Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka haluatte asua Helsingissä, "koska siellä on niin paljon mahdollisuuksia"

Vierailija
10.07.2020 |

Niin mitä näistä mahdollisuuksista oikeasti käytätte säännöllisesti?

Kommentit (356)

Vierailija
201/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko oikeasti Helsingissä vain siitä ilosta että saatte ajaa ruuhkametroissa ja junissa?

Nymmää ole kyl iha mahrottoma hämmästynny.

Itse tulin työn perässä Helsinkiin. Pikkukaupungeissa ei hirveästi töitä ole tarjolla. Paitsi jos tykkää loikoilla tukien varassa, niin sitten eri.

Vierailija
202/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34029 kirjoitti:

Helsinki on täynnä mielenkiintoisia paikkoja, nyt korona-aikaan kiertelin kaupunkia ristiin rastiin ja aina tuli vastaan uutta. Keskusta on pieni ja aika tylsä, mutta meren rannat ja jokirannan lenkkipolut! Kun reviiriä laajentaa Espooseen ja Vantaalle, voi lenkkeillä loputtomiin uusissa maisemissa.

Yksi ihana juttu on, että julkisilla voi tehdä minimatkoja lähikaupunkeihin. Ne ovat väkiluvuilta Suomen suurimpia ja myös täynnä kiinnostavia museoita, konsertteja, taidenäyttelyitä ja muita kulttuurikohteita. Viimeksi kävin Tuusulanjärven kohteissa. Oli ihana päivä.

Tykkään myös siitä, että monet kaupat on nykyään aina auki.

Minulle myös monikulttuurisuus on plussaa. Rakastan sitä, että eri lähiöistä löytyy uusia ravintoloita, josta saa mieletöntä turkkilaista ruokaa (ei kebabia, vaan kunnon turkkilaista ruokaa, tai syyrialaista tai etiopialaista...). Fine dining ravintoilihin keskustassa ei omat rahat riitä.

Tykkään siitä, että lapseni oppivat pienestä asti, että on erilaisia ihmisiä ja eri tapoja.

Kaupunki on lapsille turvallinen, koulut huippuhyviä. Naapurit asiallisia ja ystäviä helppo saada.

Yhteydet kaikkialle Suomeen nopeita, oli sitten työmatkaminne tahansa, Tukholmaan ja Tallinnaan pääsee käden käänteessä.

Tämä. Minäkin arvostan, että lapseni oppii moninaiseen maailmaan eikä luo mielikuvia pelkkien kuulopuheiden perusteella. Ja luontoon pääsee julkisilla, se on ihanaa.

Tämä on hyvä pointti. Olen nyt tänä kesänä huimannut miten vaikeaa on maaseudulla päästä mihinkään ilman autoa. Ja yleensä kaikki kivat paikat Suomessa (Yyteri, Verla, Turun saariston saaret) . Todella vaikeaa päästä ilman autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka arkipäivä käyn töissä, ja nautin myös hyvästä julkisesta liikenteestä. Viikonloppuisin on vaikka mitä aktiviteettia, kun kaikki on lähellä. Korona-aikaan toki vähemmän.

Täällä maallakin on vaikka mitä aktiviteetteja mutta ne eivät ole valmiiksi eteen passattuja, vaan saan ihan itse luovasti suunnitella ja toteuttaa ne.

Vierailija
204/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34029 kirjoitti:

Helsinki on täynnä mielenkiintoisia paikkoja, nyt korona-aikaan kiertelin kaupunkia ristiin rastiin ja aina tuli vastaan uutta. Keskusta on pieni ja aika tylsä, mutta meren rannat ja jokirannan lenkkipolut! Kun reviiriä laajentaa Espooseen ja Vantaalle, voi lenkkeillä loputtomiin uusissa maisemissa.

Yksi ihana juttu on, että julkisilla voi tehdä minimatkoja lähikaupunkeihin. Ne ovat väkiluvuilta Suomen suurimpia ja myös täynnä kiinnostavia museoita, konsertteja, taidenäyttelyitä ja muita kulttuurikohteita. Viimeksi kävin Tuusulanjärven kohteissa. Oli ihana päivä.

Minulle myös monikulttuurisuus on plussaa. Rakastan sitä, että eri lähiöistä löytyy uusia ravintoloita, josta saa mieletöntä turkkilaista ruokaa (ei kebabia, vaan kunnon turkkilaista ruokaa, tai syyrialaista tai etiopialaista...). Fine dining ravintoilihin keskustassa ei omat rahat riitä.

Tykkään siitä, että lapseni oppivat pienestä asti, että on erilaisia ihmisiä ja eri tapoja.

Kaupunki on lapsille turvallinen, koulut huippuhyviä. Naapurit asiallisia ja ystäviä helppo saada.

Yhteydet kaikkialle Suomeen nopeita, oli sitten työmatkaminne tahansa, Tukholmaan ja Tallinnaan pääsee käden käänteessä.

Tämä. Minäkin arvostan, että lapseni oppii moninaiseen maailmaan eikä luo mielikuvia pelkkien kuulopuheiden perusteella. Ja luontoon pääsee julkisilla, se on ihanaa.

Tämä on hyvä pointti. Olen nyt tänä kesänä huimannut miten vaikeaa on maaseudulla päästä mihinkään ilman autoa. Ja yleensä kaikki kivat paikat Suomessa (Yyteri, Verla, Turun saariston saaret) . Todella vaikeaa päästä ilman autoa.

Itse asun maaseudulla, lähimpään kauppaan on 15 km matkaa ja pärjään oikein hyvin ilman autoa.

Kuljen polkupyörällä kesät/talvet ja kesäkuussa tein lomaretkenkin polkupyörällä. Kilometrejä tuli yli 500 ja näin paljon kivoja paikkoja, vaikka en tällä kertaa juuri Yyterissä, Verlassa, tai Turun saaristossa käynytkään. Tosin niissä olen käynyt jo aiemmin ja nimenomaan polkupyörällä.

Vierailija
205/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt täällä, kotini on täällä, työskentelen täällä, harrastukseni on täällä ja ystäväni sekä perheenjäseniin asuu täällä. Kaiken lisäksi viihdyn täällä. En yksinkertaisesti keksi mitään edes puolijärkeväö perustetta muuttaa muualle.

Vierailija
206/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

julkista liikennettä, jota ei kaikkialla ole.

Mulla menee nyt kehyskunnasta 50km työmatkaan reippaasti vähemmän aikaa, kun helsingin sisällä julkisilla.

Vierailija kirjoitti:

lisäksi täällä on rahaa maksaa kotona makoileville ruhtinaallisesti.

No aijaa. Minulla ei ollut varaa asua helsingissä, niin mistä ihmeestä sitä rahaa riittäisi rahoittamaan muiden elämistä. Niin paljon kuin Helsinki tulee olemaan aina minulle kotikaupunki (syntynyt ja kasvanut siellä), tuskin tulen koskaan muuttamaan takaisin, ihan sillä kun ei ole tarpeeksi pätäkkää. Helsinki on ihan tajuttoman kallis kaupunki asua.

Vierailija
207/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin juuttunut Helsinkiin meren takia. En pysty asumaan sisämaassa, tai meren rannalla pikkukaupungissa. Suolaisen meren tuoksu. Liukkaat kalliorannat ja vesistön runsas elämä. Näitä jaksan katsoa ja ihmetellä aina vaan uudestaan.

Syysmyrskyt, kun merivesi ja sadevesi piiskaa kasvoja rannalla on jotain sellaista, jota ei koe sisämaassa. Siinä myrskyssä seisoessa tunnen olevani onnellinen ja rakkauteni stadia kohtaan vain kasvaa.

Kesäisin tarjolla on upea saaristo, joka on vapaa virkistysalueena kaikille kaupunkilaisille.

Meri, ihmiset ja liikkumisen helppous muualle maailmaan on minulle tärkeää. Siksi stadi.

Vierailija
208/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko oikeasti Helsingissä vain siitä ilosta että saatte ajaa ruuhkametroissa ja junissa?

Nymmää ole kyl iha mahrottoma hämmästynny.

Itse tulin työn perässä Helsinkiin. Pikkukaupungeissa ei hirveästi töitä ole tarjolla. Paitsi jos tykkää loikoilla tukien varassa, niin sitten eri.

Jos on niin avuton, ettei pääse sieltä pikkukaupungista töihin isompaan, pitäisi olla holhouksen alainen. Suomessa ei niin suurta metropolia olekaan, ettei voisi asua muualla ja käydä töissä sitten isommassa kaupungissa.

t. 206

Vierailija
209/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka arkipäivä käyn töissä, ja nautin myös hyvästä julkisesta liikenteestä. Viikonloppuisin on vaikka mitä aktiviteettia, kun kaikki on lähellä. Korona-aikaan toki vähemmän.

Täällä maallakin on vaikka mitä aktiviteetteja mutta ne eivät ole valmiiksi eteen passattuja, vaan saan ihan itse luovasti suunnitella ja toteuttaa ne.

Helsingissäkö ei voi?

Vierailija
210/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissäkö ei voi?

Ei ainakaan niitä aktiviteetteja joita minä harrastan. Toki voithan sinä sieltäkin ajella tänne maalle että pääset sienestämään marjastamaan ja metsästämään, mutta Helsingissä tuskin ainakaan omasta pihastasi näihin harrasteisiin pääset.

Vierailija
211/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metroa ja paikallisjunaa.

Niin, onhan se metrokin mahdollisuus...

Tuskin kukaan niissä huvikseen istuu :DDDD

Itse asiassa istuu. Junassa ja metrossa voi esim harrastaa vähän silmäpeliä naisten kanssa. Paljon mukavempaa kuin autolla ajaminen ruuhkassa.

Vierailija
212/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie Edrailija kirjoitti:

Itse asun uudessa kerrostalossa meren rannalla 3.5 km keskustasta. Katselen parvekkeella veneitä, jotka palailevat kotiin, rannalla ovat isä ja tytär onkineet pari tuntia ja näköjään saalistakin on tullut.

Vastarannalla on porukkaa picknikillä ja lenkkeilijöitäkin vielä riittää.

Minun Helsinkini on kaunis ja merellinen.

Jätkäsaari on kyllä niin on ankea lähiö, että sinne minua ei saisi muuttamaan edes kilon kappaleina ja kauneuden kansa sillä uus-slummilla ei ole kyllä mitään tekemistä.

Vierailija
213/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissäkö ei voi?

Ei ainakaan niitä aktiviteetteja joita minä harrastan. Toki voithan sinä sieltäkin ajella tänne maalle että pääset sienestämään marjastamaan ja metsästämään, mutta Helsingissä tuskin ainakaan omasta pihastasi näihin harrasteisiin pääset.

Ei se metsästäminen maallakaan ole kelle tahansa sallittua. Jotkut eivät saa metsästää ollenkaan koska eivät omista riittävästi maita tai eivät ole "vaikutusvaltaisia henkilöitä" paikkakunnalla.

Vierailija
214/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin juuttunut Helsinkiin meren takia. En pysty asumaan sisämaassa, tai meren rannalla pikkukaupungissa. Suolaisen meren tuoksu. Liukkaat kalliorannat ja vesistön runsas elämä. Näitä jaksan katsoa ja ihmetellä aina vaan uudestaan.

Syysmyrskyt, kun merivesi ja sadevesi piiskaa kasvoja rannalla on jotain sellaista, jota ei koe sisämaassa. Siinä myrskyssä seisoessa tunnen olevani onnellinen ja rakkauteni stadia kohtaan vain kasvaa.

Kesäisin tarjolla on upea saaristo, joka on vapaa virkistysalueena kaikille kaupunkilaisille.

Meri, ihmiset ja liikkumisen helppous muualle maailmaan on minulle tärkeää. Siksi stadi.

Se Helsingin edustalla oleva rutalammikko jota Itämereksikin kutsutaan, ei kylläkään ole meri vaan pelkkä murtovesi, koska sen suolapitoisuus on niin alhainen, että se ei täytä oikean meren kriteerejä. Se on siis pelkkää valuma-allas johon sen yhdeksän ympäristövaltiota valuttaa kaikki paskansa ja siksi se on yksi maailman saastuneimmista vesistöistä, eikä sen rannalla tuoksu todellakaan suola, vaan silkka paska.

