Te, jotka haluatte asua Helsingissä, "koska siellä on niin paljon mahdollisuuksia"
Niin mitä näistä mahdollisuuksista oikeasti käytätte säännöllisesti?
Kommentit (356)
Itse asun uudessa kerrostalossa meren rannalla 3.5 km keskustasta. Katselen parvekkeella veneitä, jotka palailevat kotiin, rannalla ovat isä ja tytär onkineet pari tuntia ja näköjään saalistakin on tullut.
Vastarannalla on porukkaa picknikillä ja lenkkeilijöitäkin vielä riittää.
Minun Helsinkini on kaunis ja merellinen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin asua maalla ja haluaisin, että mulla olisi mies, suurperhe, iso omakotitalo ja lemmikkejäkin. Mutta en tiedä, miten siihen tavoitteeseen pääsisin. Siispä olen töitä aamusta iltaan paiskiva ja siihen päälle vielä opiskelevakin sinkkunainen ja asun ankeassa kerrostalokolossissa keskellä pahinta kivikaupunginosaa. Jos joku kiva maalaismies tulee hakemaan minut vaimokseen, niin muutan vaikka heti pois Helsingistä!
Täällähän on ketju jossa helsinkiläinen nainen vastustaa muuttoa miesystävänsä kanssa maalle. Hän on jopa tarjonnut miestään jos joku muu ottaisi hänet. Ilmoittaudu hänelle ja sovi sokkkotreffit. Saa samalla hyvätuloisen ahkeran uskovaisen nelikymppisen miehen ja maaseutu-onnelan.
Kaikkia niistä. Helsingin ulkopuolisessa Suomessa taas en keksisi yhtään syytä miksi vielä haluaisin elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän itse kaupunkia. Asun keskustassa ja jo se, että astuu ovesta ulos keskelle elämää on mulle tärkeä viihtyisyystekijä.
Tarkoitat varmaan keskelle ihmisiä? Elämää on enemmän pikkukaupungissa, jonka kerrostalosta voi astua suoraan metsään.
Meillä Helsingissä on pilvin pimein pikkukaupungin kokoisia lähiöitä joiden kerrostaloista voi astua metsään, joistakin jopa meren rantaan.
Kyllä, ja monet näistä ovat todella kauniita alueita. Ero onkin se että pienen helsinkikaksion hinnalla saa muualta suuren järvenranta-asunnon tai talon.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun uudessa kerrostalossa meren rannalla 3.5 km keskustasta. Katselen parvekkeella veneitä, jotka palailevat kotiin, rannalla ovat isä ja tytär onkineet pari tuntia ja näköjään saalistakin on tullut.
Vastarannalla on porukkaa picknikillä ja lenkkeilijöitäkin vielä riittää.Minun Helsinkini on kaunis ja merellinen.
Ja kallis.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia niistä. Helsingin ulkopuolisessa Suomessa taas en keksisi yhtään syytä miksi vielä haluaisin elää.
Kaikki läheiset ihmisesi asuisivat Helsingin ulkopuolella, mutta sinulle tärkeämpiä olisivat täysin vieraat ihmiset ja Helsingin betonirakennukset. Ihana olet <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun stadissa siksi että olen täällä syntynyt ja koko ikäni asunut. Tykkään siitä että kaikkialle pääsee helposti joko metrolla tai kävellen. En osaa kuvitella asuvani jossain maalaispitäjässä tiettömien taipaleitten takana. Mitä siellä niinku tekis? Kävelisi pimeässä tien piennarta pitkin? :o
Täällä maalla
-koiran kanssa lenkkeilen tien piennarta pitkin. Metsä tuoksuu sateen jäljiltä, käki kukkuu, kettu menee tien yli usein.
Aamuisin on ihana istua kahvikupin kanssa pihatuolissa. Pelloilta tuleva tuuli tuoksuu ihanalle.-työpaikka on lähellä. Lapsilla harrastukset lähellä. Jos jollain on harrastus vähän oudompi, niin autot on keksitty.
-naapureita on joka sormelle ja varpaalle, kaikki iloisia ja leppoisia. Kavereita on mulla enemmän kuin koskaan. Kyläilemme ja järjestämme kutsuja ja juhlia.
-Kaupungissa asuessani kävin teatterissa ja elokuvissa yhtä harvoin/usein kuin nyt. Kyllä täältä niihin on päässyt monta kertaa vuoteen.
Olipas outo kommentti. Okei asun Espoossa, mutta Helsingin ydinkeskustaan on ehkä 10km.
- Käen kukunnan kuulee ihan hyvin omaan pihaan, metsää on vieressä ja kettujakin näkyy. Lähin peltokin on ehkä kilometrin päässä.
- Aamukahvin voi juoda omalla terassilla
- No työmatka on ehkä 15km, mutta maalla sitä työpaikkaa ei edes olisi
- Naapureita on varmasti enemmän kuin sinulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastarannalla on porukkaa picknikillä ja lenkkeilijöitäkin vielä riittää.Minun Helsinkini on kaunis ja merellinen.
Ja kallis.
Köyhälle kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metroa ja paikallisjunaa.
Niin, onhan se metrokin mahdollisuus...
Tuskin kukaan niissä huvikseen istuu :DDDD
Helsinkiläinen kirjoitti:
Täällä on ihmisiä. Pidän ihmisvilinästä ja tungoksesta. Siksi teen kaupunkilomiakin.
Ihmisvilinässä ja tungoksessa on korona.
Tykkään asua jugend-kerrostalossa. Purjevene on laiturissa 100m päässä. Miehen työpaikka 1km. Lapset käyvät ruotsinkielistä koulua. Meillä on kausilippu Helsingin kaupunginorkesterin konsertteihin ja käymme katsomassa kaikki oopperat ja baletit. Kansalliskirjasto on kävelymatkan päässä, samoin yliopisto. Maan parhaat antiikkikaupat ja sisustusliikkeet ovat kilometrin sisällä kotoa. Kolmen kilometrin säteellä löytyy kymmenen gourmet-tason ravintolaa. Samoin hyviä vaateputiikkeja ym. T: ullanlinnalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, en tiedä kuinka moni tykkää huvikseen ajaa autollakaan. Silti moni on tyytyväinen jos sellainen on, koska se mahdollistaa paikasta toiseen liikkumisen ja laajentaa elämää monella tavalla.
Itse pidän Helsingissä siitä, että pääsee näyttelyihin, leffaan, ravintoloihin syömään ja kaupat on pitkään auki ja julkiset kulkee hyvin.
Kävin sukuloimassa yhdessä pienessä pitäjässä ja kotiseutukaipuuni haihtui kyllä kätevän nopeasti kun havahduin siihen, että mitään noista ei ole. Erikoiskaupat meni kiinni viimeistään viideltä, ruokakauppa ysiltä, (oma lähikauppani on auki 24/7) ja kaikki kulttuuritarjonta oli hyvin suppeaa. Muistin ne samat syyt miksi sieltä aikoinaan lähdin ja palasin tyytyväisenä urbaaniin ympäristööni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin päässyt nyt opiskelemaan Helsinkiin tässä korkeakouluhaussa vaikka se oli vasta 3. hakusijalla.
Ykköskohteena minulla oli sama ala pienemmässä kaupungissa koska arvostan luontoa, rauhaa ja korkeampaa asumisen laatua. Helsingissä olisin kuitenkin joutunut johonkin harmaaseen slummighettoon 20 neliön kämppään keskelle meluista liikennettä ja joutunut maksamaan siitä itseni kipeäksi.
Voi voi, väärin valittu
Otaniemessä asuu kaverin kanssa alta kolmellasadalla. Vieressä puistot ja mettät, palvelut ja metro
Töitä, julkiset, kauppoja, museoita, keikkapaikkoja, ravintoloita, kivoja ulkoilureittejä. Siinäpä omat suunnilleen. Niin ja harrastuspaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin siellä kymmenisen vuotta. Elämäni kurjimmat vuodet.
Ei siinä paljon musiikkitarjonta, leffateatterit ja julkinen liikenne auta, jos asuu paikassa täynnä huumeidenkäyttäjiä ja avohoitopotilaita. Tunsin oloni turvattomaksi koko ajan.
Jos olisi varaa asua hyvällä alueella, tilanne voisi olla toinen, mutta en silti uskaltaisi liikkua Helsingissä myöhällä. Onneksi muutin pois.
Pikkukaupungeissa vasta pahat huumeongelmat onkin. Kuin Helsingin huonoimpia lähiöitä, mutta ilman parempaa ympäristöä ympärillä.
Tämä ei pidä paikkaansa.
Tehdaspaikkakunnilla on pitänyt paikkansa jo kymmeniä vuosia. Paperitehtaiden kupeessa kasvaneena tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, en tiedä kuinka moni tykkää huvikseen ajaa autollakaan. Silti moni on tyytyväinen jos sellainen on, koska se mahdollistaa paikasta toiseen liikkumisen ja laajentaa elämää monella tavalla.
Itse pidän Helsingissä siitä, että pääsee näyttelyihin, leffaan, ravintoloihin syömään ja kaupat on pitkään auki ja julkiset kulkee hyvin.
Kävin sukuloimassa yhdessä pienessä pitäjässä ja kotiseutukaipuuni haihtui kyllä kätevän nopeasti kun havahduin siihen, että mitään noista ei ole. Erikoiskaupat meni kiinni viimeistään viideltä, ruokakauppa ysiltä, (oma lähikauppani on auki 24/7) ja kaikki kulttuuritarjonta oli hyvin suppeaa. Muistin ne samat syyt miksi sieltä aikoinaan lähdin ja palasin tyytyväisenä urbaaniin ympäristööni.
Julkiset eivät kulje hyvin heti kun tarvitsee vaihdon tai kaksi. Työmatkaliikkuminen pk-seudulla on sietämätöntä, jos joutuu kulkemaan eri paikkoihin, esim. on asiakkaita eri puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin siellä kymmenisen vuotta. Elämäni kurjimmat vuodet.
Ei siinä paljon musiikkitarjonta, leffateatterit ja julkinen liikenne auta, jos asuu paikassa täynnä huumeidenkäyttäjiä ja avohoitopotilaita. Tunsin oloni turvattomaksi koko ajan.
Jos olisi varaa asua hyvällä alueella, tilanne voisi olla toinen, mutta en silti uskaltaisi liikkua Helsingissä myöhällä. Onneksi muutin pois.
Pikkukaupungeissa vasta pahat huumeongelmat onkin. Kuin Helsingin huonoimpia lähiöitä, mutta ilman parempaa ympäristöä ympärillä.
Tämä ei pidä paikkaansa.
Tehdaspaikkakunnilla on pitänyt paikkansa jo kymmeniä vuosia. Paperitehtaiden kupeessa kasvaneena tiedän.
Eikä tarvitse olla edes kaupunki vaan nuo samat ongelmat on pikkuisissa kylän pahasissakin. Vartuin pienellä paikkakunnalla ja siellä oli tosi paljon alkoholisteja ja huumeitakin oli, vaikka kirkonkylällä oli asukkaita se jokunen sata.
Täällä on paljon hyviä keikkoja (punk, metalli jne).
Julkinen liikenne on hyvä. Uimarannat, joissa voi uida kesäkuun alusta syyskuuhun.
Vaihtoehtoja talviuintiin.
Pääsee nopeasti Tallinnaan ja Tukholmaan ja Eurooppaan. Esim Tallinna on kotiovelta 3,5 h päässä.
Paljon enemmän työpaikkoja kuin muualla.
Kivoja kirppareita,
Hyvät terveydenhuoltopalvelut. Erityismaininta Hus syöpäosasto ja plastiikkakirurgian yksikkö. Ja Kallion tk.
Huonot puolet: pyöräilijät ja kalliit hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään asua jugend-kerrostalossa. Purjevene on laiturissa 100m päässä. Miehen työpaikka 1km. Lapset käyvät ruotsinkielistä koulua. Meillä on kausilippu Helsingin kaupunginorkesterin konsertteihin ja käymme katsomassa kaikki oopperat ja baletit. Kansalliskirjasto on kävelymatkan päässä, samoin yliopisto. Maan parhaat antiikkikaupat ja sisustusliikkeet ovat kilometrin sisällä kotoa. Kolmen kilometrin säteellä löytyy kymmenen gourmet-tason ravintolaa. Samoin hyviä vaateputiikkeja ym. T: ullanlinnalainen
Anteeksi ohis, mutta saisiko parhaimpien antiikkikauppojen nimet. Olen tulossa Helsinkiin 1-3.8.
Tämä ei pidä paikkaansa.