Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan lukenut Rhonda Byrne Salaisuus kirjaa?

Vierailija
10.05.2013 |

Itse luin sen juuri, mitä mieltä olette kirjasta ja siinä olevista jutuista?

Itse pidin kirjasta paljon mutta kun kokeilin käytännössä niin en jaksa koko ajan kiittää mielessäni kaikesta mitä minulla on. Ja entä jos haluaakin jotain erilaista elämää?

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
42/230 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Pikkujuttuja saa vaikka heti, isommissa menee vähän pitempään. Esim. Menin salille ja otsatukka roikkui silmillä enkä ollu muistanu ottaa pinniä mukaan. Mietin että nyt tarvin pinnin ja tadaa,pääsin pukkariin valitsemani pukukaapin pohjalla oli mulle pinni.

Tarvin polttopuita ja mietin niitä jotenkin tosi paljon. Sattumalta koiraa lenkittäessä huomasin jonkun rivitalon pihassa kasattuna vanhaa puista aitaa ja kysyin ulkona olleelta asukkaalta että joutaako? Ja siitä sain kasan polttopuita. Kun pääsin kotiin, oli naapuri kantanu mun pihaan kaatamansa kuusen pätkittynä.

Aviomiestäni visualisoin varmaan muutaman vuoden, mutta tulikin sitäkin parempi.

Ja sitten kun opin olee kiitollinen rahasta, sitä alkoi tulla joka suunnasta. Siis kaikkia ihmeellisiä alennuksia tai joku haluaa aina tarjota jotain tai saan lahjaksi jotain tarvimaani jolloin omat rahat säästyy.

Kiitos kiitos kiitos. Tässä pari viimeisintä esimerkkiä. Uskoo ken tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:38"]Se vähän riippuu. Pikkujuttuja saa vaikka heti, isommissa menee vähän pitempään. Esim. Menin salille ja otsatukka roikkui silmillä enkä ollu muistanu ottaa pinniä mukaan. Mietin että nyt tarvin pinnin ja tadaa,pääsin pukkariin valitsemani pukukaapin pohjalla oli mulle pinni.

Tarvin polttopuita ja mietin niitä jotenkin tosi paljon. Sattumalta koiraa lenkittäessä huomasin jonkun rivitalon pihassa kasattuna vanhaa puista aitaa ja kysyin ulkona olleelta asukkaalta että joutaako? Ja siitä sain kasan polttopuita. Kun pääsin kotiin, oli naapuri kantanu mun pihaan kaatamansa kuusen pätkittynä.

Aviomiestäni visualisoin varmaan muutaman vuoden, mutta tulikin sitäkin parempi.

Ja sitten kun opin olee kiitollinen rahasta, sitä alkoi tulla joka suunnasta. Siis kaikkia ihmeellisiä alennuksia tai joku haluaa aina tarjota jotain tai saan lahjaksi jotain tarvimaani jolloin omat rahat säästyy.

Kiitos kiitos kiitos. Tässä pari viimeisintä esimerkkiä. Uskoo ken tahtoo.
[/quote]

Itse toivon että saisin pirtelön,enkä ole vieläkään saannut sitä..Mennyt jo 4 päivää

Vierailija
44/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni hyvällä tiellä, mutta törmään jatkuvasti siihen suureen kysymykseen, mitä kaikki suurempaan uskovat/uskoa toivovat pohtivat. Jos minusta kerran pidetään huoli, miten on mahdollista esim. loukkaantua, sairastua tai kuolla ennenaikaisesti tai että sama tapahtuu läheiselle. Perinteinen on varmasti vertaaminen köyhien maiden lapsiin. Onko Sinulla jokin ajatus tai miten sinun uskoasi ei horjuta se, että maailmassa tapahtuu kuitenkin pahoja asioita positiivisesti ajatteleville ihmisillekin? Kiitos jos ehdit ja jaksat vielä vastata!

Vierailija
45/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:17"]Onko suomalainen nainen todellakin näin yksinkertainen? [/quote] Miten niin vain suomalainen, tuohan on ollut valtaisa menestys ihan koko maailmassa! Ja eihän se onneksi sinulta ole pois, jos joku siihen uskoo. :)

[/quote]No mutta suomalaiselta odottaisi vähän enemmän järkeä kuin joltain jenkiltä. Tuollainen maaginen maailmankuva, tai uskonnollinen (Jumala antaa mitä vain kun pyydän, olenhan hyvä tyyppi) on kaukana valistuneesta. 

Vierailija
46/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:17"]Onko suomalainen nainen todellakin näin yksinkertainen? [/quote] Miten niin vain suomalainen, tuohan on ollut valtaisa menestys ihan koko maailmassa! Ja eihän se onneksi sinulta ole pois, jos joku siihen uskoo. :)

[/quote]No mutta suomalaiselta odottaisi vähän enemmän järkeä kuin joltain jenkiltä. Tuollainen maaginen maailmankuva, tai uskonnollinen (Jumala antaa mitä vain kun pyydän, olenhan hyvä tyyppi) on kaukana valistuneesta. 

[/quote]

Ööö... mitä väliä sillä on, mihin uskoo, jos se toimii? Onko jotenkin valistuneempaa esittää fiksua toisten ihmisten edessä kuin olla aidosti se mikä on toisten ihmisten edessä?

Vierailija
47/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:38"]Se vähän riippuu. Pikkujuttuja saa vaikka heti, isommissa menee vähän pitempään. Esim. Menin salille ja otsatukka roikkui silmillä enkä ollu muistanu ottaa pinniä mukaan. Mietin että nyt tarvin pinnin ja tadaa,pääsin pukkariin valitsemani pukukaapin pohjalla oli mulle pinni. Tarvin polttopuita ja mietin niitä jotenkin tosi paljon. Sattumalta koiraa lenkittäessä huomasin jonkun rivitalon pihassa kasattuna vanhaa puista aitaa ja kysyin ulkona olleelta asukkaalta että joutaako? Ja siitä sain kasan polttopuita. Kun pääsin kotiin, oli naapuri kantanu mun pihaan kaatamansa kuusen pätkittynä. Aviomiestäni visualisoin varmaan muutaman vuoden, mutta tulikin sitäkin parempi. Ja sitten kun opin olee kiitollinen rahasta, sitä alkoi tulla joka suunnasta. Siis kaikkia ihmeellisiä alennuksia tai joku haluaa aina tarjota jotain tai saan lahjaksi jotain tarvimaani jolloin omat rahat säästyy. Kiitos kiitos kiitos. Tässä pari viimeisintä esimerkkiä. Uskoo ken tahtoo. [/quote] Itse toivon että saisin pirtelön,enkä ole vieläkään saannut sitä..Mennyt jo 4 päivää

[/quote]

Tuossa ei olekaan kyse toivomisesta. Toivominen tarkoittaa, että uskoo ettei omista sitä mitä tahtoo, koska jos uskoisi omistavansa, ei tarvisi toivoa. Salaisuudessa on kyse juuri siitä että saadaan itse uskomaan että asia on jo saatu, joten ei tarvitse toivoa. Kiittää sitä enemmänkin tekee mieli kuin toivoa. Sitten jonain päivänä huomaa, että kas, asia näkyy realisoituneen fyysiseenkin todellisuuteen, se minkä uskoin jo omistavanikin. 

Se on vähän kuin jos vaikka pistäisin uuden auton tilaukseen. En näe sitä autoani ihan vielä heti, kun kestää kuukauden-muutaman että se tuodaan maahan tehtaalta juuri toivomillani varusteilla. En silti enää toivo uutta autoa tai etsi keinoa saada sitä, jos kerran olen jo auton tilannut. Tiedän että se on minun ja "materialisoituu" ajallaan. Samoin on salaisuuden kanssa: sitä ymmärtää kyllä että vielä asia ei ole fyysisessä todellisuudessa, mutta sitä on täysin varma että se on matkalla ja jo minun.

Vierailija
48/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 on oikeassa.

Sama juttu on halun kanssa, jos oikein haluaa jotain, mikä puuttuu. Se tuo lisää puutetta, jota vain haluaa.

Vierailija
49/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:54"]

[/quote]

Ööö... mitä väliä sillä on, mihin uskoo, jos se toimii? Onko jotenkin valistuneempaa esittää fiksua toisten ihmisten edessä kuin olla aidosti se mikä on toisten ihmisten edessä?

[/quote]Kuka mistään esittämisestä puhui? Puhuin maagisesta maailmankuvasta ja siihen uskomisesta. 

Vierailija
50/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:20"]

Tämä toimii. Siksi on kamalaa lukea näitäkin ketjuja täällä av:lla, joissa ihmiset visualisoivat sotaa. Järkyttävää....

[/quote]

Niinpä. Luin joskus vanhoja kunnon Seth-kirjoja jotka siis on meedion kautta saatua materiaalia ihmistä huomattavasti edistyneemmältä hengeltä, ja tämähän kertoi Salaisuuden periaatteet ja enemmänkin jo 1960-70-luvulla. Kuvasi juuri tuon miten tämä näkemämme maailma on joukkoilluusio, jonka luomme uskomuksillamme. Sekä sen että omaan persoonalliseen lähitodellisuuteemme (ruumis, ihmissuhteet, asuinpaikka jne) voimme vaikuttaa hyvin vahvasti, jopa ihmeenomaisesti, omia uskomuksia muuttamalla. Sen sijaan laajemman maailman asioihin vaikutamme vain pieneltä osaltamme, ihmiskunnan kokonaistietoisuus määrää sen pääosin. Yksi rauhaan uskoja ei saa sotia loppumaan, eikä tuhatkaan. 

Näistä asioista kiinnostuneiden, jos osaa englantia, kannattaa lukea Jane Robertsin Seth-kirja nimeltä "The nature of personal reality". On luettavissa ilmaiseksi pdf-muodossa täältä http://www.shemeam.com/pdf/Jane_Roberts-The_Nature_of_Personal_Reality.pdf On minusta paljon syvällisemmin ja paremmin selitetty kuin Salaisuus-kirjoissa.

Vierailija
51/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:54"]

[/quote]

[/quote]Kuka mistään esittämisestä puhui? Puhuin maagisesta maailmankuvasta ja siihen uskomisesta. 

[/quote]

Jos henkilö uskoo maagiseen maailmankuvaan eikä uskalla sitä tunnustaa, koska pelkää sinun tyyppistä krittiikkiä, niin sitten se on esittämistä.

Sanonpa vain, että anna ihmisten uskoa siihen mihin haluavat. Kukaan ei meistä tiedä totuutta. En minä etkä sinä.

Vierailija
52/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on kiinnostusta kysyä Salaisuudesta ja sen käyttämisestä jotain niin täällä on nyt muutaman tunnin paikalla kokenut asian harrastaja :) Taustatiedoksi omasta maailmankuvastani  että olen alunperin kristitty mutta nykyisin uskontoihin sitoutumaton, joka näkee Totuutta niin Jeesuksen, Buddhan kuin Laotsenkin sanoissa, ja monen muun. Lähihistorian suosikkiopettajiani täälläkin mainittu Seth sekä Joel Goldsmith.

Salaisuutta olen käyttänyt aluksi pieniin asioihin kuten parkkipaikan löytämiseen, puuttuvan pienen rahasumman saamiseen että saisin laskut maksettua, sitten vähän isompiin kuten sairauksista tai synnynnäisistä "puutteista" paranemiseen ja ulkonäön muokkaamiseen ja nykyisin koen luovani oman todellisuuteni itse uskomuksillani varsin pitkälle, en vain vähän sieltä täältä muokkaavani minulle annettua.

Vierailija
53/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:27"]

Jos jollain on kiinnostusta kysyä Salaisuudesta ja sen käyttämisestä jotain niin täällä on nyt muutaman tunnin paikalla kokenut asian harrastaja :) Taustatiedoksi omasta maailmankuvastani  että olen alunperin kristitty mutta nykyisin uskontoihin sitoutumaton, joka näkee Totuutta niin Jeesuksen, Buddhan kuin Laotsenkin sanoissa, ja monen muun. Lähihistorian suosikkiopettajiani täälläkin mainittu Seth sekä Joel Goldsmith.

Salaisuutta olen käyttänyt aluksi pieniin asioihin kuten parkkipaikan löytämiseen, puuttuvan pienen rahasumman saamiseen että saisin laskut maksettua, sitten vähän isompiin kuten sairauksista tai synnynnäisistä "puutteista" paranemiseen ja ulkonäön muokkaamiseen ja nykyisin koen luovani oman todellisuuteni itse uskomuksillani varsin pitkälle, en vain vähän sieltä täältä muokkaavani minulle annettua.

[/quote]

Oletko se sama, joka tunnustautui kerran kristityksi mystikoksi?

Vierailija
54/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen itse lukenut Rhonda Byrneä, Abraham Hicksiä ja Neale Donald Walschia. Olen Käyttänyt itsekin pieniin asioihin kuten parkkipaikan löytämiseen vetovoiman lakia. Isompia asioita en ole vielä osannut "pyytää" Onko sinulla suositella kirjoja aiheesta. Entä mitä asioita päivittäin teet vetovoiman lain mukaan? Pidätkö esim. kiitollisuus päiväkirjaa? Entä mitä asioita olet muuttanut ulkonäössäsi jne

Vierailija
55/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millä ylität epäuskosi? Minäkin olen asian vankkumaton kannattaja. Aika hyvin pystyn pitämään mielialani ja uskoni yllä. Mutta sitten vajoan ja hukun epäuskooni. Onko sinulla kikkakolmosta, millä ei joutuisi kokemaan epäuskoa tai arvottomuutta?

Vierailija
56/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 

a. Etsin autolla parkkipaikkaa parkkihallista, ajattelen "voi, ei sitä löydy koskaan" ja kas, kuitenkin huomaan että läheltä lähtee auto, jolloin saan paikan.

b. etsin autolla parkkipaikkaa parkkihallista, ajattelen, "jee, ihan kohta paikka vapautuu" ja kas, kohta joku auto lähteekin pois ja saan paikan. 

Sama lopputulos, toinen vaan selittää itselleen, että sai paikan koska AJATTELI NIIN. Kuulostaa psykoottiselta. Oikeasti paikka vapautui, koska toisen auton kuljettaja oli hoitanut asiansa loppuun ja käveli autolleen ja ajoi pois. Minun ajatukseni eivät siihen vaikuttaneet. Sama kuin kuvittelisin, että hissi saapuu nappia painettuani vain, jos lausun mielessäni taikasanat. 

Ettei nyt tulisi väärää kuvaa, lisään että tietysti on asioita joihin voi vaikuttaa asenteellaan ja ajatuksillaan, ja teoillaan. 

Vierailija
57/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

Olen. Salaisuus-asiat on minun mystiikassani vain pieni sivujuonne, mutta koska ihmiset ovat niistä kiinnostuneita, ja minulla on sellaisestakin kokemusta, voin jakaa kokemustani ilman muun maailmankuvani tai etiikkani tuputtamista, nyt kun sattuneesta syystä on vähän aikaa jona minun pitää olla koneella mutta ei ole varsinaista tekemistä koko ajan. 

Vierailija
59/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

Olen. Salaisuus-asiat on minun mystiikassani vain pieni sivujuonne, mutta koska ihmiset ovat niistä kiinnostuneita, ja minulla on sellaisestakin kokemusta, voin jakaa kokemustani ilman muun maailmankuvani tai etiikkani tuputtamista, nyt kun sattuneesta syystä on vähän aikaa jona minun pitää olla koneella mutta ei ole varsinaista tekemistä koko ajan. 

[/quote]

Kiva että olet. Silloin keskustelin kanssasi kauan :-). Nyt valitettavasti pitää poistua.

Vierailija
60/230 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:35"]

[/quote]

Olen itse lukenut Rhonda Byrneä, Abraham Hicksiä ja Neale Donald Walschia. Olen Käyttänyt itsekin pieniin asioihin kuten parkkipaikan löytämiseen vetovoiman lakia. Isompia asioita en ole vielä osannut "pyytää" Onko sinulla suositella kirjoja aiheesta. Entä mitä asioita päivittäin teet vetovoiman lain mukaan? Pidätkö esim. kiitollisuus päiväkirjaa? Entä mitä asioita olet muuttanut ulkonäössäsi jne

[/quote]

Kirjat ovat siitä vaikea asia, että riippuu itse kunkin maailmankuvasta, mikä lähtökohta on hyvä ja mikä suorastaan luotaantyöntävä. Esim. joku tässä ketjussa suositteli Sethiä. Hänellä on tosiaan paljon todella hyvää asiaa aiheesta, mutta jos jonkun mielestä kirjailijan väite että teksti on saatu hengeltä meedion kautta on pelottava tai niin ei-uskottava että se tekee koko sisällön epäuskottavaksi, ei hänelle siitä varmasti apua ole (itse en muuten usko että kirjailija on saanut sisältöä miltään hengeltä, vaan olemalla yhteydessä omaan syvempään sieluunsa, joka on yhteydessä Maailmankaikkeuden Sieluun jota Jumalaksikin kutsutaan).  Jotkut kirjat perustuvat liikaa johonkin tiettyyn uskontoon tai new age -oppeihin niin että moni kokee ne luotaantyöntäviksi. 

Ei noissa oikeastaan auta kuin etsiä ja katsella jos kirjoja kaipaa. Sanoisin kyllä, että siinä Salaisuus-kirjassakin on ihan tarpeeksi tietoa, ja melko usein lisälukemisen etsiminen on vain itse prosessiin lähtemisen viivyttelyä. On helpompi lukea kuin heittäytyä harjoittelemaan. 

En tee itse mitään varsinaisesti Salaisuus-asioiden takia. Aikoinaan olen kyllä tehnytkin, ja tulen kertomaan siitä vastauksissani tiettyihin muihin kysymyksiin. Kiitollisuuspäiväkirjaa en ole koskaan pitänyt, haluan elää nykyhetkessä enkä yrittää kerätä "eilisen päivän mannaa" päiväkirjoihin. Jokaiselle hetkelle riittää sen hetken kiitollisuuden ja murheen aiheet.