Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajat! Olisi kysyttävää, olen opiskelija :)

Vierailija
11.05.2013 |

Millaisia asioita kysytte/kerrotte AINA lapsen tuonti- ja hakutilanteissa? Ja mistä juttelette vanhempien kanssa?

Minulla näyttö tulossa, ja teen sen toisen pph:n luona (en itse ole vielä toiminut pph:na). Hieman olen epävarma, kun en tunne vanhempiakaan :/

Kiitos jos viitsit vastata!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron mitä hauskaa tehdään tänään, ja haku tilanteessa kerron aina jotain hyvää lapsesta, ikinä en valta mistään. Olen sitä mieltä että maailman paras hoitolapsi, ja tosikivat vanhemmat!!! Ja lopuksi se meneekin niin, vaikka olis alussa ollut kuinka hankalaa. Joustan ne hoitotunnit kuin kuminauha, ja sitten lepään parituntia, että jaksan oman perheeni kanssa.

Vierailija
2/6 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonti tilanteessa yleensä en kerro mitään, yleensä siinä vaiheessa ei ole  mitään kerrottavaa.

Hakutilanteessa kerron lyhyesti päivän tapahtuman, miten lapsi on syönyt,nukkunut tms. Ja tietysti jos on sattunut jotain esim. lapsi kaatunut ja polvessa on mustelma. Ja jos nyt on jotain erityistä kerrottavaa, lapsi on oppinut tai tehnyt jotain uutta yms.

Sitten jos on jotain muuta muistutettavaa, esim. jos tarvitse muistaa jotain erityistä esim. on tulossa naamiaiset tms. Tai,että kurahoustu pitäisi tuoda huomenna kun piha on ihan märkä tms. Riippuu siis ihan tilanteesta.

Sitten tietty ne heipat ja lapset haluaa aina halata ja pussata (poskelle) . Mutta tämähän riippuu taas siitä miten läheiset välit lapsiin on kerennyt muodostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis toki juttelen vanhempien kanssa niitänäitä muutenkin, en toki hiljaa aamuisin ole

t.3

Vierailija
4/6 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos siis et ole koskaan tavannut noita vanhempia ja lapsia niin muista ensin esitellä itsesi myös niille lapsille. Ja vanhemmille voit muutenkin kertoa päivästä Mitä olette tehneet yms.), kun onhan se lapsille normaalia hiukan erilainen kun sinä olet siellä paikalla.

Vierailija
5/6 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä "opiskelet", perhepäivähoitoako? Etteks te totaalikotiäidit osaa hoitaa niitä lapsia ihan luonnostaan? Tuo "ammatti" valitaan silloin, kun mies ilmottaa olevansa kyllästynyt olemaan ainoa palkansaaja siinä mamman vaatimassa ökytalossa, mutta mammaa ei kiinnosta työnteko, vaan haluaa maata kotona. Ei siihen koulutusta tarvita, mamma osaa kyllä.

Vierailija
6/6 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tehnyt,syönyt, nukkunut ja onko ollut riitaa/itkua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän