Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimolta kysyin tänään (oluen juonnista)

Vierailija
11.05.2013 |

puolen päivän jälkeen, että haittaako jos tässä juon loppupäivän olutta. Vaimo siihen tuumasi, että ei haittaa. Itse vaimo hyvin harvoin ottaa alkoholia, meillä 3 alle kymmenvuotiasta lasta.

Eilen tuli rentouduttua työviikon päätteeksi vajaalla kymmenellä oluella, tänään menee varmaan se noin 12-15 tölkkiä illan mittaan. Peliä tulee katseltua, ruokaa laiteltua ja muuta puuhasteltua. 

Mitä tätä palstaa on tullut seurattua, peli olisi suhteen osalta ollut poikki jo ajat sitten.

Mutta voisin jopa väittää, että meillä on paljon parempi suhde kuin monella teistä (kun monelle tuo alkoholi tuntuu olevan sellainen piru). Vaimolle järjestän silloin tällöin pikku yllätyksiä, aamukahvit on kullalle aina valmiina, lapsien kanssa harrastan vaikka sun mitä, siivoan kohta enemmän kuin kauniimpi osapuoli jne. Ja päivittäin tulee sanottua, että rakastan sinua.

Tämä kirjoitus juuri sen vuoksi, että kun monelle teistä alkoholi on suuri mörkö, jota tulee välttää kaikin tavoin. Meillä siitä ei ole haittaa, tosin jos aletaan ajattelemaan, ei kait siitä hyötyäkään ole, paitsi se joka viikonloppuinen pikku rentoutuminen. Siitä mie nautin, tekemisestä ja samalla pikku siemailuista, viikolla sitten kuntoilusta. Vaimo ottaa rentoutumisen eri kautta.

Näillä miettein...

Mies

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies joi joka vkl "sikspäkin" molempina päivinä, arkena pari. Vitutti. Ei osallistu lasten hoitoon vaan rentoutui vain omassa pehmeässä maailmassaan samalla kun minä huolehdin lasten iltahommat jne. Ällötti myös kaljanhajuinen lähentely, hyi. 

Nyt, kun juo enää sen saunaoluen lauantaisin on paljon mukavampaa. Joskus kavereitten kanssa menee ja juo enempi, se ei minua haittaa, kunhan ei tule kotiin yöksi.

Vierailija
22/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, mies, sä kuulostat fiksulta ihmiseltä. Tiedostat ongelmasi, melkein sen kai jo tunnústit. Oletko ajatellut, että vaimosi ei ehkä vain halua "nalkuttaa", mutta varmasti hänkin on huomannut juomisesi, olethan sen huomannut itsekin!

Yritä päästä irti tuosta juomisesta, kun se tahtoo vain riistäytyä muuten käsistä. Näin toivotan minä, ventovieraalle ihmiselle, jota ei pitäisi koskettaa kenenkään juominen. Mutta, jotenkin luin riviesi välistä, että pikkuisen olet huolissasi itsekin..

Kaikkea hyvää sulle! Se, joka kysyi" rehellisesti" . 14 lienenkö ollut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä ap lapsiltasi kumpi olisi kivempi viikonloppu. Se, että isi juo kaljaa vai että ei juo.

Nyt vain selittelet alkoholismiasi parhain päin. 

Vierailija
24/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetokselta ja selittelyltä haiskahtaa. Vai miksi muuten tehdä aiheesta otsikkoa tänne, jollei taustalla ole halu hakea oikeutusta ja tukea omalle toiminnalle? Vaikka jossain taka-alalla ilmeisesti kytee ajatus siitä, ettei oluen kittaaminen tuossa määrin ole ihan ok.

Lapsilta on ainakin aivan turha käydä kyselemään haittaako iskän oluen otto, lapset on niin lojaaleja vanhempiaan kohtaan ja tuskin ikinä uskaltavat sanoa että ei haittaa. Yksi tutuntuttuni on nisti, ja kehuu aina kuinka on silti niin hyvä äiti ja lapsi ei koskaan ole joutunut kärsimään hänen riippuvuudestaan. On kuulema kysynyt, ja kymmenvuotiasta ei yhtään haittaa. Niillä on meininki aika paljon hurjempaa, poliisit juoksee ovella jne. Mutta pointtina siis se, että lapset hyvin harvoin kritisoivat suoraan vanhemmilleen näiden päihteidenkäyttöä, ainakaan ennen kuin ovat vanhempia.

Vaimoltakin voisi ehkä kysyä, että jos saisi päättää, niin ottaisiko kuitenkin mieluummin selvän miehen? Ja jos ei, niin edelleen voi kysyä että miksi? Koska jos riippuvuus on jo läsnä, ja ilman alkoholia on rauhaton, kärttyinen, äkeä jne., niin ei asiat ihan hyvällä mallilla ole.

Vierailija
25/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ''ttu. Muistan aina kun isä kysyi minulta, että ei kai haittaa jos hän ottaa "vähän". Haittasi ihan helvetisti, vaikka isä ei mikään räyhäörvelö ollutkaan, ällö humalainen tunteilija vain. Silti aina sanoin, että "ei haittaa", kun eihän toiselta voi kieltää sitä mitä hän eniten haluaa, ja mistä ei ehkä luopuisi vaikka menettäisi kaiken muun (perheen). 

Joten ap, tuo sinun täysin turha epäterveellinen tapa, joka on onneton malli lapsillesikin - koita hyvä mies hankkiutua tavasta eroon vielä kun ehkä omin voimin pystyt. Mitä ihmettä menettäisit?

Vierailija
26/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 21:57"]

Yritä päästä irti tuosta juomisesta, kun se tahtoo vain riistäytyä muuten käsistä. Näin toivotan minä, ventovieraalle ihmiselle, jota ei pitäisi koskettaa kenenkään juominen. Mutta, jotenkin luin riviesi välistä, että pikkuisen olet huolissasi itsekin..

Kaikkea hyvää sulle! Se, joka kysyi" rehellisesti" . 14 lienenkö ollut..

[/quote]

Kiitos. Luit oikein, rivien välistä. Itseasiassa olen huolestunut tästä viikonlopputavasta. Ei sinänsä, touhuan kyllä paljon viikonloppuisin, mutta jotenkin tuntuu, ettei ilman niitä iltaoluita voi enää olla (ilman sitä tekemistä).

Kaikkea hyvää myös sinulle. 

Vierailija
27/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaimo haluaa antaa miehelleen tilat niin antakoon tilansa. Miksi vaivata miestä jolla on huppeliolo?

Vierailija
28/36 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset saa kivan mallin, ei varmaan haittaa sekään, että ne alkaa 15-kesäisenä vejellä semmoset 12-15 pussikaljaa perjantaina ja lauantaina, kun rentoutumisesta tulee niin kiva olo. Pappa betalar, se kun ymmärtää samojen harrastusten päälle.

Mikäs siinä, jos tykkää olla alkoholiongelmainen, eikä teidän perhettä häiritse, että yksi ongelmainen siellä pyörii niin siitä vaan.

Mä en ikinä olis miehen kanssa, joka olis niin rajoittunut, että alkoholi on ainoa "rentoutumiskeino". Eihän se oikeasti johda yhtään mihinkään. Rahanmenoa, ylipainoa, terveydenmenetystä, huonoa esimerkkiä. Väistämättä rasittavaa seuraa, kun toinen pyörii pikku jurrissa, niin eihän sen kanssa ilkeä mennä minnekään eikä tehdä mitään. Eihän se ole ikinä ajokunnossakaan. Lapsetkin alkavat takuulla jossain vaiheessa vältellä kavereiden tuomista, kun pöhnäinen isä hävettää. 

Vierailija
29/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos teille se sopii.

Mun ja mieheni vanhemmat ovat alkoholisteja. Hehän rentoutuivat viikonloppuisin aamupalaksi eurokossu ja iltapäivällä sitten ihmeteltiin, että missä viinat ja alkuillasta alkoi tappelut.

Meidän perheissä tuo oli joka viikonloppuista, lapset teki mitä lystäs kukaan ei isommin kiinnittänyt huomiota. Eikä meitä huomattu arkenakaan, vanhemmat kävi töissä ja sitten iltaruoka ja pennut pihalle. Iltapalaksi sisään ja unille.

Eli en mä näe teidän perhe elämää ollenkaan pahana. Jos välit on muksujen kanssa rehdit ja reilut ja puhuminen luonnistuu, niin kyllä ne kertovat jos tissuttelu alkaa kaivelemaan. Toki omalla tavallaan, että pitää aikuisen olla korvat tarkkana. :)

Mä ja mieheni juomme toisinaan. Ei tässä kännejä olla lasten (10 ja 12 vuotiaat nyt) edessä juotu, mutta juodaan pari tölkkiä lauantaipäivän mittaan. Ehkä kerran kuussa ja kesällä muutama kerta enemmän. Joskus lasten nukahdettua voidaan vaihtaan vapaammalle, kunhan pitää muistissa aamulla ajoissa reippaana ylös lasten kanssa!

10 vuotiaamme vapun (oltiin selvinpäin muuten ja pidettiin lapsille naamiaiset ja disco) jälkeen totes, että hän on aina luullut, ettei kenenkään muun luokkalaisen vanhemmat juo alkoholia, mutta juohan ne! Bestiksen isäkin istuu vinkkulasinsa kanssa aina, jos lätkää tulee, niin sillä on niitä samoja tölkkejä mitä meilläkin (karhu). Olihan näitä muitakin vastaavia esimerkkejä. 12 vuotiaamme liittyi myös keskusteluun, että joo kavereiden kanssa kun käy kaupassa, niin ainahan ne sen ison kaljalaatikon tuo tai sitten käyvät pahvilaatikon viiniä hakemassa alkosta jne. Tästä tuli pitkä keskustelu, että miten suhtautuvat ja tuntevat yms.