Vierailija
215/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin opiskelujen perässä Helsinkiin, nyttemmin työllistynyt omalle alalleni. Kaikki työelämän kontaktit pk-seudulla, kaikki omat läheiset ystävät ja sisarukset pk-seudulla. Siinä tärkeimmät syyt miksi jäädä, vaikka asumisen hinta hajottaa.

Lisäksi tykkään kun voin tilata mitä tahansa ruokaa vuorokauden ympäri kotiin, aina löytyy 24h auki oleva kauppa tai apteekki, kaikki isot kaupat ja liikkeet on lähellä, kotiinkuljetusmahdollisuudet laajemmat kuin pienemmillä paikkakunnilla, kaikki vaan toimii hyvin.

Vierailija
216/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34029 kirjoitti:

Mistä tulee tämä suomalaisten julkisen liikenteen ihannointi. Likaisia ruuhkaisia vaunuja ja autoja. Olet sidottu niiden aikatauluihin ja reitteihin. Raahata ostoskassejasi niissä. Tai tyytyä paskan r kioskiakin kalliimman lähikaupan paskaa valikoimaan. Tai voi polkea pyörällä hiki päässä pakkasessa ja vesisateessa. Tämähän on kuin neuvostoliitosta. Ei mitään todellista yksilön vapautta päättää missä liikkuu ja milloin. Ei tällainen kolhoosi ajattelu ole ikinä kuulunut todelliseen länsimaalaisuuteen.

Vierailija
217/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin siellä kymmenisen vuotta. Elämäni kurjimmat vuodet.

Ei siinä paljon musiikkitarjonta, leffateatterit ja julkinen liikenne auta, jos asuu paikassa täynnä huumeidenkäyttäjiä ja avohoitopotilaita. Tunsin oloni turvattomaksi koko ajan.

Jos olisi varaa asua hyvällä alueella, tilanne voisi olla toinen, mutta en silti uskaltaisi liikkua Helsingissä myöhällä. Onneksi muutin pois.

Missä ihmeessä asuit. Olen itse asunut suureksi osaksi kamalassa Itä-Helsingissä enkä tunne ensimmäistäkään narkkia enkä ole pitkään aikaan edes nähnyt.

Eka ajattelin, että varmaan asui sörkassa mut siellä ei kai niin mielenterveyspuolen avohoidon asuntoja ole 🤔

Itse oon asunut kohta 40 vuotta (eli koko ikäni) itä-helsingissä eikä täällä tosissaan juuri narkkeja näe. Avohoidon asiakkaita kyllä on, meidänkin naapurissa asuu oikein mukava nuori mies josta ei kyllä ole mitään vaaraa, niinkun ei suurimmasta osasta avohoidossa olevista.

Itse en halua muuttaa minnekkään muualle, lasten päiväkoti vieressä, lähikauppa vieressä, ravintola vieressä, isompi kauppakeskus kävelymatkan päässä. Ihania naapureita ja isot leikkipihat taloyhtiöllä. Kirjasto lähellä, metsä ja peltoja vieressä, kävelymatka metrolle.

Lapsuudenkaverit lähellä, omat ja miehen vanhemmat lähellä, lasten kummit lähellä. Lapsilla tulevaan kouluun kävelymatka, lyhyt matka kouluihin joissa painotuksia, tulevaisuudessa lapset voi kulkea itse harrastuksiin tai kavereille.

Kaikki on ihanaa, tuttua ja turvallista ja lähellä, mihinkäs sitä kotoaan lähtisi :)

Vierailija
218/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku tääl on ihquu monikulttuurii !!!

Vierailija
219/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissäkö ei voi?

Eri

Miksei helsingissä vois marjastaa ja sienestää? Mä oon ainakin ihan surutta keränny tosta viereisestä metsästä mustikoita ja kanttarelleja ihan jo tänäkin vuonna.

Vierailija
220/356 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissäkö ei voi?

Ei se metsästäminen maallakaan ole kelle tahansa sallittua. Jotkut eivät saa metsästää ollenkaan koska eivät omista riittävästi maita tai eivät ole "vaikutusvaltaisia henkilöitä" paikkakunnalla.

Höpö höpö. Ei metsästämiseen mitään omia maita tai vaikutusvaltaa tarvita. Valtion mailla saa metsästää ihan jokainen, kunhan vaan on luvat kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan