Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini 70 v rakastunut- sinne menee perintö...

Vierailija
10.05.2013 |

Uusi mies saa 50% , jos naimisiin menevät- äitini todella rikas...

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 18:41"]

Mutta sinähän olet koko ajan sitä mieltä, että rakastaessa on saatava 50% toisen omaisuudesta, muuten se ei ole oikeaa rakkautta ja onni murenee.

Minua taas epäilyttäisi se, että jos mies ei suostuisi elämään 70 vuotiaan lesken kanssa avoliitossa tai halua avioehtoa 

Mutta kukin tavallaan. Sinulle on tärkeää rakkaudessa saada puolet toisen omaisuudesta. Minä toivon, että jos äitini rakastuu joskus, hän saa uuden kaverin rakkauden takia, ei omaisuutensa.

Mutta toiset tykkää ostaa rakkautta ja saahan sitä rakkautta rahallakin. Puolet isosta omaisuudesta panee kummasti rakastamaan. 

[/quote]

Omaisuudella ei ole minulle mitään merkitystä rakkaudessa. Sinä sen sijaan "rakastat" äitiäsi vain omaisuutensa vuoksi etkä ole valmis hyväksymään sitä, että 70-vuotias on jo kyllin kypsä seuraamaan sydämensä ääntä.

Sille ikäluokalle avioliiton sitoumus on isompi juttu kuin nykyään.

Et sitä heille soisi... ettet vain menettäisi euroakaan?

Julmaa ja ahnetta.

[/quote]

Höpö höpö. Minä toivoisin äidilleni rakkautta, enkä kaltaistasi ahnetta paskiaista, joka ei haluaisi edes lapsilleen jättää mitään.

Toivoisin, että äitiäni rakastaisi joku oikeasti, eikä omaisuuden kautta. Mutta kuten jo totesit, et halua jättää lapsillesi mitään, vaan toivot lapsiesi keräävän omaisuuden itse ja itse haluat sänkätä sitten miehesi kuoltua rahasi jonkin nuoreen mieheen ja ostaa hänet rahalla.

'Kukin tavallaan. Toisille se kyrpä on paljon tärkeämpi vielä vanhanakin kuin omat lapset. Rahalla saa.

Vierailija
62/66 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 18:47"]

Höpö höpö. Minä toivoisin äidilleni rakkautta, enkä kaltaistasi ahnetta paskiaista, joka ei haluaisi edes lapsilleen jättää mitään.

Toivoisin, että äitiäni rakastaisi joku oikeasti, eikä omaisuuden kautta. Mutta kuten jo totesit, et halua jättää lapsillesi mitään, vaan toivot lapsiesi keräävän omaisuuden itse ja itse haluat sänkätä sitten miehesi kuoltua rahasi jonkin nuoreen mieheen ja ostaa hänet rahalla.

'Kukin tavallaan. Toisille se kyrpä on paljon tärkeämpi vielä vanhanakin kuin omat lapset. Rahalla saa.

[/quote]

Olen kasvattanut lapseni ehjiksi, osaaviksi aikuisiksi. He ovat ihan itse hankkineet oman omaisuutensa. Ja jokaisella on taloudellista kapasiteettia kylliksi, jotta voivat halutessaan "pelastaa" joitain suvussa 1700-luvulta asti olleita asioita, vaikka mieheni kuolemani jälkeen tapaisikin uuden naisen. 

Tuota viimeistä todella toivon. 

Sairastan loppuvaiheen syöpää ja vaikka tajuan mieheni murtuvan kuolemaani (olemme olleet yhdessä kolmisenkymmentä vuotta ja liittomme on kaikista tuntemistani onnellisin).  

Olisi aivan upeaa, jos hän joku päivä tahtoisi viedä jonkun naisen vihille ja elää onnellisena loppuelämänsä.

"Omaisuuden" säästäminen ihan itse omaisuutensa luoneille lapsille on todellakin toisarvoinen asia sen rinnalla. Ei vain minun vaan myös lasten mielestä. Kukaan heistä ei ole "ahne paskiainen", millaiseksi minua kuvailit.

Mutta... meillä puhutaankin rakkaudesta.

Sinä puhut siitä, että pelkäät ettet saa kylliksi materiaa ahneutesi tyydyttämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni, jos on yli 50 v. naimisiin mennessä ei ole perintöoikeutta !

Vierailija
64/66 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 19:03"]

Muistaakseni, jos on yli 50 v. naimisiin mennessä ei ole perintöoikeutta !

[/quote]

Perintöoikeus on. Leskeneläkettä ei saa.

Vierailija
65/66 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 18:10"]

Luulisi, että 70 v on jo siirtänyt lapsilleen, ettei mene perintöveroja. 

[/quote]

No aika vähän on siinä tapauksessa omaisuutta, jos voi kaiken lahjoitella ilman veroja. 

Ja jos sitä omaisuutta on, on sitä hyvä jättää vanhuuden mahdollisen hoitotarpeen varalle tai syöpähoitoihin tms. Tässä viime kuukausina olen kuullut lukuisista tapauksista, joissa ihmiset (eivät edes vanhukset) ovat käyttäneet omia varojaan 25 - 100 tuhatta saadakseen pikaiset ja tehokkaat hoidot syöpiinsä.

Vierailija
66/66 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 18:10"]

Luulisi, että 70 v on jo siirtänyt lapsilleen, ettei mene perintöveroja. 

[/quote]

No aika vähän on siinä tapauksessa omaisuutta, jos voi kaiken lahjoitella ilman veroja. 

Ja jos sitä omaisuutta on, on sitä hyvä jättää vanhuuden mahdollisen hoitotarpeen varalle tai syöpähoitoihin tms. Tässä viime kuukausina olen kuullut lukuisista tapauksista, joissa ihmiset (eivät edes vanhukset) ovat käyttäneet omia varojaan 25 - 100 tuhatta saadakseen pikaiset ja tehokkaat hoidot syöpiinsä.

[/quote]

Mieheni on käyttänyt varojamme luultavasti tuon verran minun syöpähoitoihini ja sen turhaan. Olen kuolemassa ja siihen sopeutunut. Aika aikansa kutakin.

Onnellinen olen kuitenkin mm. siitä etten usko yhdenkään lapsistamme koskaan aloittavan tämänkaltaista aloitusta.

Se teki kuvottavamman olon kuin kemo.