Hieman erilainen äitienpäivä :(
Heräsin itse aikasiin ja aloin siivomaan. Miehen sotkuja oli taas joka puolella ja pihalle,oli jäänyt tyhjät tölkit kun oli illalla grillanut.Otti muutaman samalla. Menin ylös ja sanoin,ettei makaisi puolille päivin vaan tulisi kaveriksi siivoomaan. Korotin ääntäni ja sanoin etten tasan aio siivota yksin. Vedin peiton pois miehen päältä ja samassa mies pomppasi pystyyn,ajoi minut nurkkaan ja sanoi "joskus tekisi mieli tappaa sinut" jäädyin täysin,pelotti liikaa :( En kehtaa kertoa ystävälle,joten kerroin teille :( Harmittaa ja surettaa.Mies lähti välittömästi kotoa.
Kommentit (70)
Nyt on äitienpäivä. Mieheltä voi odottaa hiukan kunnioitusta silloin vaimolleen ja lastensa äidille. Meillä mies myös lähti aamulla menemään, en tiedä minne.
Olen todella loukkaantunut, meille äitienpäivä on aina ollut päivä jolloin pidetään hauskaa, kuin myös isänpäivä. Tänä äitienpäivänä olen itkenyt aamusta saakka.
No vähintä mitä nyt voi vaatia on, että äiti saisi nukkua äitienpäivänä pitempään ja köllötellä odottelemassa aamukahvia ja korttia vuoteeseen. Nämä asiat ovat törkeitä, joita ap on joutunut äitienpäivänä kokemaan:
A heräämään yksin lasten tahdissa aikaisin miehen nukkuessa pois krapulaansa
B kohtaamaan miehen kännipäissään tekemän sotkun
C mies pyynnöstä huolimatta kieltäytyy auttamasta sotkussa, lasten kanssa pitää yksin siivota ja laittaa tarjottavat
D mies ajaa ap:n nurkkaan ja uhkaa tappaa kun häntä pyydetään osallistumaan
E mies häipyy talosta ovet paukkuen ja jättää ap:n itkuisena viettämään yksin lasten kanssa äiienpäivää sekaiseen taloon.
F edelleen ei mitään äitienpäivämuistamista ole tapahtunut.
Joo, että mahtavaa päivää vaan. Tavallisenkin kyläilyviikonlopun ohjelmaksi tuo olisi kaameaa, mutta äitienpäivänä sikamaista.
Vertaillaanko... Meillä Mies heräsi lasten kanssa puoli kahdeksalta, itse jäin köllimään ja oikessti nukahdin uudelleen. Heräsin yhdeksän aikaan siihen, kun esikoinen möyri päälleni sänkyyn tuoden korttia ja huuteli paljon onnea. Mies (ja pienempi lapsi) toivat kahvia, voileipiä, croissantteja ja pullaa. Myöhemmin tuli vielä ruukkuruusu ja ihana kirjalahja vuoteeseen. Syötiin herkkuja läjässä sängyssä ja murustettiin koko makkari. Mies sanoi että pudistelee lakanat ja imuroi myöhemmin. Keittiön siivosi myös. Lähdimme sitten käymään kävelyllä auinkoisess säässä ja tulimme juuri takaisin lasten päikkäreille. Myöhemmin on varattu pöytä ravintolasta, ja mummi haetaan mukaan ja viedään hänelle samalla kortti ja kukkaset.
Mun mielestä tää on normaali äitienpäivä. Olenko vaan harvinaisen onnekas vai ap ajautunut tilanteeseen, jossa kenenkään ei kuuluisi olla??? :((( ap, oikeasti. JSSAP.
Mun mieheni ei tarvitse mitään tiettyä päivää mua muistaakseen. Sain kukkia jo perjantaina ja äsken keitti päiväkahvit. Lapsi on niin pieni, ettei tiedä mistään äitienpäivistä mitään, kun on vielä vauva. Eikä tuo mies olisi voinut vauvan kanssa herätäkään aamulla.
Jos minulta tempaistaisiin peitto, vetäisin turpaan. Se on törkeää! Todellakin on koskemattomuutta loukattu.