Mekin aina oltiin ajateltu, ettei juominen lapsiin vaikuta... Mutta selkeesti olivat pohtineet päässään asioita ja se oli SUURI HELPOTUS kuulla, että muidenkin vanhemmat käyttävät alkoholia.

Voihan se ristiriita tulla isovanhempien elämää ja meidän elämää seuratessa tulla tms. mistä näistä tietää, mistä kukin lapsi ottaa mielenpainikkeeksi pohdintaa. Yritetty puhua, että kussakin perheessä on omat tapansa ja toisissa ei ole tapoja ollenkaan. :)

Vierailija
30/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ala käydä jo aika kalliiksikin, tuollainen juominen? Rahaa palaa 50-60€/viikko, sehän on julmettu summa kuukaudessa kurkusta alas! Jos tuon 200€/kk panisi sijoituksiin ja saisi sille 7% tuoton, kymmenen vuoden päästä käsissä olisi jo 34600€. Sillähän saisi jo melko räyhäkän veneen tai jotain muuta viikonlopun viettoon.

Vierailija
31/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistilla on tuhat ja yksi selitystä. Tässä kuulimme juuri yhden niistä.

Vierailija
32/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 15 olutta ei ole paljon, juo seuraavan kerran lauantain aikana 15 limua ja mieti sitten, olisiko se ehkä sittenkin paljon se 15 juomaa.

Vierailija
33/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 04:16"]

Eikö tuo ala käydä jo aika kalliiksikin, tuollainen juominen? Rahaa palaa 50-60€/viikko, sehän on julmettu summa kuukaudessa kurkusta alas! Jos tuon 200€/kk panisi sijoituksiin ja saisi sille 7% tuoton, kymmenen vuoden päästä käsissä olisi jo 34600€. Sillähän saisi jo melko räyhäkän veneen tai jotain muuta viikonlopun viettoon.

[/quote]

Hyvin sulla on rahastot ja osakkeet hallussa jos 7% otat tuottoa.

Vierailija
34/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:35"]

Ja lapset saa kivan mallin, ei varmaan haittaa sekään, että ne alkaa 15-kesäisenä vejellä semmoset 12-15 pussikaljaa perjantaina ja lauantaina, kun rentoutumisesta tulee niin kiva olo. Pappa betalar, se kun ymmärtää samojen harrastusten päälle.

Mikäs siinä, jos tykkää olla alkoholiongelmainen, eikä teidän perhettä häiritse, että yksi ongelmainen siellä pyörii niin siitä vaan.

Mä en ikinä olis miehen kanssa, joka olis niin rajoittunut, että alkoholi on ainoa "rentoutumiskeino". Eihän se oikeasti johda yhtään mihinkään. Rahanmenoa, ylipainoa, terveydenmenetystä, huonoa esimerkkiä. Väistämättä rasittavaa seuraa, kun toinen pyörii pikku jurrissa, niin eihän sen kanssa ilkeä mennä minnekään eikä tehdä mitään. Eihän se ole ikinä ajokunnossakaan. Lapsetkin alkavat takuulla jossain vaiheessa vältellä kavereiden tuomista, kun pöhnäinen isä hävettää. 

[/quote]

Siinä on kyllä toleranssia 15 vuotiaalla jos 15 kaljaa juo. On meinaan aika paljon näin aikuiselle miehellekkin.

Vierailija
35/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä aloittaja-mies on suloinen. Kelpaisi mullekin vallan mainiosti. Juon itse olutta aika paljonkin, rentoutuakseni viikonloppuna. Tarkoitin kuitenkin tuolla suloisuudella sitä, että rivien välistä ja sanavalinnoista voi lukea aika paljon ihmisen luonteesta ja ajatusmaailmasta. Mies vaikuttaa tosi kivalta ;)

P.S. Mulla ei ole lapsia täällä kotona oluen juontia katsomassa.

Vierailija
36/36 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:14"]

Mun mielestä tämä aloittaja-mies on suloinen. Kelpaisi mullekin vallan mainiosti. Juon itse olutta aika paljonkin, rentoutuakseni viikonloppuna. Tarkoitin kuitenkin tuolla suloisuudella sitä, että rivien välistä ja sanavalinnoista voi lukea aika paljon ihmisen luonteesta ja ajatusmaailmasta. Mies vaikuttaa tosi kivalta ;)

P.S. Mulla ei ole lapsia täällä kotona oluen juontia katsomassa.

[/quote]

Ootko miten painava? Oluthan on kaikkein lihottavin juoma, mitä on. Ja naisille varsinkin.

Just saying.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän