Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kiharat hiukset todella out?

Vierailija
11.05.2013 |

Mulla on pitkät luonnonkiharat hiukset. Hiukset kihartuvat sitä enemmän mitä enemmän minulle tulee ikää. Nyt olen 35 v. ja kostealla ilmalla hiukset on todella pöyheät ja kiharat. Olen joskus yrittänyt suoristaa ja tulos näyttää hirveältä hampulta. Olen ylipainoinen ja pelkään, että hiukseni saavat minut näyttämään vielä paksummalta. Huoh... Mitähän tälle turkille kannattaisi tehdä...?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole out, ei varsinkaan luonnonkiharat koskaan. Se on kyllä totta että pullea hiuspehko naaman ympärillä korostaa kasvojen pyöreyttä, mutta voihan sitä esim. sitoa hiukset ponnarille tai vetää vain osan hiuksista ylös tms niin ettei ole siinä naaman kohdalla paljoa runsaasti hiuksia.

Vierailija
2/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan, hiukset on myös liian paksut. Ei kiva. Päänahkakin on kamalassa kunnossa. Täytyy kai opetella väkertämään niitä jotenkin kiinni. Paljon ovat ponnarilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan, hiukset on myös liian paksut. Ei kiva. Päänahkakin on kamalassa kunnossa. Täytyy kai opetella väkertämään niitä jotenkin kiinni. Paljon ovat ponnarilla...

Vierailija
4/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharat hiukset on ihanat, olisipa minullakin.

Vierailija
5/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:38"]

Luonnonkiharat hiukset on ihanat, olisipa minullakin.

[/quote]

Luonnostaan suorat olis oikeasti ihanat.. t. Luonnonpörröinen

Vierailija
6/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ajatella että on ne välillä ainakin muodissa, muoti kun vaihtelee mutta sun tukkalaatu ei, haha. Mullakin on ja ne on mitä ne on, eli pörröt vaikka mitä tekisi.

Vierailija
7/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan kiharat ja paksut... Olen vihreänä kateudesta! (No toki ymmärrän oman turhautumisesi ajoittain, mutta muodissa olet aina!)

Vierailija
8/21 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti jos ne on kiharat ja ohuet, mitäs sitten tehdään?

Vierailija
9/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suorat ja erittäin ohuet, liukkaat. Maksaisin mitä vain, että saisin kiharapehkosi.

Vierailija
10/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksut ja kiharat. Vinkkinä vihjaan, että ne ovat melkoisen mukavat, helpot ja kivat melko lyhyinä. Omat hiukset nyt lyhyimmät ikinä, noin 7 cm. Eipä tule silmille. Kiharat kiertyvät niin, että niskatukka on aika lyhyt, etuhiukset kasvavat ylöspäin (suortuvia saa vedettyä joskus alaspäin "otsatukaksi") ja muu osa on sekalaista kiharaista. Tykkään tosi paljon. Vähän pitempi voisi olla runsaampi ja naisellisempi, siinä kasvatustavoitteeni nyt. /:stä sentistä vaikka 12:een. Katsotaan, miltä näyttää syksyllä ja leikataan, jos tarvitsee. Ennen ei kyllä tarvi!

Ja superplussaa: hiustenlaitto on pesu kerran - 2 viikossa. Ei muuta! Jos joskus nukun hiukset lyttyyn, pesen tai kastelen pelkällä vedellä suihkussa tai muuten vaan. Valmis!

Vierailija
11/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Ei out lainkaan!

Vierailija
12/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnonkihara ja vihdoin olen tajunnut, että tää on loistavaa.  Nuorena aina koin, että tukassani on joku vika ja kampaajat vieläkin puhuu suoristusraudoista. Pah, ne on kateellisia tai jotenkin pihalla. Mun tukkahan on upea. Miehet kehuu aina ja itsekin olen tajunnut, että tää on hieno ja seksikäs tukka verrattuna niihin suomalaisiin liiskatukkiin, jota aina hehkutetaan.

Vierailija
13/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:03"]

Mulla on luonnonkihara ja vihdoin olen tajunnut, että tää on loistavaa.  Nuorena aina koin, että tukassani on joku vika ja kampaajat vieläkin puhuu suoristusraudoista. Pah, ne on kateellisia tai jotenkin pihalla. Mun tukkahan on upea. Miehet kehuu aina ja itsekin olen tajunnut, että tää on hieno ja seksikäs tukka verrattuna niihin suomalaisiin liiskatukkiin, jota aina hehkutetaan.

[/quote]

Sama kokemus mulla. Olen nyt vasta alkanut tykkäämään luonnonkiharoistani. Ja mua myös ihmetyttää kampaajien into aina niihin suoristusrautoihin? Mä olen nykyään suosiolla kiharatukkainen ja olen saanut paljon kehuja kun ovat hyväkuntoisetkin kiitos laadukkaiden hiushoitotuotteiden.

Vierailija
14/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainoastaan taipuisa, mutta pitkä ja tuuhea tukka ja hieman off topic, mutta ihmettelen myöskin kampaajien intoa käyttää suoristusrautaa minunkin taipuisiin hiuksiini. Tykkään itse pöyheästä, hieman taipuisasta/kiharasta hiuspehkosta ja ihmettelen, miksi he haluavat aina suoristaa hiukseni siten, että ne näyttäisivät todellista ohuemmilta.

Vierailija
15/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suoristan aina pesun jälkeen tukan, mutta jos se ulkona kastuu, niin kauhea pörrö tulee ja näyttää ihan mummopermikseltä. Hävettää hirveesti, kun luulen ihmisten luulevan, että mulla on permis. Moni tuttukaan ei tiedä, että tukka on luonnostaan käkkärä.

Vierailija
16/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan tikkusuorat hiukset, mutta silti kampaajat käyttävät suoristusrautaa. Kysyin asiasta ja kuulemma suoristetut hiukset saa leikattua tarkemmin. Voisiko luonnonkiharien hiuksien suoristamisessa olla samasta jutusta kysymys..?

Vierailija
17/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista ja kannustavista vastauksista! Mulla kans kampaaja aina yrittää suoristella föönillä ja raudoilla vaikka en halua. Ja tämä siis leikkauksen jälkeen. Yleensä kieltäydyn, koska en jaksa istua kampaajalla yhtään ylimääräistä minuuttia.

Ap

Vierailija
18/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman off topic, mutta mikseivät kampaajat suorista vain leikkauksen ajaksi, jos kerran saisi paremmin leikattua? Vai onko sitten huono kampaaja, jos ei ilman suoristusta saa leikattua?

Toisaalta hiuksiani ei ole kyllä koskaan suoristettu ennen leikkausta.

Itseni tekisi mieli permistä, koska vaikka hiuksia on paljon, ne ovat piikkisuorat ja menevät päätä myöten:(

Olisin myös tosi onnellinen luonnonkiharasta!

Vierailija
19/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 02:23"]

Mulla on paksut ja kiharat. Vinkkinä vihjaan, että ne ovat melkoisen mukavat, helpot ja kivat melko lyhyinä. Omat hiukset nyt lyhyimmät ikinä, noin 7 cm. Eipä tule silmille. Kiharat kiertyvät niin, että niskatukka on aika lyhyt, etuhiukset kasvavat ylöspäin (suortuvia saa vedettyä joskus alaspäin "otsatukaksi") ja muu osa on sekalaista kiharaista. Tykkään tosi paljon. Vähän pitempi voisi olla runsaampi ja naisellisempi, siinä kasvatustavoitteeni nyt. /:stä sentistä vaikka 12:een. Katsotaan, miltä näyttää syksyllä ja leikataan, jos tarvitsee. Ennen ei kyllä tarvi!

Ja superplussaa: hiustenlaitto on pesu kerran - 2 viikossa. Ei muuta! Jos joskus nukun hiukset lyttyyn, pesen tai kastelen pelkällä vedellä suihkussa tai muuten vaan. Valmis!

[/quote]

Mulla täysin päinvastainen kokemus kun aikanaan leikkautin aina pitkänä pitämäni paksun ja tosi kiharan tukan lyhyeksi. Se oli aivan kamala, kuin räjähtänyt afro! Kun olen vielä muutenkin tumma niin näytin todella eksottiselta, eikä niin hyvällä tavalla. En ole pitkänä ikinä kokenut tarvetta suoristaa hiuksia mutta silloin oli pakko, koska sellainen joka suuntaan sojottava pehko ei kyllä ollut kiva. Ja ne kasvatusvaiheet takaisin pitkäksi, hyi minkä näköistä esim. siinä vaiheessa kun tukka on 15 cm pitkä ja edelleen sojottaa kiharaisena pallona joka suuntaan :-0

Vierailija
20/21 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin se suoritus liittyy siihen, että leikkauksen jälkeen laittaa tukkaa. Kerran yksi suoristeli mun upean, kihartuvan tukan millin ohueksi liimaksi. Olin aivan järkyttynyt, kun katsoin peilistä. Mun tukasta oli 90% kadonnut sen suoristuksen takia ja näytin ohuttukkaiselta. Kuka haluaa näyttää sellaiselta liimatukalta? En minä ainakaan.

Nuorempana tosiaan kaveritkin aina dissasi mun "hamppua", mutta opin hoitamaan sitä paremmin ja kaveritkin tajusi, että kiharat on mun juttu. Kampaajat ei tajua vieläkään. Mikä ihmeen viha juuri toisilla naisilla on kiharaan tukkaan?

Mulla on muuten sama, että kovin lyhyenä tukka on helposti kuin mummopermis. Hiukan pidempänä näyttää paremmalta, paksulta ja ihanalta.