Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet ihmiset asuvat pääkaupunkiseudulla vastentahtoisesti

Vierailija
12.05.2013 |

Siksi alue on niin vastenmielinen ja ahdistava, koska sinne ihmiset joutuvat vastentahoisesti muuttamaan työpaikan perässä. Vastaavaa ahdistusta ei ole esim. Tampereella tai Turussa, jossa asuvat ihmiset oikeasti haluavat asua siellä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muutamalla, elämäänsä ilmeisen tyytymättömällä yksilöllä palstalla, on niin kova ja jatkuva tarve mollata pk-seutua? Täällä on vähintään yhtä viihtyisää ja yhtä kivat/kurjat ihmiset kuin muuallakin, lisäksi paremmat työmahdollisuudet ja tukku asioita, joita ei muualta löydy, kuten tietyt palvelut, harrastemahdollisuudet ja koulut. Toisaalta sitten asuminen voi tosiaan olla kallista, koska kysyntä usein ylittää tarjonnan ja lisäksi pk-seudun kunnilla on kaavoitusongelmansa.

Kun nämä asiat ymmärtää ja ottaa huomioon omassa elämässään, voi tehdä päätöksen siitä, minne asettuu asumaan. Ja kun se päätös on tehty, sitten asennoidutaan sen mukaan ja tehdään elämästä niin hyvää kuin on mahdollista.

Minusta lähdetään väärin liikkeelle, jos oletetaan että valitsen enste sen Kyrvätperän tai metropolin, missä haluan asua, ja sitten alan märistä, että haluan sinne minulle sopivat työpaikat ja palvelut ja tontin järven rannalta metropolin keskustasta mutta kuitenkin ilman niitä alkuperäisiä kyttääviä kyrvätperäläisiä ja lisäksi halvalla.

Vierailija
22/23 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Minä taas olen syntyperäinen espoolainen (syntynyt 70-luvulla), ikäni asunu Espoossa ja Helsingissä aikuisiällä enkä muusta tiedäkkään. Koko lähisuku täältä myös kotoisin, eikä kukaan ole täältä muuttanu mihinkään, korkeintaan pk-seudun sisällä. Jos tänne on syntynyt, kyllä ahdistaisi älyttömästi, jos muuttais jonnekkin muualle. Että periaatteessa joo, ymmärrän niitä, jotka eivät ole täältä kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas muutin opiskelemaan Helsinkiin parikymppisenä kun ahdistuin pikkukaupungin sisäänpäinlämpiävyyteen ja siihen että kaikki naapurit "tietää" sun asiasi paremmin kuin sä itse. Ah, Helsinki!

Vuokrasin pienen yksiön Kalliosta ja opettelin tuntemaan kaupungin. Ekaksi kokeilin ajaa jokaisen ratikkareitin edestakaisin. Sitten kokeilin minne bussit menee, ajoin päättärille, tutustuin alueeseen ja seuraavalla bussilla takaisin keskustaan. Opettelin käyttämään Helsingin kulttuuritarjontaa, teattereja, taidenäyttelyitä, konsertteja ym. Opiskelukavereiden kanssa käytiin kokeilemassa erilaisten etnisten ravintoloiden menuja jne. Välillä opiskelun takia asuin Lontoossa, Hampurissa ja Bostonissa ja tulin taas takaisin Helsinkiin. Tänä päivänä mulla on mielenkiintoinen ja hyvinpalkattu duuni Helsingissä, ihana mies, kaksi lasta ja 3h+k Ruoholahdessa eikä mua Suomessa saisi Helsingistä muualle asumaan kuin kilon paloina.

Ei ikinä takaisin pikkukaupunkiin saati sitten jonnekin perähikiän maaseudulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä