Olisikohan minun pitänyt antaa lapselle jokin rangaistus?
Eli tilanne oli se, että 5v. poika oli mennyt päiväkodissa yhtäkkiä kesken askartelun tökkäämään vierustoveriaan kaulaa sellaisella puutikulla (mikä lie pitkä tikku, jota käytetään askartelussa).
Onneksi vieruskaveri selvisi ihan vain säikähdyksellä (pk:n työntekijä oli jo puhunut, että pitää tämä vierustoveri viedä lääkärin näytille jne.) eli mitään sen suurempaa jälkeä ei löytynyt. Tietenkin päiväkodissa oli lasta puhuteltu ja lapsi oli pyytänyt anteeksi. Mitään järjellistä syytä teolle ei löytynyt. Molemmat olivat ihan nätisti askarrelleet.
Tietenkin kotona sanoin lapselle, että noin ei saa tehdä, että se voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa ison vamman jne. Poika tuntui ymmärtävän asian ja pyysi vielä anteeksi vaikkei tosiaan osannut sanoa, miksi teki noin.
Nyt myöhemmin tuli mieleen, että olisiko minun äitinä kenties vielä rangaista jotenkin vaikka pk:ssa oli poikaa jo puhuteltu. Olen itsekin vähän hämilläni moisesta, lapsi kun on yleensä kiltti ja melko rauhallinen. On siis eka kerta kun jotain tuollaista tekee.
Turha se tietenkin on huomenna enää rangaistuksia jaella mutta kuitenkin.