Miehesi käyttäytyi törkeästi.
Säkin olisit voinut toimia toisin. Olisit jättänyt ne tölkit silleen.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:01"]
Kyllä meilläkin mies sotkenut ja minä siivosin. Ottaahan se päähän välillä, mutta ei kyllä tulis mieleenkään mennä repimään peittoa pois kesken unien varsinkaan tähän aikaan aamusta.
Komppaan tässä nro 5 kommenttia. Olisin itse ottanut rauhallisesti ja nauttinut hiljaisuudesta. Meillä ei kukaan siivoa tai mekasta ku joku nukkuu.
[/quote]
Eli teillä saa toiselle huutaa että tekisi mieli tappaa sinut? Kuulostaa terveeltä
[/quote]
Tai ehkä ei huudeta, koska molemmat osaavat käyttäytyä, eikä mennä tietoisesti nukkuvaa härkkimään. Ei kai normaalisti tuolla tavalla huudeta kuin provosoituna. Ja tässä tuntuu olleen ärsytystä pitkään. Miksi mies pitäisi tuomita ottamatta huomioon taustoja? Eikö naisella ollut yhtään mitään tekemistä miehen törkeän kommentin kanssa? Ettekö itse ärsyynny, jos hetäätte siihen että teille huudetaan ja revitään peitto päältä?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:01"]
Kyllä meilläkin mies sotkenut ja minä siivosin. Ottaahan se päähän välillä, mutta ei kyllä tulis mieleenkään mennä repimään peittoa pois kesken unien varsinkaan tähän aikaan aamusta.
Komppaan tässä nro 5 kommenttia. Olisin itse ottanut rauhallisesti ja nauttinut hiljaisuudesta. Meillä ei kukaan siivoa tai mekasta ku joku nukkuu.
[/quote]
Eli teillä saa toiselle huutaa että tekisi mieli tappaa sinut? Kuulostaa terveeltä
[/quote]
Tai ehkä ei huudeta, koska molemmat osaavat käyttäytyä, eikä mennä tietoisesti nukkuvaa härkkimään. Ei kai normaalisti tuolla tavalla huudeta kuin provosoituna. Ja tässä tuntuu olleen ärsytystä pitkään. Miksi mies pitäisi tuomita ottamatta huomioon taustoja? Eikö naisella ollut yhtään mitään tekemistä miehen törkeän kommentin kanssa? Ettekö itse ärsyynny, jos hetäätte siihen että teille huudetaan ja revitään peitto päältä?
Ihan normi herätys pienten lasten kanssa. Pitäiskö vuoden jokaisena päivänä ärsyyntymättä itse nousta vain siksi,että on äiti?
Munkin mies,pienten lasten isänä tekee usein aika hölmöjä päätöksiä mm.pelaamalla aamuyöhön ym. Mutta pitää kyllä mölyt mahassaan ja kärsii itse-aiheuttamansa väsymyksen, jos aamulla pitää syystä tai toisesta ihmisten aikaan olla pystyssä.
[/quote]
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas nousee oman aviomiehen arvostaminen huippulukemiin, kun näitä viestejä lukee. Hän ei juo kotona koskaan kuin muutaman saunaoluen. Hän tekee kaikenlaisia hommia, nytkin on ollut koko aamupäivän rakentamassa hiekkalaatikkoa lapsille. Aamulla teki aamupalan valmiiksi ja lasten kanssa toivat äitienpäivälahjan sänkyyn. Olen äärettömän kiitollinen miehestäni ja perheestämme!
😇
Minäkin olen siivonnut koko aamun ja eilisen päivän :) eikä haittaa! Huomenna tulee välittäjä ottamaan kuvia ja ehkä jo ennen kesää päästään asumaan uuteen, isompaan asuntoon. Aamiaisen sain sänkyyn, tuli lisäksi kortti, kukat ja kaulakoru. Yhdessä laitettiin ruoka, kun äitini tuli syömään: savustettua kirjolohta, parsaa ja hollandaise-kastiketta plus lasillinen rieslingiä. Jälkkäriksi valkosuklaakakkua, jonka mies osti eilen konditoriasta.
Kiva äitienpäivä :)