljesi vaimolta varasuunnitelma palasiksi. Näihin olen törmännyt joskus, tosin yleensä se on miehen paras kaveri johon pistetään välit poikki kun tämä alkaa seurustelemaan.

Vierailija
69/92 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus 15 vuoden takaa. Ei ole tähän päivään mennessä selvinnyt mistä anoppini loukkaantui aikoinaan, mutta edes oman poikansa häihin ei osallistunut eikä ole kertaakaan nähnyt lapsenlapsiaan (7 ja 4 v). 

Vierailija
70/92 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli läheiset välit veljeeni, olin 26v hän 31v. Puhuttiin aina kaikki suolen toiminnasta työ- ja raha-asioihin. Mulla on oma perhe, mies ja lapsi, hän tapasi naisystävän 3-4v sitten. Elämästä katkeroituneen, mielenterveysongelmista kärsineen vanhemman naisen ja rakastui päätä pahkaa. nainen päätti inhota mua ja mun vanhempia alusta lähtien.

Tuli kännipuheluita, haukkuvia sähköposteja, valheita yms. ihan vaan siksi että oli niin mustasukkanen meidän läheisistä väleistä. Sai jotenkin veljen manipuloitua näihin mukaan.

Meni vuosi ettei kuultu veljestä mitään. Ykskaks ilmesty vanhempien luo pesemään autoa ja oli niinkuin ei mitään. Oli ikävä "kotiin". Nyt on välit palautumassa, mutta eikai koskaan ennalleen. Tämä nainenkin vielä kuvioissa, tupsahtaa kylään ja kehuu kuinka ollaan niin hyväsydämisiä ihmisiä. Öööh?

Sen verran tiedän, että pahin loukkaukseni heidän yksityisyyttään kohtaan on ollut kun kysyin paljonko veljelläni on asuntolainaa jäljellä..

Vierailija
71/92 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:41"]

No meneppä ja pimputa ovikelloa, ja kysy "voisimmeko keskustella, haluaisin kovasti olla väleissä kanssasi?". Ei siihen mitään välikättä tarvita, jos olet loukannut suoraan, voit myös pyytää anteeksi suoraan.

[/quote]

Tätä olen myös itse miettinyt, mutta onko kuitenkaan oikein tunkeutua toisen yksityiselle alueelle täysin varoittamatta? Hän on tehnyt selväksi ettei halua olla missään tekemisissä kanssani tai ottaa anteeksipyyntöä vastaan (kun en osaa nimeltä mainita asiaa), eli miten tässä tilanteessa auttaisi mennä soittamaan ovikelloa? Lisäksi lapset kuitenkin estäisivät meitä puhumasta asiat läpi. Ja olen kylä pyytänyt monin eri tavoin anteeksi suoraan. Ja olen yrittänyt kaikin tavoin järjestää myös naamatusten tapaamisen jotta voisin pyytää anteeksi myös tällä tavoin.

-ap

Vierailija
72/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljien vaimot ovat niitä kaikkein pahimpia takapirujavälien rikkojia. Mustasukkaisia sekä miehensä äidille että tämänsiskolle. Näin kävi meillekin. Ennen niinvälittömät suhteemme muuttuivat kitkeräksi tämän myrkynkeittäjän astuessa sukuumme. Eikä kyse todellakaan ole siitä, ettemmwkö olisi osoittaneet sukuun tervetulleeksi. Pikemminkin päinvastoin, mutta toiset tullessa eri perhekultturista näkwvät ydinperheen hyvät välit uhkana itselleen. Sääli veljeäni, että ajautui moiseen suhteeseen. Ei ole naimisiin menonsa jälkeem koskaan näyttänyt enää onnelliselta, muttaminkäs teet. Joskus kulisseja eivaan puåysty rikkomaan,omanstatuksensaja perheidyllimallikuvitelman takia, jota eiole.

Vierailija
73/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, niin tuttua.

Vierailija
74/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 17:29"]

Välien katkaisuun sukulaisiin on yleensä todella painava syy. Esimerkiksi se, että oma sukulainen on käyttäytynyt välien katkaisijan puolisoa kohtaan tavalla, jota välien katkaisija ei hyväksy edes omata sukulaiselta, oli miten lähisukua tahansa. Pienistä syistä tuskin kukaan välejä katkaisee. Välien katkaisu saattaa olla ainut keino päästä elämään normaalia turvallista elämää ilman jatkuvaa häiriköintiä, joka vaikuttaa koko perheen hyvinvointiin. Joskus niissä sukulaisissa on sellaisia ihmisiä että kun saavat päähänsä jotain, eivät ymmärrä lopettaa vaikka miten kauniisti pyydetään, jolloin välien katkaisu on ainut vaihtoehto. Ja senkin jälkeen sieltä vielä saattaa tulla sellaista viestiä, jossa vastuu tilanteen muodostumiseen yritetään sälyttää molemmille osapuolille, vaikka itse on se aiheutettu. Mutta sen "anteeksi" sanan sanominen ääneen tuntuu olevan mahdotonta. Nimimerkillä kokemuksen syvä rintaääni.

Ymmärrän tämän pointin. Se ei kuitenkaan päde tähän kyseiseen tapaukseen, sillä mitään kuvaamaasi häiriköintiä en todellakaan ole tehnyt. Olemme kälyni kanssa sitä paitsi nähneet muutenkan aikalailla harvakseltaan.

Olen häntä jollain tavalla loukannut, mikä on ilmiselvää, mutta sitä en voi ymmärtää, että jos olen asiasta epätietoinen niin hän ei asiaa suostu kertomaan, että voisin pyytää sanomisiani anteeksi.

ei se aina tarvitse olla sanomista, vaan hiljainen asennoituminen häneen, mitä sinä kuvittelet ettei hän tajua mutta tajuaa kyllä. Tunnen muutamia jotka tosiaan eivät tajua että ihmsiet näkee kyllä heidän naamaltaan heidän pienetkin ilmeet tai silmien pyörittelyn kun toinen sanoo jotain. Ylimielisyydessään eivät vain itse tajua sitä että heitä voi lukea kuin avointa kirjaa.

Jos sinulla ei ole kielteistä asennoitumista häneen, niin kyllähän veljesi aivan varmasti tietää mistä tuo johtuu, ja voi sen sinulle halutessaan paljastaa. Voi myös veljesi olla sellainen pelaaja, tunnen näitäkin. Että kun haluaa mielistellä useita ihmisiä, niin yhdelle syyttää toista jostain, ja toiselle sitä ekaa, vaikka itse olisi mokannut, ja jäänyt kiinni. Ne muut ihmiset on aina syypäitä, ja hän pääsee kuin koira veräjästä jostain syyttämällä sitä toista.

Vierailija
75/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljien vaimot ovat niitä kaikkein pahimpia takapirujavälien rikkojia. Mustasukkaisia sekä miehensä äidille että tämänsiskolle. Näin kävi meillekin.

Koska kaikki siskot ja äidit ovat täydelliset, eivätkä koskaan aiheuta mitään ongelmia. 🙄

T sekä sisko että vaimo

Vierailija
76/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän kaikissa naistenlehdissä opetetaan. Katkaise yhteydet niihin ihmisiin, joista ei ole sinulle hyötyä. Poista energiasyöpöt ym

Vierailija
77/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyminiät ja kälyttuntuu olevan eritoten minäminä ja mun tarpeeet- ihmisiä. Jos näkisin esim, että veljeni on aidosti superonnellinen tämän myrkynkeittäjän kanssa, suhtautuisin toisin. Veljestäni on kuin elämä sucked off. Eli tämä ns vaimonsa on se energiasyöppö. My heart breaks for him, mutta pysyn kaukana. Loppuelämän, ellei ymmärrä virhettään vanhuksena.

Vierailija
78/92 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tutun kuuloista touhua.. Veljien tyttikset muuttuu mimosoiksi ja lopulta pirttihirmuiksi.. Lasten kautta sitten yritetään vaikuttaa väleihin. Onneksi ne lapsetkin jodsain vaiheessa pääsevät myrkyllisten äitiensä vaikutuspiiristä pois ja oppivat (jos Luoja suo siis) ajattelemaan ihan omilla aivoillaan.

Vierailija
79/92 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg ihan sama täysi myrkynkeittäjä sukuun naitu. Rikkoi jokanikisen suhteen perheessämme ja kulkee sellainen järkyttävä ylimielinen läpitunkeva tai ohikatseleva katse silmissään. Narsistit tekevät tuhoa perhesuhteissa.

Ks Meghan vs Harry.

Vierailija
80/92 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan ei sanota, että veljien vaimot tuo eripuran sukuun. Joku heikko itsetunto tai mustasukkaisuus miehen omaa perhettä kohtaan ja usein varsinkin näiden siskoja kohtaan. Kamala on ollut katsoa oman veljen muuttumista vaimonsa vuoksi pelkuriksi ja kuin varjoksi itsestään.

Mustasukkaiset naiset pilaavat perheen normaalit välit ja toki haluavat jatkaa lapsiinsa myrkyllistä asennettaan. Sääli on, kun tällainen napsahtaa sukuun väärän naiivin valinnan kautta.

Yksi mätä omena pilaa koko sadon, kuten sanonta kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän