Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa muuttaa omilleni

Vierailija
11.07.2020 |

Olen jämähtänyt tänne porukoille vaikka pitänyt jo muuttaa 2 vuotta sitten. Kukaan ei juuri tiedä mielenterveysongelmistani, mutta en osaa hakea asuntoa ja vanhempani ei siinä auta. Mitä tehdä?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku sossu auttaa sua eteenpäin?

Vierailija
2/6 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paikkakunnallasi etsivää nuorisotyötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt osaat. Et niistä mielenterveysongelmia voi syyttää. Se vain pitää itse tehdä ja ottaa selvää. Sinulla on internet ja sieltä vaikka haet kuntasi asuntotoimiston ohjeet ja hakemuksen. Opiskelun kautta pääsee hakeen opiskelija-asuntoja.

Vierailija
4/6 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan asunnotontw mt-ongelmaista vanhempiensa luona asuvaa tyyppiä, sitä, joka ei saa muutettua osoitettaan posteredta teen että tulisi asunnottomaksi Ja pääsisi Kaupungin jonossa kärkeen, jolla ei ole takuuvuokrarahoja ja joka ei halua vaihtaa paikkakuntaa päästäkseen johonkin, missä ei ole asuntopulaa, vaikka työtä tai opiskelupaikkaakaan ei ole, olen tullut siihen tulokseen että:

Jos ihminen ei osaa hakea itselleen asuntoa, on Todellakin parempi olla ilman. Joko vanhempien luona tai sit jossain laitoksessa.

Vierailija
5/6 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan asunnotontw mt-ongelmaista vanhempiensa luona asuvaa tyyppiä, sitä, joka ei saa muutettua osoitettaan posteredta teen että tulisi asunnottomaksi Ja pääsisi Kaupungin jonossa kärkeen, jolla ei ole takuuvuokrarahoja ja joka ei halua vaihtaa paikkakuntaa päästäkseen johonkin, missä ei ole asuntopulaa, vaikka työtä tai opiskelupaikkaakaan ei ole, olen tullut siihen tulokseen että:

Jos ihminen ei osaa hakea itselleen asuntoa, on Todellakin parempi olla ilman. Joko vanhempien luona tai sit jossain laitoksessa.

Kyse on ensimmäisestä asunnosta emmekä tiedä aloittajan ikää tai elämäntilannetta sen tarkemmin. Minulla oli vaikeuksia hakea itselleni omaa asuntoa, maksaa ensimmäinen vuokra ja hakea opintotukea kelalta. Sain apua vanhempieni lisäksi sukulaisiltani ja ystäviltäni. Jotkin asiat löysin itse internetistä, muttei se helppoa ollut. Pärjään nykyään ihan hyvin omillani, mutta sukulaisten tuki on yhä tärkeä osa elämää. 

Jos lähipiiristä ei löydy apua niin ehkä sosiaalitoimistosta voi kysyä neuvoa? Miksei vanhempasi auta asiassa: oletko kertonut, että tarvitset apua vai onko sinulla vain tällainen tunne asiasta?

Vierailija
6/6 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi googlata paikkakunnan nuorisotoimen yhteystiedot. Jos paikkakunnalla on työpajatoimintaa tai Etsivä nuorisotyö, niin niissä on ohjaajia, joilta saa apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi